"فرصت طلبی و مانور دادن پیرامون برداشت غلط ووارونه ی از یک گزارش هسته ای"

نقد وبررسی " تقسيم بندي خطرناك" روزنامه ی جمهوری اسلامی چهار شنبه 14 آذر ماه سال 1386
"فرصت طلبی و مانور دادن پیرامون برداشت غلط ووارونه ی از یک گزارش هسته ای"
تمام هم وغم درجه یک ومهم رهبران و مسئولان ریز ودرشت رژیم تروریستی آخوندی پیرامون پروژه ی هسته ای و دسترسی به سلاح هسته ای می باشد . بنابراین تمامی ظرفیت مالی و اقتصادی و نظامی و تخصصی و اطلاعاتی – امنیتی – تبلیغاتی کشور محور اهداف و بلند پروازی های همین پروژه ی هسته ای بسیج وکوک شده است و هرروز تلاش گسترده تری برای شتاب دادن به دسترسی سلاح هسته ای شده وهمچنان می شود . البته در نوک وکاکل پیگیری آماده وفعال کردن فضای تبلیغاتی از سوی لابی های برون مرزی دنبال می شود که عمدتاً در آمریکا اقامت دارند. البته بدون شک با واریز کردن دلارهای نفتی و دست به خریدن مهره های خارجی از جمله در آمریکا از طریق لابی ها تعقیب می شود. به خصوص اینکه در ستون برخی از مطبوعات خارجی جای پای قلمی برای تبلیغات هسته ای خود دست وپا کرده اند که با اسامی فرنگی ودر دفاع از اهداف پروژه ی هسته ای و مخالفت با تحریم اقتصادی و دشمنی با تهاجم نظامی از موضع صلح طلبی قلمزنی و بازتاب داده می شود. ضمن اینکه هرروز اخبار رسانه های خبری و مطبوعاتی خارجی به ویژه در آمریکا مانیتور می شود و برای برنامه ریزان مسئول در تهران ارسال می گردد تا اینکه در مطبوعات خاص و قلم زنان ومفسران مشخص مورد تجزیه و تحلیل و سوء استفاده تبلیغاتی قرار گیرد که هدف انحراف اذهان عمومی و آماده کردن آنان در دفاع از پروژه ی هسته ای می باشد . یکی از این مطبوعات روزنامه ی جمهوری اسلامی متعلق به ولی فقیه می باشد که به موازات همکار و رقیب خود روزنامه ی اطلاعاتی – امنیتی – پادگانی کیهان سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری روزانه از مطالب دریافتی بری روزنامه مورد استفاده قرار می گیرد که اکنون نیز نقل قول شده است که رژیم تا سال 1382 به دنبال اهداف هسته ای بوده است . ولی از آن تاریخ به بعد این مسیر را ترک نموده و دست از پیگیری آن برداشته است و در دنباله با ذوق زدگی و دستپاچگی با سر بر توی دیگ حلیم افتاده است و فرصت طلبانه همچون ضرب المثلی که گفته می شود کسی که تنهائی به قاضی می رود راضی بر می گردد فرصت طلبانه نتیجه گیری کرده است که اين گزارش يك ضربه بزرگ به بوش ويك امتياز مهم براي رژیم تروریستی آخوندی می باشد . اما حقیقت این است که چون خودش خوب می داند که این گزارش واقعیت ندارد و یک نوع رد گم کردن وآدرس غلط دادن است و پذیرش آن خیلی خوش باورانه و چسب نا چسب است که خیلی آبکی و غیر باور می باشد و هر گز هیچ جائی برای خواب شتری دیدن ولف لف خوردن وجود ندارد . بنابراین سرمقاله نویس در دنباله مجبور شده است که اعتراف کند و بی افزاید که البته افراد صاحب نظري هم هستند كه عكس اين نظر را باور دارند . زیراکه اینان معتقدند که اين يك دام براي رژیم تروریستی آخوندی می باشد و اخطار کرده است که مسئولان ابايد باهوشياري از افتادن در اين دام بپرهيزند.البته که منظور مخاطب سرمقاله نویس از مسئولان باند مافیائی حاکم می باشد.
همچنین سرمقاله نویس نمی تواند در این مورد بدون لکنت زبان حرف بزند وواقعیت را بیان کند که این گزارش ارائه شده وبازتاب داده شده یک بعدی می باشد . زیرا نه اینکه واقعیت دارد که مسئولان هسته ای از سال 82 از دسترسی به سلاح هسته ای فاصله گرفته اند یا اینکه این مسیر را ترک کرده اند ، بلکه حرت انحرافی وموقتی وتاکتیکی بوده است که همانگونه که آخوند حسن روحانی در مصاحبه ی اخیر خود با ایسنا گفته است برای خنثی کردن و زدودن خطر احتمالی تهاجم نظامی آمریکا به ایران بود که برای دفع خطر بطور موقتی توقف غنی سازی اورانیوم پذیرفته شد تا اینکه فرصت مناسب وجود داشته باشد تاکه بقل ایشان تأسیسات هسته ای نوسازی و تکمیل گردد ومکمل هدف سرعت بخشیدن به غنی سازی اورانیوم شود.
از طرف دیگر با پیشبرد طرح سیاست کودتای خزنده ی خاموش سپاه پاسداران علیه ی دوم خردادی ها و بر کنار کردن رفسنجانی از پست ریاست جمهوری دوره ی نهم و با رئیس جمهور شدن یک پاسدار گمنام، نظام یک دست شد و سپاه پاسداران تسلط کامل بر تأسیسات هسته ای یافت و از سوم تیرماه سال 84 تا حال هدف و مسئولیت ووظیفه ی اصلی پاسدار احمدی نژاد دفاع و تبلیغ کردن از پروژه ی هسته ای و دادن خبرهای خوش غنی سازی اورانیوم و برگزاری جشن هسته ای و اصرار وتأکید بر عدم عقب نشینی حتی یک گام بوده است. اخیراً نیز برخاتمه یافتن پرونده ی هسته ای در داخل کشور صحه گذاشته و تأکید کرده که اینان را مجرم دانسته است . بااین حساب بدون آنکه در نظر گرفته شود اسرائیل تهدید به نابودی می شود. با شدت وجدیت تمام با کنفرانس صلح خاورمیانه مخالفت ودشمنی می شود. در عراق دخالت گری گسترده می شود . در فلسطین جنگ داخلی برپا می شود و سپاه پاسداران در لبنان جنگ 33 روزه از طریق حزب الله لبنان با اسرائیل راه انداخت که همه ی این پیگیری هایاهداف و جنگ افروزی و بحران آفرینی ها در راستای اهداف پروژه ی هسته ای برای دسترسی به سلاح هسته ای می باشد. پس نمی توان پذیرفت که سران ومسئولین هسته ای هدف صلح آمیز وغیر نظامی پروژه ی هسته ای را تعقیب می کنند. به خصوص اینکه باندهای مافیائی حاکم برای حفط قدرت و تکمیل کردن طرح پروژه ی هسته ای دسترسی هرچه زودتر به سلاح هسته ای اتمی، رفسنجانی و حسن روحانی و کروبی را در ردیف جاسوسان وخائنان و همکاران دشمن بیگانه معرفی می کنند. بالاخره اینکه سرمقاله نویس پس از اشاره اینکه این شیطنت بازی انتشار دادن این بخش از خبر از سوی حزب دمکرات آمریکا می باشد وافزوده شده که هدف در بستر تبلیغات حزبی و ریاست جمهوری در آمریکا می باشد . بنابراین در خاتمه سرمقاله نویس توصیه کرده است که باید از این شکاف اختلافات حزبی در آمریکا نهایت استفاده را کرد و اینگونه به دولتمردان در ایران توصیه کرده که باید تلاش کنند تا از این فضا که در آمریکا حاکم است نهایت سوء استفاده ی تبلیغاتی در راستای پیگیری اهداف پروژه ی هسته ای نمایند:
ـ" آنچه در مقطع كنوني براي دولتمردان جمهوري اسلامي ايران اهميت دارد اينست كه اولا از اين گزارش به عنوان يك اعتراف صريح به غير نظامي بودن فعاليت هاي هسته اي ايران بهره برداري نمايند و ثانيا بااستفاده از اختلافات موجود ميان دو حزب عمده آمريكا يعني دموكرات ها و جمهوريخواهان و رقابت شديد آنها در آستانه انتخابات رياست جمهوري فعاليت هاي ديپلماسي خود را تقويت نموده و ضمن تلاش براي روشن نمودن افكار عمومي جهان درباره صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي خود تلاش هاي دولت بوش براي سياسي كردن پرونده ايران را خنثي كنند و مانع تصويب قطعنامه سوم شوراي امنيت شوند و براي انتقال پرونده از شوراي امنيت سازمان ملل به آژانس بين المللي انرژي اتمي تلاش نمايند. اين هدفي است كه با تدبير و بهره برداري از تجربيات گذشته قابل دسترسي است ""
درخاتمه اینکه سرمقاله نویس تصور کرده است که شرایط همجون گذشته است که می شود از طریق لابی ها در آمریکا دست به ادامه ی بازی تبلیغاتی و عوامفریبی و انحراف اذهان عمومی زد و امکان راه فرار برای عبور از بحران پرونده ی هسته ای به وجود آورد ودر مسیر صدور قطعنامه ی سوم در شورای امنیت سازمان ملل مانع ایجاد کرد که چنین توصیه به دولتمردان کرده است که می بایست از فضای تبلیغات حزبی در آمریکا سو ء استفاده ی تبلیغاتی کرد . به خصوص اینکه در شرایط رقابت تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری می باشند که فرصت مناسب برای مانور دادن با لابی های مقیم آمریکا ومیوه چینی وجود دارد. غافل از آنکه هم تق وگند اهداف قطعی نظامی پروژه ی هسته ای در آمده است . هم اینکه نام سپاه پاسداران توی لیست تروریست رفته است ودر کنار آن 3 بانک و 22 سازمان نیز در لیست تحریم قرار گرفته شده است . بطوریکه عسگر اولادی انگلیسی باند مافیائی دزد وغارتگرمؤتلفه که رئیس اتاق بازرگانی چین واسترالیا می باشد اخیراً گزارش کرده است که بانک های دولتی چینی حاضر به دادن امتیاز وهمکاری کردن با رژیم تروریستی آخوندی نشده اند . ضمن اینکه درگیری و تضاد و رقابت واتهام زنی جاسوس و خائن ومرم و افشاگری های گسترده پیرامون نمایش خیمه شب بازی انتخابات جلس هشتم وجوددارد که اجازه ی آنچنانی داده نمی شود که برای انحراف اذهان عمومی با مطرح کردن طرح ملی و دفاع کردن از منافع ملی به نام ملت ایران به آسانی جنجال آفرینی تبلیغاتی کرد و از پروژه ی هسته ای دفاع و تبلیغ کرد و خلاصه با گزارش وارونه غیر اهداف نظامی و اتمی هسته ای مانور داد ودست به عوامفری زد وآدرس غلط داد و صورت مسئله را پاک کرد
هوشنگ – بهداد
چهار شنبه 14 آذر ماه سال 1386