"همنگونه که چین وروسیه در قطعنامه ها ی پیشین شورای امنیت رأی مثبت داده بودند، بازهم در قطعنامه ی سوم رأی مثبت خواهند داد"

نقد وررسی" اختلافات مبنائي در تركيب 1 +5 " روزنامه ی جمهوری سلامی سه شنبه 19 آذر ماه سال 1386
"همنگونه که چین وروسیه در قطعنامه ها ی پیشین شورای امنیت رأی مثبت داده بودند، بازهم در قطعنامه ی سوم رأی مثبت خواهند داد"
درچندین سال گذشته به خصوص از زمانی که پاسدار احمدی نژاد رئیس جمهور شد و نظام یک دست گردیده است در رأس تمام مسائل موضوع اهداف پروژه ی هسته ای قرار گرفته که برای پیشبرد اهداف نظامی هسته ای کشمکش وتنش در گیری های داخلی ومنطقه ای وجهانی و پیرامون آن ادامه داشته است که چگونه به شود این طرح را با سیاست فرصت سوزی وانحراف اذهان عمومی دنبال کرد. خلاصه تبدیل به موضوع اصلی شده واین پرونده ی در داخل وبیرون در جریان بوده است . به روایتی دیگر تبدیل به ابزار ی همچون مرغ و عزای اجباری برای مردم ایران شده است که فقط مردم ومنافع وحق و حقوق آنان هرروز بیش از گذشته پایمال شده است. یعنی اینکه هم به خاطر دفاع از پروه ی هسته ای به نام ملت ایران ومنافع ملی جا زده شده است و هم به نام آنان همه جا از آن صحبت می شود. از سوی دیگر با زهم به دلیل دفاع وتبلیغ کردن از این پروژه ی هسته ای پاسخگوئی به مطالبات مردم رها شده است . آنگونه که قول تبلیغات انتخاباتی که پاسدار احمدی نژاد به مردم ایران داده بود که می خواهد در آمد ناشی از فروش نفت را تبدیل به نان کند وآن را بر سر سفره ی خالی محرومان ببرد نه اینکه دربست فراموش شده است ، بلکه بر ضد خودش عمل کرده است وروند رشد لجام گسیخته ی تورم وگرانی و افزایش قیمت ها کالا در جامعه بطور صعودی ادامه دارد . در صورتیکه به موازات آن قیمت نفت صادراتی نیز رو به افزایش بوده است . جالب است که از سوی دیگر همانگونه که دو روز پیش روزنامه ی سرمایه گزارش کرد سرمایه در حال خارج شدن از ایران می باشد. البته بدون آنکه توضیح داده شود که این سرمایه ها متعلق به چه کسانی می باشد؟ چگونه کسب شده است وبرای چه اگر کشور ثبات وامنیت دارد وبازار بورس و اقتصاد دچار نوسان نمی باشد وارزش ریال در برابر ارز خارجی در حال کاهش ارزش نیست، این سرمایه ها از کشورخارج می شوند؟
مهمتر انکه بر خلاف ادعائی که می شود اهداف این پروژه هسته ای صلح آمیز می باشد این همه تنش در سیاست خارجی وبا آژانس بین المللی اتمی و اختلاف شدید با سیاست مذاکره ی هسته ای با برای چیست؟ برای چه باید به طور سیستماتیک به چین ووسیه باج داده شود تا اینکه منتظر بود وچشم دوخت که ای دو کشور برای حفظ بیشتر منافع اقتصادی خود شان پیرامون این پرونده ی هسته ای موضع اتخاذ می کند تاکه بتوان با آن مانور داد و با ادامه ادعا مضحک چین یا روسیه مخالف می باشند یااینکه میان اعضای گروه 5+1 اجماع وجود ندارد همچنان به سیاست کثیف فرصت سوزی برای ادامه ی پیشبرد اهداف نظامی هسته ای تلاش شود؟ همینطور از رف دیگر اکنون شاهدیم پس از ابراز خوشحالی از گزارش 16 سازمان ونهاد اطلاعاتی وابسته به سازمان سیای آمریکا که داده شده است که سران رژیم تروریستی آخوندی از سال 1382 به بعد دیگر اهداف نظامی هسته ای را دبال نمی کنند . بنابراین طرح هسته ای صلح آمیز می باشد. ولی اکنون همون سرمقاله نویس به نتیجه ی متضاد رسیده اند که این گزارش در راستای اهداف مشخص ادامه ی کار مثبت و ساز بودن سیاست فشارهای بین المللی بوده است که نوعی تلاش و زمینه سازی برای به تصویب رساندن قطعنامه ای دیگر در شورای امنیت سازمان ملل می باشد. اما افزوده شده چون اکنون چین وروسیه از این ماهیت اهداف سیاست گزار نهاد وسازمان های اطلاعاتی آمریکا متوجه شده اند؛ پس در صدد مخالفت با آن برآمده اند تا اینکه موجب خوشحالی زائد الوصف سر مقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی متعلق به ولی فقیه شود تا که با آن مانور هسته ای وعدم اجماع گروه 5+1 دهد.
عجیب است که اگر چنانچه این طرح هسته ای صلح آمیز می باشد . اگر درست باشد که رژیم مردمی می باشد و ملت ازپروژه ی هسته ای و این پروژه ی هسته ای و سران رژیم از منافع ملی دفاع می کنند . اگر پذیرفته شود طبق ادعاهای کمدی انجام شده این پروژه اگر نه بالاتر از ملی کردن صنعت نفت است، بلکه هرگز هم کمتر از آن نمی باشد. اگر قبول شود که این ملت به جز وظیفه ی دفاع کردن از پروژه ی هسته ای دارای حق و حقوقی دیگر نیز می باشند. پرسش است که ضریب مخالفت جهانی با پروژه ی هسته ای برای چیست ؟ باج دادن های کلان وچوب تاراج بر منابع و ذخایر کشور زدن چیست تااینکه بتوان حمایت های تاکتیکی و مقطعی از پروژه ی هسته ای بدست آورد ید ؟ مهمتر اینکه متهم به خیانت و جاسوسی کردن ومجرم دانستن یک مقام ارشد هیئت مذاکره ی کننده ی هسته ای به نام حسین موسویان برای چیست ؟ مگر این مقام می توانسته چه نوع اطلاعات صلح آمیزی را به انگلیس منتل کند که خطرناک محسوب شده است که مجازاتش اینقدر سنگین است یعنی به منزله ی خیانت و جاسوس و مجرم هسته ای متهم شدن می باشد ؟
آیا همه ی این شواهد نشان از آن نمی باشد که اهداف پروژه ی هسته ای غیر صلح آمیز و نظامی می باشد که اینهمه برایش هزینه سازی و تنش آفرینی و ایجاد بحران های گوناگون شده و می شود و بازهم بیشتر خواهد شد وموجب رشد ورقابت ها ونگ ونزاع های باندی و جناحی با زدن انواع و اقسام اتهامات وبرچسب های گوناگون شده است وحتی رقابت های نمایش خیمه شب بازی انتخابات مجلس هشتم را نیز در بر گرفته است . بالاخره اینکه با همه ی بالا و پائین پریدن سرمقله نویس که کرده است و با همه چپ وراست زدن هائی که سر مقاله نویس کرده وتناقض گوئی های ادامه داری که کرده و می کند وابراز بد بینی وخوش بینی هائی که از عدم اجماع واجماع گروه 5+1 کرده است . باید گفت همانگونه که در شورای امنیت دو قطعنامه صادر شد ونمایندگان چین وروسیه هم رأی مثبت به آنها دادند بازهم اینان در شورای امنیت سازمان به قطعنامه ی سوم نیز رأی مثبت مشابه خواهند داد وای خوش بینی وتحلیل و مانور دادن وذوق کردن ها بیمورد است. برای اینکه اگر ننیجه اهداف این پروژه ی هسته ای صلح آمیز بود هر گز شرایط به اینجا کشانده نمی شد . پس بنابر بر دلایلی که ارائه شد وفریادهای مرگ بر دیکتاتوری که دانشجویان این روزها در دانشگاه ها می گویند و اجرای طرح امنیت اجتماعی که نیروی انتظامی در سراسر کشور اجرا کرده است و برای سستماتیک کردن آن در مراحل گوناگون دنبال می شود و به بهانه های واهی و پوچ واتهاماتی همچون مبارزه با اراذل و اوباش ضریب اختناق وسرکوب وخفقان ورعب و وحشت در جامعه افزایش یافته است و صدور احکام شلاق و دار زدن های خیابانی و اعدام کردن ها در زندان های سراسر کشور که قوه ی قضائی پیگیری می کند مکمل اهداف نیروی انتظامی شده است همه دلایل واضح و ناشی از عدم مشروعیت رژیم تروریستی آخوندی و وحشت از خشم ونارضایتی عمومی به خصوص جوانان می باشد که سران رژیم ضدبشری و قرون سطائی جنگ افروز و عوامفریب راهی جز دسترسی به سلاح هسته ای ندارد تا که با ترساندن مردم وتهدید کردن کشورهای منطقه وجهان و با باج یری کردن بتوانند به حاکمیت ننگین خودشان ادامه دهند.
هوشنگ – بهداد
سه شنبه 19 آذر ماه سال 1386