نقد مطبوعات : اعتراف آشکار حسین شریعتمداری به حضور در عراق و... و تهدید آمریکا. 13 خرداد


اعتراف آشکار حسین شریعتمداری به حضور در عراق و... و تهدید آمریکا
درروزنامه ی کیهان چهارشنبه مورخ 9 خرداد با عنوان" نشست بغداد مذاكره نبود تفهيم اتهام بود" بازتاب داده شده است حسين شريعتمداري پیرامون مذاکره سفیر رژیم تروریستی آخوندی درعراق با گفت وگوی خود که با ایسنا در مورد توصيف ديدار سفراي رژیم و آمريكا درعراق بیان داشته تصريح كرد ه است آنچه كه در اين ديدار اتفاق افتاد، بيان نظرات طرفين بود و اين مسئله حكايت از آن داشت كه میان رژیم تروریستی آخوندی با آمريكا در عراق اشتراك منافعي وجود ندارد . البته اشان چون تخصص در بازجو گری واعتراف گیری و سناریو وپرونده سازی دارد و اصولاً کسی که اینگونه حرفه ای دارد معلوم سخن که توقع نمی رود تا که سخن راست بگوید واگر هم بگوید هرگز در برابر دشمنی راست نمی گوید که ادعای بیش از 28 سال مبارزه با آن شده وشیطان بزرگ نامید شده است . بهر حال مدير مسئول روزنامه كيهان ونماینده ی ویژه ی ولی فقیه بدون آنکه توضیح دهد که اگر منافع مشترک با آمریکا وجود ندارد به جز آنچه بیان شده که حالت آب نبات خروس نشان برای گول زدن ست، برای چه سفیر رژیم جمهوری اسلامی در عراق پای میز با آمریکا رفته است؟ آنهمه تبلیغات وجو سازی ها قبل از مذاکره بر سر حضور مجاهدین در عراق چه بود؟ چرا اکبر اعلمی نماینده ی مجلس از تبریز گفته بود که جناح حاکم می خواهد با آمریکا مذاکره ورابطه خودش را عادی کند ولی می خواهد که بصورت انحصاری اینکار را خودش انجام دهد برای چه بود که تکذیب هم نشد؟ برای چه پاسدار غلامک احمدی نژاد زمان سفر دیگ چینی به امارات ومنطقه ی خلیج فارس بلافاصله به امارات سفر کرد وپیشنهاد عادی سازی روابط با مصر ومذاکره با آمریکا شد؟ ازسوی دیگر مگر رژیم تروریستی آخوندی صاحب کشور عراق می باشد ویااینکه سخنگو ونماینده ی ویژه دولت وملت عراق می باشد که سفیرش به نمایندگی از سوی آنان به پای میز مذاکره با سفیر آمریکا در عراق رفته است؟
در هر صورت به نظر می رسد که سران رژیم تروریستی وسپاه پاسداران برای اینکه اثبات کنند که واقعیت دارد بطور گسترده وهمه جانبه اینان در امورد اخلی عراق دخالت گری می کنند و این مذاکره از موضع ضعف و تحمیل شده که پذیرفته شده است اکنون پاسدار حسین شریعتمداری که نقش سخنگوی سپاه پاسداران ومبلغ دولت پاسدار غلامک وگماشته احمدی نژاد را بر عهده دارد به صحنه آمده و در گفت وگوی خود با «ايسنا» افزوده است که نشست دوشنبه بغداد در هفتم خرداد باتوجه به تعريفي كه مذاكره در عرف سياسي و در فرهنگ روابط بين الملل دارد، اسمش مذاكره نبود، چونکه طبق ادعای ولی فقیه که تأكيد كرد سياست ما مبني بر عدم مذاكره با آمريكا تغييري پيدا نكرده است. ولی همچون شوی تئاتر سیاسی کنفرانس مطبوعاتی داخلی وخارجی احمدی نژاد برای آزاد کردن 15 نظامی انگلیسی ه اجرای محاکمه کردن اجرا کرد . ولی فقیه هم برای خنده موافقت با مذا کره را پذیرفت و روی نشئگی بالا در پای منقل در مشهد در جمع دانشجویان هذیان گوئی کرد و موضع پاسدار احمدی نژاد برای این مذاکره با آمریکا را قبول کرد و برای اینکه بقول پاسدار حسین شریعتمداری به آمريكايي ها نسبت به وظايفشان در عراق هشدار داده شود تا که بدانند درباره كوتاهي هايي كه كرده اند و مشكلاتي كه براي مردم عراق پديد آوردند، با آنها اتمام حجت شود . یعنی اینکه پس از پایان مذاکره باآمریکائی ها برای اینکه گوشمالی داده شوند تعداد نظامیان آمریکائی که در عراق به خصوص استان دیاله کشته شدند بیشتر از قبل بود وحتی ربودن 5 انگلیسی هم به آنان افزوده شد .
در قسمتی دیگر از این گفتگو شريعتمداري اضافه كرده است که روند گفت وگو هم به همين ترتيب که ولی فقیه تأکید کرده بود یعنی بهش دیکته شده بود که چون طوطی تکرار کند پيش رفت وخاطر نشان کرده است که ابتدا در اين نشست دو سخنراني وجود داشت كه يكي از طرف سفير رژیم تروریستی آخوندی بود و ديگري ازطرف سفير آمريكا صورت گرفت. وی به نمایندگی از سفیر رژیم تروریستی آخوندی گفته است که ما براي نشان دادن اينكه ناامني هاي عراق به دليل اشغالگري است و آمريكايي ها در ايجاد ناامني درعراق مقصر هستند دلايل كافي داريم و برخي از اين دلايل در جلسه دوشنبه به طرف آمريكايي گوشزد شده است. سفیر آمریکا «كروكر» هم در مقابل ما را به دخالت در ناامني هاي عراق متهم مي كند. آنچه كه فعلاً اتفاق افتاده طرفين نظراتشان را مطرح كرده اند و قرار هم نيست كه بر روي نظرات چانه بزنند تا به يك نقطه مشترك برسند .چراكه چانه زدن براي رسيدن به يك حد وسط از ويژگي هاي مذاكره است؛ حال آنكه نشست بغداد از ابتدا با هدف مذاكره برپا نشده است. شريعتمداري در خصوص نتيجه این دیدارگفت چون آمريكايي ها در عراق ماجرا را باخته اند. با اين حساب اگر قرار باشد اين گفت وگوها ادامه يابد بايد مراقب باشيم حريف به دنبال اهداف خودش نرود. یعنی اینکه پرونده ی دخالت گری پاسداران در عراق واعمال تروریستی را رو نکند که کار را خراب کند.
وي با رد اين نظر كه اين ديدار مي تواند نقطه عطفي در روابط دو كشور ايران و آمريكا باشد، خاطرنشان كرد: آنچه كه بيان شده اين است كه ما مذاكره اي با آمريكايي ها نداريم و موضوع گفت وگوي بغداد صرفاً مسأله امنيت عراق است و نه هيچ موضوع ديگري. پاسدار حسین شریعتداری بدون توضیح دادن اینکه این ما کیست ومسائل داخلی عراق اگر حضور گسترده این ما ندارد به این ما چه ارتباط دارد که نماینده ی مردم عراق شود مدعی شده است طرفين هم قبل از شروع گفت وگو و هم بعد از خاتمه گفت وگو بيان كردند كه موضوع ديگري در ميان نيست و نتیجه گرفته لذا نبايد نشست دوشنبه را مقدمه اي براي باز شدن باب مذاكره به معناي واقعي مذاكره تلقي كرد. مجدادً افزوده حركت ما در عراق كاملاً واضح و روشن است و بطور وارونه ادعا کرده که شواهد نشان مي دهد كه تنها آمريكايي ها هستند كه از ناامني عراق سود مي برند، بنابراين انگشت اتهام به طور طبيعي به سمت آنها دراز است. ضمن اينكه شواهد و اسناد ديگري از دخالت آنها در ناامني هاي عراق وجود دارد. واضافه کرده طبعاً بايستي سفير و هيئت ايراني اين شواهد و اسناد را مطرح كنند چون آمريكايي ها هستند كه با اهدافي وارد عراق شده اند و امروز نه تنها به هيچ يك از اهدافشان نرسيده اند بلكه نتيجه معكوس گرفته اند. مدير مسئول روزنامه كيهان بدون آنکه بر روی خودش بیآورد که آمریکائیان را کی وچگونه به تجاوزگری عراق تشویق وتحریک ودعوت کرد ونقش جاسوس چند جانبه احمد چلبی چه بود و این جاسوس چه رابطه ای با سپاه پاسداران و جماران وحوزه علمیه قم داشت در ادامه با اشاره به عدم وجود اشتراك منافع بين آمریکا و رژیم تروریستی آخوندی اظهار داشته آمريكايي ها در پي سودجويي از عراق هستند كه نام آن را بايد باج خواهي گذاشت اما رژیم آخوندی در پي منافع خود ملت عراق است. بنابراين اهداف دو طرف با هم اشتراك ندارد.
شريعتمداري در بخش پاياني اين گفت وگو در پاسخ به اين سؤال كه با وی شده که در دور آينده گفت وگوهاي رژیم آخوندی و آمريكا چه مباحثي بايد مطرح شود، تأكيد كرد: بايد اسناد مستحكم و شواهد غير قابل انكاري كه از دخالت مستقيم آمريكا در نا امني هاي عراق داريم به حريف ارائه دهيم. اين همان مفهوم اتمام حجت و مفهوم گوشزد كردن وظايف است و بيش از اين نرويم.وي اضافه كرد: از سوي ديگر اگر آمريكايي ها قرار باشد كه با نوعي سياست بازي از پذيرش اين اسناد گويا سر باز بزنند طبيعي است كه بايد گفت وگو را تمام شده تلقي كنيم و افزوده که قرار هم اين نبوده است كه اين گفت وگوها خيلي طولاني باشد. پس جلسه دوشنبه جلسه مقدماتي بوده و قطعاً در جلسه بعد همه اسنادي كه رژیم آخوندی و سپاه پاسداران مبني بر دخالت آمريكا در عراق دارد بايد مطرح ويادآور شود: رژیم آخوندی و آمريكا در كف موضوع هم با هم اشتراك نظر ندارد . چون ما نا امني عراق را ناشي از حضور اشغالگران و دخالت مستقيم آنها مي دانيم. از طرفي آمريكايي ها وانمود مي كنند كه ما در ناامني ها دخالت مي كنيم. آنها هيچ سندي براي اثبات نظر خود ندارند. درست برعكس ما كه اسناد متقني داريم. اوج استناد آمريكايي ها به گزارشي بود كه حدود دو ماه قبل، بوش ارائه كرد و برخي از اسناد را مطرح كرد كه همان موقع فرمانده نظامي آمريكا در عراق تقريباً بوش را مسخره كرد و با صراحت گفت كه هيچ كدام به عنوان سند قابل تكيه نيست.
اما پاسدار حسین شریعتمداری فراموش کرده است زمانی که سولانا با بسته ی هسته ای اروپا به تهران رفته بود در یادداشت روز خود نوشته بود مذاکره برای هیچ است و بسته حاوی هیچ نکته ی مهمی نیست و تأکید کرده بود که نه آمریکا نمی تواند به رژیم تروریستی در عراق تضمین امنیت بدهد که جزو مزایای مطرح شده این بسته است، بلکه این نیروهای نظامی مستقر در عراق وخاورمیانه می باشند که بایستی تقاضای تضمین امنیت از سران رژیم تروزریستی آخوندی کند و قبل وپس از آن ایشان نیز گفته بود که نتیجه ی مذاکرات هسته ای نه در پشت میز مذاکره در اروپا ، بلکه در خیابان های بیروت وبغداد تعیین تکلیف می شود . چون رابطه ی تنگاتنگی با سپاه پاسداران و ولی فقیه دارد و همچنین ایشان از دولت دست نشانده ی سپاه پاسداران حمایت می کند . بنابراین چون شکی نیست که سپاه پاسداران در باتلاق شدن عراق چه نقش مخرب وویرانگری داشته است وهم اینکه چگونه از طریق حزب الله لبنان جنگ 33روزه با اسرائیل برپا کرد و لبنان را به سر زمین سوخت شده تبدیل نمود و اکنون نیز ضمن حضور ودخالت گری گسترده در امور داخلی عراق لبنان وفلسطین دارد که پاسدار حسین شریعتمداری مهر تأئید بر آن می زند را دوباره دستخوش نزاع وتشنج کرده است که به وضوح اثر انگشتان رهبران رژیم تروریستی و سپاه پاسداران در پشت این بحران وتوطئه کثیف قابل رؤیت می باشد.
از طرف دیگر کنون سایت بازتاب پاسدار محسن رضائی مورخ 11 خرداد با تیتر "شريعتمداري: امروز آمريكا در عراق گروگان ماست " گزارش کرده است که مدير مسئول روزنامه كيهان گفته است که آمريكا آمده بود كه ما را محاصره كند اما امروز آمريكا در عراق، گروگان ماست. در دنباله به نقل از به گزارش فارس، افزوده شده است که حسين شريعتمداري پنجشنبه شب در مراسم يادواره شهداي كوي كوثر استان همدان به تقاضاي بيش از 40 بار آمريكا براي مذاكره با ايران اشاره كرد و افزود: آمريكا مي‌داند كه بدون ايران، مشكل عراق حل نمي‌شود، بنابراين مي‌خواهد با كمك ايران از باتلاق عراق نجات يابد. وي ضمن اشاره به مطلب چاپ شده در روزنامه واشنگتن پست، مبني بر اينكه «آقاي بوش جنگ تمام شده، خاورميانه را به ايران واگذار و برگرد» وتأئید کرده که در عراق فضا براي گسترش انديشه‌هاي امام راحل(ره) مساعدتر شده است و با اشاره به موفقيت‌هاي حزب‌الله لبنان که در حقیقت اعتراف آشکار دیگر دخالتگری در امور داخلی لبنان همچون عراق می باشد در پاسخ به كساني كه از تشكيل هلال شيعي ابراز نگراني مي‌كردند گفته است که اين جريان، يك هلال اسلامي است و مدتهاست كه تشكيل شده و وجود خود را مرهون انديشه‌هاي امام خميني (ره) مي‌داند. البته که بازهم ضروریست که تأکید شود عامل اصلی ناآرام سازی در عراق و صدور تروریسم وبنیاگرائی دقیقاً در بستر همین پیگیری هلال شیعی از عراق تا سوریه ولبنان می باشد . چون مزاحم این هدف غائی حضور آمریکا و به خصوص حضور مجاهدین در عراق می باشد پاسدار حسين شريعتمداري با انتقاد از كساني كه از امتياز دادن و سازش با امريكا دم مي‌زنند گفته است که اگر قرار بود امتياز بدهيم كه از ابتدا انقلاب نمي‌كرديم. یعنی اینکه انقلاب را ایشان و سپاه پاسداران کرده است ضمن اینکه لوداده است که برای چه سفارت آمریکا در 13 آبان در تهران اشغال شده بود و در نهایت مهر تأئید بر مسئول کمیسیون امور خارجه ی شورای ملی مقاومت گذاشته است که در بیش از 10 سال پیش تأکید کرده بود که بنیادگرائی اسلامی خمینی تهدید آینده جهان است که اکنون برگردان این واقعیت را پاسدار حسین شریعتمداری مدير مسئول روزنامه كيهان اینگونه بازگو واعتراف وتکرار کرده وگفته است ، تفكر حضرت امام (ره) را در حال انتشار روز افزون در جهان دانست و گفت: روح امام خميني(ره) را امروز مي‌توان در كالبد رهبر معظم انقلاب اسلامي ديد بنابراين عليرغم جنگ رواني دشمنان، مطمئن باشيد كه آينده انقلاب و اسلام بسيار روشن است. پرسش است که مسئولان ودولتمردان آمریکا پس از نشست مذاکره با سفیر رژیم تروریستی واین نظرات وتجربه ی بیش از 4 سال باتلاق سازی عراق و سرباز ونظامیان کشی آمریکائی در عراق وتأکید بر اخراج نظامیان آمریکائیان از عراق ومقصر جلوه دادن تمام اعمال تروریستی رژیم تروریستی آخوندی و سپاه پاسداران در عراق چه پاسخی دارند که بیان کنند؟
هوشنگ – بهداد
13 خرداد13 سال -86