"پس از3 دهه اکنون بطور آشکار اعتراف شده، همه جنگ وجدال و...برای قبضه ی قدرت وثروت وانحصاری کردن آن بوده است"

نقد وبررسی " انتخابات و اعتقادات" روزنامه ی جمهوری اسلامی دوشنبه 26 آذرماه سال-1386
"پس از3 دهه اکنون بطور آشکار اعتراف شده، همه جنگ وجدال و...برای قبضه ی قدرت وثروت وانحصاری کردن آن بوده است"
از ابتدا که خمینی پس از 15 سال تبعید از عراق راهی پاریس وزیر درخت سیب شد و پس از دادن قول و قرار ها وزد وبندهای لازمکه گذاشت ، توانست در شرایط حکومت نظامی بی احساس وارد ایران شود و تلاشرد تاکه موج سوارانه برروی امواج اعتراضات گسترد ی مردم ایران و مبارزات نیروهای انقلابی بنشنید وآن را به نفع خود مصادره کرد. همچنین فرصت طلبانه از احساسات مذهبی مردم ایران نهایت سوء استفاده را کرد و مذهب را ابزار اهداف و اغراض پنهانی و شیطانی خود قرار داد . در نهایت از همان بد ورود خمینی شروع به عوامفریبی کردن ودروغ گفتن به مردم کرد. چون خمینی به جز قبضه ی قدرت وانتقام کشی هیچ هدف دیگری را خود وپیروان شان در سر نداشتند ودنبال نمی کردند . البته آن زمان مشخص نبود که ترکیب انحصاری کردن قدرت با مذهب چه پیآمدها وفاجعه های وحشتناکی می تواند در بر داشته باشد. به خصوص اینکه مردم ایران تجربه ی تاریخی از عملکرد گذشته ی آخوند ها وهمکاری شان با در بار و ارتجاع داخلی و استعمار خارجی را نداشتند. بنابراین نیاز به 3 دهه تجربه ی بس پرهزینه مادی وانسانی لازم بود تا اینکه این تجربه حاصل شود که سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی ارگان تبلیغی ولی فقیه، اکنون بطور آشکارا اعتراف کند وبگوید که معنی عنوان "انتخابات واعتقادات" سرمقاله چیست که برای توضیح وتفسیر آن چنین شروع کرده است:
" نزديكي هاي انتخابات كه مي شود ولخرجي ها هم شروع مي شود. عده اي براي جلب نظر راي دهندگان از كيسه خرج مي كنند و مثلا چلو كباب و اسباب بازي ميدهند و عده اي هم از اعتقادات خرج مي كنند و چشمشان را به روي بي بندوباري مي بندند. "
سرمقاله نویس در دنباله ضمن دفاع کردن از طرح سرکوبگرایانه امنیت اجتماعی نیروی انتظامی وطرح ضربتی جدید زمستانی اش با عنوان مبارزه با بی حجابی به اختلافات دولت با این طرح و قوه ی قضائیه وعلما اینگونه اشاره کرده است:
"نيروي انتظامي از هفته گذشته و در ادامه اجراي « طرح ارتقاي امنيت اجتماعي » تصميم گرفت با بدپوشي هاي مخصوص فصل سرما كه نوعي بي بندوباري خطرناك است مقابله كند. اين تصميم درست از همان روز اول با مقاومت هاي پياپي از درون حكومت مواجه شد بطوري كه يكي از مقامات در جواب سئوال جهت دار خبرنگار يك خبرگزاري دولتي كه پرسيده بود : آقاي احمدي نژاد در دوران تبليغات انتخاباتي گفته بود مشكل ما پوشش و بيرون ماندن تار موي زنان نيست ولي چرا اكنون شاهد اين برخوردها هستيم گفت : « ما از اين برخوردها راضي نيستيم و تغييري در نگاه رئيس جمهور به وجود نيامده است » . وي در ادامه جواب به همين سئوال كه مشخص بود با هدف خاص تنظيم و مطرح شده بود گفت : « نيروي انتظامي در طرح امنيت اجتماعي ضابط قوه قضائيه است و كارهائي مي كند كه زير نظر قوه قضائيه است و ارتباطي با دولت ندارد » . دراين مصاحبه از اين مقام دولتي اين جمله عجيب هم نقل شده است كه « تشخيص مصاديق بدحجابي با علماست !هرچند معلوم نيست اين مقام دولتي از انداختن توپ به زمين علما چه هدفي را دنبال مي كند ولي اين نكته قطعي است كه گوينده اين سخن ميداند كه وظيفه علما بيان حكم است و تشخيص مصاديق با مخاطبان مي باشد. شايد خوشبينانه ترين احتمال اين باشد كه اين قسمت از مصاحبه به درستي نقل نشده و اشتباهي در آن رخ داده است
. "
همینطور سرمقاله نویس در ادامه افشاگری خود یا در حقیقت آشکار کردن میزان اختلاف دولت با طرح سرکوبگرایانه ی نیروی انتظامی پیرامون نمایش انتخابات پرداخته که منجر به بر کناری پاسدار ذولقدر از پست معاونت امنیت وانتظامی وزارت کشور شد. البته سگ دعوای اصلی یان باندهای مافیائی در گیر جنگ قدرت به سر نخ خیمه شب بازی انتخابات مجلس هشتم راه می برد. بهرحال بازهم بیشتر ایشان به ادامه ی این جنگ وجدال وتنش ها میان دولت ونیروی انتظامی مبارزه با پوش زنان اشاره کرده و آن را چنین بازگو کرده وبر ادامه ی سرکوب گری اجتماعی بااهرم قانون به ویژه ی در مورد پوشش زنان تأکید کرده است:
"جالب تر اينكه يكي ديگر از مقامات دولتي نيز با موضع گيري مشابه درصدد مقابله با « طرح ارتقا امنيت اجتماعي » برآمده و در پاسخ به سئوالي در اين زمينه گفت : « ايجاد فضايي براي آزادي بيان مهمترين كار نسل انقلاب در زمان طاغوت بود درحال حاضر اگر مي بينيم جريانات سياسي بجاي آزادي بيان مدل پوشش را مسئله اول جامعه قرار داده اند كل فضاي جامعه را توانسته اند در يك دسيسه قرار دهند » . اين مقام دولتي پا را فراتر گذاشت و در ادامه افزود : « تمام تمدن هاي بزرگ هدفشان اين نيست كه نوع پوشش را وسيله اي براي رسيدن به تعالي انساني قرار دهند » . وي در توضيح اين جمله افزود : « قبل از انتخابات بارها با رئيس جمهور صحبت كرده ام مسئله ما نوع پوشش نيست و از بيرون ما گرفتار اين موضوع شده ايم تا جامعه اولويت هاي واقعي خود را كه بحث عدالت و اجراي آن است نتواند درك كند .درباره صيانت جامعه از بي بندوباري ها و درباره پوشش و رفتار اجتماعي زنان قوانين روشني وجود دارد كه « طرح ارتقا امنيت اجتماعي » براساس آن قوانين تدوين شده و لازم الاجراست . حتي اگر دولت و هر يك از مقامات دولتي اين طرح را به هر دليل قبول نداشته باشند نبايد با تبليغات بر سر راه اجراي آن مانع تراشي كنند. اين مشكل در دولت اصلاحات وجود داشت ولي از دولتي كه با عنوان « اصول گرا » بر سر كار آمده چنين موضعگيري هائي باوركردني نبود. "
سرمقاله نویس برای اینکه خواسته باشد سر پل خر بگیری مچ گیری از رقیب کرده باشد. بر سر بن نشسته وشاخ بریده وعملکرد گذشته طرح مشترک قوه ی قضائیه و وزارت سانسور و تفتیش عقاید فرهنگ ارشاد ونیروی انتظامی را اینگونه به رخ منتقدان کنونی دولت نسبت به سرکوی جوانان و زنان کشیده است:
"تعبيراتي از قبيل « تهاجم فرهنگي » و « شبيخون فرهنگي » كه به مجموعه اي از نوشتارها گفتارها و رفتارهاي ضدارزشي باهدف تخريب فرهنگي نظر دارند اين واقعيت تلخ را به رخ ميكشند كه يكي از عوامل انحطاط جامعه آلودگي هائي است كه از رهگذر بي بندوباري هاي ظاهري زنان و فريب و وسوسه هائي كه از اين طريق متوجه جوانان مي شود. خلاصه كردن اين موضوع در يك تار مو و بستن پرونده قطوري كه از انحرافات جوانان در اثر همين بي توجهي ها و سهل انگاري ها وجود دارد و هر روز بر اوراق سياه آن افزوده مي شود از دولتمرداني كه نام اصولگرا برخود گذاشته اند بهيچوجه قابل قبول نيست . به تاريخ اسپانيا و اندلس مراجعه كنيد و ببينيد كه دولت هاي اروپائي براي از پا در آوردن مسلمانان و پايان دادن به حكومت آنان در آن سرزمين چگونه از بي بندوباري هاي جنسي به عنوان يكي از ابزارهاي كارآمد استفاده كرده اند. اگر از تاريخ غمبار مسلمانان اسپانيا و اندلس عبرت نمي گيريم لااقل به آنچه هم اكنون غربي ها ميگويند و گفته هاي خود را با ماهواره ها و سي . دي ها و ساير ابزارهاي تبليغاتي جديد عملي مي كنند توجه كنيم و اين واقعيت را باور نمائيم كه « تهاجم فرهنگي » و « شبيخون فرهنگي » واقعيت دارد و اگر امروز در برابر اين توطئه نايستيم فردا دير است "
. بالاخره اینکه سر مقاله نویس در پایان از مخاطبان خود پرسش کرده است که از انتخابات ونتایج آن چه می خواهید؟ و رهنمود داده است که هر گز نباید لحظه ای از سرکوب زنان وجوانان عقب نشینی کرد ودرنهایت چنین توصیه کرده است که نیروی انتظامی برای ر صیانت وامنیت اجتماعی باید با بد و بی حجابی مبارزه کند .:
"اپيروزي در انتخابات را براي چه ميخواهيد اگر حكومت كردن بر مردم براي پاسداري از ارزشها و اعتقادات نباشد آيا جز آنكه وبال گردن باشد چيز ديگري است چرا به انتخابات كه نزديك مي شويم اعتقادات فراموش مي شود آيا اينگونه رفتارها موجب غضب خدا و پس گرفتن نعمت ها از ما نمي شود نيروي انتظامي مطمئن باشد كه مبارزه با بدحجابي و بي بندوباري براي تامين امنيت اخلاقي و صيانت از فرهنگ عمومي جامعه يك ضرورت اجتناب ناپذير است و نبايد به موضعگيري هاي بي مبنائي كه اين روزها مشاهده مي شود از هر كس و هر جريان كه باشد اعتنا كند. مردم پشتيبان نيروي انتظامي هستند چون خواهان امنيت اخلاقي و اجتماعي هستند و در همه مراحل از اين اقدام خداپسندانه حمايت خواهند كرد"
در خاتمه اینکه پیام سرمقاله نویس در مورد سرکوب زنان و جوانان وتأکید کردن که نیروی انتظامی بدون وقفه انجام وظیفه ی سرکوبگری کند. البته برای عادی جلوه دادن بطور ابزاری قانون هم چاشنی سرکوبگری شده است. این پیام آنقدر مشخص است که مفهوم ومنظورش چیست که نیاز به توضیح بیشتر وبسط دادنش نباشد؟ ضمن اینکه دربست زیرآب تمام شعارهای دروغین وعوامفریبانه ی عدم اختلاف در جبهه ی اصولگرایان حاکم زده شده است که ادعا می شد اینان بر خلاف رقیب که شیفتگان قرت بودند، دارای دولت عدالت محور وتحول گرا و عاشق خدمتگزار مردم ایران می باشند و ثابت کرده است که جانشین و پیروان خمینی همچون وی فقط به انحصاری کردن قدرت وکسب هرچه بیشتر ثروت وسوء استفاده ابزاری هرچه بیشتر از مذهب می باشند وهمانگونه که قبلاً بدفعات تذکر داده شده بود که هرچه زمان به برگزاری نمایش خیمه شب بازی انتخابات مجلس هشتم نزدیک تر می شود افشاگری ها و اختلافات وجنگ ودعوا ونزاع ها برسر کسب قدرت وسهم خواهی بیشتر از ثروت نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین باید منتظر ماند که در 3مانده به برگزاری نمایش انتخابات چگونه بیشتر شاهد اینگونه افشگری وخودزنی های درون جبهه ای خواهیم بود که رو راست وبدون لکنت زبان گفته می شود ماهیت این رژیم جنایتکار وغارتگر عوامفریب وجنگ افروز وبحران ساز چگونه است وچه کسانی در 3 دهه گذشته با حقه بازی و شیادگری وعوامفریبی بر مردم ایران به عنوان اصول گرا و اصلاح طلب قلابی حکومت کرده اند وشرایط را به وضعیت کنونی کشانده اند که در آن نه فقط نفس کشیدن برای مردم ایران سنگین شده است و فریاد بر دیکتاتور دارد از محیط و فضای دانشگاه ها به جامعه کشانده می شود که توصیه وتأکید بر ادامه ی سرکوبگری از سوی نیروی انتظامی که سرمقاله نویس داده است ناشی از همین وحشت همه گیر شدن مرگ بر دیکتاتور در جامعه است، بلکه اکنون حتی دزدان وغارتگران وزور وقدرت پرستان دستار بندان و خرافاتی ومتحجر حاکم نیز همدیگر را تحمل نمی کنند.
هوشنگ -بهداد
دوشنبه 26 آذرماه سال-1386