"ماه رمضان وشب های قدر وباز هم سوء استفاده فرصت طلبانه از شعائر دینیً

نقد وبررسی " بر بال فرشتگان (يادداشت روز) " روزنامه ی کیهان یکشنبه 8
مهرماه سال 1386

"ماه رمضان وشب های قدر وباز هم سوء استفاده فرصت طلبانه از شعائر دینیً
باز یکی دیگر از ایام مذهبی با شعائر دینی ومراسم آن فرارسیده است تا که فرصتی بدت آید یادداشت روزنویس روزنامه ی اطلاعاتی – امنیتی – پادگانی کیهان سر باز جو پاسدار حسین شریعتمداری را روضه خوان ومداح دگری آید تا بر سر منبر رود و گریز بر صحرای کربلا زند وعوامفریبانه روضه ی مبسوط دگری خواند و شیادانه دست به سوء استفاده وبهره وری در راستای اهداف مشخصی بزند. زیرا که سوء استفاده از دین شعائر آن جزو تخصص ملایان منبری توبره واخور خور حاکم ست که حتی قبل از اینکه اینان بقدرت حکومت برسند این تخصص را داشته. بنابراین اکنون که بیش از 28 سال است که با پرده ی دین دست به هرجنایت وخیانت وقتل و غارت وجنگ افروزی زده شده است که نقش محوری وچسب بقای این رژیم ضد مردمی وعوامفریب همین دین ومذهب بوده است . برای همین بود که خمینی بی احساس زمانی که پس از 15سال بی احساس وارد ایران شد گفت که هیچگونه احساسی ندارد و پس از اینکه عومفریبی کرد ومشتی وعده و قول های دروغین به مردم داد ورژیم بدون یک کلمه وبیش دینی را بنیانگذاری کرد وهر گز هم نه پای بند گفته های خود بود ونه اینکه آن قول های داده شده را اجرا وعملی کرد. ولی همانگونه که خمینی بر صدور انقلاب یا بنیاد گرائی وتروریسم به منطقه اصرار وافشاری می کرد . اکنون نیز مبلغان وقلم بر دستان وپیروانش به همین پیام خمینی چسبیده و اقدام کرده وبه آن افتخار می کنند. زیرا که مکمل ایجاد رعب و وحشت و خفقان وسانسور داخلی بر روی تاکتیک کلیدی ومهم صدور تروریسم وبنیاد گرائی تأکید شده است و اکنون در این ایام روزه ای وفرارر سیدن شب های قدر ماه رمضان ، در شرایطی که بیش از 80% جمعیت کشور برزیر خط فقر اقتصادی زندگی می کنند و تقریباً اینان همیشه در حال روزه هستند ومنتظر دریافت نان بر توی سفره های خالی خودشان می باشند که قرار است پاسدار احمدی نژاد روزی همانگونه که بهشان قول داده بود از درآمد ناشی از فروش نفت نان بر توی سفره های خالی اینان ببرد در حال صر وانتظار به سر می برند . اما در این ایام روزه ای ووضعیت طاقت فرسای مردم تهی دست و گرسنه وفقیر وبیکار و صد البته ناراضی را پاسدار منبری یادداشت روز نویس شده آنگونه که خود خواسته به تصویر کشانده و حالات شان را چنین تشریح و ترسیم وبیان کرده است :
"ملت ما دست پرورده ماه صيام و درس آموخته مكتب مبارزه و استقامت و جهاد و شهادت است. مبارزه با شيطان درون و برون. استقامت در مقابل هواي نفس و حمله دشمن. اصالتاً جهاد اكبر ما اردوي آمادگي است تا در جهاد اصغر به تكليف الهي خود عمل كنيم و سرافرازانه پيروز ميدان باشيم. كسي كه اهل مبارزه و جهاد با شيطان نفس خود نباشد مگر مي تواند در مقابل دشمنان شيطان صفت كه قصد دين و اسلام عزيزمان را كرده اند بايستد و مبارزه كند؟ امروز قدرتهاي استكباري جهان با هدف مبارزه با اسلام انقلابي و ظلم ستيز كه حاصل انقلاب اسلامي حضرت امام راحل(ره) در ايران و صدور آن به دنياي اسلام است، با حربه تبليغات مسموم، ايجاد جنگ رواني و حتي حمله و اشغال نظامي رو در روي مسلمانان- خصوصاً منطقه- قرار گرفته اند"
پاسدار منبری یادداشت روز شده تازه به شرایط توصیف شده ملت اکتفا نکرده است که چگونه در گیر معضلات معیشتی و مشکلات اقتصادی زندگی و روند رش لجام گسیخته ی گرانی و تورم و افزایش قیمت ها می باشند و مشکل سهمیه بنزین هم بایشان قوز بال قوز شده است به این وعیت هم راضی نمی باشد وبا قل قول کردن از رهبر منقل نشین در جماران کرده که اینگونه می بایست در این گریه وزاری و ابراز توبه وعذر خواهی بای بخشیدن وآمرزیدن شدن کنند:
مقام معظم رهبري در يكي از خطبه هاي جمعه به نكات ظريفي در اين رابطه اشاره داشته اند؛ «شب قدر، فرصتي براي مغفرت و عذرخواهي است. از خداي متعال عذرخواهي كنيد. حال كه خدا به من و شما ميدان داده است كه به سوي او برگرديم، طلب مغفرت كنيم و از او معذرت بخواهيم، اين كار را بكنيم و الا روزي خواهد آمد كه خداي متعال به مجرمين بفرمايد «لايوذن لهم فيعتذرون» خداي نكرده در قيامت به ما اجازه عذرخواهي نخواهند داد. به مجرمين اجازه نمي دهند كه زبان به عذرخواهي باز كنند. آنجا جاي عذرخواهي نيست. اينجا كه ميدان هست، اجازه هست، عذرخواهي براي شما درجه مي آفريند. گناهان را مي شويد و شما را پاك و نوراني مي كند... امروز كه خداي متعال اجازه داده است كه شما به زاري، تضرع و گريه بپردازيد، دست ارادت به سوي او دراز كنيد، اظهار محبت نماييد و اشك صفا و محبت را از دل گرم خودتان به چشمهايتان جاري سازيد. اين فرصت را مغتنم بشماريد... اين فرصت، فرصت زندگي و حيات است كه براي بازگشت به خدا در اختيار من و شماست و بهترين فرصت ها ايامي از سال است كه از جمله آنها ماه مبارك رمضان است و در ميان آن، شب قدر.»"
در خاتمه اینکه یک مسئولی یافت نمی شود تاکه از این رهبر ولی فقیه اینقدر طلبکار ومداحان وستایشگران نعله وارونه زنش پرسش کند که مگر ایشان برای مردم محروم ایران چه کرده وچه دسته گلی برسرآنان زده است که می بایست اینگونه نسخه ی گریه وزاری کردن وطلب عفو بخشش برای شان تجویز شود ؟ آخر مگر شرایط زندگی در یک کشور غنی و ثروتمند ولی چوب تارج وحراج برآن زد ه شده از اینهم بد تر می شود که چون مردم ایران گناه بزرگ کرده اند که در این ر زمین متولد شده وسکونت واقامت دارند می بایست سر نوشت شان چنین باشد؟ اینکه اینکه گویا این مردم بیشتر مرتکب خطا و گناه شده اند که اسیر یک حکومت جهل و جنگ وجنون وغارتگر وخرافه پرست ومتحجر شده اند که بقول معروف می بایست هم چوب را به خورند وهم پیاز را، یعنی اینکه حاکمان از رأس تاذیل فاسد ودزد و قاتل و عوامفریب وجنگ افرز را تحمل کنند وهم اینکه شاهد سوء استفاده کردن این حاکمان از دین و مذهب باشند ووظیفه دارند تا که گریه وزاری نمودن تقاضای عذر خواهی و طلب بخشودکی از گناهان خود شوند وموفق شوند تا که همچون ولی فقیه ورفسنجانی و.... در پای بساط منقل بر بال فرشتگان به پرواز درآیند .
هوشنگ – بهداد
یکشنبه 8 مهرماه سال 1386