"بازهم شیادی و حقه و شارلاتان و شامورتی بازی به مناسبت فراررسیدن ماه مبار رمضان"

نقد وبررسی " ضيافت آزادي (يادداشت روز) روزنامه ی کیهان پنجشنبه 22 شهریور ماهه سال 1386
"بازهم شیادی و حقه و شارلاتان و شامورتی بازی به مناسبت فراررسیدن ماه مبار رمضان"
اگر پس از سرنگونی رژیم گذشته بهار آزادی در ایران بسیار زود گذربود . آنگونه که آغاز نشده به پائیز وخزان وپایان خود البته با هزینه ی بسیار خونین رسید و کلمه مقدس آزادی با نام آزادی از سوی متحجران وخرافه پرستان وعوامفریبان وفرصت طلبان سو ء استفاده گران دینی حاکم برایران به مسلخ برده شد و پیشتازان آزادای و پیشگامان دمکراسی و منادیان عدالت اجتماعی وپژواک دهندگان برابری هزاز هزار بر بند وتخت وتازیانه و شکنجه در سیاهال ها کشانده شدند. سپس قصابی و مثله واعدام وتیرباران شدند و بیش از 28 سال است که همچنان بهار خونین وپائیز وخزان شده در ایران اینگونه ادامه دارد. ولی اکنون در شرایطی که خرافه پرستان و متحجران بر اریکه ی قدرت نشسته اند و مردم را آنچنان در زیر خط فقر اقتصادی نگهداشته ومستحق دریافت قرص نان کرده اند که به آرزوی پوشالی بردن نان برتوی سفره های خالی اشان دل بر وعده های دروغین یک شیاد گمنام تازه از راه رسیده بر بستند و به قول های پوشالی و تبلیغی یک پاسدار غلامک سپاه پاسداران و گماشته ی ولی فقیه رأی دادند تا که شاید اینکه بتوانند صاحب نان برتوی سفره های خالی اشان شوند که مجبور نباشند پیوسته روزه باشند. اما اکنون که وعده های داده شده معکوس عمل کرده است. بنابراین برای پاشیدن نمک برروی زخم محرومان، یک مداح وستایشگر و عمله زر و زور وقدرت وخرافات وتحجرگرایان حاکم برایران به عنوان راه حل درمان ، قلم بر دست و یادداشت روز نویس یک روزنامه ی اطلاعاتی – امنیتی – پادگانی شده است و بهار و آزادی وانسانیت را به اکثریت مردم محروم ایرانی همیشه در حال روزه ، ارزانی داشته و نسخه ی روضه خوانی ترجمه شده رو کرده وگفته است اگر فصل بهار را فصل رستاخيز طبيعت و نوزايي جهان خلقت مي نامند، بدون ترديد ماه ماه مبارك رمضان، ماه تولد دوباره انسان و احياي مقام انسانيت است. البته اگر چنانچه غیر از این عوامفریبی می شد جای سئوال بود. زیراکه مداح عوامفریب و وارونه گو بدون آنکه بگوید چند سال از عمر حکومت مذهبی فاشیستی سپری شده است ؟ چرا بقول آخوند مفیدی امام جمعه ی شهرستان گرگان ضریب اختلافات وبهره وری ها به 24 برابر رسیده است و اعتیاد وفقر وبیکاری وتن فروشی و.... درجامعه غوغا وبیداد می کند؟ مگر رهبر و سایر حاکمان روحانی ومذهبی نمی باشند ومدعی مسلمانی و پیروی از اسلام نمی کنند ومگر خودشان را برتر از سایرین نمی دانند ورهبر خودش را منتسب به وحی نمی داند و برای رفسنجانی شناسنامه ی انقلاب صادر نشده است ؟ خوب چرا شرایط کنونی در ایران آنگونه نمی باشد که یادداشت روز نویس چنین از اهداف ومأموریت اصلی رسالت پیامبران وادیان نقل قول وتوضیح داده است :
" اصولاً ماموريت بزرگ بعثت و هدف اصلي رسالت انبياء (عليهم السلام) و مراد آنان از قيام عليه ظالمان و ستمگران، انسان است و رهانيدن او از بندها و اسارت هايي كه دشمنان از درون و بيرون به دست و پاي او زده اند تا با سلب گوهر انسانيت او، وي را كه بايد اشرف مخلوقات باشد ملعبه دست خود قرار دهند و قرباني مطامع و منافع پست و حيواني خود نمايند. احياگر اسلام ناب محمدي(ص) در روزگار ما در اين باره مي فرمايد: «آن چيزي كه مطرح است پيش انبياء، انسان است. چيز ديگري پيش انبياء مطرح نيست، همه چيز به صورت انسان بايد درآيد، ]انبياء[ مي خواهند انسان درست كنند، انسان كه درست شد، همه چيز درست مي شود.»"
مهمتر اینکه چرا این بیل زنان حرفه ای حاکم برایران تا کنون نتوانسته اند که باغچه ی خودشان را بیل بزنند و یا اینکه اینان که چنین لالائی خوب می دانند . چرا خودشان دچار ی خوابی مزمن شده اند وقادر نمی باشند که تشصیص دهند که دشمن و بیماری یا مشکل درونی خودشان را درمان کنند؟ . یعنی اینکه چرا ولی فقیه به جای سنگر در پای منقل گرفته است و پس از خودسازی دست به منقل درمانی و سپس گفتمان وهذیان درمانی می زند ودروغ پشت دروغ به خورد مردم می دهد. در 28 سال گذشته هوز موفق نشده است که طبق نسخه ی صادره ی یادداشت روز نویس با دشمن درونی خود به مبارزه ب خیزد که شیوه ی درمانش چنین توصیف و بازتاب داده شده است :
"در اين بين دشمن دروني خطرناكتر از دشمنان بيروني است و مبارزه با آن هم سخت تر است و هم در اولويت قرار دارد. و اما اين دشمن دروني وخطرناك، كيست، چيست و در كجاست؟ "
بالاخره اینکه یادداشت روز با نقل قول هائی که از حضرت علی و آخوند جوادی آملی کرده است . موجب شده است که بیشتر وضعیت فریبکاری ولی فقیه و سایر آخوندهای حکومتی و آقازاده ها و شرکای دزد وغارتگرشان همچون باند مافیائی انگلیسی مؤتلفه و فرماندهان سپاه پاسداران را رو کند وزیرآب همه نمایشات دروغین وسوء استفاده گری از دین واسلام را به زند زیرا که علاقه اینان به قدرت وثروت ومادیات درست مخالف این نقل قول هائی می باشد که یادداشت روز نویس اینگونه آن را بازتاب داده است :
ح"ضرت علي (ع) مي فرمايد: «الا حر يدع هذه اللماظه لاهلها» (آيا انسان آزاده اي پيدا نمي شود كه اين مانده لاي دندان هاي نسل هاي گذشته را ترك كند). دانشمند معظم آيت الله جوادي آملي (دام عزه) در شرح اين كلام پرمغز مي نويسند: «آنچه فعلاً به نام دنيا است، مانند مقام، مسكن، زمين، ثروت و... از آنها نسل قبل از شما استفاده كرده و لاي دندانش مانده و امروز به شما رسيده است. آنچه مثلاً در روي زمين است، همه اين مقام ها و ثروت ها، اوهام و خيال ها، ته مانده و لماظه اي است كه انسان آزاده بايد آن را رها كند...»، آري انسان وقتي آزاده شد، آن وقت راحت در مسير تكامل و تقرب گام برمي دارد و ماه رمضان براي آزادي انسان مي آيد. رمضان، ماه آزاد شدن موجودي است كه به بركت اين آزادي مي تواند تا آنجا پرواز كند و اوج بگيرد كه «به جز خدا نبيند» و به مقام و جايگاهي تكيه بزند كه زيبنده اشرف مخلوقات باشد."
در خاتمه اینکه آخوند حکومتی جماعت همچون گربه ی مرتضی علی می مانند که هرگونه از سر و دم اینان گرفته وچرخانده و تابانده وپرتاب شوند باز به صورت چهار دست وپا فرود می آیند وبو می کشند ومنتظرند که در دیزی کی باز شوند و حیای ناداشته ی خود را با گوشت دزدی از درون دیزی به نمایش گذارند یا اینکه نشان دهند . بنابراین اینگونه روضه خواندن یادداشت روزنویس فقط گریز به صحرای کربلا زدن برای عوامفریبی کردن ومنحرف نمودن اذهان عمومی می باشد .چونکه می خواهد وانمود کند بلی حاکمان کنونی ساده زیست می باشند وپیرو انبیاء هستند که فقط مشغول اجرای رسالت ومأموریت آنان می باشند وغیر از این به امور دنیوی ومادیات وجمع آوری ثروت وافزودن قدرت خویش چشم ندوخته و دل نبسته وهر گز در مورد آن فکر نمی کنند. که باید گفت زهی بی شرمی به اینگونه مداحی گرایانی باد که تلاش مذبوحانه می کنند تا با مجیز وارونه گوئی نمودن و تحریف کردن حقایق و پاک کردن صورت مسئله ، بتوانند پرونده خائنان وجانیان وغارتگران حاکم را سفید کنند . خلاصه اینکه خاک بر توی چشمان محرومان وتهی دستان به پاشند که نکند دست به شورش و قیام بزنند وانتقام خویش را از حاکمان دین فروش و عوامفریب بگیرند که بیش از 28 سال است زیر پرده ی دین دروغ ونیرنگ و حقه بازی بکار برده اند وشیادگرایانه دست به شارلاتان وشامورتی بازی زده اند وهرروز بیش از گذشته مردم ایران را فقیرتر ومحتاح ونیازمند تر کرده اند. در صورتیکه خودشان وآقازاده واطرافیان شان در ناز ونعمت به سر می برند و غوطه ورند.
هوشنگ – بهداد
پنجشنبه 22 شههریور ماهه سال 1386