چراوقتی رفوزه شدگان در درس تاریخ، تاریخ نگار می شوند تاریخ و بار تکرار می گردد؟

نقد وبررسی " آنچه از تاريخ نمي آموزند... (يادداشت روز) روزنامه ی کیهان پنجشنبه 31 خردا ماه سال 1386
"چراوقتی رفوزه شدگان در درس تاریخ، تاریخ نگار می شوند تاریخ و بار تکرار می گردد؟"
با آغازی که یادداشت روز نویس در یادداشت روز خود شروع کرده است اتفاقاً شامل حال خودش می شود زیرا قبل از اینکه فرافکنی کند که انفجارات حرمین امامان دهم ویازدهم وتکرار مجدد آن را به اشغال گران نسبت دهد اگر قرار بود که از تاریخ می آمخوخت ابتدا می بایست توضیح می داد که انفجار حرم امام هشتم در مشهد کار کدام اشغال گرایان بود در صورتیکه در دوران اصلاحات که خاتمی رئیس جمهور بود گفته شد که همین انفجار وهم قتل های زنجیره ای که 4 سال تجربه ی بی نهایت گسترده تر آن در عراق روزانه تکرار می شود به وسیله نیروهای خود یا خیره سر خوانده شده در وزارت بد نام اطلاعات انجام شده بود که اکنون این باند محفلی باز سازی شده قدرت گرفته است که آخوند روح الله حسینیان همکار و کیل مدافع سعید امامی به عنوان مشاور امنیتی و فرهنگی پاسدار احمدی نژاد رئیس جمهور برگزیده شده است . از سوی دیگر پرسش است که مگر یادداشت روز نویس شخصاً در صحنه ی عملیاتی انفجاری حضور داشته است که اکنون چنین مطمئن نقل قول مردم سامرا وشادات عینی می کند واز حکایت نقش اشغالگران و در دست داشتن این انفجار می کند. البته چون عوامفریب ووارونه گوئی اساس و شیوه ی روزنامه نگاری وسیاستمداری در رژیم تروریستی آخوندی می باشد بنابراین مشکلی در فهم تصحیح ادعای اشغالگران نیست تا که دانسته شود اشغال گر اصلی رژیم تروریستی آخوندیست وبدون هرگونه شک وشبهه ای این انفجار اخیر حرم سامرا همچون انفجار حرمین امامان دهم ویازدهم در این کار تروریست های اعزامی وعوامل همکار داخلی رژیم تروریستی آخوندی درعراق بوده است که هدف نسبت دادن به آمریکا وفشار بر اخراج آنان از عراق می باشد. زیرا پس از سخنرانی پاسدار علی لاریجانی در جمع سپاه پاسداران که اخیراً در دفاع از پروژه ی هسته ای و تبرئه کردن سپاه پاسداران انجام شده است که بلی قش سپاه پاسداران در پروژه ی هسته ای صفر است ولی جناح مغلوب را تهدید کرد که اینن سیگنال هائی برای غرب و سونالا ارسال کرده اند تااینکه قطعنامه ای دیگر علیه ی پروژه ی هسته ای در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب برسانند از ایستادگی در برابر آمریکا گفته بود که بلافاصله سرکرده گزمگان ارتش البته با وصیه سپاه پاسدار و فرمان ولی فقیه چنین آمریکا تهدید شده است "فرمانده ارتش در پاسخ به تهديد اخير بوش: نظاميان متجاوز دشمن را زنده نمي گذاريم وافزوده شده است که فرمانده ارتش جمهوري اسلامي ايران هشدار داد ه است اگر دشمنان عليه ايران تحركي انجام دهند حتي يك سرباز آنها به كشورش باز نخواهد گشت.یعنی این خبری که درشت در صحفه ی اول روزنامه ی پادگانی – اطلاعاتی کیهان بازتاب داده شده است دقیقاً مشابه همان تهدیدیست که پس از اشغال نظامی عراق سپاه پاسداران وعوامل اعزامی وزارت بد نام رژیم تروریستی آخوندی در عراق شروع کرده اند. بهر حال یاددشت روز نویس برای توجیه گری نقش عملیات انفجارات اخیر حرم در سامرا اینگونه آدرس غلط داده است :
"هفته گذشته حرم مطهر امام هادي و امام حسن عسكري (عليهماالسلام) در سامرا براي دومين بار منفجر شد. اين در حالي است كه منطقه ذكر شده تحت كنترل شديد اشغالگران كشور عراق قرار دارد و آخرين اخبار به نقل از مردم سامرا و شاهدان عيني حكايت از نقش مستقيم اشغالگران در ايجاد اين انفجار دارد.- چند روز پيش خبر رسيد كه ملكه انگليس از سلمان رشدي رسماً تقدير كرده و به او لقب «شواليه» داده است. سلمان رشدي همان نويسنده هتاكي است كه سال ها پيش با نوشتن رمان موهن «آيات شيطاني» كه در آن تصويري دروغين و مغاير با واقعيت هاي تاريخي از پيامبر بزرگوار اسلام (ص) ارائه داده بود، خشم مسلمانان جهان را برانگيخت و موجب صدور فتواي معروف و تاريخي امام خميني (ره) مبني بر ارتداد وي شد.- ديروز روزنامه ها از انفجار مسجد شيعيان در شهر بغداد خبر داده بودند كه شهادت 75 تن از نمازگزاران و مجروح شدن عده بيشتري از آنان را درپي داشت."
جالب است که یاددداشت روز نویس که همچون شاگرد دانش آموز تنبلی می ماند که سال اول در درس تاریخ نمره ی تجدیدی آورده وسال بعد که برای امتحان تاریخ رفته بود بازهم نمره ی قبولی نیاورده بود ولی وقتی از ایشان پرسیده شد که چکار کردی جواب داد ه بود تاریخ دوبار تکرار می شود . بنابراین ایشان برخلاف ادعای درس تاریخ به دیگران دادن ولی خودش خودش آزمون رفوزگی در تاریخ دارد، لذا بیان نقل قول پیام های تاریخی برخی از امامان را اینگونه به روش خودزنی کردن وتف وتاق وریش به آزمایش گذاشته است:
"عملكرد و نحوه مقابله دشمنان بيداري اسلامي و مقاومت مسلمانان، نظاره گر آگاه را به ياد آن نيايش اميدبخش و سپاسگزاري پرمغز حضرت امام سجاد (ع) مي اندازد كه «خدا را سپاس مي گوييم كه دشمنان ما را از احمق ها قرار داده است»! به راستي كساني كه با پيامبران خدا و مكتب آنها و امروز با رهروان آنها درمي افتند، چه لقبي جز احمق مي توان داد؟! آنهايي را كه براي محو و خاموش كردن صداي عدالتخواهانه مردم با ايمان همواره و هميشه به سلاح ها و ترفندهاي ناكارآمد و شكست خورده متوسل مي شوند، با چه نام و صفتي مي توان وصف كرد...؟"
البته که یادداشت روزنویس وارونه گو بازهم بیشتر به ناآگاهی خود در تاریخ نه اینکه اعتراف کرده است ، بلکه دست به تحریف گری ووارونه گوئی آن زده است زیرا که بدون بیان بازتاب دادن عملکرد 28 سال گذشته ی عمر نکبت بار این رژیم ضد بشر ی و بدون آنکه بگوید عدالت و مستضعفان در این رژیم چه معنی وجایگاهی دارد و جایگاه واقعی این دو مقوله ی ادعا شده در 28 سل گذشته کجا بوده وچگونه عملکردی داشته است. اما با کلی گوئی چنین فرافکنی تفکر و اندیشه ی متحجرانه ی خود را بطور معکوس به معرض نمایش گذاشته است :
"مهمتر از همه دشمن غافل از اين است كه در فلسفه تاريخ اسلام و تشيع، پيروزي نهايي و حتمي از آن مستضعفان است و در مراحل تاريخي اين مكتب، پس از پايان دوران نبوت و عصر غيبت، مسئوليت رهبري و رسالت آگاهي بخشي مردم برعهده علم و شانه هاي عالمان قرار دارد. علمي «پيامبرانه» و «عالمي پيامبروار»! عالماني نه مثل عالمان اجير شده قدرت ها، مزدور و توجيه كننده جنايت و ستم آنها، بلكه عالماني كه در مكتب جانبخش اسلام جوهر قلمشان از خون شهيد برتر است و «وارثان» پيامبرانند. عالماني كه پيامبرگونه در دستي كتاب و «پيام» پيامبر را براي آگاهي و تبليغ اسلام محمدي و تشيع علوي دارند و در دست ديگر «سلاح» در اختيار گرفته اند براي عمل و رهبري و مبارزه با ظلم و حاكميت عدالت و دفاع از كرامت انساني و... برپايي «امت نمونه»."
پاسدار وزیر فرهنگ سانسور و ارشاد اسلامی تفتیش عقاید شده بدون آنکه توضیح دهد اگر با آمریکا وانگلیس آنگونه که در ابتدای در یادداشت روز خود به آن اشاره کرده رژیم سردشمنی دارد واینان را اشغالگران عراق می داند و قبول دارد که در انفجارات حرم در سامرا دست داشته ومقصر اصلی می باشند چرا اولاً سفیر خود در عراق را به پای میز مذاکره با سفیر آمریکا فرستاد؟ و یا اینکه چرا توضیح داده نشده است که برای چه آخوند عبدالعزیز حکیم برای درمان وعمل جراحی سرطان روده ی خود به آمریکا رفته بود ویا چرا آخوند فسیل ومتحجری که اکنون برایش اشک تمساح برای سوگش ریخته شده است برای چه قبل از مرگ خود برای درمان به انگلیس رفته بود؟ بلاخره اینکه چرا اکنون فرصت طلبانه در روز وفات حضرت فاطمه که معمولاً اطراف حرم در قم به خاطر زوار وعلاقمندان به حضرت معصومه شلوغ می باشد فرصت طلبی کرده و تشیع جنازه برای آخوند لنکرانی را در چنین روزی برگزارشده است تااینکه بهانه ای وجود داشته باشد که آری مردم از رژیم حمایت م کنند و یادداشت روز نویس هم بتواند اینگونه برای دفاع از رژیم وولی فقیه روضه خوانی ومداحی گری وتبلیغ کرد:
"چند روز پيش جهان اسلام در ماتم يكي از عالمان دين و مراجع تقليد سوگوار شد. عالم و مرجعي كه همه افتخارش در اين شعار مردم كه در مراسم باشكوه و حماسي تشييع آن بزرگوار شركت كرده بودند، خلاصه مي شد: «فقيه آل عصمت و حامي ولايت...» اين واقعيت و نظاير آن است كه دشمن قادر به درك آن نيست و خوي و خصلت تجاوزكارانه و اهداف ضد انساني او را از فهم و درك حقايق عاجز كرده است. دشمن نمي داند كه مردم مومن و آگاه هر كس را و هر جا را كه رنگ و بوي اسلام و سمت و سوي ولايت داشته باشد، تكريم مي كنند و بزرگ مي دارند و هر قدرت و جرياني را در تضاد با اسلام و در صف مقابل حركت عزت بخش مسلمانان ببينند، دشمن مي دارند و بنابراين توطئه ها و ترفندها و تهديدها و تحريم ها و جنايات و انفجارها و... نه تنها خللي در اراده و ايمان مسلمانان به وجود نمي آورد، بلكه آنان را آگاهتر و چهره دشمن را هرچند بزك كرده و نقاب زده، براي آنان آشكارتر مي كند و عزم و اراده آنان را در ادامه راهي كه به بركت پيروزي انقلاب اسلامي و رهبري عالمان راستين و آگاه و زمان شناس در جهان اسلام آغاز شده، جزمتر و قويتر مي كند..."
درخاتمه اینکه به دلیل عدم مشروعیت رژیم ضد مردمی وشرایط بحرانی که در آن قرارگرفته است و حاکمانش بخوبی از فضای ناراضایتی عمومی در جامعه نسبت به عملکرد حاکمان جنایت آمیز آگاهی و آشنائی کامل دارند . از سوی دیگر چون سپاه پاسداران تسلط کامل بر تأسیسات هسته ای دارد وبرآن چنگ انداخته است و تصمیم جدی گرفته است بهر طریق ممکن که شده و باهر هزینه و پذیرش هرگونه ی خطری که شده پروژه ی هسته ای ترمز بریده ودنده ی عقب کنده شده را ادامه دهد تااینکه بالاخره دسترسی به سلاح هسته ای برایش امکان پذیر گردد تاکه برای بقای نظام وصدور تروریسم وبنیادگرائی از آن استفاده نماید و سپس دست به تهدید باج خواهی از دیگران زده شود. بنابراین در بستر برآورده کردن این هدف نیاز مبرم به نقش دخالت گرایانه در عراق و افغانستان وفلسطین ولبنان یمن و بحرین و... می باشد و قلم بر دستان ومبلغان ورهبران نظام نیز می بایست که با سوء استفاده ابزاری از دین وباورهای مردم کردن و عوامفریبانه تحریف گری در بیان تاریخ نمودن ، آنگونه دست به تاریخ سازی و بیان آنزده شود تا که به نفع حاکمان مرتجع و دزد وغارتگر وخرافه پرست تمام شود. اگرنه کیست تا که نداند که مقوله ی عدالت ودفاع از مستضعفان در رژیم ضد بشر وغاتگر آخوندی که خودشان از دو قطبی شدن جامعه ی 80% محروم و20% صاحب بیش ز 80% درآمده ناخالص ملی سرانه شده سخن وگزارش می دهند وصندوق بین اللملی پول نیر براینگونه گزارش صحه گذاشته است ؛ همچون مقولات آزادی و دمکراسی در این نان چون جن وبسم الله می باشد. در صورتیکه اکنون پاسدار یادداشت روز نویس وهمکار پاسدار سربازجو حسین شریعتمداری توضیح وتشریح این مقولات وتاریخ را بطور وارونه بیان کرده است .
هوشنگ – بهداد
پنجشنبه 31 خردا ماه سال 1386