" رقابت براي خدمت (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان پنجشنبه 22 آذر ماه سال 1386

نقد وبررسی " رقابت براي خدمت (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان پنجشنبه 22 آذر ماه سال 1386
طلبه پاسدار یادداشت روزنویس شده همانگونه که از عنوان کمدی ووارونه ی یادداشت روز بر می آید مرتبط به نمایش خیمه شب بازی انتخابات مجلس هشتم می باشد. بنابراین پیرامون نمایش خیمه ش بازی انتخابات مجلس هشتم قلمفرسائی کرده است واز چگونگی برگزاری و نحوه ی تبلیغات وخصوصیات واهدف نامزدان وداوطلبین این نمایش انتخاباتی و جلوگیری کردن ز سوء استفاده ی تبلیغاتی دشمن گفته است وکلی اشک تمساح در مورد خدمت به مردم ونظام وکشور از سوی مجلس و نقش وکیل الدوله ریخته است. البته برای خنده و همچنین نمک پاشیدن برروی زخم عمیق 3 دهه ی مردم با رقابت برای خدمت مانور داده است و بهتر وباانگیز برگزار شدن این نمایش قدرت وخدمت تأکید کرده است . فراموش نشود منظوروهدف از خدمت یعنی چگونه باید تلاش کرد تا هرچه بیشتر سرکوب و دزدی وغارت گری نمود تا بشود و حساب های بانکی سرریز گردند و انباشت ثروت وسرمایه ها امکان پذیر گردد و برحجم دارائی های بادآورده وکلان ونجومی افزوده گردد . برای همین وبرای رد گم کردن بطور وارونه تعبیر وتفسیر شده است. زیرا که همانگونه که طلبه پاسدار یادداشت روز نویس اشاره کرده است این داستان وبازی مضحک رقابت و نمایش خیمه شب بازی انتصابات انتخابات جا زده شده 3 دهه است که ادامه دارد وهم تقسیم بندی مدعیان شیفتگان قدرت وهمعاشقان خدمت گذاری به مردم آزمون شده اند و اکنون هیچگونه ابهام و ناگفته ای در کار نمی باشد تاکه کسی متوجه نشده باشد شرایط حاکم کنونی محصول عملکرد مشترک 3 دهه ی این دومدعی اصلاح طلب و اصول گراخوانده شده چگونه می باشد؟ بنابراین طلبه پاسدار یادداشت روز نویس آنقدر حواسش جمع می باشد تاکه باید در شرایط بحرانی وشکننده وضربه پذیری که رژیم بربرمنش وتاریک اندیش رژیم تروریستی آخوندی رآن قرار دارد می بایست که چگونه برروی نکات اساسی ومهم انگشت گذارد وتأکید کندآنچه كه درباره انتخابات مجلس و هر انتخابات ديگري بيش از هرچيز اهميت دارد، اصل «حضور مردم» در صحنه است. ودر ادامه چنین نتیجه گیری کند وتوصیه دهد:
"خوشبختانه با وجود گذشت حدود سي سال از پيروزي انقلاب اسلامي، مردم ايران همچنان به انقلاب خود وفادار و پايبند هستند و آنچه را كه براي تداوم و تحقق آرمان هاي متعالي و بزرگ آن لازم بوده، در كمال اخلاص و وظيفه شناسي انجام داده و مي دهند. و اين نعمت بزرگي است كه بايد شكر آن را نه فقط در حرف و بر زبان بلكه در عمل به جاي آورد و بهترين شيوه شكرگزاري دراين باره، رعايت حرمت راي مردم و امانتداري آن از طريق خدمت خالصانه است.""
از سوی دیگر طلبه پاسدار یادداشت روز نویس برای اینکه روغن یا نفت یا چاشنی آتش تنور خیمه شب بازی انتخابات را گرم کند تا با هرچه بیشر بسیج کردن سیاهی لشکر مشروعیت برای رژیم نامشروع وضد مردمی تراشیده شود چنین نسخه برای مشارکت هرچه بیشتر تجویز کرده است:
"رقابت در پديده اي مثل انتخابات امري طبيعي و جزو اجتناب ناپذير آن است. احزاب و گروه هاي سياسي با سليقه هاي متفاوت و گرايش ها و شعارهاي گوناگون وارد صحنه مي شوند تا ضمن گرم كردن بازار انتخابات و به خرج دادن ابتكار براي ايجاد انگيزه در نزد مردم جهت مشاركت فعال و پرشور در آن، گوي رقابت را از ديگران بربايند و برنده از ميدان خارج شوند. رقابت اگر با نيت و هدف كسب كرسي هاي قدرت در جهت خدمت به ملك و ملت باشد، امري با بركت و لازم است و بايد به پيامدهاي مثبت آن اميدوار بود و اطمينان داشت. اما اگر هدف رقابت صرفاً رسيدن به كرسي هاي قدرت براي تامين منافع فردي و باندي آن هم با دور شدن از ارزش هاي اخلاقي و دست زدن به هر ترفند و وسيله اي براي فريب مردم و جمع كردن راي بيشتر، باشد، ديگر از مسير سالم خود خارج شده و نه تنها نتيجه مثبتي در پي نخواهد داشت سهل است آب به آسياب دشمنان هم بريزد. "
یادداشت روز نویس در دنباله بدون آنکه سخنی از عملرد 7 دوره ی گذشته ی مجلس فرمایشی نمایشی ونقش وکیل الدوله هادرآن بگوید که برای برآورده کردن مطالبات مردم وحتی موکلین حوزه ی انتخابیه ی خود چکار مثبتی انجام داده ویا چه کرده اند؟ یا حتی چرا در مجلس هغفتم که اصول گرا وهمسو با دولت خوانده شد چرا این وکیل الدوله ها جرأت نکردند از رشد روز افزون ولجام گیسخته ی تورم وگرانی وافزایش قیمت کالاها در جامعه از دولت مدعی عدالت محوری پرسش کنند؟ یا انکه چرا علت برکناری وزرا ء را جویا نشدند ؟ یا دلیل سرکوبگری اجتماعی با بهانه ی طرح امنیت اجتماعی از سوی نیروی انتظامی را پرسشگری کنند . یا اینکه چرا اساتید دانشگاه ها با اتهام لیبرال و سکولار اخراج و بازخرید وبازنشسته شدند ودانشجویان اخراج ودانشگاه ها چرا به پاگن تبدیل شدند و...؟ اما بازهم بطور وارونه از مجلس به عنوان سنگر آزادی و بر طرف کننده ی مصائب و مشکلات مردم چنین یاد کرده و گفته است:
"-مجلس، آن هم مجلس شوراي اسلامي، به عنوان نهادي تعيين كننده و سرنوشت ساز، مانند هرقوه و نهاد و دستگاه ديگري در كشور انقلابي ما، بيش از هر چيز جايگاه خدمت به مردم و سنگر پاسداري از آزادي و استقلال اين سرزمين است. بنابراين بايد يكسره در خدمت مردم و حل مشكلات مملكت باشد و هرگز نبايد به وسيله اي براي خدمت به احزاب و تحقق اهداف آنان تبديل شود. نقش مهم مجلس حمايت دلسوزانه از دولت و نظارت دقيق و منصفانه بر كار و بار و عملكرد آن است و نبايد خداي ناكرده به محلي تبديل شود براي باج گيري از دولت و دستگاه هاي ذيربط و انجام بده بستان هاي اين چنيني كه فارغ از كاركردهاي اصلي اين نهاد مقدس و مسئوليت سنگيني كه قوه مقننه بر عهده دارد، صرفاً تأمين كننده منافع اشخاص و گروه هايي باشد كه با رأي اعتماد مردم به آن راه پيدا كرده اند. با اين وصف مجلس بايد جاي عناصر خدمتگزار و كارداني باشد كه يكسره دغدغه تأمين منافع مردم و رعايت مصالح ملي را دارند. "
طلبه پاسدار یادداشت روز نویس بدون آنکه بگوید قانون یعنی چه؟ به خصوص قانون از کجا آورده ای یعنی چه؟ چرا هیچ مقام قضائی در این نظام یافت نمی شود که این قانون را دنبال واجرا کرده باشد تاکه حسابرسی کند میزان دارائی و ثروت دست اندرکاران حکومتی خود وآقازاده های شان قبل از انقلاب و اوایل انقلاب چه مبلغ بوده وبه خصوص در شرایط کنونی چه میزان است واین اختلاف فاحش ناشی از چیست؟ یا اینکه چگونه این سرمایه های بادآورده حاصل شده است؟ مسئولیت دوقطبی شدن جامعه با شکاف عمیق طبقاتی که بقول آخوند مفیدی امام جمعه ی گرگان ضریب اختلاف بالائی های 20% جمعیت کشور 35 برابر بیش از درآمد 80% اکثریت جمعیت پائینی ها چیست ومقصرآن کیست؟ آنگاه باید سئوال طرح شود که هزینه ی تبلیغاتی از کجا تأمین می شود مشروط براینکه استثاء پذیر نیز نباشد ؟ بنابراین اکنون طلبه پاسدار یادداشت روز نویس به جای اینکه نگران نفوذ دشمن از بهره گیری جنگ سگ دعواهای جنگ جناحی باشد وتصیه کرده جناح ها وباندها چانه برای افزایش سیاهی لشکر نزنند تاکه برای مشروعیت برای رژیم نامشروع و ضد مردمی مشکل ساخته نشود ورژیم با مشکل مواجه نگردد .باید پاسخ به سئوال مطرح شده ی فوق بدهد یعنی به قانون از کجا آورده ای به پردازد . آنگاه اینگونه در زمینه تأمین مخارج هزینه ی تبلیغاتی و مهار کزدن نگرانی نفوذ دشمن در پروسه ی تبلیغات برگزاری نمایش خیمه شب بازی تبلیغاتی مجلس هشتم تأکید کند :
"تأمين مخارج تبليغاتي و هزينه هاي انتخاباتي نيز از مسائلي است كه اين روزها براي گروه ها و افرادي كه قصد حضور در انتخابات را دارند، مطرح است و اين مسأله بسيار مهمي است كه در سلامت عملكرد انتخاباتي و دوران مسئوليت ايشان در مجلس شوراي اسلامي تأثيري بسزا دارد. در اين باره به همين اشاره اكتفا مي كنيم كه تبليغاتي كه از راه حرام و طمع صاحبان سرمايه ها و ثروت هاي نامشروع هزينه آن تامين شود، حتي اگر كارساز هم از كار درآيد و منجر به ورود فردي به مجلس و يا پيروزي گروه و حزبي در انتخابات شود نمي تواند نتايج مثبتي براي مردم و حفظ جايگاه مجلس در بر داشته باشد و در اين باره مردم نيز بايد حساس باشند و علاوه بر توجه به شعارها و مطالعه مواضع و سابقه داوطلبان حتي الامكان به دنبال يافتن پاسخ اين سؤال باشند كه خرج انتخابات فلان فرد يا گروه از كجا رسيده و تأمين شده و...؟فراموش نكنيم كه انتخابات مجلس، عرصه رقابت درون جبهه انقلاب است. فرض اصلي اين است كه دغدغه خدمت براي مردم و كار كردن براي كشور، انگيزه اصلي شركت همه گروه ها و جناح ها در انتخابات است. با اين حال بايد مراقب باشيم كه چنان در اين رقابت غرق نشويم و چنان مشغوليت ها ما را از مسئوليت ها باز ندارد كه دشمن كمين كرده و طمع ورز از غفلت ما به نفع اهداف خودش استفاده كند. قدر فضاي به وجود آمده براي شركت در انتخاباتي آزاد كه به بركت پيروزي انقلاب اسلامي و ايثارگري اين مردم به دست آمده را بدانيم و... تا مي توانيم از فرصت هاي موجود در جهت آبادي اين سرزمين انقلابي كه الهام بخش ملت هاي در بند و انسان هاي تحت ستم عالم است، استفاده نماييم و مبادا كه با غفلت ها و خودخواهي ها، اصول و آرمان ها را فراموش و اين فرصت ها را به تهديد عليه خود تبديل كنيم!"
درخاتمه اینکه همانگونه که طلبه پاسدار یادداشت روزنویس رهنمود داده و تأکید کرده است اختلافات نباید آنگونه باشد که نتوان تلاش و تبلیغ کرد در درجه ی اول هرچه بیشتر نیرو یا سیاهی لشکر در پای صندوق های مارگیری بسیج شود تا که گند نامشروع بودن رژیم در نیاید و نشود تقلب گسترده کرد. مرحله بعدی اینکه می بایست کسانی نامزد انتخابات یا در حقیقت انتصاب می شوند که هم در خدمت نظام باشند وهم اینکه کمک به یک دست کردن نظام باشد. یعنی اینکه مجلس ووکیل الدوله ها در خدمت دولت باشند. مرحله ی نهائی اینکه نباید دامنه ی رقابت ها آنگونه باشدکه دشمن نتواند برروی آن متمرکز شود ومانور تبلیغاتی بدهد. بنابراین برای حذف رقیب شود،دست برروی چگونگی تأمین مخارج هزینه ی تبلیغات گذاشته است که ناشی از جنگ ورقابت باندی وخانگی می باشد که مرتبط با سهم خواهی و چگونگی غارتگری ها می باشد ؟همچنین صحبت ازخدمت به مردم کردن وسنگر آزادی وقانون و مدافع مطالبات ومشکلات مردم بودن مجلس ، تعارف سیاسی تبلیغاتی وعوامفریبی وشارلاتان بازی درآوردنست که برای رد گم کردن اهداف پشت پرده است که بطور عمدی برای انحراف اذهان عمومی چنین آدرس غلط داده شده است.

هوشنگ -بهداد
پنجشنبه 22 آذر ماه سال 1386