نقد وبررسی "دولت و 3 چالش عمده (يادداشت روز) "روزنامه ی کیهان دو شنبه 3 دی ماه سال - 1386
"برجسته کردن 3 چالش بزرگ، برای عدم پاسخگوئی به مطالبات انباشت وپرداخت ناشده ی مردم"
سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری نشئه وقبراق وارد میدان شده است ؛چونکه روز گذشته روزنامه ی جمهوری اسلامی در ستون اخبار داخلی اش گزارش داده بود که حاصل ونتیجه ی دعوای بر سرلحاف ملا نصرالدین میان باندهای مافیائی وابسته به جناح های درگیر قدرت که با شتاب ادامه دارد. حداقل برای همسر این سربازجو پاسدار حسین شرایعتمداری پست معاونت وزارت بهداشت باز شده است که گفته می شود اولین زن کابینه ی امام زمانی دولت مدعی عدالت محور است. بنابراین این سربازجو با بستن شمشیر از رو واز موضع یکته تازی تحلیل معلولی پیرامون 3 چالش مهم ارائه کرده است که پس سوم تیرماه سال 84 که رئیس جمهور شد . این چالش ها گریبان گیر دولت پاسدار احمدی نژاد بوده است البته گفته شده که پس از 3 ماه کابینه ی مدعی 70 میلیونی امام زمانی تشکیل شد. ولی بدون آنکه این پاسدار به مفقود شدن 6 میلیارد دلار در زمان بی سر پرست بودن زارتخانه نفت اشاره کند که به قول آخوند احمد جنتی دبیر شورای نگهبان امپراتوری وزارتخانه ی نفت است که دعوای اصلی برای قبضه وانحصاریکردنش بود . یا اینکه از پروژه ی سیاست چندلایه و پیچیده ی حرکت چراغ خاموش ساه پاسداران سخنی بگوید و یا به مجموعه های زنجیره ای متصل بهم که سابقه ی حداقل 8 سال دوران مدعیان اصلاح طلبان دارد که علت های مربوطه قبل از سوم تیرماه سال 84 می باشد وبه آنان به پردازد .یا اینکه بدون آنکه بگوید که چه اتفاق افتاده بود که بقول وی بالاخره تبدیل به ماراتون نمایش خیمه شب بازی انتخاباتی سوم تیر سال 84 شد ودرنهایت به پیروزی پاسدار احمدی نژاد بر رقیب رفسنجانی منجر شد. البته وی علاقه ندارد که بیان واذعان به موضعگیری های یادداشت روز دوران خاتمی اشاره کند. برای همین خیلی زیراکانه وموذیانه صد البته باتکا و پشتوانه تجربیات تواب و سناریو سازی درون زندان و مبتکر سیاست چماق وهویج بودن همه ی آرشیو های روزنامه ی قبل از سوم تیرماه سال 84 از روزنامه ی کیهان سناریوو پرونده ساز پادگانی – اطلاعاتی – امنیتی را از بایگانی حذف کرده است تا که قابل دسترسی و مقایسه با موضع گیری های کنونی اش نباشد. بهمین دلیل است با اینکه به ویژگی عدالت محوری دولت تأکید کرده است ولی که مطلقاً مشتاق وطالب این نیست و حاضر نشده است تاکه کوچکترین سخنی در مورد فعالیت تبلیغاتی ریاست جمهوری پاسدار احمدی نژاد کند که داستان قول های بردن نان بر توی سفره های خالی محرومان چه بود وسر نوشت آن به کجا انجامیده است؟ یااینکه موضوع گرد وخاک برپا کردن وفیل هوا کردن وتوفان در فنجان برپا کردن مبارزه با مفسدان اقتصادی در نهایت به کجا ختم شده است؟ یعنی نتیجه ی مبارزه با مفسدان اقتصادی آنگونه شده است که حتی خاتمی در نطق و سخنرانی خود در مشهد که به مناسبت تولد امام رضا ایراد کرده بود گفته بود که میزان ولنگاری وفساد در دولت نهم خیلی بیش از دوران اصلاحات می باشد؟ ولی سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری با مطرح کردن 3 چالش مهم واصلی دولت پاسدار احمدی نژاد که در رأس و کاکل آن پروژه وبحران هسته ای می باشد ودو تای دیگر مشکل اقتصادی وتورم می باشد پرداختن به بقیه ی مسائل را دور زده است. اما در مورد چالش اول و یا جنگ و جدال بیرونی وبین المللی هسته ای ورقابت های داخلی نتیجه گرفته است که سرنوشت این پرونده به دلیل آخرین گزارش آژانس اتمی و 16 سازمان اطلاعاتی آمریکا منجربه پیروزی شده است.بطور موجب همدلی وهم نفسی همه ی رهبران ومسئولان رژیم ضدبشری و قرون وسطائی شده وچنین بطور مشترک از پروژه ی هسته ای دفاع وموجب ریختن آب پاک بر روی دست دشمنان نظام شده اند:
"آب پاكي زماني روي دست دشمنان ريخته شد كه طي هفته اخير بر سر چالش هسته اي، چهره هاي درون جبهه انقلاب، همگرايي بيشتري نشان دادند و از باب مثال آقاي هاشمي رفسنجاني رقيب احمدي نژاد در مرحله دوم انتخابات رياست جمهوري، صراحتا اعلام كرد «به هيچ وجه نبايد از مواضع هسته اي عقب نشيني كنيم» و متعاقبا آقاي خاتمي رئيس جمهور سابق- كه از سوي رسانه هاي جنگ رواني تلاش مي شد او هم مانند آقاي هاشمي پيشاهنگ مخالفت با سياست هاي كشور در چالش هسته اي معرفي شود- اعلام كرد «يك نوع تغيير در برخورد با ايران به چشم مي خورد. ديگر بر طبل جنگ نمي كوبند و فضاي بين المللي عليه ايران آرام تر شده است.»"
سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری در ادامه ی یادداشت روز با شگرد تصویر مارکشی ومار قالب کردن برای اثبات کردن ادعای خود از دمش فاکت وشاهد آورده است . برای اینکه سایت گویا نیوز دوم خردادی ها را جزو اپوزیسیون برانداز قالب کرده و اینگونه از تحلیل گر وقلمزن این سایت در اثبات اهداف وپیروزی پروژه ی هسته ای و سایر اقدامات اسلام گرایان حاکم و سرسختی و ایستادگی و مقاومت شان نقل قول کرده است"
"سايت نشاندار «گويا نيوز» كه در خدمت رسمي پروژه جنگ رواني و جنگ نرم با افكار عمومي ايران است، اعتراف مي كند: «آمريكا با رصد ايراني قدرتمند و مستقل، باهوش و بازيگوش، و رصد همگرايي ملي در ميان ايرانيان در خصوص منافع ملي، و- انصاف بدهيم- در نتيجه پايمردي و ايستادگي و سرسختي اسلامگرايان ايراني و طراحي و توليد مولفه هاي قدرت توسط آنان دريافته كه تمام متحدان منطقه اي اش از جمله اسرائيل مجموعا با ايران برابري نمي كنند..."
معلوم نیست که اگر چنانچه این سایت گویا نیز جزو اپوزیسیون جنگ روانی نبود، آنگاه چگونه می خواست از این رژیم جنایتکار به خصوص باند مافیائی متحجر وخرافه پرست حاکم دفاع وتبلغ کند که اکنون نکرده است؟!اما سربازجو پاسدار حسین شریعتمدار که بدرستی می داند که نظر خاتمی در مورد رونق فساد درون دولت نهم بس گسترده تر از دوره های پیشین است . برای اینکه ولی فقیه مدافع و پشتیبانش می باشد که در رأس نظامی قرار دارد که از نوک سر تا انگشتانش آلوده در فساد وتبعیض و رشوه ورانتخواری می باشد. بنابراین یادداشت روز نویس جرأت نکرده است که همچون گذشته زیاد کرکری بخواند وعربده کشی کند ومعرکه گیری نماید. بنابراین مجبور شده است که ادعای کمدی عدالت محور بودن دولت پاسدار احمدی نژاد در مورد اقتصادی وگرانی ومهار تورم را چنین بیان وگزارش کند"
"عناصر مخل در سلامت اقتصاد كشور را دارد.«تورم» و «محروميت و تبعيض در توزيع ثروت ها» را شايد بتوان دو چالش عمده اقتصادي نزد مردم برشمرد. به اختصار و اجمال مي توان گفت افكارعمومي دولت را دولت پركار و خدمتگزار مي يابد و آن را در حوزه رفع تبعيض و محروميت داراي «جهت گيري صحيح» و «توفيق نسبي» تلقي مي كند. اما در حوزه تورم، عملكرد دولت «ناموفق» ارزيابي مي شود. به عبارت ديگر، افكارعمومي رويكرد عدالت خواهانه دولت را درست و صادقانه و توأم با عزم ارزيابي مي كنند اما در حوزه مقابله با تورم، توفيقي نمي بينند و اين وجه از چالش سر جاي خود باقي است. مردم دولت را دولتي اهل زد و بند، رانت و امتياز، غنيمتي كه شركت سهامي قدرت و ثروت باشد ارزيابي نمي كنند و حتي اينك پاكدستي دولت براي اقشار بيشتري از مردم آشكار شده است اما از تازيانه تورم بي مهار، آزار مي بينند و كامشان تلخ مي شود."
سربازجو پاسدار حسین شریعمداری بالاخره برای پاسخگوئی وتبیین چالش دوم وسوم دست به توجیکاری زده وهمچون بهانه تراشی های که 3 دهه ی گذشته که پیوسته سران رژیم ضدانسانی وعوامفریب آخوندی شیوه ی دشمن شناسی را بکار برده اند . یعنی برای فرار از پاسخگوئی به مسئولیت های محو ل شده ی مسئولان کبه هترین گریزگاه آویزان شدن به دشمن تراشی فرضی وموهوم می باشد . چونکه می با یست همه ی کاسه وکوزه ها بر سرش شکسته شود تااینکه راه حل تبرئه کردن وسفید سازی پرونده ی اعمال ننگین رهبر و سایر مسئولان رژیم تروریستی میسر گردد . لذا در مورد چه باید کرد. چنین سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری یادداشت روز نویس رقیب مغلوب ومنتقد درونی را به دشمن بیرون پیوند زده و جزو بانیان ومسسببان ومقصران اصلی بحران ها اقتصادی تورم وگرانی شرایط کنونی معرفی کرده است:
"حال چه بايد كرد؟ آيا چون دشمن و دنباله هاي گروهكي آنها از سويي، و برخي رقباي سياسي درون حلقه انقلاب از سويي ديگر بر اين چالش متمركز شده- و حتي بعضا دانسته و ندانسته- بر هم منطبق مي شوند، پس بايد افراط كرد، اصل ماجرا را سياسي خواند و در برابر «نقد» و «منتقدان» گارد بسته گرفت يا متقابلا تفريط به خرج داد و منكر فشارهاي متمركز سياسي داخلي و خارجي براي ناتوان ساختن يا سردرگم كردن دولت بود و ادعا كرد همه نوسان هاي منفي در اقتصاد، خودجوش و طبيعي است؟ تكليف رقباي سياسي دولت در اين ميان چيست؟حتما بايد بين نقد، رقابت و عداوت و تخريب به هر قيمت فاصله گذاشت، همچنان كه غيرت ملي اجازه نمي دهد جريان هاي داخلي، مهره پياده جبهه خارجي شكست خورده در چالش با اصل نظام و انقلاب شوند. حق نقد و اعتراض اقتصادي محفوظ اما بازي در زمين دشمن ممنوع است! به ويژه آن كه دشمن با تغيير گارد، به دروني كردن معارضه با جمهوري اسلامي روي آورده است. دولت و مردم به درستي مي دانند كه شماري از منتقدان دوآتشه، خود جزو مسببان و بانيان اصلي نابساماني ها و بي عدالتي هاي اقتصادي هستند و به قول معروف اگر «خربرفت» مي خوانند، صرفا از سر رندي و طعنه زني است. اما راه نقد را نبايد بست يا به انكار مشكلات پرداخت يا از اشتباه ها و ضعف ها و سوء عملكردها غافل شد."
درخاتمه اینکه سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری برای اینکه هم دهان رقیب مغلوب منتقد شده را به بندد تا که نتواند در فضای تبلیغات انتخابات خیمه شب بازی مجلس هشتم ابراز وجود و تبلغات کند و بتواند از سیاست های اقتصادی دولت بهره برداری تبلیغاتی کند وبیشتر به عملکرد دولت انتقاد کند . به خصوص پس از اینکه پاسدار احمدی نژاد مجبور شد در گفتگوی و مصاحبه تلویزیونی خود اعتراف به وجود تورم وگرانی کند. بدتر اینکه بانک ها مقصر ورم وگرانی معرفی کرد. لذا دولت پاسدار احمدی نژا درا در شرایط ضربه وآسیب پذیری سختی قرار داده است که فرصت تهاجم رقیب را میسر کرد . برای همین رفسنجانی در خطبه ی نماز جمعه تهران طلبکار شده وضمن اشک تمساح ریزی برای مردم کردن ازوضعیت خطرناک تورم وگرانی نونی گفت. یعنی اینکه با کمال پرروئی نتایج و حاصل تز معروف مبارزه با ارزانی به عنوان مشکل گرانی و اقتصادی وتعدیل اقتصادی و شناور سازی پول و چند نرخ کردن ارز و آزاد کردن قیمت دلار در بازار آزاد وکاهش ارزش ریال و همچنین چپ و راست قطع کردن رایانه های دولتی در مجمع مصلحت نظام وحرکت در تصویب خصوصی وودمانی و فامیل سازی اوال دولتی که عامل تورم ها وگرانی و بی ارزش شدن ریال بوده است. اکنون همه را سر دولت کنونی آوار کرده است. ازسوی دیگر باند حاکم نیز رقبای مغلوب را همگام با دشمن بیرونی وستون پنجم و پیاده نظام آنان معرفی می کند وتأکید می کند که اینان با انتقاد کردن از دولت. تلاش می کنند تا که نقش گذشته ی خودشان نادیده گرفته شود و با اینکار شان مصمم هستند تا که دوباره بقدرت باز گردند. برای اینکه طرح اینان خنثی شود جاسوس ومرم وخائن هسته ای انگلیس معرفی می شو د و این منتقدان به بت پرستان مدرن با داشتن عقل وفهم کمتر از بزغاله متهم می گردند .
اما فراموش نشود که هیچگونه فرقی میان باندها وجناح های غلب ومغلوب وجود ندارد. چونکه همگی سر سپرده ی رهبر ولی فقیه می باشند . آزمون 3 دهه پس داده اند . بعلاوه ولی فقیه نیز همکاره است واینان مطیع وفرمانبردار رهبر ولی فقیه می باشند و هیچگونه برنامه برای حل مشکلات مردم و یا طرح چگونه پیگیری کردن مطالبات آنان را ندارند. البته مردم ایران جز سیاهی لشکرهای تشریفاتی وعددی برای مشروعیت دادن به رژیم نامشروع قرون وسطائی در پای صندوق های رأی گیری قش وظیفه وحقی بیش از این ندارند . چونکه مردم محلی از اعراب ندارند. برای همین در این یاددشت روز هم نه نامی و نه سخنی ازجایگاه مردم ومطلبات شان گفته نشده است.
هوشنگ –بهداد
دو شنبه 3 دی ماه سال - 86