نقد وبررسی " تمديد اشغال عراق و تغيير صورت مساله" روزنامه ی جمهوری اسلامی دو شنبه 3 دی ماه سال - 1386
"وارونه گوئی با نعله وارونه زدن باتلاش مذبوحانه به مشروعیت دادن دخالت گری درعراق وفشار برای اخراج آمریکا"
سرمقاله نویس بدون آنکه اشاره کند که نقش رژیم تروریستی آخوندی و سپاه پاسداران در عراق چیست؟ چگونه باافزایش اقدامات تروریستی خود موجب ناامن سازی عراق شده است ؟ چه رابطه ای این رژیم با شبه نظامیان شریک در دولت دست نشاند ی جماران در عراق دارد؟ برای چه ولی فقیه هواپیمای مسافر بری ایرباس به نخست وزیر نوری المالکی هدیه کرد تا هرزمان که خواست به وی فراخوان واعضای کابینه وپارلمان عراق دهد تا که در جماران باشند تا که گزارش دهند ورهنمود بگیرند؟ بالاخره برای چه از میان کشورهای همجوار وهمسایه ی عراق مقامات آمریکائی تشخیص داده اند که مسبب ناامنی ها وآشوب های عراق رژیم تروریستی آخوندی می باشد که 3 بار وی را برای مذاکره مسائل امنیتی عراق برگزیدند تا که به این رژیم تفهیم کند عامل اصلی ناامنی عراق است . همچنین نتیجه ی 3 مذاکره ی قبلی به کجا کشیده شده است؟ چرا دوره ی چهارم مذاکره به تعویق افتاد ؟ اساساً بدون آنکه توضیح داده شود برنده ی نهائی اشغال افغانستان وعراق در مطقه کدام کشور بوده است وچرا؟ نقش این کشور پس از این اشغال گری ها در این دو کشور وهمینطور خاورمیانه چگونه می باشد؟ جنگ 33 روزه با لبنان با اسرائیل چگونه شروع شد وچرا؟ برای چه تلاش برای راه اندازی جنگ داخلی در فلسطین شد؟ این بحران سازی ها چه ارتباطی با اشغال عراق وبه بحران پرونده ی هسته ای دارد؟ در نهایت اینکه کدام کشور همجوار عراق نسبت به اقدامات شورای امنیت در عراق حساس است و با عملکرد و اقدامات خودش چگونه موجب شد تا که اکنون بنا بر گزارش کنونی سرمقاله نویس اینگونه گزارش کند
"شوراي امنيت و همچنين سازمان ملل در قبال مسائل عراق عملكرد پرافت و خيزي داشته اند . هيچكس قادر نيست از اين عملكرد پرفراز و نشيب سازمان ملل در عراق دفاع كند و آنرا توجيه نمايد. "
چرا سرمقاله ویس به دلیل یا دلایل شکست اشاره نکرده است؟چرا در میان کشورهای همجوار عراق فقط این سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی ارگان تبلیغی ولی فقیه است که چنین نگران این موضوع شده است؟ آیا همین سیاست مشابه کارشکنی در مسیر اقدامات شورای امنیت در عراق در مورد نشست و تصویب قعطنامه در شورای امنیت سازمان ملل پیرامون پرونده ی هسته ای اتخاذ نشد وبه پیش برده نشده است؟ آیا این انتقاد کردن سرمقاله نویس فرافکنی و فرار به جلو نمی باشد که دست پیش گرفته شده است تاکه از اقدام زودتر رقیب عقب نماند؟ از سوی دیگر بدون آنکه سرمقاله نویس بگوید که اگرچنانچه شورای امنیت سازمان اشغال عراق را تصویب نکرده بود ونتیجه گرفته است که این اشغالگری غیر قانونی بوده است . برای چه یک هفته قبل از این اشغال گری آیت الله جک استراوبه تهران سفر کرد تاکه موافقت مقامات رژیم تروریستی آخوندی برای اشغال نظامی عراق را کسب کند؟ اگر سران رژیم تروریستی وبه خصوص سپاه سداران با اشغالغیر قانونی عراق مخالف بودند دلیل این همکاری با اشغالگران برای چه بود؟ تقاضای بمب باران پایگاه های نظامی مجاهدین وخلع سلاح کردن آنان وتأکید بر تحویل دادن شان چه بود؟برای چه پس از اشغال گران وسقوط حکومت سابق نیروهای وابسته اش سریع وارد عراق شد آنگونه که اکنون اشغالگر اصلی عراق رژیم تروریستی وبربرمنش و تاری اندیش حاکم بر جماران است ؟ بالاخره اینکه چرا سرمقاله نویس با نعل وارونه زدن اکنون برای سفید پرونده ی خونین جنایتکاران حاکم ایران در عراق اینگونه آدرس غلط داده و طلبکاری هم شده که گویا رژیم تروریستی آخوندی نه هیچ نقش در نا امنی و آرامی های عراق ندارد، بلکه هرگز در این کشور حضور ندارد که حق دارند اینگونه از عملکرد شورای منیت و آمریکا در عراق انتقاد کند :
"جاي تعجب است كه آمريكا بعدا توانست مجوز حضور نظامي در عراق را از شوراي امنيت بگيرد و اكنون تداوم اشغال نظامي عراق هم با مجوز شوراي امنيت ظاهرا قانوني جلوه گر شده است . شوراي امنيت در اين زمينه منفعل است و تداوم تجاوز نظامي به عراق را تاييد مي كند و حال آنكه اصل حمله نظامي به عراق را تصويب نكرده بود! اين بدان معني است كه تصميمات شوراي امنيت هرگز ملاك مشروعيت و اعتبار قانوني عملكردها نيست . تاييد نتايج اشغال توسط شوراي امنيت درحالي كه اصل اشغال مورد تاييد در اين شورا نبوده از نظر حقوق بين الملل كاملا مردود است و شوراي امنيت را در موضع شريك جرم اشغالگران عراق قرار مي دهد ـ بايد پرسيد شوراي امنيت ادامه حضور نظامي آمريكا در عراق را با چه انگيزه اي و براي تحقق كدام هدف تصويب كرده است آيا ادامه حضور نظامي آمريكا و تداوم اشغال عراق به امنيت شهروندان عراقي كمك كرده است آيا كارنامه اشغالگران عراق از ديدگاه امنيتي قابل دفاع است آيا آمريكا و ساير اشغالگران از اين طريق سعي ندارند شوراي امنيت را شريك جرم خود در جنايت جنگي رايج در عراق معرفي كنند آيا ابقاي وضعيت اشغال مي تواند چشم انداز روشني را از آينده عراق و دستكم از ديدگاه امنيتي به تصوير بكشد به راستي از ديدگاه اعضاي دائم و غيردائم شوراي امنيت پاسخ كداميك از اين سئوال ها مثبت است ."
در خاتمه اینکه همه ی وارونه گوئی ها وتحریف گری هائی که سرمقاله نویس کرده است وهمه ی جنایات واعمال تروریستی سپاه پاسداران وعوامل تروریستی اطلاعاتی اعزامی که پس از اشغال عراق در این کشور انجام داده اند برای این دربست همه را به اشغال گران به خصوص آمریک نسبت داده شده است که همانگونه که گفته شد هدف اولی شستن چنگال خونین آلود ولی فقیه وپاسداران و شرکای شبه نظامی ونوری المالکی نخست وزیر دست نشانده ی عراق در ناامن سازی عراق وکشتن مردم بیگناه وبی دفاع عراقی می باشد که مکمل هدف بالا بردن ضریب فشار برای اخراج نظامیان آمریکائی از عراق وجایگزین شدن خودش واشغال کامل عراق می باشد که در نهایت مرتبط با هدف زنجیره ای تأمین وتضمین کننده ی پشتوانه ی تدارکاتی وباج گیری کردن پیگیری نمودن آرزوی دسترسی به سلاح هسته ای وتبدیل شدن به امپراتوری بزرگ منطقه است که چند سال پیش سبزعلی رضائی فرمانده ی پیشین سپاه ایداران است که بطور شفاف به آن اذعان و اعتراف کرده بود.
فراموش نشود تا زمانی که نوری المالکی نخست وزیر دست نشانده ی جماران و سپاه پاسداران در عراق بر سر کار است نه سران رژیم تروریستی آخوندی دست از دخالت گری واقدامات تروریستی در عراق بر می دارند ونه اینکه لحظه ای درنگ در صدور تروریسم و بنیادگرائی به خاورمیانه می کنند ونه اینکه کوچکترین تأخیری در تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای خواهند کرد.
هوشنگ – بهداد
دو شنبه 3 دی ماه سال - 86