نقد مطبوعات : واکنش های تهدید احمدی نژاد و پیآمدهای سیاست مماشات ومذاکره. 15 خرداد


واکنش های تهدید احمدی نژاد و پیآمدهای سیاست مماشات ومذاکره
معلوم نیست که سیاست یا دستگاه دیپلماسی چندگانه وشترگاو پلنگی امورخارجه ی آمریکا کی قرار است از این حالت خودرا نجات دهد وفرصت یابد تاا ینکه خود را از چنگال لابی های حامی رژیم تروریستی آخوندی در آمریکا و اروپا وعراق رها کند. عجیب است که هرچه بنا بر رهنمود وفشار لابی های رژیم که دنباله روی سیاست فرصت طلبانه ومنفعت جویانه ی خود می باشند که امثال گری سیک ها وهمکاران ایرانی خود همچون هوشنگ امیر احمدی ها می باشند که با کمک اینان علیه ی سازمان دمکرات مخالف رژیم تروریستی به دستگاه امور خارجه ی آمریکا فشار وارد می کنند تااینکه نام سازمان مجاهدین بناحق در لیست گروه وسازمان های ترورویستی گنجانیده شود. ولی تعجب برانگیز است که این دیپلماسی تیغ وزبانش در عمل در برابر رژیم جنایتکاری که خودشان نامش را یاغی بین الملل نامیده اند ومحور 3 کشور شرور در جهان قرارش داده اند چرا اینقد کند ومماشات گرایانه و مستمالت جویانه ونرم می باشد؟ عجیب تر اینکه با وجود این که آمار کشته شدن نظامیان آمریکئی در عراق همچنان رو به افزایش است ومقامات نظامی و سیاسی آمریکائی از جمله رئیس جمهور آمریکا بوش متفق القول می باشند که بوسیه ی سلاح های ارسالی از ایران است که نظامیان آمریکائی کشته می شوند وپذیرفته اند که عامل اصلی بی ثباتی وناامنی عراق رژیم تروریستی آخوندی می باشد . همچنین تقبل کرده اند که در فلسطین ولبنان وافغانستان دخالت گری وبحران سازی می کند . وباوجود اینکه پاسدار غامک وگماشته ی ولی فقیه وسپاه پاسداران احمدی نژاد برای دومین بار در دو سال گذشته است که به وضوع تأکید به نابود کردن اسرائیل نموده است که مورد دوم همین 13 خرداد ماه یعنی دور روز پیش بود که در حضور مهمانان خارجی دعوت شده به مناسبت سال مرگ خمینی بود که خطاب به مهمانان خارجی بر سر قبر خمینی تأکید به شماره ی معکوس نابودی اسرائیل کرد وگفت فرزندان فلسطین ولبنان اینان اجرا کنندگان وادامه دهندگان راه وپیام خمینی می باشند. یعنی اینکه نه تهدید به نابودی اسرائیل کرده است، بلکه اعتراف آشکار به نقش دخالت گرایانه در امور داخلی فلسطین ولبنان نیز کرده است . زیراکه گفته است اسرائیل از طریق فرزندان لبنان وفلسطین نابود خواهد شد.
مگر هنوز کسی شک دارد که نداند رابطه ی حماس با جماران و سپاه پاسداران چگونه است؟ وکدام دستان جنایتکاری در دامن زدن وشعله ور ساختن نزاع وجنگ میان حماس و ساف فعال است و تا کنون اجازه نداده است که پروسه ی صلح واسرائیل پیش رود ویا اینکه نداند که رابطه شیخ حسن نصرالله رهبر حزب الله با ولی فقیه در جماران چگونه است و ناتوان ازدرک این واقعیت باشد که متوجه نشده باشد که نقش سپاه پاسداران در راه اندازی جنگ 33 روزه ی میان حزب الله لبنان با اسرائیل چگونه بود وموشک ها چگونه واز کجا به جنوب لبنان منتقل ودر اختیار حزب الله لبنان گذاشته شده است؟ ولی اکنون واقعاً عجیب است که پس از موضع گیری وتهدید شفاف اسرائیل از سوی پاسدار احمدی نژاد که انجام گرفته شده است . سایت بازتاب محسن رضائی با تیتر خبری واكنش رايس به‌اظهارات احمدي‌نژاد درباره اسراييل گزارش کرده است که کاندوليزا رايس وزيرخارجه آمريكا روز دوشنبه اظهارات محمود احمدي‌نژاد رييس جمهور ايران درباره اسراييل را "حملات لفظي عليه اسراييل" توصيف و آن را محكوم كرده است.
پرسش است که اینگونه محکوم کردن ها که 28 سال است بطوری ظاهری ادامه دارد ولی در پشت پرده مک فارلین ها با کلت وکتاب و کیک بدیدار رفسنجانی ها می روند ویا در آمریکا در همین 28 سال گذشته دلالان ولابی های دوطرف فعال بوده اند که چگونه در سازمان ملل کلینگتون به خاتمی چشمک بزنند و یا وزیر امور خارجه آلبرایت به خاتمی لبخند رد وبدل کند ویا در کنفرانس های شرم ا شیخ میان وزرای خارجه اسبق وکنونی آمریکا ورژیم تروریستی سلا م وعلیک پای میز ناهار وشام کنند و با خنده جویای حال واحوال هم دیگر شوند. اخیراً نیز بساط میز مذاکره در عراق برپا شده بود که در مجموع به جز همکاری کردن با هم در اشغال نظامی افغانستان وعراق و به باتلاق تبدیل شدن عراق وکشته شدن صد ها هزار مردم بی گناه وبی دفاع عراقی و همچنین کشته ومجروح شدن هزاران سربازان آمریکائی وبحرانی شدن خاورمیانه و تلاش همه جانبه رژیم تروریستی برای دسترسی به سلاح هسته ای چه چیز مهم دیگر را عوض کرده است؟!
بنابر به‌گزارش سایت بازتاب که گزارش کرده است احمدي‌نژاد روزيكشنبه گفت: شمارش معكوس براي نابودي دولت يهود آغاز شده و شبه نظاميان لبناني و فلسطيني اين شمارش را به پايان خواهند برد." با چه زبان شفاف تر دگری باید تهدید بیان شود که قابل فهم باشد زبان اصلی و دیپلماسی رژیم تروریستی آخوندی همین زبان تهدید است تاکه فهمانده شود راه حل برخورد آنگونه نمی باشد که خبرگزاري فرانسه گزارش کرده است که به نقل از يك مقام اسراييلي يك هيات اسراييلي قراراست طي اين هفته در واشنگتن حضور يابد تا درباره مسايل ايران وسوريه با مقامهاي آمريكايي از جمله كاندوليزا رايس گفت وگو كنند و اضافه شده به‌گفته سخنگوي موفاز، هيات اسراييلي به رياست "شائول موفاز" وزير حمل و نقل اين رژيم قراراست روز پنجشنبه به منظور مذاكره درباره مباحث استراتژيك، با آمريكايي‌ها بويژه درباره مسئله ايراني‌ها، با رايس ملاقات كند. آیا تجربه ی جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان با اسرائیل کافی نیست که به جای سیاست مذاکره ومماشات باید سر مار کوبیده شود تااینکه دوباره در خاورمیانه جنگی مشابه جنگ 33 روزه را که نو یدآن داده شده است بر پا نسازد تا لبنان دگر باره به سر زمین سوخته شده تبدیل نگردد؟! آخر ادامه ی سیاست خائنانه ی مذاکره ومماشات اروپا با رژیم تروریستی آخوندی که ادامه داشته است و این سیاست به دیپلماسی آمریکا از سوی انگلیس تزریق وتحمیل شده است باید ادامه یابد تا که در نهایت پایان این بازی موش و گربه بازی به صاحب بمب اتمی شدن رژیم بربرمنش ویاغی بین الملل خوانده شده منتهی شود .
اگر قبول ندارید بیشتر طرح وتوطئه ودسیسه های تدارک دیده شده ی سپاه پاسداران در عراق را دنبال کنید که در همین سایت بازتاب پاسدار محسن رضائی اینگونه از هشدار به قيام مسلحانه جديد جيش‌المهدی عليه آمريكا نقل قول شده است ه به نقل ازروزنامه السفیر چاپ بیروت امروز است که آنهم به نقل از روزنامه "ایندپندنت" انگلیس گزارش کرده و چنین نوشته است مقتدی صدر رهبر جوان شیعه عراق ، آمریکا را از آغاز نمايش روی جدیدی از مقاومت مسلحانه در عراق بر حذر داشته است . وافزوده است که مقتدی صدر اعلام داشته است که "حزب‌الله لبنان و جیش‌المهدی" در یک خندق قرار دارند. یعنی اینکه نیروهای واسته به رژیم تروریستی آخوندی در هر دو کشور حضور دارند وبحران آفرینی وجنگ افروزی می کنند . در دنباله ی این گزارش افزوده شده که مقتدی صدر که در یک گفتگوی اختصاصی با روزنامه ایندیپندنت انگلیس مصاحبه می کرده این مواضع را اعلام کرده است و بر عدم گفتگو با آمریکایی‌ها تاکید کرده است و گفته که چرا که آنها را اشغالگر و دزد دانسته است و آمریکایی ها و انگلیسی ها را از هر گونه عملیات نظامی علیه " جیش المهدی " بر حذر داشته و تهدید نموده است وگفته که اگر این حملات علیه جریان منتسب به وی و جیش المهدی ادامه پیدا کند، آنگاه قیام مسلحانه جدیدی علیه آنها در عراق آغاز خواهد شد . دردنباله ی نوشته السفیر آمده که مقتدی صدر در این گفتگو اظهار داشته که همچون حزب الله در لبنان عمل می‌ کند و در عین حال که اعلام نموده حزب الله و جیش المهدی دو روی یک سکه اند و در یک خندق مشترک در برابر شیطان قرار دارند .
همچنین در گزارش خبری دیگر در همین سایت بازتاب محسن رضائی این خبر آمده است "اتهام جديد آمريکا تروريست نيويورک در راه ايران!" ودر تشریح آن آمده است که رسانه سازمان سیا مدعی شد ه است يکی از کسانی که به اتهام طراحی نقشه انفجار فرودگاه نيويورک بازداشت شده است، به گفته همسرش، در راه ونزوئلا بوده تا از آنجا و يزای ايران را دريافت کند و برای شرکت در يک کنفرانس مذهبی درباره اسلام به تهران برود. در دنباله خبر به نقل از رادیو فردا و آسوشيتدپرس افزوده شده است عبدالقدير، ۵۵ ساله که همراه با سه مسلمان ديگر به طراحی نقشه اين جمله متهم شده است، اهل کشور گويان است و پيش از اين عضو پارلمان اين کشور کوچک در شمال آمريکای لاتين نيز بوده است.
اکنون سئوال است زمانی که شعاع نفوذ عضو گیری وگسترش شبکه ی عملیات وزارت اطلاعات وفعالیت های تیم های عملیاتی برون مرزی سپاه پسداران در رژیم تروریستی آخوندی نه در عراق وخاورمیانه و آفریقا ، بلکه در آمریکای لاتین بغل گوش آمریکا اینگونه فعال و منظم وهمآهنگ بسیج و سازماندهی شده است، آنگونه که در همین گزارش مقام های آمريکايی می گويند، ميان طراحان اين حمله و سازمان تروريستی «القاعده»، هيچ ارتباطی کشف نشده است ولی در عين حال تاکيد کرده اند که آنها با يک گروه تندروی مسلمان در ترينيداد و توباگو ارتباط داشته اند . بازهم پرسش است که آیا این نتیجه ی خوش خیالی مقامات نظامی ودولمردان آمریکائی نبود که نسبت به اهداف پلید رژیم تروریستی آخوندی پس از اشغال نظامی افغانستان وعراق گرفتار سهل انگاری و زود باوری شدندوغافل از شناسائی اهداف رژیم آخوندی وسپاه پاسداران شدند وزمان زیادی خود سرگرم وقف تبلیغ وبزرگ نمائی با نیروهای القاعده کردند؟ آیا این نتیجه وحاصل سیاست مماشات ومذاکره ی اروپا با رژیم تروریستی آخوندی نبوده است؟ آیااین بازده ی عملکرد آدرس غلط دادن های سیاست های زد وبند پشت صحنه لابی های ایرانی و آمریکائی و اروپائی در روند ادامه ی سیاست ومماشات وزد وبند با رژیم نبوده است و نتیجه ی همان عکس یادگاری گرفتن های امثال خانم لاله اسنفندیاری با آخوند کروبی ها در آمریکا نبوده است و راندمان دعوت از خاتمی وتیم های وزرشی وفرهنگی ودانشگاهی و... ترتیب دادن مصاحبه های مطبوعاتی برای پاسدار احمدی نژاد ها در آمریکا نبوده است؟ بالاخره اینکه اینگونه رشد عملیات خرابکارانه ی تروریستی برون مرزی سپاه پاسداران و وزارت امور خارجه واطلاعات وارشاد نمی تواند مرتبط به بمب باران کردن های قرارگاههای مجاهدین در عراق وخلع سلاح کردن آنان وگنجانیدن نام آنان در لیست گروه و سازمان های تروریستی نباشد . زیراکه فرصت بسیار مناسب راهم کردتا با خیال آسوده برنامه ریزان و تئوری پردازان وزرات اطلاعات وسپاه پاسداران بتوانند تابموازات سرکوبگری گسترده ی داخل کشور دست به وقویت اعمال واهداف تهاجمی وتروریستی برون مرزی بزنند. ضمن اینکه پاسدار حسین شریعتمداری در یادداشت 13 آبانماه سال 1383 بطور شفاف نوشته واعتراف کرده بود که یکی از دستآورد و پارامترهای اشغال سفارت آمریکا در 13 آبانماه سال 58 همین واقعه ی 11 سپتامبر بود چون ازآنجا الهام گرفته شده بود. ولی هیچ مقام مسئول امنیتی آمریکائی درآن زمان یا متوجه پیام نشد یا اینکه جدی نگرفت ویااینکه زیر سبیل رد شد تااکنون بهای آن در افزایش کشته های روزانه نظامی آمریکائی در عراق ولو رفتن طرح خطرناک انفجاری در آمریکا تحویل گرفته شود و دوتا شیخ در لبنان وعراق آمریکا را تهدید به جنگ مسلحانه کنند!!
هوشنگ – بهداد
خرداد 15 سال - 1386