نقد وبررسی " چالش هاي انتخاباتي (يادداشت روز)"روزنامه ی کیهان شنبه اول دیماه سال 1386 چراحضور پر شور مردم به عنوان سیاهی لشکردر پای صندوق های انتخابات – انتخابات برای مشروعیت دادن به رژیم نا مشروع مهم وضروری می باشد؟!

اما عنون یادداشت روز چالش هاي انتخاباتي خود عنوان به وضوح می گوید که چگونه چشم انداز برگزاری نمایش خیمه شب بازی انتخابات مجلس هشتم چیست وجنگ ودعوای باندی وجناحی بر سر چیست ؟ ولی موضوع مهمی که یادداشت روزنویس به آن اذعان و اعتراف کرده است این است که هوار وفریاد زده است که سیاهی لشکروحضورشان در پای صندوق های مارگیری انتخاباتی انتصاباتی برای مهم است . زیراکه ارقام نجومی برای مشروعیت دادن به رژیم ضد مردمی ونامشروع بسیار لازم وضروری می باشد که پیام ومفهومش این است که بهر ترتیب شده است می بایست که تقلبات گسترده انجام شود تا هرچه بیشتری آرای حماسه ساز از درون صندوق ها و جعبه مارگیری معجزه از بیرون آید. به خصوص اینکه یک آخوند آدمکش حرفه ای اطلاعاتی – امنیتی وزیر کشور است ویک پاسدار رئیس ستاد کل انتخابات کشور شده است و یک پاسدار بر کنار شده از پست معاونت امنیتی – انتظامی وزارت کشور نیز به سوی بسیج رفته است تا که اینان را در کنار سپاه پاسداران آماده کند تا که با حضور خود در پای صندوق های آرای انتخاباتی مشابه همان حماسه سوم تیرماه سال 1384 را خلق کنند که نه پاسدار احمدی نژاد را رئیس جمهور کرد، بلکه برآورده شدن خواست قلبی ولی فقیه هم بود که قبل از برگزاری نمایش خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری دوره ی نهم ضریب تعداد آرای اعلام ودر خواست کرده بود. بهر حال پاسدار یادداشت روز نویس ابتدا از شوروجنب و جوش وتحرک فراوان آمادگی فعالیت انتخاباتی وحضور در صحنه خبر داده است ودر ادامه از همدلی وهمنفسی ائتلاف باند های مافیائی اصولگرایان گفته است. ولی بر اختلافات درون این باند ها نیز تأکید کرده است . همچنین در مقابل از عدم ائتلاف در جبهه ی دوم خرداد مغلوب و جنگ سهم خواهی های رقیب گفته است که چگونهجنگ نامه پراکنی میان آخوند قدرت وثروت طلب کروبی با حزب مشارکت وود دارد هر یک دیگری را متهم ومحکوم می کند. البته که خیلی وقت است که آخوند کروبی برای سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری نقش غضنفر گلزن خودی درون جبهه ی اصول گرایان را بازی می کند. از سوی دیگرپاسدار یادداشت روز نویس هشدار به باندهای مافیائی گوشزد کرده است که رقیب احساس کرده که چون در نمایش انتخابات دوره سوم شوراهای شهر تهران به دلیل عدمائتلاف درست میان اصول گرایان یک چهارم اعضای شورای شهر نصیب رقیب شد. بنابراین موجب شد تا که وسوسه شود شاید در مجلس هشتم سهم بیشتری از صندلی های سرخ مجلس را نیز نصیب خود کند که توصیه کند می بایست این آرزو را ناکام کرد. بهرحال در مورد عدم ائتلاف واختلاف و جنگ وگریز و تضاد ورقابت وطرح وبرنامه رقیب چنین اظهار نظر وجمع بندی شده است:
اما در آن سوي ميدان، اصلاح طلبان به صراحت از عدم ائتلاف و اجماع در جبهه خود سخن مي گويند و سهم خواهي، فزون طلبي و عدم توجه به شرايط از سوي گروه هاي اصلاح طلب را عامل اين افتراق خوانده و معتقدند برخي از جريانات درون اردوگاه اصلاحات بصورت سازمان يافته در جهت عدم شكل گيري يك ائتلاف يكپارچه، تلاش مي كنند.نامه اخير سخنگوي حزب اعتماد ملي به دبيركل مشاركت و لحن انتقادي آن توام با عصبانيت، حكايت از شكاف عميق بين اين دو حزب به اصطلاح اصلاح طلب دارد. مشاركتي ها سعي دارند عدم رسيدن به ائتلاف واحد را ثمره فزون خواهي اعتماد ملي معرفي كنند و از آن سو، حزب آقاي كروبي هم شكست اصلاح طلبان و وضع موجود آنان را نتيجه تندروي هاي بيش از اندازه مشاركتي ها و گروه هاي همسوي با آنان در دوره اصلاحات، مي خواند.از طرف ديگر اصلاح طلبان سعي دارند وضعيت كشور را فوق العاده و در شرايط خاص معرفي كنند. دو منظور هم مد نظرشان است. يكي آنكه با بحراني خواندن وضع موجود و دميدن از طرف گشاد اين ساز، عدم تفاهم و ائتلاف گروه هاي اصلاح طلب را غير مهم جلوه دهند و اينگونه القاء كنند؛ در شرايطي كه كشور در وضع فوق العاده به سر مي برد، اتحاد و ائتلاف داشتن يا نداشتن خيلي مهم نيست، بلكه مهم تغيير وضعيت كشور است! و ديگر آنكه با طراحي شعارها و پيام هاي انتخاباتي با مضمون اتحاد براي نجات كشور(!) به زعم خود، مردم را بسوي انتخاب نامزدهاي خودشان (يا همان ناجيان كشور!) سوق دهند.شايد جنگ رواني و رسانه اي كه ماههاست عليه دولت اصولگرا راه انداخته و با هر اقدام دولت بر طبل مخالفت با آن مي كوبند، آتش تهيه اي است كه براي پيروزي جبهه خود در انتخابات مجلس تدارك ديده و مي بينند. روزي سفرهاي استاني دولت را مورد حمله قرار مي دهند. وقتي ديگر، سياست هاي خارجي و دشمن ستيزي رئيس جمهور را تندروي بدون عقلانيت(!) مي خوانند و زمان ديگر اصرار بر حق استفاده از انرژي هسته اي را خودكشي قلمداد مي كنند و به وقت پيروزي در عرصه هسته اي، آن را نه پيروزي مردم و دولت نهم، بلكه حاصل ديپلماسي منفعلانه خود در دوره گذشته مديريت هسته اي كشور مي دانند! بگذريم از اينكه برخي از همين آقايان براي آنكه شرايط را خاص و بحراني نشان دهند و آن را محصول مجلس و دولت اصولگرا معرفي كنند، پاي بر مصلحت كشور و منافع مردم گذاشته و با عبور از مرزهاي انسانيت، بيخ گوش غرب و آمريكا، مذبذبانه تسريع در تصويب قطعنامه سوم تحريم عليه ايران را درخواست مي كنند. و اين يعني آنكه صاحب كرسي هاي قدرت و مكنت شدن از هر راه حتي اگر از جاده گرفتاري و سختي مردم هم عبور كند، برايشان مطلوب و رضايت بخش است.
در خاتمه اینکه تجربه ی 3 دهه ی گذشته ی نهادهای گوناگون رژیم ضدمردمی و بربرمنش وتاریک اندیش حاکم بر ایران به خوبی ثابت کرده است که اتفاقاً پاسدار یادداشت روز نویس هم بر آن صحه گذاشته ومهر تأکید زده است که هدف نهائی جنگ قدرت باندی و جناحی و انحصاری کردن آن و کسب هرچه بیشتر ثروت بوده است . به خصوص اینکه اکنون از درون مجلس ارتجاع صدای اعتراضی واعترافی وافشاگرایانه ی وکیل الدوله ها بلند شده است که خطاب به نایب رئیس مجلس ممد رضا بهترعضو باند انگلیسی مؤتلفه اذعان شده است که مجلس جایگاه قانونی خودش را از دست داده است و ابراز کردند که بود ونبود نمایندگان در مجلس هیچ فرقی ندارد. ازسوی دیگر در سرمقاله ی دوروز پیش سرمقاله ی روزنامه ی جمهوری اسلامی آمده بود که دوباره موقع تبلیغات انتخابات رسید که بریز وبه پاش ها وچلو کباب دادن ها و توزیع اسباب بازی برای کودکان در راستای خریدن آرای اتنتخاباتی هم شروع شده است که همین دو مورد اعتراف بطور شفاف نقش مجلس ارتجاع و آلت دست وبی خاصیت بودنش برجسته شده است . بنابراین آیا بازهم باید به این رژیم ضدمرمی وقرون وسطائی دل بست و تضاد ورقابت وجنگ قدرت بندی و جناحی را جدی گرفت که گویا اینان می خواهند مشکلات ومطالبات مردم را حل کنند و آیا با بودن ولی فقیه ونقش قدرت واختیارات نامحدود وی و قدرت گیری سپاه پاسداران و... می بایست که مردم را همچنان تشویق به حضور برروی صحنه به عنوان سیاهی لشکر کرد تا که برای مشروعیت دادن به رژیم ضد مردمی مشروعیت آورند و آنان را دعوت به شرکت رد کرد وهمگامی وهمسوئی با پاسدار یادداشت روز نویس روزنامه ی اطلاعاتی – امنیتی – پادگانی –پاسداری نمود که در ابتدای یادداشت روز خود تأکید بر حضور پر شور همه جانبه ی مردم کرده است و بر ضروری ومهم بودنش نیز تأکید کرده است.
هوشنگ – بهداد
شنبه اول دیماه سال 1386