اعتراف آشکاربه انفجارات حرم سامرا وتوصیه برای اقدامات مشابه بیشتر در عراق26خرداد


نقد وبررسی " جنايت سامرا و مسئوليت رهبران شيعه " روزنامه ی جمهوری اسلامی شنبه 26 خرداد ماه سال 1386
"اعتراف آشکاربه اقدام انفجارات حرم سامرا وتوصیه برای اقدامات مشابه بیشتر در عراق"
تجارت تریاک از افغانستان و ارسال سلاح به آنجا و منتقل کردن مواد مخدر با اعضای القاعده به عراق وبحران سازی های چند جانبه از سوی رژیم تروریستی آخوندی همچنان ادامه دارد . از طرف دیگر زمان زیادی نمی گذرد که پاسدار محسن رضائی در مصاحبه ی خود با یکی از کانال های تلویزیونی رژیم تروریستی آخوندی که پس از جنگ 33 روزه سپاه پاسداران وحزب الله لبنان با اسرائیل بود. در مورد جنگ حزب الله لبنان گفته بود که جنگش با اسرائیل بصورت جنگ چریکی نبود، زیرا که جنگ چریکی شامل پرتاب موشک های دور برد وکوتاه ومیان برد نمی شود واینگونه نمی تواند ضربه به اسرائیل بزند ودر ادامه اعتراف کرده بود که جنگ حزب الله با اسرائیل از نمونه ی الگو برداری شده جنگ سپاه پاسداان با عراق است که این نمونه جنگ درجهان انحصاریست زیراکه مخصوص سپاه پاسداران ایران است . مهمتر اینکه افزوده بود یعنی در حقیقت اعتراف کرده بود جنگی که اکنون در لبنان وعراق وافغانستان علیه اسرائیل وآمریکا ادامه دارد به همان شیوه ی جنگ سپاه پاسداران ایران است. چونکه جنگده های آنان همه در ایران و زیر نظر مستقیم سپاه پاسداران آموزش وتعلیم نظامی دیده اند . البته از سوی دیگر اوایل انقلاب زمانی که بحث دستگیری و شکنجه در زندان ها بود وهرروز در خیابان ها ودانشگاهها ومدارس ومحیط کارگری وکارخانه ها هواداران وحامیان وفعالان سیاسی نیروهای انقلابی وسیاسی مورد تهاجم ودستگیری وزندان چماقداران واعضای کمیته وسپاه پاسداران و بسیج واقع می شدند ودر اثر افشاگری های گسترده سازمان مجاهدین هیئت رسیدگی به شکنجه در زندان ها تشکیل شد ولی پس از تهیه ی گزارش این هیئت وارائه ی آن به خمینی در پایان خمینی برای انکار کردن واقعیت گفته بود که اینان خودشان خودشان را شکنجه می کنند تا اینکه نام نظام را بد نام ومردم را نسبت به آن بد بین کنند. سپس در ترور مخالفین از جمله ترور شهید حقوق بشر دکتر کاظم رجوی گفته بود که این ترور کار تسویه گروهی می باشد . همچنین در دوران اصلاحات زمانی که گند قضیه ی قتل های زنجیره ای در آمد ومشخص شد که دست تروریست های وزارت بد نام اطلاعات در کار بوده است وخاتمی آنان را نیروهای خودسر وغده ی سرطانی درون وزرات بد نام اطلاعات نامید ومدعی شد که چشم فتنه را کور کرده است. حال بماند که همان نیروی خود سر یا باند محفلی سعید امامی در دولت کنونی قدرت گرفته اند و در یادداشت روز روزنامه ی کیهان پاسدار سربازجو حسین شریعتمداری که از اعضای اصلی تیم محفلی سعید امامی است پرونده برای خودش گشوده است که چرا در ایتالیا با 4 زن ایتالیائی دست داده است . در هر صورت در همان افشاگری ها مشخص شد که بمب گذاری 30 خرداد در حرم امام رضا در مشهد که به مجاهدین نسبت داده شده بود کار تروریست های وزارت اطلاعات بوده است. همانگونه که مشخص شد ربودن ومثله کردن 3 رهبر مسیحی نیز کار این باند تبهکار وجانی بود. اکنون همان تجربه وشیوه همان باند جانی قدرت گرفته محفلی سعید امامی در کنار سپاه پاسداران درعراق ولبنان وعراق روزانه انجام می دهد. حتی دامنه ی ترور وبحران سازی را به افغانستان وفلسطین ویمن گسترش داده است . بنابراین اکنون طبیعی است که که سرمقاله نویس می بایست در بستر صدور بحران وتروریسم وبنیادگرائی وارونه گوئی کند و عملکرد سپاه قدس را با تیتر جنایت ومسئولیت رهبران شیعه تلاش مذبوحانه کند که با فرافکنی به دیگران نسبت دهد و با پاک کردن صورت مسئله اینگونه ادعای طلبکاری کند :
"تكرار بي حرمتي به حرم مطهر عسكريين عليهماالسلام علاوه بر اينكه جنايت مضاعفي است كه دشمنان مشترك مردم عراق يعني آمريكا و تروريست هاي افراطي سني مرتكب شده اند طرف سومي هم دارد كه او هم بايد بابت كوتاهي ها و بي عملي هاي خود پاسخگو باشد."
سرمقاله نویس در دنباله ادعای مضحک خود بوضوح لو داده است که کدام دستان توطئه آمیز در پشت تدارک وطرح اانفجارات گذشته در دو قبر امامان دهم ویازدهم شیعه که اتفاق افتاد و انفجارات اخیر در حرم سامرا در کار بوده است ودر راستای چه اهدافی می باشد . یعنی اعتراف کرده است که هدف انفجارات اخراج نیروی نظامی آمریکا از سامرا و جایگزین شدن تسلط نیروهای دولت دست نشانده نوری المالکی همچون کربلا ونجف وکاظمین می باشد . برای همین از تآخیر اجرای آن به عنوان غفلت وتأسف نامبر ده و برای عملی شدن آن چنین توصیه جبران غفلت را پیشنهاد کرده است :
" سامرا هم مي بايست از آغاز اشغال عراق توسط ارتش آمريكا مثل نجف و كربلا و كاظمين تحت كنترل مشترك رهبران مذهبي و دولت عراق قرار ميگرفت و از كنترل آمريكا خارج مي شد. غفلتي كه تا اسفند ماه سال 1384 صورت گرفت و سامرا تا آن زمان در كنترل آمريكا بود و به همين دليل فاجعه انفجار حرم عسكريين عليهماالسلام رخ داد نمي بايست ادامه مي يافت . فاجعه اولين انفجار سامرا زنگ خطري بود كه مي بايست همه نخبگان و بزرگان شيعه بويژه رهبران مذهبي و سياسي عراق را متوجه مسئوليت سنگيني كه برعهده دارند به اقدامي جدي براي جلوگيري از تكرار اين فاجعه ميكرد و آنها اقدامات لازم را در اين زمينه بعمل ميآوردند. متاسفانه چنين نشد و سامرا همچنان تحت كنترل اشغالگران باقي ماند و همين امر زمينه را براي انفجار مجدد در روز چهارشنبه هفته گذشته فراهم آورد. هرچند بسيار سخت و گران است اما بايد بپذيريم كه اين كوتاهي هيچ توجيهي ندارد و همانطور كه آمريكا و القاعده و تكفيري ها بايد در اين ماجرا ملامت شوند بزرگان شيعه نيز بايد بپذيرند كه به وظيفه خود در قبال سامرا عمل نكرده اند و طرف سوم ماجرا هستند كه بايد پاسخگو باشند. "
سرمقاله نویس در نهایت با تجویز نسخه ی راه حلی که ارائه کرده است بیشتر اعتراف کرده است که عامل اصلی انفجار جز پاسداران اعزامی وعوامل تروریست های نفوذی نیستند وهمانگونه که تذکر داده شد هدف نسبت ددن به نظامیان آمریکا وحامیان صدام است تااینکه بهانه فضا سازی علیه ی نظامیان آمریکا در عراق فراهم گردد تا که بشود اینگونه پیشنهاد داد که نه شهرهای مذهبی از جمله سامرا که همه شهرهای عراق می بایست که زیر کنترل وامنیت آنان در اخیتار شیعیان باشد چونکه 60% جمعیت عراق شیعه می باشند. در حقیقت بطور عیان پذیرفته شده است که هدف نهائی با شکست مواجه کردن طرح امنیتی بوش در عراق است که البته مانع شدن از برکناری دولت دست نشانده ی نور المالکی نیز مورد نظر است . بالاخره سرمقاله نویس نتیجه گیری کرده است که طرح اشغال کامل عراق را جزو انجام وظیفه شیعیان حامی ووابسته به رژیم تروریستی می باشد و برای پیشبرد آن چنین را رده بندی و تشریح وتبیین کرده است :
شايد بازگشت به گذشته كار چندان درستي نباشد. بنابر اين ارائه راه حل و انجام وظيفه اي كه براي آينده راهگشا باشد اكنون وظيفه مهم همه كساني است كه غم بزرگ جسارت به ساحت امامان معصوم و حريم امام زمان و اهل بيت عليهم السلام بر سينه هاي آنها سنگيني مي كند. در اين زمينه سه نكته مهم بايد مورد توجه قرار گيرند. اول آنكه شيعيان عراق بيش از 60 درصد جمعيت اين كشور را تشكيل ميدهند و تحت كنترل داشتن سامرا حق طبيعي و قانوني آنهاست . اگر تا امروز اين حق از آنها دريغ شده خلاف قانون و خلاف حقوق طبيعي و عرفي آنهابوده و به همين جهت و بويژه با توجه به فجايعي كه طي كمتر از يكسال و نيم اخير در اين شهر رخ داده ادامه تضييع اين حقوق غيرقابل پذيرش است و از اين پس بايد اين شهر بطور كامل تحت كنترل شيعيان باشد. رهبران مذهبي و سياسي عراق همانطور كه حفاظت از نجف و كربلا و كاظمين را برعهده دارند و تاكنون به خوبي توانسته اند از عهده اين كار برآيند قطعا امنيت سامرا را نيز مي توانند به بهترين وجه تامين كنند. دوم آنكه بازسازي حرم عسكريين عليهماالسلام بايد هرچه زودتر آغاز شود. توجيهاتي كه بازسازي را در يكسال و نيم گذشته به عقب انداخت اكنون قابل قبول نيست . خود بازسازي يك اهرم نيرومند براي كنترل سامرا توسط شيعيان عراق و تامين امنيت آنست . شيعيان سراسر جهان نيز همه آماده تامين هزينه بازسازي اين حرم شريف به نحو احسن هستند و مبالغ زيادي نيز در فاصله بين دو انفجار جمع آوري شده كه ميتوان كار بازسازي را با آنها شروع كرد. و سومين نكته اينكه موثرترين مبارزه با تروريست ها دردست گرفتن كنترل شهرها و تامين امنيت آنها توسط شيعيان و دولت عراق است . آمريكا باهمدستي افراطيون سني درصدد تغيير دولت و روي كار آوردن مهره هائي است كه بتواند از يكطرف براي هميشه حاكميت عراق را در اختيار داشته باشد و از طرف ديگر پايگاه هاي نظامي دائمي خود را در عراق حفظ كند. مدتي است كه دولتمردان آمريكائي به اين نتيجه رسيده اند كه با وضعيت كنوني نمي توانند اهداف خود را تامين كنند. انفجار مجدد حرم عسكريين عليهماالسلام و ساير اقدامات تروريستي در عراق نيز به منظور رسيدن به همان اهداف صورت گرفته و ميگيرد. بنابر اين شيعيان و دولت عراق در عين حال كه با هوشياري بايد از درگيري ميان شيعيان و اهل سنت پرهيز نمايند نبايد معطل بمانند تا ديگران مشكلات را حل كنند. آمريكا در فكر ماندگار كردن خود در عراق است و افراطيون سني نيز اهداف خاص خود كه مسلط كردن حزب بعث و امثال آن بر حاكميت عراق بخشي از آنست را دنبال مي كنند و اين هردو براي تامين اهداف خود به هر كار كثيفي دست خواهند زد. بنابر اين شيعيان نبايد منتظر بمانند. همه چيز در عراق و از جمله حل مشكل سامرا به اراده سياسي قاطع رهبران مذهبي و سياسي شيعه عراق بستگي دارد
در پایان باز هم تأکید می شود عملکرد 28 سال گذشته رژیم تروریستی آخوندی که نسبت به مردم ایران دارد که چگونه بیش از 120 هزار زندانی سیاسی را اعدام کرده است که در میان آنان زنان باردار وتجاوز به دختران باکره وجود داشته است و فتوا و حکم قتل عام زندانیان سیاسی در سراسر ایران را در تابستان خونین سال 67 را فقط برای چند روز وهفته صادر و اجرا کرده است وهزاران زندانی سیاسی را قتل عام کرد ه است و همانگونه که یادآوری شد که چگونه حرم امام رضا را منفجر کرده ورهبران مسیحی را ربوده ومثله کرده است . حتی به جانشینی خمینی منتظری رحم نکرد ه و وی را برکنار وخانه نشین کرد . اکنون که سپاه پاسداران قدرت گرفته است وبا جدیت فراوان پروژه هسته ای را تعقیب می کند ودر عراق حضور پررنگ دارد وبه عنوان سرپل ، و از صدور تروریسم وبنیاگرائی وبحران وباج خواهی کردن را به سایر کشورهای منطقه استفاده می کند و نقش دخالت گری که در فلسطین دارد وعلناً جنگ داخی میان ساف وحماس برپا کرده است و به اتفاق سوریه در لبنان دوباره دست به طرح ترور نماینده ی پارلمان زده است و برای وارد کردن تریاک و منتقل کردن آن به عراق فعال است . بطوریکه پاسدار حسین شریعتمداری در مقاله های بی متن کاریاتوری مورخ 24 خرداد خود مدعی شد است که آمریکا چون با کمبود نیرو در عراق مواجه شده است معتاد به عراق اعزام کرده است . مهمتر اینکه دامنه ی بحران سازی را به کشور یمن کشانده است و از سوی دیگرادعای مبارزه با شیطان دارد پرواضح است در شرایطی که دچار بحران ورقابت وتضاد درونی است که حتی برای خاتمی هم سناریو وپرونده سازی می کند. چگونه باند محفلی سعید امامی که تجربه فراوان در قتل های زنجیره ای وترور مخالفین در برون مرز و عملیات تروریستی وانفجارات در عراق دارند می خواهند با شیطان بزرگ مبارزه کنند والبته که بسادگی می توانند دست به انفجارات در حرمین در سامرا بزنند تااینکه با نسبت دادن آن به آمریکا بتوانند هم 5 پاسدار تروریست بازداشتی خود در اربیل عراق را آزاد کنند وهم بحران هسته ای اش را حل نماید وهم فشار برروی نیروهای نظامی آمریکا در عراق وارد کند و هدف فشار برای اخراج آنان از عراق را بالا و دنبال وعملی کند . بنابراین تنها راه حل تغییر سریع دولت دست نشانده ی نوری المالکی وخلع سلا ح کردن شبه نظامیان وابسته به رژیم تروریستی آخوندیست و می بایست که سریع قطع هرگونه سیاست خائنانه مذاکره ومماشات از سوی آمریکا واروپا عملی شود .همینطور بری خارج کردن نام سازمان مجاهدین از لیست گروه وسازمان های تروریستی اقدام شود . تأکید می شود هرگونه غفلت وتأخیر برای اقدام کرن نکات تذکر داده شده نه اینکه روز بروز اینگونه جنایات وانفجارات مشابه سامرا گسترش می یابد وعراق در باتلاق بیشتری فرو می رود، بلکه بحران خیلی فراتر از عراق و افغانستان ویمن ولبنان فلسطین خواهد رفت و سراسر منطقه ی خاورمیانه وشاخ آفریقا را در بر خواهد گرفت.
هوشنگ – بهداد
شنبه 26 خرداد ماه سال 1386