تنها راه حل ویشه کردن تروریسم در عراق ومنطقه مبارزه جدی با صدور تروریسم وبنیادگرائی رژیم تروریستی آخوندی می باشد.

نقد وبررسی " براي ريشه كن ساختن تروريسم در عراق" روزنامه ی جمهوری اسلامی یکشنبه خرداد ماه سال 27- 1386
تنها راه حل وریشه کردن تروریسم در عراق ومنطقه مبارزه جدی با صدور تروریسم وبنیادگرائی رژیم تروریستی آخوندی می باشد.
ضرب المثلیست که گفته می شود تو اول برادریت را ثابت کند، سپس ادعای وراثت کن یا اینکه گفته می شود تو اگر بیل زنی اول باغچه خودت را بیل بزن ، بعدا باغچه ی دیگران بیل بزن . حال با ید به این سرمقاله نویس روزنامه ی ولی فقیه ضرورت ندارد که زیاد کاتولیک تر از پاپ شود و قبل از آنکه دلش به حال حرمین شرفین در عراق بسوزد ونسخه ی مراقبت وحفاظت برای آنان صادر کند توضیح دهد که چرا مأموران اطلاعاتی بمب گذاری در حرم امام رضا در مشهد کردند ونیرو های انتظامی وامنیتی وظیفه ی حفاظت شان را انجام ندادند . مهمتر اینکه چرا این عمل تروریستی به سازمان مخالف مجاهدین نسبت داده شد؟ تازه چرا در قم خانقاه دراویش گناهبادی در قم با بلدوزر ویران شد وبیش از 2000 زن وکودک وپیر وجوان متحصن شده در آن دستگیر وروانی زندان کرد. آنگاه پاسخ دهد که چرا چپ وراست برای صدور بحران سازی وناامن کردن عراق وباج گیردن دست به اقدامات واعمال تروریستی وانفجاری در اماکن مذهبی و سایر شهرهای عراق می زند تا بتواند آن را به نظامیان آمریکائی و حامیان صدام حسین و کشورهای های عربی نسبت دهد و با فرافکنی کردن بهانه برای مانور دادن پیرامون اینگونه عملیات تروریستی داشته باشد . آنهم درشرایطی که پرونده ی 5 پاسدار اعزامی در اربیل عراق واسناد بدست آمده از مأموریت های تروریستی آنان در عراق وچگونگی ارسال سلاح در دست می باشد ومجاهدین هم قبلاً لیست 32000 نفر مزد بگیر این رژیم تروریستی آخوندی در عراق را با مشخصات کامل منتشر وافشاکرده بود. بنابراین قبل از اینکه اینگونه اشک تمساح ریخته شود ونسخه ی حفاظتی – مراقبتی صادر گردد بهتر است که مخاطبش سپاه پاسداران ومأموران اطلاعاتی اعزامی و حامیان تروریست اخل عراق خود اقدام با اعمال تروریستی برای بیش ویران سازی کردن عراق نکنند.
"جايگاه و اعتبار مقدسات ديني ايجاب مي كند به هر شكل كه ممكن باشد از تكرار جسارت هائي مانند انفجار حرم مطهر عسكريين عليهماالسلام جلوگيري شود. اگر در اين زمينه اقدامات جدي صورت نگيرد تروريست ها و حاميان آنها به اين جسارت ها عادت مي كنند و در چنان وضعيتي ممكن است حوادث تلخي رخ دهد كه به زيان مجموعه امت اسلامي و به نفع دشمنان مشترك و اشغالگران باشد"
اعتراف آشکار وسند معتبر تر از این نمی شود ارائه کرد که انفجارات حرم سامرا زیرسرهمانانی بوده است که نیاز به فضائی داشته اند تا که فراهم گردد بتوانند چنین خواست واهداف خود را مطرح کنند:
"گام هاي بعدي يكي خارج ساختن كنترل سامرا از دست اشغالگران و اداره آن توسط دولت عراق و رهبران مذهبي اين كشور است دوم آغاز بدون درنگ بازسازي حرم مطهر عسكريين عليهماالسلام است و سوم بهره برداري از شرايط پيش آمده براي اخراج اشغالگران و سپرده شدن مديريت كل عراق به دست دولت و نيروهاي مردمي اين كشور است . اشغالگران و تروريست ها بايد هزينه سنگيني بابت جسارتي كه به مقدسات ديني روا داشته اند بپردازند. حداقل اين هزينه خروج سريع و بي قيد و شرط آنها از عراق و سپردن مديريت و تامين امنيت آن به دولت و مردم اين كشور است:
در دنباله سرمقاله نویس سند دخالت گری بیشتری را رو کرده است .زیرا برخلاف نظر پاسدار تئوری پردار یاددشت روز نویس دیروز در روزنامه ی پادگانی – اطلاعاتی کیهان که نوشته بود در انفجارات حرم سامرا اعضای القاعده دخالت نداشته اند، زیراکه اینان در جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان وحماس با اسرائیل از اینان حمایت کرده بود. ولی سرمقاله نویس از در گشاد شیپور نواخته واینگونه نظر داده است:
"اكنون كه به دنبال انتشار اخبار مربوط به تحويل كمك هاي تسليحاتي و تجهيزاتي آمريكا به عناصر جدا شده از القاعده تنور ترورها در عراق داغ تر و حتي انفجار حرم مطهر عسكريين عليهماالسلام تكرار شده روشن تر از هر زماني ميتوان به اهداف شوم آمريكائي ها از خلع سلاح گروه هاي شبه نظامي بويژه سازمان بدر و گروه سيد مقتدي صدر پي برد. هرچند"
در دنباله سرمقاله نویس ادامه است چون تصمیم گرفته شده است که شبه نظامیان وابسته به دولت دست نشانده ی نوری المالکی خلع سلاح گردند و این دولت آلت فعل جماران وساه پاسداران در عراق تغیر کند . بنابراین برای خنثی کردن این تصمیم اینگونه طرح انفجارات حرم سامرا طراحی واجرا شده است :
"هرچند بسياري از رهبران سياسي عراق نيز از طرح خلع سلاح استقبال كردند اما از همان آغاز ارائه اين طرح كاملا مشخص بود و اكنون بيشتر روشن شده است كه اين يك توطئه براي بي دفاع ساختن اكثريت در برابر زياده خواهي هاي مشترك سلطه گران افراطيون و مهره هاي منطقه اي آمريكاست . امروز كه در نهايت بي شرمي جنايت انفجار حرم عسكريين عليهماالسلام در سامرا و در جلوي چشم اشغالگران رخ داده ترديدي در اين واقعيت باقي نمانده كه بي دفاع نمودن اكثريت مردم عراق در برابر دشمنان مشترك هدف اصلي اين طرح بوده و به همين دليل آنها نه تنها نبايد خلع سلاح شوند بلكه بايد هر روز بيش از گذشته خود را تقويت كنند و مسلح تر و آماده تر در برابر توطئه ها بايستند كه وآنها بايد آماده باشند تا اولا در برابر توطئه هاي بعدي بايستند و ثانيا امنيت عراق بويژه شهرهاي مقدس را دردست بگيرند تا چنين جسارت هائي تكرار نشود. اين تنها راه جلوگيري از گسترش تروريسم و ريشه كن ساختن آن در عراق است . "
بالاخره سرمقاله نویس در پایان مقاله ی خود وپس از مقدمه و زمینه چینی کردن برای بیان هدف نهائی، آن را مطرح کرده است وهمان نیت را عنوان وتأکید کرده است که رهبران ومسئولان رژیم تروریستی آخوندی پس از همکاری با آمریکا وسقوط حکومت صدام حسین آن را بیان می کردند که مدعی بودند هرچه زودتر اشغال گران باید عراق را ترک کنند .. بهمین دلیل پس از انفجارات حرم سامرا که مکمل همان انفجار حرم امامان دهم ویازدهم می باشد. اکنون سرمقاله نویس اینگونه خواهان اشغال گران نظامی به خصوص نظامیان آمریکا از عراق شده است :
"كساني كه در قدرت اداره عراق و تامين امنيت اين كشور توسط شيعيان كه اكثريت مردم آنرا تشكيل ميدهند ترديد دارند بايد در محاسبات خود و در قدرت روحي خود ترديد نمايند. همين ترديدهاي بي مورد تا امروز عراق را در چنگال خونين اشغالگران نگهداشته و هر روز بر جرات و جسارت تروريست ها افزوده و مردم را به كام ناامني و فقر و پريشاني فرو برده است . چرا رهبران سياسي عراق به اراده خود و به قدرت مردم اعتماد نمي كنند چرا با مطالعه تجربه حزب الله لبنان به اين نتيجه روشن نمي رسند كه ميتوانند با تكيه بر نيروهاي جوان و مومن عراق را اداره كنند امنيت آنرا تامين نمايند دست متجاوزان را از اين كشور قطع نمايند و يكپارچگي و استقلال آنرا حفظ نمايند.امروز تنها راه نجات عراق اعتماد به نفس رهبران سياسي و مذهبي اين كشور و اصرار بر خروج اشغالگران و مديريت كشور توسط خود مردم است . اين كاري است كه در شرايط پيش آمده فعلي كاملا قابل انجام است و اگر اين فرصت از دست برود معلوم نيست تدارك آن در آينده ميسر باشد"
در خاتمه اینکه در بستر پیگیری پروژه ی هسته ای که از سوی سپاه پاسداران با جدیت تمام دنبال می شود ودر شرایط کنونی که این پروژه با بحران جدی مواجه شده است و به احتمال زیاد در تصمیم گیری های نشست آتی شورای امنیت سازمان ملل تصمیمات وقطعنامه ی سخت تری برای مجازات از سرپیچی کردن مسئولان هسته ای رژیم بربر منش ویاغی بین الملل وتاریک اندیش آخوندی به تصویب خواهد رسید و از سوی دیگر چون رهبران رژیم تروریستی آخوندی عراق را حیات خلوت خود می دانند زیرا مدعی اند به خاطر اینکه اکثریت جمعیت عراق شیعه می باشند . از سوی دیگر ایران تنها کشور همسایه ی شیعه عراق ومنطقه رژیم تروریستی آخوندی می باشد . همچنین چون دولتمردان دست نشانده در عراق هم همه دست پرورده ی رژیم تروریستی آخوندی می باشند بنابراین عرفی وشرعی کشور عراق متعلق به آخوندهای جانی حاکم برایران وولی فقیه وسپاه پاسداران می باشند و حق دارند در آنجا هر جئایتی که بخواهند دست به اقدام بزنند وبه عنوان سرپل صدور بنیاد گرائی وتروریسم به خاورمیانه استفاده کنند. پس سپاه پاسداران می بایست برای عبور از بحران هسته ای ست به اعمال گسترده ی تروریستی همچو انفجارات حرم سامرای بزند . از جهت دیگر بی جهت نیست که اکنون شاهدیم چگونه سرانگشتان عوامل اعزامی رژیم تروریستی آخوندی در فلسطین وافغانستان ولبنان ویمن چه جنایات وبحران آفرینی ها وجنگ افروزی های داخلی فعال شده اند وجنایت آفرینی می کنند. بازهم مثل همیشه تأکید می شود تا شبه نظامیان در عراق بطور کامل خلع سلاح نشوند ودولت دست نشانده ی نوری المالکی تعویض نگردد و به نفوذ رژیم تروریستی در عراق پایان داده نشود . هرروز امکان خطر دامنه ی بحران وفاجعه آفرینی در خاورمیانه گستره تر خواهد شد. براي ريشه كن ساختن تروريسم در عراق فقط قطع صدور بنیادگرائی وتروریسم رژیم تروریستی آخوندی به عراق ومنطقه می باشد.
هوشنگ – بهداد
یکشنبه 27 خرداد ماه سال - 1386