نقد مطبوعات : بازتاب چند خبر از روزنامه ی جمهوری 20 خرداد

http://www.andesheh.com/maghalat27/140.htmازسایت
بازتاب چند خبر
در ستون جهت اطلاع روزنامه ی جمهوری اسلامی مورخ 20 خرداد گزارش کوتاه چند خبر بازتاب داده شده است که قابل بررسی و بازتاب دان می باشند زیرا که در ابتدای این ستون خبری آمده است که روزنامه لس آنجلس تايمز از احتمال آزادي پنج ديپلمات تروریست های اعزامی به عراق توسط آمريكا خبرداده است وافزوده است که به گزارش عصر ايران اين روزنامه آمريكايي به نقل از برخي منابع آمريكايي و عراقي نوشت : طي هفته هاي آينده این 5 تروریست اعزامی به عراق كه از ماه ژانويه (ديماه ) تاكنون در اسارت نيروهاي آمريكايي در عراق به سر مي برند احتمالا ظرف چند هفته آينده آزاد خواهند شد . یعنی اینکه اعمال تروریستی در عراق با دست زدن به سرباز کشی آمریکائی ها و ربودن ا5 انگلیسی در بصره و دستگیری و زندانی کردن چندن تبعه ی ایرانی – آمریکائی در تهران وانتقال کردن به زندان اوین وبازجوئی واعتراف گرفتن از آنان برای معاوضه کردن با گروگان های خود در اربیل عراق ، کار ساز بوده است. از سوی دیگر بالاخره باید که نتیجه ی مذاکره ی سفیر رژیم فاشیستی – مذهبی – آخوندی با سفیر آمریکا در عراق یک جوری ببار نشیند که ادامه آن از طریق لابی و واسطه ای عراقی وایرانیان مقیم آمریکا برای آزاد کردن این تروریست ها وادامه ی مذاکره دنبال شده است .
همچنین در این ستون خبر از سازمان سيای آمریکا داده شده است که در تدارك جلسه اي براي هماهنگي اپوزيسيون ايراني در كشور فرانسه است که در ادامه ی خبر افزوده شده. به گزارش خبرنگار « فردا » سازمان سيا در تلاش است تا جلسه اي براي هماهنگي اپوزيسيون نظام از تاريخ 25 تا 27 خرداد در شهر پاريس برگزار نمايد که اين اجلاس همبستگي ايران نام گرفته است که طيف هاي مختلف رژیم تروریستی آخوندی را شامل می شود که در این جلسه حضور خواهند داشت که عبارتد از غلامرضا پهلوي از طيف سلطنت طلب ها، حسن ماسالی از طيف كمونيست ها، حسين باقرزاده از شوراي باصطلاح ملي مقاومت و همچنين محسن سازگارا و علي افشاري از مجموعه نيروهاي مخالف داخل نظام قطعي شده است . همچنین گفته مي شود 200 تن از چهره هاي اپوزيسيون نظام در اين اجلاس سازماندهي خواهند شد البته باید افزود گزارشگری که ماسالی را ماسال بنویسد ، باید که حسین باقرزاده را نیز جزو اعضای شورای ملی مقاومت معرفی کند در صورتیکه ایشان خیلی سال است که دیگر جزو این شورا نمی باشد .

همینطور در این ستون بدون آنکه اشاره ای به سرنوشت پرونده ی شهرام جزایری شود از الیاس محمودی نام برده شده است که سرپرست سابق مجتمع قضايي امور اقتصادي بود كه پس از فرار « شهرام جزايري » از سمت خود بركنار شد و اکنون شده است که ایشان در گفتگوی خود با ایسنا با انتشار اخباري مبني بر متواري شدنش که خبرآن در برخي از سايت ها منتشر شده بود را تكذيب کرده است .
از طرف دیگر این گزارشگر ستون جهت اطلاع نویس گزارش کرده است که بالاخره رئيس جمهور جديد فرانسه نیز به جدول زده است! زیراکه ساركوزي در كنفرانس خبري كه در نشست سران گروه هشت در آلمان انجام شد گفته است « فكر مي كنم مجبور خواهيم شد تا پيام محكمي كه حاكي از شدت گرفتن تحريم ها باشد بفرستيم » : بالاخره اینکه در آخرین گزارش خبری این ستون خبر بیشتری از گسترش وانتقاد اعمال تروریستی رژیم تروریستی آخوندی به منطقه ی خاورمیان وشاخ آفریقا گزارش شده وگفته شده است که رئيس دولت انتقالي سومالي در اظهاراتي گفته است كه رژیم تروریستی آخوندی از « گروه هاي تروريستي » در كشورش حمايت مي كند!
مسعود پسیان
بیستم خرداد-86