"رئیس مجمع خبرگان رفسنجانی تبدیل به چماق و هویج شده است"

نقد وبررسی " آب پاك بر تحليل هاي ناپاك (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان شبنه 17 شهریور سال 1386"رئیس مجمع خبرگان رفسنجانی تبدیل به چماق و هویج شده است"
عجیب این دستگاه بلیغات مطبوعات رژیم تروریستی نه بقول ولی فقیه و سر مقاله روزنامه ی جمهوری اسلامی و ابسته به ایشان بداخلاقی سیاسی نمی کند، بلکه شامورتی بازی و معرکه گیری و عوامفریبی و شالارتان بازی می کند وآن را تبدیل به بازار مکاره ی تبلیغاتی برای رقابت و جنگ نزاع های باندی و صف آرائی ها ودوئل ها برای کسب قدرت وثروت کرده است. زیراکه پس از سپری شدن چنده روزه از رئیس مجمع خبرگان شدن رفسنجانی نمی گذرد که مجدداً رفسنجانی حجت اللسلام که تبدیل به آیت الله شده بود اکنون دوباره با آقای رفسنجانی نزول رتبه داده شده است و از سوی سربازجو پاسدار حسین شیعتمداری همچون گوششت قربانی یا مرغ عزا وعروسی شده است وبا شیوه هویج و چماق که سر بازجو پاسدار حسین شریعتمداری در این مورد متخصص و حرفه ای می باشد زیرا که دستآورد وتجربه ی بازجوگری و اعتراف گیری زندان اوین ایشان می باشد که اکنون در پناه بهره گیری از اینگونه تجربیات است که رئیس مجمع خبرگا شدن ر فسنجانی و ابراز حمایت وتحلیل و نظرها داده شده پیرامون ایشان را تبدیل به اهرم وچماق علیه ی رفسنجانی و بانده ها واحزاب وگروه و دستجات دوم خردادی حامی وی کرده است وخبر گزاری و رسانه های گروهی خارجی را بر زیر تیغ برده است و اینان را به اتهام همکاری با رفسنجانی متهم کرده و دشمن اصول گرایان حاکم خطاب نموده که گویا خوشحال شده اند و خبر از پایان اصول گرائی داده و خواب پیروزی دوم خردادی را گزارش و تبلیغ کرده اند. خلاصه اینکه سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری برای اینکه هم پاسخ مخاطبان وحامیان بروز مرزی رفسنجانی را داده باشد وهم اینکه حامیانیان داخلی اش را افشا کرده باشد که همگام رسانه های دستگاه بیگانه شده اند مجموعه ای از گزینه های موضع گیری رسانه های خارجی و داخلی پس از رئیس مجمع خبرگان شدن رفسنجانی را اینگونه مانتیور و خلاصه و طبقه بندی کرده و به نمایش گذاشته است:
خبرگزاري آمريكايي آسوشيتدپرس، ساعتي بعد از انتخاب رئيس مجلس خبرگان، طي گزارشي ادعا كرد: «انتخاب هاشمي رفسنجاني نظر غرب را تامين كرده است»! راديو آمريكا با اشاره به جايگاه مجلس خبرگان يادآور شد كه «خبرگان مي تواند رهبري ايران را عزل كند» و راديو كلن گفت «هاشمي معتقد است كه منشأ حكومت رأي مردم است نه خدا...!!»و راديو فرانسه در تحليلي اعلام كرد «با انتخاب هاشمي و افزايش قدرت او، دولت راديكال احمدي نژاد به تدريج تضعيف مي شود»! روزنامه نيويورك تايمز نوشت «انتخاب هاشمي نشانه نارضايتي خبرگان از سياست تندروها در ايران است»!خبرگزاري رويترز با استقبال از انتخاب آقاي هاشمي ابراز ترديد كرد كه انتخاب وي در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران تغييري ايجاد كند ولي تلاش كرد اين گزينه را به معناي اختلاف نظر بنيادين در ميان خبرگان رهبري قلمداد كند. سخنگوي وزارت خارجه انگليس گفت «معلوم نيست كه اين اتفاق چه تاثيري بر روي ارتباط ما با ايران داشته باشد، اما به هر حال پيروزي آقاي هاشمي رفسنجاني مهم است»!... و ده ها تفسير ديگر با همين مضمون كه در فاصله اي كوتاه بر صفحه روزنامه ها و خروجي خبرگزاري هاي آمريكايي و اروپايي رفت. برخي از خبرگزاري ها و محافل خارجي نيز تفسيري متفاوت ارائه دادند كه تحليل راديو آلماني «دويچه وله» نمونه اي از آنهاست. اين راديو در تفسير سياسي خود به طور تلويحي ساير تحليل هاي محافل غربي را رد كرده و گفت «در زمان آيت الله مشكيني هم عملا آيت الله هاشمي كارها را انجام مي داد بنابراين نمي توان با انتخاب آيت الله هاشمي، انتظار ديگري از مجلس خبرگان داشت».
سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری به قول خودش دنباله های داخلی این ر سانه ها پیرامون رئیس مجمع خبرگان شدن رفسنجانی را نیز اینگونه بازتاب داده است :
اما، دنباله داخلي اين مجموعه- صرف نظر از ارتباط ارگانيك اين دنباله با محافل بيگانه و يا همخواني اتفاقي با آنها...!!- همان خط بيروني را با اندكي تفاوت در روزنامه ها و سايت هاي وابسته به خود دنبال كرد.
ارگان حزب كارگزاران كه چند ماه قبل عمر مفيد آقاي هاشمي را تمام شده اعلام كرده و خواستار نيمكت نشيني ايشان شده بود، تمامي صفحه اول- هر دو نيم تا- را به چاپ عكس آيت الله هاشمي رفسنجاني اختصاص داد و با تيتر درشت نوشت «پيروزي در رقابت نفس گير»! و توضيح نداد كه نفس چه كسي در اين رقابت گرفته بود؟! حزب كارگزاران كه سخنگوي آن با صراحت اعلام كرده بود «اسلام نظامي سياسي ندارد»! يا آيت الله هاشمي و ساير اعضاي خبرگان كه نه فقط نظام سياسي اسلام را افتخار مي دانند بلكه همه عمر خود را در راه تحقق آن هزينه كرده اند؟!
همين روزنامه به نقل از يك عضو افراطي حزب مشاركت كه چند سال قبل براي چالش با نظام اسلامي از آمريكايي ها پول گرفته و اسناد آن در كيهان منتشر شده بود نوشت؛ با انتخاب آقاي هاشمي رفسنجاني «يك خطر از بيخ گوش ايران گذشت»! و از آنجا كه اسناد وابستگي اين عضو حزب مشاركت به محافل آمريكايي قابل ترديد نيست به وضوح معلوم است منظور ايشان و حزب كارگزاران از «خطري» كه با انتخاب آيت الله هاشمي از «بيخ گوش ايران» گذشته است؟! چيست!
روزنامه اعتماد ملي نيز تقريباً مانند حزب كارگزاران، ديدگاه محافل آمريكايي را دنبال كرد و در تيتر درشت صفحه اول از «رقابت جناحي درون مجلس خبرگان» خبر داد و طي يادداشتي ابراز خوشحالي كرد كه رقابت عرفي به مجلس قدسي خبرگان نيز راه يافته است. اعتماد ملي در اين يادداشت به هاشمي رفسنجاني توصيه كرد كه اگر نمي خواهد چپ يا راست باشد و يا نمي خواهد اصلاح طلب يا اصولگرا باشد و «اگر دوست دارد خود را معتدل بداند، بايد اذعان كند كه در برابر اين خط اعتدال، خط افراط هم وجود دارد و اين خود يك جناح بندي سياسي است» و از آيت الله هاشمي خواست در اين راه مداومت كند
.
نكته درخور توجه اين كه نويسنده يادداشت اعتماد ملي همان كسي است كه دو ماه قبل در روزنامه تعطيل شده «هم ميهن» اعلام كرده بود عمر مفيد آيت الله هاشمي تمام شده است و بايد از سياست كناره گرفته و روي نيمكت كنار زمين بنشيند!! فاعتبروا يا اولي الابصار...
سپس بازجو حسین شریعتمداری در مورد ذوق زدگی و دستپاچ شدگی سایت پاسدار سسابق سبزعلی رضائی مور همین موضوع چنین از سایت وی نقل قول کرده است"
سايت بازتاب نيز، انتخاب آقاي هاشمي رفسنجاني به رياست خبرگان را نتيجه يك رقابت سياسي و جناحي دانست و در ادعايي عجيب با اشاره به 41 رأي آيت الله هاشمي رفسنجاني كه در مقايسه با آراي ايشان براي نايب رئيسي همين مجلس در دوره گذشته كاهش چشمگيري داشت، نوشت؛ «ارزش اين 41 رأي، حتي از حداكثر 70 رأي ممكن نيز به دليل صف آرايي كامل محافل قدرت و مخالفان هاشمي و استفاده از همه ابزارهاي ممكن عليه هاشمي رفسنجاني، بالاتر بوده است»!
اين سايت مانند ساير رسانه هاي مجموعه ياد شده، توضيح نداد كه اولاً؛ چرا اختلاف سليقه خبرگان رهبري در انتخاب رياست مجلس خبرگان را «صف آرايي كامل محافل قدرت»! قلمداد كرده است؟ و مگر آيت الله هاشمي كه همه عمر خويش را در راه اسلام و انقلاب هزينه كرده است، با ساير عالمان ديني عضو مجلس خبرگان در مباني نظام اسلامي اختلاف دارد كه سايت بازتاب از يك انتخابات عادي براساس سليقه اعضاي خبرگان با عنوان «صف آرايي كامل محافل قدرت» ياد مي كند؟جالب اين كه آيت الله رفسنجاني در سخنان خود وجود جنگ قدرت در مجلس خبرگان را به شدت نفي كردند.
ثانياً؛ برپايه كدام محاسبه منطقي، عقلي و رياضي، 41 رأي آيت الله هاشمي را از 70 رأي بالاتر مي داند؟! و حال آن كه برخلاف نظر عجيب و غيرعلمي بازتاب- كه ساير رسانه هاي مجموعه ياد شده نيز به آن استناد كرده اند- كاهش رأي آيت الله هاشمي نسبت به آراء ايشان- براي نايب رئيسي خبرگان- در دوره قبل حكايت از آن دارد كه در انتخابات اخير نيز مانند گذشته، تفاوت سليقه ها به تفاوت آراء انجاميده است. آنچه به طور منطقي از آراء كنوني آيت الله هاشمي برمي آيد اين است كه بيش از 30درصد كساني كه در دوره قبل آقاي رفسنجاني را براي نايب رئيسي مجلس خبرگان برگزيده بودند درباره رياست ايشان بر اين مجلس شخص ديگري را مناسب تر دانسته اند. بنابراين اگر قرار بر محاسبه علمي و منطقي باشد، آراء آيت الله هاشمي نسبت به گذشته كاهش يافته است و صد البته هيچكس نبايد از اين كاهش آراء به عنوان دستاويزي براي تنزل جايگاه ايشان استفاده كند چه رسد به اين كه احزاب دوم خردادي و سايت ها و روزنامه هاي وابسته به آن، شعور مردم را دستكم گرفته و اين واقعيت را به گونه اي ناشيانه و مضحك، وارونه جلوه دهند
!
بالاخره برای اینکه سربازجو پاسدار حسین شریعتمدار آب پاک برروی دستان حامیان داخلی وخارجی رفسنجانی ریخته باشد وبرای اینکه به اینان تفهمیم کرده باشد که با رئیس مجمع خبرگان شدن رفسنجانی چیزی تغییر نکرده است و تأکید کرده باشد که بی خودی ذوق زده نه شوید و گرد وخاک بر پا نکنید، چونکه چیزی برای ذوق زده شدن شما عوض نشده وبه وجود نیامده است . پس با نقل قول کردن از خمیی جواب اینان را داده است و گفته که رفسنجانی نه اینکه قدرتی ندارد، بلکه می بایست بیشتر در خدمت ولی فقیه باشد ومطیع وفرمانبر دار رهبر ولی فقیه باشد ودر دنباله چنین گزیده ای از سخنان ولی فقیه را نیز چاشنی آن کرده است:
"خدا بر درجات امام راحلمان (ره) بيفزايد كه مي فرمودند «مجلس خبرگان، تقويت رهبري است»، روز پنج شنبه رهبر معظم انقلاب در ديدار خبرگان با ايشان، از همسويي برخي رسانه ها با اهداف بيگانگان گلايه كرده و فرمودند؛ «مجلس خبرگان اصولاً نمي تواند عرصه دعوا و جنگ قدرت باشد اما برخي رسانه هاي بد اخلاق داخلي در يكي دو ماه اخير با تبليغات دروغ دشمنان همراهي كردند كه به آنها اخطار مي كنم به حريم مجلس خبرگان نزديك نشوند و اينگونه بازي ها را در مباحث و مسائل ديگر دنبال كنند».بيان حكيمانه آقا و مخصوصاً تاكيد ايشان كه مجلس خبرگان اصولاً نمي تواند عرصه دعوا و جنگ قدرت باشد به وضوح حكايت از آن دارد كه ورود احزاب و گروه هاي سياسي به اين عرصه- اگر هم بخواهند- ناممكن است و در صورت «ورود» نيز- مانند آنچه طي چند روز اخير اتفاق افتاد- «خروجي» رسوا در انتظار آنان خواهد بود كه بود."
در خاتمه اینکه باز هم تأکید می شود تا ساختار ولی فقیه تغییر نکند و تا سپاه پاسداران حمایت بی چون وچرای خود را از ولی فقیه را قطع نکند و تا این نهاد فاشیستی از قدرت اجرائی کنار نکشد و تسلط بر تأسیسات هسته ای و پیگیری اهداف و پروژه ی هسته ای برای دسترسی به سلاح هسته ای را رها نکند .اینگونه تغییر وتحولات شبیه رئیس مجمع خبرگان رفسنجانی شدن ارزش تعیین کننده برای تغییرات ریشه ای در این رژیم تروریستی آخوندی نمی باشد. چونکه از جایگاه قدرت بر خوردار نمی باشد . البته که موجب رشد تضاد و اختلافات و رفابت ها و حذف های بیشتری خواهد شد که حتی ممکن است راه به ترور وحذف فیزیکی نیز به برد . ولی فضای اختناق تنگ تنگ تر ومنقبض تر وخفقان آمز تر از گذشته خواهد شد وهر چه به سوی برگزاری نمایش خیمه شب ازی نمایشات مجلس هشتم و ریاست جمهوری دوره دهم می رود اوضع خطیر تر وبحرانی تر از شرایط کنونی می شود . نمونه موج تهاجمات جدید می باشد که پس از رئیس مجمع خبرگان رفسنجانی شدن علیه ی وی شروع شده است که رفسنجانی حتی توان وکیل مدافع خود شدن و دفاع از خود کردن را نیز ندارد.
هوشنگ - بهداد
شبنه 17 شهریور سال 1386