" برای مبارزه با صلح خاورمیانه بسیج مبارزه ی مسلحانه ی حماس برای نابودی اسرائیل وتهدید سوریه داده شده است"

نقد وبررسی "آناپوليس نمايش 24 ساعته!" روزنامه ی جمهوری اسلامی شنبه 10 آذر ماه سال 1386
" برای مبارزه با صلح خاورمیانه بسیج مبارزه ی مسلحانه ی حماس برای نابودی اسرائیل وتهدید سوریه داده شده است"
ادعائی که رفسنجانی در خطبه ی نماز جمعه نسبت به کنفرانس صلح خاورمیانه در آناپولیس کرده که گفته است پرهیاهو برای هیچ بوده است. درست یادآور وتداعی کننده ی ادعای مشابه سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری است که در دوران خاتمی زمانی که خاویر سونالا با پشنهاد بسته ای – هسته ای به تهران رفته بود در یاددشت روز خود نوشت تا کنون مذاکره ی هسته ای با اروپا از برای هیچ بوده است و افزوده بود که سرنوشت هسته ای رژیم تروریستی نه در پشت میز مذاکره در اروپا، بلکه در خیابان های بیروت وبغداد تعیین خواهدشد. اکنون رژیم تروریستی آخوندی ضمن ابراز آشکاری که با دشمنی با کنفرانس صلح در خاورمیانه و تشکیل دولت فلسطین کرده است و نمایش سوزش و عصبیت از ایزوله بودن رژیم در منطقه وجهان وعدم دعوت به کنفرانس آناپولیس و بنابر گزارش آسوشیتدپرس ، شرکت سوریه در این کنفرانس موجب تنش میان هم پیمان رژیم تروریستی آخوندی شده است . البته که این تنش اگر منجر به بازدادن های بس کلان تر به سوریه نگردد، می تواند را به بیش از این منزوی تر شدن رژیم در منطقه شود. البته رفسنجانی با این عنوان هیاهو برای هیچ، پیام به رقبا و مخاطبین داخلی خود نیز داده است . یعنی همانا که پیگیر کنندگان پرونده ی جاسوس هسته ای بودن حسین موسویان می باشند. اکنون نوبت معرکه گیری سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی است که ادامه ی خطبه ی نماز جمعه ی رفسنجانی را دنبال و تکمیل کند. سرمقاله نویس که همچون رفسنجانی نتیجه ی این کنفرانس را نه اینکه پس از 24 ساعت شکست خورده و دروغ خوانده است از ابراز مخالفت نخست وزیر اسرائیل چن بار نقل قول کرده است تا که در دنباله ی مقاله ی خود بتواند چنین نتیجه گیری مشابه حماس با نخست وزیر اسرائیل را بازتاب دهد که اعلام جنگ برای نابودی اسرائیل است که در حقیقت تأکید وتأئید همان تهدید به نابودی اسرائیل از سوی پاسدار احمدی نژاد است که اینگونه آن را وتشریح و تبیین کرده است:
"بنابر اين هيچيك از مواد توافق نامه آناپوليس هرگز اجرائي نخواهند بود و اين توافق نامه چيزي بيش از مركب روي كاغذ نبوده و عمر آن فقط 24 ساعت بود . نكته مهم در اين زمينه اينست كه جنبش حماس در برابر نمايش آناپوليس موضع واقعي و روشني را اعلام كرد كه نشان از واقع بيني رهبران آن دارد. حماس يك روز بعد از پايان يافتن اجلاس آناپوليس اعلام كرد خاك فلسطين تجزيه پذير نيست و مردم اين سرزمين بهيچوجه با طرح تشكيل دو كشور در اين سرزمين موافقت نخواهند كرد. مفهوم اين موضعگيري اينست كه فلسطين متعلق به ملت فلسطين است و رژيم صهيونيستي يك موجوديت غاصبانه و نامشروع دارد و اين سرزمين فقط جاي دولت فلسطين است . اعلام اين موضع قاطع به معناي ادامه مبارزه ملت فلسطين عليه صهيونيست ها تا نابودي رژيم صهيونيستي و برچيده شدن بساط اشغالگران است . اين موضعگيري حق حماس است زيرا حماس اكنون نماينده قانوني مردم فلسطين است و اصولا حرف مردم فلسطين نيز هميشه همين بوده است . "
بالاخره سرمقاله نویس در پایان ترجمان اخطار وتهدهای ولی فقیه در خطبه های نماز عید فطر در تهران را بازتاب داده است که مشابه ولی فقیه رهبران کشورهای عربی شرکت کننده در کنفرانس آناپولیس شرکت کرده اند را تهدید وحقیر کرده است که اتفاقاً همانگونه که قید شد سوریه تنها هم پیمان رژیم تروریستی نیز در کنار سایر رهبران در کشورهای عربی شرکت کننده در این کنفرانس می باشد که سرمقاله نویس وضع اسف بار بودن سوری ها اینگونه ترسیم کرده است:
نكته اي كه در حاشيه اجلاس آناپوليس قابل تامل است حضور نمايندگان كشورهاي عربي در اين اجلاس است كه تحقير را تحمل كردند و دست خالي به كشورهايشان برگشتند. در اين ميان وضع سوري ها اسفبارتر است كه اعلام كرده بودند درصورتي در اجلاس آناپوليس شركت خواهند كرد كه بررسي مساله جولان نيز در دستور كار آن قرار داشته باشد. اما با اينكه اين خواسته سوريه اصولا در اجلاس آناپوليس مطرح نشد معاون وزير امورخارجه سوريه فيصل مقداد در اين اجلاس شركت كرد و البته براي اينكه چيزي گفته باشد در نطق خود خواستار از سرگيري مذاكرات ميان سوريه و رژيم صهيونيستي كه در سال 1379 با تصميم صهيونيست ها متوقف شد گرديد بدون آنكه گردانندگان اجلاس توجهي به اين خواسته نمايند! هر چند بعيد نيست پشت پرده توافق هاي اعلام نشده اي وجود داشته باشد.
درخاتمه اینکه زمان زیادی از سفر پاسدار غلامک سپاه پاسداران و گماشته ی ولی فقیه به سوریه با هیئت همراه سپری نشده و هنوز از یاد ها نرفته است که چگونه گزارش شده بود که هزینه ی تأمین یک میلیارد دلار سلاح های مدرن سوریه تقبل شد به شرط آنکه این کشور از حضور در کنفرانس صلح خاورمیانه فاصله بگیرد که اکنون مشخص شده است که چگونه همه ی سرمایه گذاری و تبلیغات انجام شده که برای به شکست کشاندن این کنفرانس صلح آناپولیس در آمریکا شده بود و حتی ولی فقیه مجبور شد تا که در خطبه ی عید فطر این کنفرانس پائیزی در آمریکا را شکست خورده اعلام کند و رهبران کشورهای عربی را تهدید نماید که اگر چنانچه در این کنفرانس صلح در آمریکا شرکت کنند با آشوب و شورش های داخلی مواجه خواهند شد . ولی با برگزاری کنفرانس آناپولیس حال معلوم شد که نتیجه ی این اخطار و فراخوان دادن های ولی فقیه جز چند تظاهرات فرمایشی و نمایشی حماس و دیدار رئیس جمهور سریلانکا با ولی فقیه و تأکید مجدد بر شکست کنفرانس خزان زده ی پائیزی صلح خاورمیانه در آناپولیس دستآوردی دیگری بهمراه نداشت . البته به جز اینکه موجب اختلاف و تنش شدید میان رژیم با سوریه شد که تنها حامی و هم پیمان رژیم در میان کشور های عربی می باشد که اکنون سرمقاله نویس روزنامه ی متعلق به ولی فقیه جمهوری اسلامی وضعیت و سرنوشت این هم پیمان را اسف بار معرفی کرده است. در حقیقت سرمقاله نویس فرافکنی کرده است . زیراکه سرنوشت درمانده و اسف بار وایزوله شدن رژیم تروریستی آخوندی را به سوریه هم پیمان سابق خود نسبت داده است. لذا با سخنگوی حماس شدن واعلام جهاد مسلحانه برای نابودی اسرائیل پیام به سوریه هم داده است . چونکه طبق تجربیات گذشته برای زهر چشم وانتقام گیری از سوریه و بازگردانش به موضع سابق به حمایت کردن از رژیم تروریستی آخوندی باید منتظر اقدامات تروریستی علیه سوریه در عراق و یا لبنان و فلسطین ویا داخل سوریه بود.

هوشنگ – بهداد

شنبه 10 آذر ماه سال 1386