توضیح کوتاه با بازخوانی و بازتاب دادن مجدد نقد وبررسی دوباره ی یک یادداشت روز7 آذر-86
به مناسبت طرح ترور خانم بی نظیر بوتو در پاکستان بی مناسبت دیده نشد که دوباره نقد وبررسی یادداشت روز 7 آذر بازتاب داده شود. چونکه در این نقد به نکاتی اشاره شده بود که نمی تواند بی ربط به اتفاقات کنونی در پاکستان باشد . به خصوص اینکه پس از برگزاری کنفرانس صلح آناپولیس درآمریکا که منجر به افزایش بیشتر ایزولگی رژیم تروریستی آخوند ی شد وپس ازآن گسترش موج ناامنی ها واقدامات تروریستی در عراق وانفجارات در لبنان ونا آرمی های خیابانی در بحرین و موشک وراکت پرتاب کنی حماس و جهاد اسلامی به خاک اسرائیل در فلسطین را شاهد بوده ایم . بالاخره اینکه ترور خانم بی نظیر بوتو در پاکستان رخ داده شد که می تواند به همان تهدید خطبه ی عید فطر ولی فقیه رهبر خامنه ای در تهران راه ببرد ومنتهی شود که ایشان تهدید کرده بود اگر چنانچه رهبران کشورهای منطقه در این کنفرانس صلح خاورمیانه در آناپولیس آمریکا شرکت کنند . در داخل کشورهای خودشان دچارآشوب ونا آرامی ها خواهند شد کهاکنون اتفاق افتاده است.
هوشنگ – بهداد
دیماه8 1386
نقد وبررسی " نياز امروز پاكستان (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان چهار شنبه 7 آذرماه سال –1386"تلاش برای صدور بحران به پاکستان و دامن زدن به آن برای قبضه کردن بمب های اتمی این کشور"
معلوم نیست که خانم بی نظیر بوتو انگلیسی یا آمریکائی می باشد . زیرا مطبوعات وابسته به جناح حاکم هر دواتهام را به ایشان زده اند. عجیب اینکه جریانی که همچون باند دزد وغارتگر مؤتلفه ی انگلیسی که خودش سابقه در زد و بند با انگلیس دارد و اکنون نیز می داند که اکنون باند آخوندهای اطلاعاتی- امنیتی انگلیسی هست که در ایران قدرت را قبضه کرده وخودش نیز حامی همین باند حاکم انگلیسی می باشد. ولی آنگونه ادا و اطوار از خودش در می آورد که گویا رژیم تروریستی آخوندی ضد انگلیس می باشد . یا اینکه پاسدار یادداشت روز نویس خانم بی نظیر بوتو را 6 دانگ آمریکائی دانسته است و نظری همچون پاسدار برکنار شده ی انگلیسی علی لاریجانی داده است که اخیراً در دانشگاه مدعی شده است که شیخ نشین ها و کشورهای عضو شورای منطقه ی خلیج فارس آمریکائی می باشند. در صورتیکه یک آقازاده ی عراقی و مهره انگلیسی که سخنگوی سابق وزارت امور خارجه بود یعنی حمید رضا آصفی سفیر اکنون خودش یکی از همین کشورهای عربی می باشد که رابطه ی بسیار نزدیک با دولت انگلیس دارد . در هر صورت اکنون که پاسدار یادداشت روز نویس بی خیال بررسی مطالبات مردم ایران شده است و عجیب پس از رئیس جمهور شدن پاسدار غلامک پاسداران وگماشته ی ولی فقیه احمدی نژاد دچار دگر دیسی و چرخش 180 درجه ای در یادداشت های روز شده است. زیرا به جزاینکه معاون مدیر مسئول روزنامه ی اطلاعاتی – امنیتی – پادگانی کبهان سرباز جو حسین شریعتمداری پاسدار محمد حسین صفار هرندی وزیر سانسور و تفتیش عقاید ارشاد شده است و گلوی قلمزنان مطبوعات دوم خردادی را می فشرد و قلم های روزنامه نگاران ونویسندگان دگر اندیش را می شکند تا هیچ سخنی انتقادی اقتصادی نسبت به عملکرد این دولت ننویسند که ادعای عدالت محوری وتحول گرائی دارد و کابینه اش عاشقان خدمت به مردم ونه همچون رقیب مغلوب جزو شیفتگان قدرت می باشند . همینطور یک قلمزن دیگر این روزنامه سفیر برزیل شده است و سیاست ضد استکباری مدل پاسدار احمدی نژاد و رهبر ولی فقیه و ورق پاره ی کیهان را در در حوزه ی آمریکای لاتین تبلیغ و بسط و توسعه می دهد که دقیقاً در راستای جهانی شدن احمدی نژاد می باشد. همینطور قلمزن دیگر به نام محمد جعفر بهداد معاون اطلاعاتی و خبررسانی دفتر رئیس جمهور شده است. اخیراً نیز سرباز جو پاسدار حسین شریعتمداری به عنوان بهترین منتقد مطبوعاتی دولت از رئیس جمهور جایزه دریافت کرده است .
بنابر این نیاز نیست که اکنون همچون دوران خاتمی و اصللاح طلبی مخالفت با توسعه ی سیاسی شود و از موضع دلسوزی برای مردم اشک تمساح ریزی کند واز فقر اجتماعی و گسترش بیکاری و کارتن خوابی و رشد تورم وگرانی و حاشیه نشینی و فقر رو به فزونی ونابسامانی های اجتماعی و اقصادی و معصلات معیشتی مردم بگوید و انتقاد کند و در برابر از خدمات اصول گرایان از جمله پاسداران احمدی نژاد بگوید وتبلیغ کند که بلی شهردار مردمی و ساده زیست است که هر روز با مردم تهران دیدار دارد و از خدمات انجام شده و در میان مردم بازدید می کند. خلاصه فراموش شده است که یاد آوری گردد که رئیس جمهور کنونی و شهر دار سابق تهران آنقدر سر گرم خدمتگزاری به مردم تهران بود که اصلاً متوجه نشد که چگونه مبلغ ناقابل 350 میلیارد تومان اختلاس کرد و کلی قرار داد با شرکت لاستیک فروشی با اخوی در تهران وکرج بست. البته به دلیل همین تجربه بود که ایشان پس از رئیس جمهور شدنش موفق شد با پرده بازی و چند بار استخاره کرن وبد آمدن نتواند نامزد مناسب برای وزارت نفت به مجلس معرفی کند تا که بتواند رأی اعتماد کسب کند . زیرا یک پاسدار همکار معرفی کرد که به دلیل صاب ثروت های کلان باد آورده بودن از سوی رقبای مجلس پذیرفته نشد ناچاراً به عنوان مشاور اقتصادی رئیس جمهور همچون سبزی ومیوه فروش قصاب محله انتخاب شد و جزو مشاوران اقتصادی رئیس جمهور بسیار مکتبی و ساده زیست و مدعی عاشق خدمتگزاری به مردم در دولت عدالت محور قرار گرفت. آری به همین دلیل است که اکنون قلم بر دستان و پاسداران یادداشت روز نویس شده فرجه دارند که از دولت به جای انتقاد دفاع کند . زیراکه پاسدار رئیس جمهور بطور تخته گاز از پروژه ی هسته ای دفاع می کند که دربست تأسیساتش در اختیار سپاه پاسداران است و دعوا ونزاع اصلی با رقیبان دوم خردادی همین بود که این تأسیسات در اختیار انحصاری سپاه پاسداران قرار گرفته شود تا هرچه زودتر قادر باشد رژیم تروریستی آخوندی را صاحب بمب اتمی کند. اکنون نیز به همین مناسبت پاسدار یادداشت روز نویس از هوای تازه برای مردم پاکستان گفته وچشم طعمه به بمب های اتمی پاکستان دوخته که تنها کشور مسلمان صاحب بم اتمی می باشد و دست به تحلیل رقابت ها وتنش های داخلی پاکستان زده است در این راستا اینگونه از اوضاع و شرایط پاکستان تحلیل داده ارائه کرده است :
"در يك جمع بندي ساده مي توان بي نظير بوتو را نماينده جريان ليبرال و غربزده و صد در صد مورد وثوق جريان سلطه، مشرف را نماينده جريان ملي گراي سكولار و ديكتاتورمنش كه همچون همتايان جهان سومي خود در نهايت قبله اش غرب سلطه گر است، و نواز شريف را نماينده جريان متعصب طالباني كه اگرچه خدمات شاياني به منافع راهبردي غرب د ر منطقه كرده ولي امروز يك دشمن بالقوه به حساب مي آيد، دانست."
اما پاسدار یاداشت روز نویس پس از کلی بد گوئی از مدل حکومت سکولار و لیبرال در پاکستان کردن که مشابه ی این بدگوئی را به شیوه ای دیگر علیه ی تند روهای دوم خردادی در ایران دنبال می شود . در ادامه ضمن چشمک زدن به قدرت گرفتن حامیان طالبانی در پاکستان با ذوق زدگی زیاد مبنی که پاکستان تنها کشور مسلمانی می باشد که دارای بمب اتمی می باشد اهداف خاص نهفته در پشت پرده دنبال می شود . زیراکه پاسدار یادداشت روزنویس اعتراف کرده بالاخره با نوید اینکه 3 دهه از رژیم تروریستی آخوندی در ایران سپری شده است و افزوده مردم پاکستان خسته از سپری کردن 3 آزمون رقیب در پاکستان می باشند . بنابراین اینگونه نوید هوای تازه مدل ولایت فقیه جمارانی را برای مردم پاکستان پیش بینی نموده وبه آنان هدیه کرده است:
نتيجه جدال هاي چند ماه گذشته -كه احتمالا تا سال ها ادامه خواهد يافت- هرچه باشد، به سود توده هاي عظيم مردم پاكستان نخواهد بود، اگرچه آمريكاييان هيچ مشكلي با اين وضع ندارند. افزايش فقر و تشنج و عقب ماندگي در ميان مردم مسلمان اين كشور پرجمعيت نه تنها آسيبي به آنها نمي رساند، بلكه حتي در بدترين شرايط قابل پيش بيني يعني قدرت گرفتن جريان طالباني، بهانه مداخله مستقيم نظامي مدعيان دروغين صلح و مبارزه با تروريسم را در يكي ديگر از كشورهاي جهان اسلام فراهم خواهد ساخت.درست به همين دليل است كه ناظران سياسي درميان گرد و خاك ناشي از دعواي قدرت ميان جريان هاي سياسي، با شگفتي شاهد سكوت معنادار ملت 160 ميليوني پاكستان هستند.مردم پاكستان از هرگرايش مذهبي، قومي و سياسي در سه دهه اخير حضور سه جريان ياد شده را در رأس هرم قدرت آزموده اند و اكنون چشم انتظار يك تفكر جديد هستند، تفكري كه با رشد و حاكميت يافتن آن، شاهد شكوفايي علمي و اقتصادي، كاهش فقر، جدايي از غربزدگي و رسميت يافتن استقلال واقعي كشور، بيرون آمدن از انزوا و نجات يافتن از افراطي گري مذهبي و درگيري هاي قومي، تأمين نيازهاي ديني راستين و تضمين آزادي هاي مشروع سياسي و اجتماعي باشند. نياز امروز پاكستان، يك هواي تازه است و شامه حساس اين ملت بزرگ، آن را در مرزهاي غربي خود يافته است. نياز مردم پاكستان به اين هواي تازه اگر چه سه دهه گذشته همواره سركوب و پايمال شد ولي از نخستين روزهاي پيروزي انقلاب اسلامي ايران در قالب باشكوهترين و زيباترين صحنه هاي استقبال از دولتمردان جمهوري اسلامي و تظاهرات حمايت آميز از ملت مجاهد ايران، رخ نشان داد؛ انتظاري كه بعد از سه دهه پرماجرا، هنوز به قوت خود باقي است.
درخاتمه اینکه اینگونه که سرباز جو پاسدار یادداشت روز نویس شرایط ووضعیت منازعات ورقابت انتخابات وقدرت گیری در داخل پاکستان را بررسی کرده وتحلیل داده است . به نظر می رسد هم اینکه می توان اثر انگشتان عوامل رژیم ترروریستی آخوندی در منازعات ودرگیری های پاکستان را می توان مشاهده کرد . هم اینکه می شود نگرانی ووحشت از تشکیل حکومت دمکراتیک وسکولار در پاکستان را فهم کرد که نکند تأثیر گذار در ایران باشد . برای همین است که سربازجو پاسدار یادداشت روزنویس در پایان یادداشت روز خود دوای درد و حل معضل پاکستان و مردمش را نه در حکومت دمکرات و سوکولار، بلکه مدل سیستم سرکوبگر رژیم تروریستی آخوندی به عنوان هوای تازه دنبال و پیشنهاد و آرزو کرده است . بنابراین به دلیل اینکه پاکستان دارای سلاح اتمی می باشد و رژیم تروریستی آخوندی هم سخت درگیر بحران هسته ای می باشد وتخصص عجیبی در بحران سازی و صدور آن با ترروریسم و بنیادگرائی در منطقه و کشورهای همجوار وبهره برداری کردن از آن دارد . بعید نیست که تلاش می شود دامنه ی بحران وآشوبگری ها به داخل پاکستان منتقل شود که کشورهای همجوار ومنطقه و غرب می بایست هشیار باشند که فرصت به رژیم تروریستی ندهند تا که بحران جدید دیگری همچون جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان با اسرائیل یا در گیری ونزاع میان ساف و حماس یا مشابه ی عراق و لبنان را برای عبور از بحران هسته ای اش در پاکستان به وجود آورد
.
هوشنگ - بهداد
چهار شنبه 7 آذرماه سال –1386