"آنانیکه فکر می کنند رژیم به جز دسترسی به سلاح هسته ای فکر می کند سخت در اشتباه می باشند."

نقد وبررسی "تعليق مرده است (يادداشت روز) روزنامه ی کیهان چهار شنبه 28 آذر ماه سال 1386
"آنانیکه فکر می کنند رژیم به جز دسترسی به سلاح هسته ای فکر می کند سخت در اشتباه می باشند."
پاسدار سربازجوی شناخته شده ی یادداشت روز نویس که حساسیت خاصی نسبت به پروژه ی هسته ای دارد وپسته با جدیت ومسئولیت تمام آنرا دنبال کرده است . چه جالب از حالت خود به فراموشی در آمده که قبلاً در مورد روسیه چه گفته بود و تلویحاً پس از ذوق زدگی کوتاه مدت دوباره تکرار کرده است. به خصوص آن زمانی که روس ها کارکنان خودشان را از نیروگاه اتمی بوشهر فراخوندند و حاضر نشدند که سوخت هسته ای را تحویل دهند در تاریخ به دفعات زمان تحویل را تمدید کرده بودند و سپس چگونه در مورد روس ها و تاریخچه ی عملکرد وغیرقابل اعتماد بودن شان تحلیل ها وتفسیرها ارائه شد؟ حتی در ستون کیهان وخوانندگان پیام های تهدید وتوهین آمیز وافشاگرایانه ی در مورد روس ها و پیمان شکنی شان داده شد . همینطور ادعای باز پس گیری شهر های اشغال ومصادره شده در قرار دادهای گلستان وترکمنچای شد. ولی به زودی به اینگونه موضع گیری توجهی نشد وبه فراموشی سپرده شد وپس از اینکه وتین به اران سفر کرد وخدمتولی فقیه در جماران رسید . دلبستگی و علائق به روس ها شروع شد. تاجائیکه روز گذشته با تیتر درشت خبر دریافت محموله ی سوخت هسته ای از روس ها بازتاب داده شد که با نوعی جشن وذوق زدگی همراه بود اما حال با نوعی خودزنی وشکر سرخ خوری با احساس آگاه شدن از مغبون شدگی و ابراز ندامت ازرو دست خوردگی چنین در مورد اهداف تحویل دان سوخت هسته ای از سوی روس ها با چاشنی کردن نظر بوش و برداشت تلقی کودکانه توضیح داده شده است :
"خوش بيني در امر سياست چندان عاقلانه نيست چون اغلب خيلي زود معلوم مي شود كه نابجا بوده است. ديروز وقتي خبر غيرمنتظره ورود سوخت هسته اي از روسيه به ايران اعلام شد، معلوم بود كه غربي ها درست شبيه آنچه درباره برآورد اطلاعات ملي امريكا انجام دادند، به سرعت تلاش خواهند كرد اصل قصه را كه ناچار شدن غرب از تسليم در مقابل ايران است كم رنگ -يا شايد هم بي رنگ- كنند و يك موضوع حاشيه اي را به جاي آن بنشانند.د حاشيه اي كه اين بار قرار است متن را بخورد يك كليشه تكراري و نخ نماست، يعني تلاش براي پل زدن ميان دو موضوع دريافت سوخت از خارج توسط ايران و لزوم تعليق غني سازي توسط آن. فشرده ترين صورتبندي از اين كليشه را ديروز جرج بوش ارائه كرد: «اگر روس ها قصد ارسال سوخت به ايران را دارند -كه من از آن حمايت مي كنم- پس ايراني ها نيازي ندارند چگونگي غني سازي را فرا بگيرند. اگر ايراني ها مي پذيرند كه اورانيوم براي نيروگاه برق هسته اي غيرنظامي است پس هيچ نيازي ندارند چگونگي غني سازي را ياد بگيرند».چنين تلقي-اگر وجود داشته باشد- كاملا كودكانه است. آن استدلال هايي كه ايران تا امروز در مورد لزوم توليد سوخت در داخل بر آنها تاكيد داشته هنوز هم به قوت خود باقي است و به راحتي مي توان نشان داد كه پس از تحويل سوخت به ايران دگرگوني در آنها به پديد نيامده است"
سربازجو پاسدار یااداشت روز نویس برای اینکه هم جواب بوش را داده باشد وتفهیم کردهباشد که هرگزرژیم تروریستی آخوندی از اهداف غنی سازی اورانیوم دست بر نخواهد داشت . یعنی اینکه بطور آشکارا زیرآب گزارش 16 سازمان اطلاعاتی آمریکا را زده است کهگفته هدف پروژه ی هسته ای نظامی می باشد ونه چیز دیگر، همچنین از سوی دیگر برای اینکه تأکید با غیر قابل اعتماد بودن روس ها در آینده کرده باشد. چنین به همه مخاطبین خود از جمله آقازاده رئیس سازمان انرژی اتمی که ازنوچه های رفسنجانی می باشد باهشدار جواب داده است:
" اشتباه اصلي اين شكل از استدلال كه ايران سوخت هسته اي دريافت كرده پس ديگر لازم نيست غني سازي كند اين است كه «ارسال سوخت» را با «تضمين سوخت» اشتباه مي گيرد. روس ها پس از مدت ها تاخير فاقد توجيه، وتعلل هاي پي در پي بالاخره سوختي را كه بايد سال ها قبل تحويل مي دادند به صورت ناقص به ايران ارسال كردند. اقدام روز يكشنبه روسيه تا حد بسيار ناچيزي توانسته خاطره بدقولي هاي مكرر روس ها را از ذهن جامعه ايراني بزدايد و به همين دليل ايران با توجه به اين سابقه همسايه شمالي، به خود حق مي دهد كه نسبت به آينده دريافت سوخت از روسيه كاملا محتاط و حتي بدبين باشد. روس ها امروز -به دلايلي كه روز گذشته اندكي درباره آن بحث كرده ايم- سوخت بوشهر را به ايران تحويل داده اند اما هيچ دليلي وجود ندارد كه فكر كنيم در آينده هم به نحو اطمينان آوري اين كار را انجام خواهند داد. خوب است به ياد بياوريم كه روسيه چگونه در اوج سرما و صرفا به دليل يك اختلاف ساده بر سر قيمت صادرات گاز به اوكراين و اروپا را قطع كرد و تا باج خود را نگرفت به وصل شدن دوباره جريان گاز رضايت نداد. سابقه رفتار روس ها هيچ چيزي كه حاكي از قابل اطمينان بودن آنها باشد به ما نمي گويد. - مطابق آنچه در بند 2 گفته شد ايران در هر حال به واردات سوخت از خارج نياز خواهد داشت و قصد ندارد كل سوخت مورد نياز خود را در داخل توليد كند. با اين وجود يك نكته بسيار مهم اين است كه برمبناي تجربه اي كه ايران از تعامل غربي ها با خود دارد، مي توان مطمئن بود تا زماني كه ايران خود در داخل قادر به توليد لااقل بخشي از سوخت مورد نياز خود نباشد، بازار هاي بين المللي براي دريافت سوخت مطمئن و با قيمت منصفانه به روي آن گشوده نخواهد شد. نطنز علاوه بر اينكه يك كارخانه غني سازي اورانيوم است، يك اهرم چانه زني هم براي ايران محسوب مي شود. واقعا بايد براي اين سوال جوابي يافت كه اگر نبود پيشرفت هاي چشمگير ايران در زمينه توسعه فعاليت نطنز و حل كامل مشكلات غني سازي اورانيوم (مثلا فرض كنيد كه نطنز هنوز هم در تعليق قرار داشت) آيا باز هم روس ها سوخت بوشهر را به ايران تحويل مي دادند؟"
بالاخره سرازجو پاسدار حسین شریعتمداری توضیحات وپاسخ های مبسوط از اهداف پروژه ی هسته ای داده است وبر خودکفائی ورفع نیاز از طریق تولیدات داخلی تأکید کرده است.در پایان ینگونه بر مخالفت غنی سازی اورانیوم اصرار کرده و پرسش توصیه آنیز تأام با اخطار داده است "
"گذشته از همه اين بحث ها يك سوال ساده هنوز باقي مي ماند. چرا كشور بايد توليد يك محصول داخلي را به حال تعطيل در بياورد و بعد براي دريافت آنچه خود قادر به توليد آن بوده جلو بيگانگان دست دراز كند؟!"
درخاتم اینکه اگر کسانی باور دارند که مسئولین هسته ای رژیم تروریستی آخوندی غیرازهدف نهائی دسترسی به اهداف هسته ای فکر می کنند سخت در اشتباه می باشند. به خصوص محققان وگزارشگران تهیه و تنظیم کنندگان 16 نهاد وسازمان اطلاعاتی آمریکا که گویا تصور کرده اند که اگر چنانچه با ایجاد ارتباط و تماس با لابی های اعزامی حامی رفسنجانی وخاتمی مقیم کشور آمریکا می توانند گزارشتی ارائه کنند که موجب تقویت باند رفسنجانی وخاتمی شود تا که بتوانند با یک تیر دو نشان بزنند. باید گفت که اینان هم سخت در اشتباه می باشند که فکر کرده اند که این گزارش کمک می کند تا که با کاسته شدن فشار های بین المللی هسته ای برروی رژیم می توان کانال رفسنجانی و خاتمی را تقویت کرد که با چاشنی کردن ارسال بخشی از محموله ی سوخت هسته ای از سوی روسیه کمک می کند تا که موضع مانور دادن این جریان رفسجانی وخاتمی فعال و تقویت شود. در نهایت هم موجب توقف غنی سازی اورانیوم شود وهم موجب باز شدن فضای تبلیغات خیمه شب بازی انتخاباتی مجلس هشم می شود و و منجر به پیروزی جناح رفسنجانی وخاتمی در این انتخابات می شود وپرونده ی پیگیری پروژه ی هسته ای ودسترسی به سلاح هسته ای بسته خواهد شد. برای اینکه همانگونه که سربازجو پاسدارحسین شریعتنداری در یادداشت رز خود عنوان تعلیق مرده است را بر گزیده است. در اصل گفته است که این بازی آب در هاون کوبیدن است . برای اینکه بیش از 2 سال است که نظام یک دست شده است و سپاه پاسداران وارد قدرت اجرائی شده است و تسلط بر اهدف پروژه ی هسته ای وتأسیسات آن دارد و هرگز هم نه قصد ترک قدرت را دار ونه اینکه پیگیری مجددانه پروژه ه ی هسته ای و تلاش برای دسرسی به سلاح هسته ای را رها می کند . بنابراین مطمنئاً در بازی خیمه شب بازی نمایش انتابات مجلس هشتم اتفاق غیر منتظره ومترقبه ای رخ نخواهد افتاد وسرنوشت آن نیز به نفع رفسنجانی وخاتمی تغییر نخواهد کرد. لذا جائی برای خوش بینی و صابون بر دل زدگان چشم به گزارش 16 نهاد و سازمان اطلاعاتی دوخته شده باقی نمی گذارد همانگونه که دستگاه دیلماسی آمریکا نیز از ادامه ی سیاست مذاکره ی دوره چهارم در مورد عراق چیزی بیش از 3 دوره ی گذشته عایدش نخواهد شد . زیرا تا زمانیکه دولت دست نشانده ی جماران وسپاه پاسداران در عراق برسر کار می باشد اوضاع امنیت ونا آرامی ها در عراق بیشتر وگسترده تر خواهد شد که کمتر نمی شود. ضمن اینکه اهمیت نقش عراق به عنوان مرکز ثقل صدور تروریسم وبنیادگرائی به خاورمیانه نیز بیش از گذشته خواهد شد. چونکه رژیم تروریستی آخوندی برایعبور از بحران هسته ای نیاز به بحران سازی وجنگ افروزی دیگر در خاورمیانه دارد وعلائم آ ن پرتاب راکت حماس به خاک اسرائیل وواکنش تهاجمی ارتش اسرائیل خطابه ی ولی فقیه به مناسبت تظاهرات برائت از مشرکیین درمکه است که به تحسین وتمجید بر جنگ 33 سپاه پاسداران وحزب الله لبنان با اسرائیل کرده وپیرامونش مانور داده و بر روی آن تأکید کرده است که مشخص است درپشت این ستایشگریوحضور پاسداراحمدی نژاد که خواهان نابودی سرائیل می باشد چه اهدای نهفته است؟
هوشنگ- بهداد
چهار شنبه 28 آذر ماه سال 1386