نقد مطبوعات : در ستون جهت اطلاع جمهوری اسلامی چه خبر است؟جمهوری 27 خرداد-86


در ستون جهت اطلاع جمهوری اسلامی چه خبر است؟
خبرهائی که در ستون جهت اطلاع روزنامه ی جمهوری اسلامی 27 خرداد آمده است به نظر می رسد که وزیر تفتیش و عقیده وسانسور و وزارت ارشاد اسلامی بخاطر موضع گیری طلبه های قم در برابر مجوز دادن به نمایش فیلم اکنون این وزیر با صدور مجوز براي فيلم « نقاب » از مردم (یا همان طلبه های معترض حوزه ی علمیه ی قم) عقب نشینی کرده و عذرخواهي كرد ه است. و با یک تبصره که در اطلاعيه ديگري آمده است افزوده آنچه که مردم را ناراحت كرده سي . دي هاي پخش شده ی این فیلم است. در صورتیکه فيلمي كه نمايش داده مي شود اصلاح شده سی دی آنست . خلاصه گزارشگر روزنامه ی جمهوری اسلامی يادآوري کرده است كه فيلم « نقاب » خانم تهیمنه از نظر اصولي مشكل دارد و قابل اصلاح نيست . زیراکه اين فيلم در تمام مراحل متاسفانه خيانت زنان شوهردار را آموزش ميدهد. البته اگر رژیم تروریستی آخوندی اصلاح پذیر باشد کارگردان وفیلمساز های سینمائی که با این رژیم همکاری می کند نیز می تونند اصلاح پذیر است.
از سوی دیگر گزارشگر این روزنامه گزارش کرده است که سعودالفيصل وزير خارجه عربستان سعودي با انتقاد از سياست رئيس جمهوري گماشته ی ولی فقیه احمدی نژاد به برنامه هسته اي رژیم تروریستی هشدار داده و گفته است که این سیاست مي تواند براي منطقه خاورميانه مصيبت بار باشد. و از پاسدار احمدی نژاد خواسته است که انرژي هسته اي را فراموش كند وسياست خارجي اش را تعديل کند ودست از دخالت در اوضاع عراق بردارد. و تأکید کرده است که مي خواهيم موضعي كه ما در مورد عاري سازي خليج فارس از سلاح هاي هسته اي و كشتار جمعي اتخاذ كرده ايم این را بپذيرد. یعنی اینکه دست از دخالت گری در عراق و فلسطین ولبنان وپیگیری پروژه ی هسته ای منطقه بردارد زیرا شرایط راچنان با خطر جدی مواجه کرده است که علناً به این سیاست انتقاد شده است .
همچنین در این روزنامه نقل قول شده که روزنامه گاردين از احتمال اعتراض ديپلماتيك انگليس به تجمع اخير دانشجويان بسیجی سازمان دهی شده مقابل سفارت انگلیس در تهران خبر داده است . زیراکه گروهي از تظاهر كنندگان سياهپوش که قبلاً معمولاً کفن پوش بودند روز پنج شنبه با تجمع سفارشی خود مقابل سفارت انگليس در تهران و با پرتاب كيسه هاي رنگ و تخم مرغ وسر دادن فریاد مرگ بر انگلیس سعي می كردند و مانع ورود ميهمانان به ضيافت تولد ملكه اليزابت دوم در سفارت انگلیس شوند. البته گاردین اضافه نکرده است که چرا آن زمان که شاهزاده چارلز و لیعهد انگلیس از بصره به کاخ سعد آباد در تهران و دیدار با خاتمی داشت و با سکوت ولی فقیه مواجه شد و نتیجه ی این دیدار هم به نفع نمایش خیمه شب بازی انتخابات مجلس هفتم حامیان باندهای مافیائی وابسته به ولی فقیه رژیم تمام شد، آن موقع دست به نمایش اینگونه نمایش تظاهرات سیاهپوش دانشجویان زده نشد؟
بالاخره این یکی خبر نیز دنبال خبری قبلی مر بوط به انگلیس می باشد که نوعی سیاه بازی وجنگ زرگری میان حامیان دولت فخیمه در مجلس است . زیراکه بازی می باشد که مرتبط به نمایش خیمه شب بازی مجلس هشتم است که اکنون مجلس شوراي اسلامي طرح دو فوريتي بازپس گيري باغ قلهك از انگلیس راكه توسط جمعي از نمايندگان تهيه شده است را بررسي مي كند و درصورت تصويب اين طرح دولت موظف خواهد شد طي 5 ماه مقدمات بازپس گيري باغ قلهك از انگليسي ها را فراهم كند و آن را به موزه استعمارستيزي و استكبارگريزي همچون سفارت آمریکا تبديل خواهد شد که در ادامه بازی همان موزه ای است که اکبر گنجی در برلین خمینی را به آنجا سپرده بود که اکنون مسئولان بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس بر اين نكته تاكيد دارند ودعویست كه مدارك مستندي دردست است كه م تواند مالكيت ايران بر اين ملك كه در حدود 200 هزار متر مربع است را به اثبات مي رساند وافزوده به گفته مسئولان اين بنياد اسناد و مداركي تهيه شده كه نشان مي دهد اين باغ از سوي انگليسي ها تصرف شده است . اما یک سئوال است که چگونه است پس از 28 سال که آخوندها اکنون قدرت گرفته اند یادشان افتاده است که این زمین تصرف شده است که می بایست پس گرفته شود . جالب است آخوند لنکرانی که تازگی ها مرد تازه از درمان انگلیس باز گشته بود . در صورتیکه آخوند عبدالعزیز حکیم از عراق رفته آمریکا آنجا عمل جراحی کرده ودر تهران بستری شده است و لی درحا ل جنگ زرگری با دولت فخیمه انگلیس است !
هوشنگ – بهداد
بیست وهفتم خرداد ماه سال 1386