همه جنگ ونزاع ودعواها بر سر جا به جائی وکاهش یک صفر دلاری درحساب پس اندازهای ارزی نفتی می باشد.
لابد کسانی هستند که به خاطر دارند که قبل از برگزاری نمایش خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری دوره ی نهم در روزنامه ی اطلاعاتی – امنیتی – پادگانی کیهان سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری در مورد مدعی قلابی اصلاح طلبان چگونه خبرهائی را گزارش می داد وچگونه تحلیل وتفسیرها ویادداشت های روز و پیام های کیهان وخوانندگان وگفت وشود و مقاله های بی متن کاریکاتوری بازتاب داده می شد و چگونه اشک تمساح ریزی برای مردم بیکار وفقیر ومحروم ریخته می شد و جیغ و فغانش از تورم وگرانی در جامعه بلند کرده بود و انتقادهای سیستماتیک به اصلاح طلبان می شد که چرا توسعه ی اقتصادی و بهبودی وضع معیشتی مردم محتاج ونیازمند را فدای تبلیغات وفعالیت توسعه سیاسی کرده است؟ و دولت را متهم می کرد که چرا به جای رسیدگی به رفاه عمومی و رونق اقتصادی بودجه های کلان صرف ساختن احزاب دولتی و فرهنگ تمدن ها وتجملات وتزئیین ودکور بندی تشریفاتی کاخ های وزرا در وزارتخانه ها کرده است ؟خلاصه سخت به فرهنگ گفتمان تمدن دولت خاتمی و اهداف و برنامه های اقتصادی اش تاخته می شد. حال بماند که چه اندازه به سیاست تعلیق غنی سازی هسته ای نعقد شده ی دولت در کاخ سعدآباد با 3 کشور اروپائی حمله می شد. در مقابل کهپاسدار سرباز جو حسین شریعتمداری اصلاح طلبان قلابی را به عوامفریبی و شیفتگان قدرت متهم می کرد ودولت های کارگزاران و اصلاح طلبان را مقصر وضع نابسامان اقتصادی – اجتماعی – فرهنگی – ولنگاری جامعه می دانست . البته بیشترین دشمنی با نبش دانشجوئی و فعالیت آنان می شد . اما هرروز از خدمات شایان وقابل توجه ی شهردار ساده پوش و ساده زیست تهران پاسدار احمدی نژاد گفته وتبلیغ ودفاع می شد و تأکید می شد که وی یک ماشین 4 دهه پیش دارد ودر منطقه ی متوسط شهر تهران اقامت دارد وشهرداریست که همیشه در میان مردم تهران است ومشغول خدمتگزاری کردن به مردم تهران یا درد ودل کردن با آنان می باشد وآن الگوی یک مدیر موفق اصوگلرا ی مکتبی خطاب می کرد که برحسب وظیفه ی دینی انجام وظیفه می کند . چونکه عاشق خدمتگزاری به مردم می باشد.
اما چون در پس اینگونه گزارش کردن وتمجید وتحسین ها از پاسدار احمدی نژاد و انتقاد وسرکوفت وتحقیر کردن های دولت های خاتمی و رفسنجانی چشم طمع وچنگ اندازی بر ده ها میلیارد دلار حساب های پس انداز ارزی دولت دوخته شده بود که ناشی از افزایش قیمت نفت در دوران خاتمی امکان پذیر شده بود . بنابراین برای قبضه ومصادره ی آن طرح کودتای خزنده ی خاموش تدارک دیده شد که قبل از برگزاری نمایش خیمه شب بازی انتخابات مجلس هفتم و انحصاری کردن آن طرح وبرنامه ریزی شده بود. برای همین با سرعت طرح ضبط و مصادره ذخایر ارزی حساب پس انداز دولت خاتمی برای اشغال کرسی ریاست جمهور دنبال شد.
بهر حال در سوم تیرماه سال 84 حماسه ای دیگر ساخته شد و پاسدار احمدی نژاد رئیس جمهور شد که در همان خیز اول وقبل از معرفی نامزد های پست وزارتخانه ها ورأی اعتماد از مجلس گرفتن در نشستی که درمشهد این پاسدار برگزار کرد به عنوان رفع مشکل بیکاری و کاریابی برای جوابان خیز برداشت و مبلغ یک ونیم میلیارد دلار از حساب ذخیره ی ارزی دولت برداشته شد. در امتداد آن مبلغ 6ملیارد دلار در وزارتخانه ی نفت مفقود شد که هنوز این مبلغ یافت نشده است که به کجا رفت؟ در روند اینگونه چنگ اندازی ها قرارداد های 9 میلیارد دلاری با سپاه و بسیج در سال گذشته منعقد شد . بهر صورت لفت ولیس ها وبرداشت های بی رویه وبدون اطلاع و مجوز مجلس از حساب های پس اندار ارزی وبودجه ی دولت برداشته شده وهمچنان ادمه دارد. طوری که حتی صدای اعتراضی سید خندان صبور و تدارکاتچی سابق نظام خاتمی نیز در مشهد درآمد وگفت که رئیس جمهور بدون حساب وکتاب از بودجه ی دولت برداشت می کند وافزود میزان ولنگاری و فساد در دولت نهم خیلی بیشتر از دوره ی اصلاح طلبان می باشد.
البته پاسدار احمدی نژاد نه اینکه گوشش بدهکار انتقاد واخطار نمایندگان مجلس به علت تورم وگرانی و افزایش قیمت کالا ها در جامعه نبود، بلکه منتقدین را به تمسخر گرفت که این خبر ها نیست و به شما گرانفروشی می کنند وتوصیه کرد که بهتر است از میوه وسبزی و گوجه فروشی محله ی نارمک و قصاب محله ی ایشان خرید کنند. چونکه اینان جزو مشاوران نزدیک اجتماعی و اقتصادی رئیس جمهور می باشند. برای همین پاسدار رئیس جمهورنه اینکه توجهی به سئوالات نمایندگان مجلس نکرد و پاسخ نداد که مبلغ 120 میلیارد دلار درآمد نفت در دوسال گذشته کجا رفته است؟ البته دلیل ندارد پاسداری که یک قلم مبلغ 350 میلیارد تومان اختلاس گری در زمان شهردار بودنش در تهران دارد به اینگونه سئوالات نمایندگان مجلس جواب دهد. به خصوص اینکه هم از حمایت ولی فقیه رهبر و سپاه پاسداران وارگان های سرکوبگربر خوردار می باشد وهم اینکه نمایندگان مجلس شهامت پیگیری پرونده ی اختلاس وی برای تحقیق وپژوهش وبررسی در مجلس را نداشتد. بنابر این کاملاً مشخص است که پاسدار احمدی نژاد رئیس جمهور هرگز در برابر این گزارش بسیار سئوال برانگیز گزارشگر روزنامه ی سرمایه که چنین است پاسخ نداده ونخواهد داد :
چنانچه رقم ورودي ارز حاصل از نفت كه در اختيار دولت و خزانه است 168 ميليارد دلار و خروجي آن بابت مخارج ارزي 90 ميليارد دلار برآورد شود،بايد ورودي ارز به حساب ذخيرهء ارزي در اين سه سال بين 70 تا 78 ميليارد دلار باشد اما براساس آخرين اعلام رييس كل بانك مركزي و يكي از معاونان او، هم‌اكنون موجودي حساب ذخيرهء ارزي در 10 آذرماه امسال، كم‌تر از 9 ميليارد دلار بوده است. سوال است كه منابع مازاد درآمد ارزي چگونه هزينه شده است و مشخص مي‌شود كه واقعيت رخداد با تصور موجود از ميزان مخارج ارزي متفاوت است و منابع حساب‌ ذخيره عمدتا بابت برداشت بودجه‌اي دولت صرف شده است."
فراوش نشود که همه ی جنگ ونزاع وطرح ریزی کودتای خزنده ی خاموش ویکدست دست کردن نظام وچنگ اندازی بر منابع اقتصادی ونفتی وگازی وارزی وامور مالی وبانکی وحذف رقیب در این صحنه ها فقط به خاطر دلارها و یک صفر یا صفرها بوده است. زیرا که اگر در زمان دوران سردار سزندگی رفسنجانی با ایجاد تعدیل اقتصادی و شناور کردن ارزش دلار با چند نرخ بودن که بالاخره قیمت دلار ده برابر شد و پیش برد سیاست مبارزه با تز ارزانی به عنوان مشکل اصلی اقتصادی وگرانی وتورم که موجب پیدایش پدیده ی آقازاده پروری و رشد آن شد که اکنون اینان انگل واختاپوس وار بر همه تار وپود اقتصادی وتجاری و... کشور تنیده شده اند. ولی اگر در آن دوران قیمت نفت 9دلار بود که اکنون به بیش از 90 دلار رسیده است . ولی هم ضریب رشد تورم وگرانی و افزایش قیمت ها به همین نسیت یک صفر یعنی ده برابر بالا رفته ووضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بدتر شده است . همچنین دربیلان عرضه شده و نمایش حساب ارزی پس انداز نفتی دولت به همین اندازه وفاصله یک صفر یعنی ده برابر کاهش و جابه جائی صورت گرفته است . یعنی جنگ و گریز ودعوا ها برسر همین جا به جا شدن یک صفر می باشد که از یک طرف معادله 9 دلارقیمت نفت تبدیل به 90 دلار شده است واز سوی دیگر معادله 90 دلار پس انداز به 9 دلار تبدیل شده است . البته این دلارها به همان حساب هائی واریز شده است که پاسدار احمدی نژاد را رئیس جمهور کرد تا که ضمن مصادره ی دلار های پس انداز شده ونفتی و تسلط یافتن بر تأسیسات هسته ای و اهداف پروژه دسترسی به سلاح هسته بخشی از این دلار ها جزو همان مبلغ 120 میلیارد دلار پس انداز در دوسال گذشته در دوبی می باشد که نواندیش احمد توکلی گزارش کرده بود . بخشی دیگر از دلارهای نفتی نیز به حساب همان 22 شرکت ها ونهادها ئی واریز شده است که از سوی وزرای امور خارجه و خزانه داری امریکا در لیست تحریم گذاشته شدند.
هوشنگ – بهداد
روزنامه ی سرمایه ی پنجشنبه 29 آذر ماه سال 18
63 ميليارد يا ۸۸ ميليارد دلار
ابهام در مخارج ارزي دولت نهم