صورت مسئله پاک کردن برای آدرس غلط دادن عامل انفجارات سامر.24 خرداد کیهان

نقد وبررسی " آن سوي واقعه پيداست " (يادداشت روز) روزنامه ی کیهان پنجشنبه 24 خرداد ماه 1386
"صورت مسئله پاک کردن برای آدرس غلط دادن عامل انفجارات سامرا"
پاسدار تروریست یادداشت روز نویس آنچنان تجربه ی گسترده از ترور وجنگ وآدمکشی دارد که دیگر کشتار مردم عراق برایش عادی شده است. البته از این همکار سابق سعید امامی که اعتراف کرده بود در صدها عملیات تروریستی برون مرزی علیه ی مخالفین شرکت داشته است وسابقه ی شرکت و برنامه ریزی در قتل های زنجیره ای وانفجاربمب در حرم امام رضا در مشهد در کنار همکاران اطلاعاتی باند محفلی سعید امامی دارد وبازجو وپاسدار اطلاعاتی بوده است وگزارشگر خط اول جبهه ی چنگ 33 روزه میان حزب اله لبنان با اسرائیل داشته است که روزانه در صحفه ی اول روزنامه ی پادگانی – اطلاعاتی – نظامی کیهان خبرش را بازتاب می داد تا بقیه نیز بدانند که چگونه به خاطر برون رفت از بحران هسته ای لبنان را تبدیل به سرزمین سوخته تبدیل گرداند ودرست در شرایطی که یک مخالف سیاستمدار لبنانی دیگر همراه با 9 نفر دیگر مخالف سیاست دخالت گری سوریه در امورد داخلی لبنان شبیه طرح ترور رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان کشته شده است. عجیب است که شاهدیم همزمان انفجاراتی نیز در حرم سامرا به وقوع می پیوندد. عجیب تر اینکه گزارشگر اعزامی روزنامه ی کیهان با سامرا گزارش ریز و مو به موی انفجارات اخیر حرم سامرا را آنچنان دقیق در صحفه ی اول روزنامه ی کیهان بازتاب داده است که گوئی خود در صحنه ی عملیات انفجارات حضور داشته است . البته که این انفجارت پس از تهدید وزیر آدمکش امور خارجه منوچهر متکی انجام گرفته است که امریکا را تهدید به واکنش وتلافی کرده بود . بنابراین پاسدار گزارشگر حق دارد که برای رد گم کردن و طلبکار شدن اینگونه در ابتدای یادداشت روز خود برخورد کند و فرافکنانه عادی شدن اعمال تروریستی در عراق وکشته شدن روزانه ی مردم عادی وبی گناه عراقی را چنین گزارش کند:
"انفجار تروريستي در عراق ظاهرا چيزي است كه ديگر بايد به آن عادت كرد. هر روز در «عراق آزاد شده» ده ها نفر كشته مي شوند، چند ساختمان بر سر ساكنان بي گناهش فرو مي ريزد، تاسيسات زيربنايي منفجر مي شود و همه آنها كه به نوعي اين ماجراها به آنها مربوط است، با خونسردي همه چيز را يا تكذيب مي كنند يا محكوم. عراق تبديل به بهشت تروريست هاي جهان شده است و اين از صدقه سر كساني است كه گوش فلك را كر كرده اند از اين ندا كه ما در حال جنگ با تروريسم هستيم. سؤال هاي آزاردهنده و سماجت آميزي مانند اين كه سربازان آمريكايي چرا چند ساعت بعد از قصه سر رسيدند، يا اين سؤال كه تروريست ها در حالي كه مي دانستند امنيت منطقه سني نشين سامرا مستقيما دست آمريكايي هاست آن همه آرامش و طمأنينه حين انجام عمليات را از كجا آورده بودند، بي پاسخ ماند و به فراموشي سپرده شد. مدتي بعد برخي آگاهان از وضع و حال درون عراق خبر آوردند كه از اين حادثه اصلا تعجب نكرده اند و اساسا از چند ماه قبل منتظر بوده اند چنين حادثه اي رخ بدهد. پرسيديم چطور؟ گفتند آمريكايي ها به مناسبتي دولت عراق را تهديد كرده بودند كه اگر به چند درخواست آنها تن ندهد القاعده را در عراق رها خواهند كرد. سفير آمريكا در عراق در جلسه اي به عراقي ها گفته بود، حالا كه شما فلان كار را نمي كنيد، ما هم القاعده را در عراق رها مي كنيم به مامورانتان بگوييد جمعش كنند! چند هفته بعد حرم عسكريين(ع) در سامرا منفجر شد."
پاسدار حسین شریعتمداری سناریو ساز که حتی همین روز گذشته در یادداشت روز خود برای آخوندی خاتمی کیفر خاست صادر کرده بود که چرا با چند زن در ایتالیا دست داده است بدون آنکه برروی خودش آورد که ناامنی و آشوبگری در عراق آنقدر برای رژیم تروریستی آخوندی مهم وحیاتی می باشد که نماینده ی مجلس ارتجاع در مجلس به این واقعیت اعتراف کرده وگفته بود هر بمبی که در عراق منفجر می شود موجب می گردد که یک ماه با تأخیر پرونده ی هسته ای رژیم دنبال شود .اکنون در شرایطی که همه رهبران کشورهای همسایه ومنطقه ی خاورمیانه وحتی خود بوش وبلر اذعان دارند که اشغال نظامی افغانستان و عراق وناامنی در این دو کشور فقط به نفع رژیم تروریستی آخوندی تمام شده است .همچنین بدون آنکه پاسدار یادداشت روز نویس توضیح دهد که 15 نظامی انگلیسی برای چه ربوده وآزاد گردیدند و ربوده شدن 5 تبعه ی انگلیسی در بصره کار کی می باشد و سربازان آمریکائی چگونه در عراق کشته وربوده می شوند. چرا نباید سپاه پاسداران همین کاررا روزانه در عراق انجام ندهد تا همچون پاسدار حسین شریعتمداری بتواند برای اینکه اعمال واهداف تروریستی رژیم جنایکار آخوندی در عراق را روی نظامیان آمریکائی آوار کند و برای گمراه کردن باز از سناریو ی ساخته وتمام شده ی جلال شرفی آویزان نشود و چنین مانور ندهد وداده ومرثیه خوانی نکند. :
"سرخط تروريسم در عراق دست خود آمريكايي هاست. اين جمله زماني يك تحليل بود. تحليلي كه البته انبوهي از استدلال هاي ريز و درشت آن را پشتيباني مي كرد. امروز اما آنقدر شاهد و بينه در دست داريم كه بگوييم اين جمله يك خبر است. خبري مطابق با امر واقع. به ياد بياوريد. وقتي جلال شرفي وسط شهر بغداد ربوده شد، هيچ كس مسئوليت اين اقدام را نپذيرفت، حتي آمريكايي ها هم گفتند كار كار تروريست هاست و ما هم متاسفيم. چند ماه بعد وقتي مرزبانان ايراني 15 نظامي انگليسي را دستگير كردند و اشغالگران احساس كردند در عراق تحت فشارند، ناگهان شرفي آزاد شد. ايران به اشغالگران فشار آورد، جواب را از تروريست ها گرفت. معناي اين قضيه چيست؟ اين هم از آن سؤال هايي است كه كسي از آمريكايي ها نپرسيد. جهاد مقدس عليه ترور ادامه دارد! تروريسم در عراق نه فقط به نفع آمريكا بلكه پروژه آمريكاست. آمريكا با در دست داشتن ابزار تروريسم در عراق مي تواند هر وقت كه خواست فشار بر دولت قانوني عراق را افزايش دهد، دولتي كه از ابتدا هم گزينه آمريكا براي حكومت بر عراق نبود و ميانه خوبي با آن ندارد. دولت عراق به اين ترتيب تا هر زمان كه لازم باشد، گروگان آمريكا باقي خواهد ماند. اين دولت اساسا فاقد توان دفاع از خود و ملت خويش در مقابل تروريسم آمريكايي است"
پاسدار حسین شریعتمدار در لا بلای خطو ط یادداشت روز خود اعتراف کرده است که این انفجارات جنایتکارانه زیر سر سپاه پاسداران و تروریست های صادراتی از جماران به عراق بوده است زیرا که هم برای جا انداختن بی عرضگی وناتوانی نظامیان آمریکائی برای ایجاد امنیت در عراق بوده است . هم پاسخگو به اعترافات فضا سازی نخست وزیر دست نشانده نوری المالکی عراق می باشد که این روز ها چپ وراست می گوید که ارتش می خواهد کودتا نظامی در عراق کند ودولت وی را بر کنار کند وقانون اساسی را تغییر دهد و هم اینکه در راستای هدف فشار برروی نظامیان آمریکائی برای خروج از عراق می باشد که اکنون توجیه شده است که چون نظامیان آمریکائی قادر نیستند امنیت را در عراق به وجود آوردند چرا عراق را ترک نمی کنند؟ بنابراین برای پیشبرد این اهداف از قبل تعیین شده است که اینگونه پاسدار حسین شریعنمداری عملکرد تروریستی و انفجارات اخیر در حرم سامرا را که سپاه پاسداران و حامیانش در عراق انجام داده اند را به نظامیان آمریکائی و ضعف وناتوانی امنیتی آنان نسبت داده است:
" به اين ترتيب آمريكا مي تواند همچنان به تبليغات خود در اين باره كه «حضورش در عراق واجب است، عراق را به تروريست ها تحويل نخواهد داد، خروج نيروهاي آمريكايي از عراق موجب هرج و مرج و ناامني وسيع خواهد شد و...» ادامه دهد. مبارزه اي هم اگر هست به آن تروريست هايي كه به مردم بي پناه، زيرساخت ها و اماكن مقدس هجوم مي برند ربطي ندارد. حداكثر اين است كه آمريكايي ها تلاش مي كنند با كساني كه سربازهاشان را مي كشند بجنگند، چيزي كه البته در آن هم كاملا ناموفق بوده اند. داغي كه ديروز در سامرا بر دل هاي مومنين نشست حضور آمريكا در عراق را با يك پارادوكس بزرگ مواجه خواهد كرد. اگر آمريكايي ها در عراق هستند كه امنيت برقرار كنند پس اين قبيل حوادث چرا رخ مي دهد و اگر ناتوان از برقراري امنيت در عراقند -كه هستند- پس چرا در عراق مانده اند، چرا نمي روند و كار عراق را به خود عراقي ها نمي سپارند؟ آمريكا ديگر نخواهد توانست از زير بار اين سؤال هاي سهمگين جان به در ببرد."
مهمتراینکه که پاسدار حسین شریعتمداری در پایان سناریو سازی یادداشت روز خود با روش رایج چماق و هویج بازجوئی زندان اوین که در آن خبره واستاد است روی آورده و برخورد کرده است وبا سیاست توبره و آخور خوری که شگرد وعادت ترک ناپذیر ومخصوص آخوندهای حکومتی می باشد عملکرد سپاه پاسداران در عراق وحرم سامرا را به آمریکائیان ودشمن شیعه وسنی نسبت داده است و در نهایت طلبکارانه از رهبران کشور های خواسته است که چنین در دام آمریکا نیفتند:
"نكته آخر اما تاكيدي است بر يك حقيقت بارها گفته شده. سرويس هاي امنيتي غربي چند ماهي است جداً تلاش مي كنند اختلاف نظرهاي تاريخي- كلامي شيعه و اهل سنت را بدل به نبردهايي خونين بكنند. به اين ترتيب نيروهاي مسلمانان صرف درگيري با هم خواهد شد و محيط منطقه را براي دشمناني چون آمريكا و اسرائيل هرچه امن تر خواهد ساخت. در مقابل اين طراحي آشكار- كه تا امروز البته شيعه قرباني آن بوده است- وظايف ظريفي برعهده همه امت اسلامي است. علماي اهل سنت بايد با قاطعيت و شدت اينگونه جسارت ها را محكوم و عاملان را خارج از اسلام اعلام كنند. از اين سو شيعه هم بايد خويشتنداري بورزد و خود را در دامي كه دشمن پهن كرده نيفكند. بلي، دشوار است ايستادن و اين همه نامردمي را تاب آوردن، اما نه از شيعه اي كه با استخوان در گلو و خار در چشم زيستن بخشي از هويت آن است."
درخاتمه اینکه همانگونه که بدفعات در گذشته اشاره واخطار بود که اگر آمریکا هرچه زود تر تلاش نکن که دولت دست نشانده ی نوری المالکی را تغییر دهد و دولت سکولار در عراق روی کار آورد تا که دستان نفوذی ومخرب وجنایتکار سران رژیم جنایتکار آخوندی وسپاه پاسداران در عراق قطع گردد ،باید شاهد به باتلاق بیشتر کشاندن عراق وکشتار مردم بی دفاع عراقی و افزایش اعمال انفجارات تروریستی ضد انسانی بیشتری در عراق بود که فقط به بحران وناامن سازی در عراق منتهی نخواهد شد، بلکه سراسر منقطه ی خاور میانه را در بر خواهد گرفت ودر آتش خششم ارتجاع وبنیاد گرائی وتروریسم خواهد سوزاند. چونکه سپاه پاسداران فاشیستی بقدرت خزیده شده است و تلاش مذبوحانه و گسترده برای دسترسی به سلاح هسته ای می کند و آخوند خامنه ای وپاسدار احمدی نژاد آلت فعل و مبلغان سپاه پاسداران در راستتای اهدافش می باشند که این دو نفر بدون حمایت سپاه پاسداران هرگز از هیچگونه قدرتی برخوردار نمی باشند همانگونه که خاتمی و اصلاح طلبان نبودند. بنابراین راه نجات مردم عراق وایران ومنطقه فقط تغییر دمکراتیک این رژیم تروریستی آخوندی می باشد که علاوه بر پیشنهادات فوق می بایست که بدون درنگ نام سازمان مجاهدین از لیست گروه وسازمان های تروریستی خارج گردد و پیشنهاد راه حل سوم خانم رجوی نه جنگ و نه مذاکره و مماشات با رژیم تروریستی ، بلکه و حمایت از تغییرات دمکراتیک در ایران حمایت گردد. باز هم تاکید می گردد هرگونه درنگ وفرصت سوزی به زودی تبدیل به آنچنان فاجعه ی ضد انسانی در عراق و منطقه ی خاورمیانه گردد که بدون هرگونه شک وشبهه ترکش آن اروپا وآمریکارا نیز در بر خواهد گرفت . حال خود دانید که برای اتخاذ تصمیم عاجل وسریع اقدام کنید یا نه به ادامه ی همین سیاست خائنانه ی مذاکره ومماشات گری اروپا برای صاحب سلاح اتمی کردن سران رژیم بربرمنش و تاریک اندیش تروریستی آخوندی می خواهید باز ادامه دهید.
هوشنگ - بهداد
پنجشنبه 24 خرداد ماه 1386