"ترک نیروهای نظامی انگلیس از بصره حاصل اعمال کدام سیاست های.... بوده است؟"

نقد وبررسی "انگليس ; فرار سياسي " روزنامه ی جمهوری اسلامی یکشنبه 25 آذر ماه سال 1386
"ترک نیروهای نظامی انگلیس از بصره حاصل اعمال کدام سیاست های.... بوده است؟"
عجب تهاجم نظامی واشغال کردن عراق و دار زدن رئیس جمهور سابق این کشور که در روز عید قربان در سال گذشته انجام شد تا که پیام آزادی وصلح وعده داده شده قبل از اشغال این کشور به مردم عراق چنین نتیجه ای را به ارمغان آورد که پس از اشغال نظامی عراق که زمینه ی اشغال کامل وباتلاق شدن عراق از سوی رژیم تروریستی آخوندی فراهم کرد و سپاه پاسداران در این کشور یکه تاز شد و با عوامل سپرده واعزامی لی فقیه وسپاه پاسداران به عراق در نهایت دولت دست نشانده به جماران تشکیل شد. اما اکنون گزارش مخابره شده است که نیروهای نظامی دولت ارباب فخیمه شهر بصره دومین شهر بزرگ عراق را ترک کردند و کنترل این شهر را تحویل نیروهای امنیتی و شبه نظامیان دست نشانده به دولت آلت دست ولی فقیه جماران سپرده شد تا ادامه ی زن کشی در این شهرکه از مدتی پیش شروع شده است سرعت وشتاب بیشتری به خود بگیرد . از سوی دیگر سرمقاله نویس روزنامه ی ولی فقیه هم بتواند بهانه و سوژه داشته باشد تا علیه ی دولت فخیمه ی ارباب تیغ کشی طلبکارانه و تحقیرانه کند که عنوان بزند "انگلیس از بصره فرار سیاسی کرد." از عوض نخست زیر انگلیس از رأی حکم داگاه 30 نوامبر دادگاه استیناف مبنی بر برچسب تروریست نبودن مجاهدین سرپیچی کرد وآن را نپذیرفت تا اینکه پرونده به به دادگاه عالی تری برده شود تا که بالاخره در معادله ی دلجوئی واستمالت کردن از آخوندهای جانی وجنگ افروز وعوامفریب ضد بشر وآزادی کش صحه ذاشته وتکمیل گردد که عشق و علاقه ی ودلبستگی مفرط پیر استعمار باارتجاع مذهبی در ایران پیوند ناگسستنی دارد. چگونه است که در مورد نقش نظامی آمریکا و انگلیس نظر موافق ومخالف اینان مهم است و دولتمردان این دو کشور مجبورند تا به این نظرات تن در دهند و مثلاً همانگونه که سرمقاله نویس مدعی شده است دولت انگلیس ناچاراً به دلیل ابراز مخالفت مردم انگلیس نیروهای نظامی خودش را از بصره بیرون بکشاند ودر مورد حضور نیروهای نظامی آمریکا در عراق نیز نظرات مشابهی از سوی مردم آمریکا بازتاب داده شده است. اما همین سرمقاله نویس که به این نظران مخالفت مدم انگلیس و آمریکا استناد کرده است. که نظر مردم این دو کشور آنقدر مهم است وارزش دارد که دولت مجبور است در برابر آن تسلیم شود و از سوی سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی متعلق به ولی فقیه مطرح می شود. اما مشخص نیست که چرا سرمقاله نویس در مورد نظر مردم ایران از موضع رطب خورده کی تواند منع رطب کند برخورد می کند که نه اینکه رهبر و مسئولان رژیم ضدبشری وعوامفریب و جنگ افروز بربرمنش و تارک اندیش آخوندی نظر مردم ایران در مورد نقش دخالت گرایانه ی خود در مورد عراق توجهی نمی کنند ، بلکه بر خلاف همه ادعاهای کاذب وپوشالی که پیرامون مضحک ادعای دولت عدالت محوری می شود و پروژه ی هسته ای را طرح ملی مردمی جا زده شده است که گفته می شود ملت ایران موافق ومخالف داخلی از این پروژه دفاع می کند .حال بماند که معلوم نیست که این طرح ملی چرا بیش از 25 سال بطور پنهانی دنبال شده است؟ چرا مسئولان رژیم تروریستی آخوندی مدعی مردمی و مشروع بودن حاضر نیستند برای رفع ابهام واثبات ادعاهای خود یک همه پرسی آزاد هم پیرامون این پروژه ی هسته ای وهم مشروعیت و جایگاه نظام بر گذار کند تا کور شود هرآنکه در آن غش باشد؟آنگاه سرمقاله نویس هم با خیال آسوده بهتر می تواند به عنوان نمایند ووکیل مردم ایران وعراق و فلسطین ولبنان وافغانستان و... قلمفرسائی کند و در راستای اهداف مشخص وبرنامه ریزی شده هرروز داستان بازگوئی صغرا وکبری وزمی آسمان به زمین دوختن را دنبال وتکرار کند.
بهر حال سرمقاله نویس بدون آنکه کوچکترین اشاره ای کند که چرا آیت الله جک استراو وزیر امور خارجه ی اسبق انگلیس قبل از اشغال نظامی افغانستان وعراق به تهران سفر می کرد وپیام می آورد وپس از دیدار با مقامات مسئول رژیم نظرات موافق همکاری متقابل برای اشغال گری می گرفت وبا خود می برد ؟ یااینکه چرا زمانیکه نیروهای نظامی اشغالگر آمریکائی در ناصریه ی عراق در حال جنگ بودند، چگونه شد که نیروهای نظامی انگلیسی وارد شهر بصره و سایر شهرهای مذهبی عراق شدند؟ البته که از مرز آبی وخاکی ایران با عراق موفق شده بودند سریع وارد شهرهای عراق شوند و یااینکه چرا قرارگاه های نظامی مجاهدین در عراق از سوی جگنده های نظامی آمریکائی وانگلیسی بمباران هوائی شد ؟ سپس خلع سلاح شدند و یااینکه نقش همین آیت الله جک استراو در گنجانیده شدن نام مجاهدین در لیست گروه و سازمان های تروریستی در اتحادیه ی اروپا چه بود؟ مهمتر اینکه بدون آنکه اشاه شود که نقش سپاه پاسداران در عراق چیست؟ برای چه ولی فقیه هواپیمای مسافربری خصوصی ایبرباس به نوری الملکی نخست وزیر دست نشانده ی عراق اهداء شد تا هرزمان به وی یا اعضای کابینه ی ایشان فراخوان داد در جا در بیت جماران برای ارائه ی گزارش آماده ی اجرای اطلاعات واوامر باشند . بالاخره اینکه بدون اینکه سرمقاله نویس تذکر دهد که برای چه از سوی مقامات امریکائی سپاه پاسداران در لیست تروریست رفت و 3 بانک مهم دولتی و22 سازمان وشرکت ونهاد وابسته به پروژه ی هسته ای در لیست تحریم قرار گرفتند ؟ اما سرمقاله نویس اکنون در مورد موضع اخیر نخست وزیر انگلیس مبنی بر عقب نشینی از بصره و همچنین نخست وزیر قبلی تونی بلر چنین تحقیرانه نظر وگزارش ارائه داده است :
"علاوه بر اينها پيروي كوركورانه « توني بلر » نخست وزير سابق انگليس از بوش كوچك رئيس جمهور آمريكا در سياست هاي اشغالگرانه در عراق و افغانستان مردم انگليس را بشدت تحقير كرد. ضربه اين تحقير بقدري كاري بود كه « توني بلر » توسط نمايندگان مردم در مجلس انگليس به « سگ زنجيري بوش » ملقب شد. سرانجام فشارهاي وارده موجب كناره گيري بلر و روي كار آمدن گردون برون البته با تعهد خارج ساختن نظاميان انگليسي از عراق شد. بدين ترتيب خارج ساختن نظاميان انگليس از بصره برخلاف اظهارات نخست وزير انگليس يك فرار سياسي است كه با سرپوش بهبود وضعيت امنيتي صورت مي گيرد. اين سرنوشتي است كه در انتظار همه اشغالگران است و سرنوشت نظاميان آمريكائي اشغالگر عراق بدتر از اين خواهد بود."
در خاتمه اینکه نتیجه ی باتلاق شدن عراق نه دلیل ایکنه به نقش مخرب رژیم جنایتکار واهداف پلیدش در عراق نادیده و به آن بها ی لازم داده نشد، بلکه فرصت داده شد تا با مهار وکنترل کردن مخالفین رژیم تروریستی در عراق ، خیلی ساده ولی فقی و سپاه پاسداران توانستند عوامل آموزش دیده ی شبه نظامی نفوذی اطلاعاتی را در کنارپاسداران به عراق اعزام کنند تا اینان بتوانند با دستان باز دست ه سازماندهی بزنند و کاملاً در عراق حضور یابند و در شرف اجرا وپیگیری اهداف از قبل مشخص شده باشد .البته از سوی هم پیمان اشان دولت سوریه همراهی وتقویت شدند. سپس پارلمان ودولت مورد نظر رژیم تروریستی درعراق حاکم شد. آنگاه با اقدامات گسترده تروریستی وناامن کردن عراق ونسبت دادن به اشغال گران وزب سابق بعث القاعده بیشتر چا پا باز کرد و با متهم کردن اشغال گران وتأکید بر اخراج آنان بطور وارونه خودش را دوستدار و ناجی مردم عراق جا انداخت. در دنباله عراق تبدیل به سرپل باج گیری وچانه زنی سیاست خائنانه ی سیاست مذاکره ومماشات گری با غرب شد از طرف دیگر حضور پررنگ در عراق موجب شد که عراق به مرکز صدور بنیادگرائی و تروریسم به خاورمیانه تبدیل شود . البته شاهد بودیم که چگونه سپاه پاسداران برای برطرف کردن موانع اهداف هسته ای با حزب الله لبنان با موشک پرانی و سرباز ربائی اسرائیل جنگ 33 روزه راه انداخت و لبنان مبدل به سرزمین سوخته شد. همچنین طرح مشترک ترور در لبنان با سوریه دست به اقدامات تروریستی و انفجارات در لبنان زده شد . در روند ادامه ی آن نوبت به فلسطین رسید وجنگ داخلی در فلسطین برپاشد . در نهایت اینکه بطور آشکارا با برگزاری کنفرانس صلح خاورمیانه دشمنی ابراز شد و عاقبت با این وضع انگلیسی ها مجبور شده اند نیروهای نظامی خودش از بصره را به عقب بکشاند و....
فراموش نشود که تذکر داده شد که فقط به دلیل چشم پوشی حقایق ونادیده گرفتن اهداف مخفی رژیم تروریستی آخونی در عراق وبدتر همکاری کردن با آن که از طریق ادامه ی سیاست خائنانه ی مذاکره ومماشات گری غرب حاصل شد که هنوز هم عبرت از این تجربه گرفته نشده است وهمچنان به این سیاست تجربه شده وشکست خورده ی مذاکره ومماشات در اروپا وبغداد ادامه داده می شود تااینکه چنین وضعیت مشابه ی انگلیس برای نیروهای آمریکائی به جود آید وعراق بدون حضور هیچ رقیبی به اشغال کامل ورسمی رژیم بربرمنش وتاریک اندیش آخوندی در آید و راحت طرح دسترسی به سلاح هسته ای را دنبال وتکمیل کند. وتبدیل ن به مشکل مردم ایران وعراق ومنطقه ، بلکه موی دماغ صلح وامنیت جهان شود.
هوشنگ –بهداد

یکشنبه 25 آذر ماه سال 1386