"گزارش اطلاعاتی 16 نهاد وسازمان اطلاعاتی آمریکا وارونه و فعال کردن رقیب دوم خردادی در بستر نمایش انتخابات است."

نقد وبررسی " در باره 2 سند (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان یکشنبه 18 آذرماه سال 1386
"گزارش اطلاعاتی 16 نهاد وسازمان اطلاعاتی آمریکا وارونه و فعال کردن رقیب دوم خردادی در بستر نمایش انتخابات است."
یادداشت روز ی سند سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری که بیش از همه مسئولانه تر پروژه ی هسته ای را دنبال کرده و یادداشت های گوناگون بلند وکوتاه با نام های مستعار پیرامونش نوشته است و دقیقاً اهداف هسته ای را خوب می داند که چیست . همانگونه که نشان داده است که اشراف کامل از گزارش 16 نهاد و سازمان اطلاعاتی دارد که در مقطع کنونی زیر نظر سازمان سیا ارائه شده از برای چیست و چرا عمداٌ گزارش نادرست از عدم دسترسی به سلاح هسته ای از سال 2003 تا سال 2007 در این گزارش ضمیمه و تأکید شده است . برای اینکه آخوند حسن روحانی در مصاحبه ی اخیر خود با خبر گزاری دانشجوئی ایسنا به واقعیات اعتراف کرد که در حاشیه برگزاری همایش صنعت گران جوان بود که هاشمی رفسنجانی و حسین موسویان نیز در این همایش شرکت داشتند که مرتبط با پرونده ی جاسوس و خائن ومجرم خوانده شدن حسین موسویان بود که ایشان یک مقام ارشد سابق تیم مذاکره کننده ی هسته ای در زمان خاتمی بو . البته که همین اتهامات ایشان، خود بهترین سند گویای مخیفانه بودن اهداف هسته ای می باشد . ضمن اینکه دارای بار و مضمون اهداف نهفته نظامی هسته ای می باشد که چون برخی از اطلاعات آن درز یافته که به بیگانه منتقل شده با اتهامات وارده وتأکید بر مجرم بودنش از سوی نهاد بدنان اطلاعاتی به منزله ی خیانت وجاسوس و مجرم هسته ای انگلیس قلمداد ومعرفی شده است که دلیل وسند محکمی می باشد که در برابر گزارش 16 سازمان ونهاد اطلاعتی گمراه کننده ی از سوی سازمان سیای آمریکا قرار گرفته و این گزارش را کمرنگ وبی اثر وگمراه کنند می کند. ضمن اینکه حسن روحانی که خود و رفسنجانی و خاتمی در مظان متهم وهم پرونده با حسین موسویان می باشند . به سند افشا شده ی جاسوس وخائن بودن حسین موسویان اعتبار بیشتری می دهد . زیراکه حسن روحانی در مصاحبه ی خود با ایسنا اعتراف کرده است که چون احتمال خطر تهاجم نظامی آمریکا می رفت. برای دفع و خنثی کردن این خطر بطور موقتی و تاکتیکی با بستن قرار دادی با اروپا و آژانس اتمی متوقف سازی غنی سازی اورانیوم پذیرفته شد . البته پس زمانیکه مجاهدین موضوع غنی سازی ارانیوم در تأسیسات هسته ای نطنز و طرح واهداف آب سنگین خنداب اراک را افشا کردند . این قرار داد در کاخ سعد آباد تهران در دوران خاتمی بسته شد . بهر صورت و ی در مصاحبه ی خود افزوده که موافقت توقف غنی سازی پذیرفته شد تاکه ضمن برطرف کردن احتمال خطر تهاجم نظامی از سوی آمریکا نه اینکه طرح غنی سازی لظه ای هر گز متوقف نشد ، بلکه در شرف سیاست فرصت سوزی ناشی از سیاست مذاکره ی هسته ای با اروپا طرح تکمیل شد.
بنابراین به خاطر همین عقب نشینی و تسلیم تاتکتیکی بود که باند اطلاعاتی – امنینی – پاسداری سیاست حرکت چراغ خاموش را مجبور کرد تا با قبضه ی مجلس هفتم دست به تدارکات گسترده ی تقلبات برای رئیس جمهوری کردن پاسدار احمدی نژاد وحذف رفسنجانی بر مسند پست ریاست جمهوری هت گمارد و از آن زمان یک روز وقفه در تبلیغ ودفاع از اهداف پروژه ی هسته ای کردن وخبر خوش غنی سازی اورانیوم و بر گزارش جشن هسته ای در نظر دادن تعطیل بردار بوده ودر آن حتی یک روز وقفه ایجاد نشده است که نشان از عدم توقف پیگیری اهداف نظامی هسته ای می باشد که این 16 نهاد و سازمان اطلاعاتی آمریکا به آن استناد کرده اند، مگر اینکه هدف انحراف اذهان عمومی باشد که بطور عمد اطلاعات وارونه وغیر حقیقی داده شده است تا در سنگر آن بتوان اهداف بزرگتر پشت پرده دنبال شود که به بخشی از آن سربازجو پاسدار یادداشت روز نویس در یاداشت روز خودق اشاره کرده است . از جمله اینکه چون فشارهای بین المللی موجب توف اهداف نظامی هسته ای شده است . مشروط بر اینکه طبق گزارش آژانس بین المللی اتمی تضمینی بر عدم احتمال اهداف نظای وجود ندارد. بنابراین چون قطعنامه ها وفشارهای بین المللی کارساز بوده است می بایست که از طریق اهرم وادامه ی فشارهای بین المللی موجب شود تا که مسئولین رژیم فاشیستی – مذهبی برای ادامه ی مجدد اهداف نظامی وسوسه ی نشوند . لذا این ظرف و ابزار فشار همانا شورای امنیت سازمان ملل و تصویب قطعامه ی دیگر علیه ی پرونده ی هسته ای رژیم تروریستی آخوندی می باشد. البته فراموش نشود که یادداشت روز نویس خودش از همه بهتر می داند که چرا قبلاً در یاداشت روزها از تعیین سرنوشت رونده ی هسته ای نه در پشت میز مذاکره با اروپا، بلکه در خیابان های بغداد وبیروت یاد کرده بود که بعداً دامنه ی آن به افغانستان و فلسطین نیز کشانده شد وهمچنان ادامه دارد. همچنین چرا در یادداشت روز دیگر تأکید کرده بود که تأسیسات هسته ای در سراسر ایران پراکنده و استتار شده اند ودر صورت تهاجم نظامی هیچ دستگاه جاسوسی ماهواره ای قادر به شناسائی و نابودی این تأسیسات نمی باشد . همینطور تذکر داده شده بود ک دلیل ندارد که همه ی اطلاعات هسته ای در اختیار بازرسان هسته ای آژانس بین المللی اتی گذاشته شود تا زمانی که غائله خاتمه نیافته واحتمال هر قدر ناچیز تهاجم نظامی می رود. یا اینکه چرا قبلاً در برابر گزارشات البرادعی موضعگیری خصمانه می شد و پیوسته اخطار و هشدار داده می شد که می بایست از آژانس اخراج شد وراه کره ی شمالی وحتی پاکستان در پیش گرفته و دنبال شود. اکنون طور دیگری نسبت به گزارش آخری و دوپهلو خوانده شده ی البرادهی استناد می شود؟ برای همین است که علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر ولی فقیه این گزارش 16 نهاد و سازمان اطلاعاتی آمریکا را یک بازی رقابتی انتخاباتی ریاست مهوری آینده میان حزب دمکرات حزب جمهوریخواه می داند و متقابلاً پاسدار سربازجو حسین شریعتمدار نیز آن را مرتبط با بازی رقیب اصلاح طلب و نمایش خیمه شب بازی انتخابات مجلس هشتم ر داخل کشور ارزیابی و بررسی کرده است که در این مورد چنین نظر ابراز داشته و تحلیل ارائه کرده است:
در شرايط فعلي تقريبا همه علائم حاكي از آن است كه امريكا به خوبي فهميده كه نمي تواند روند امور را به نحو دلخواه خود پيش ببرد و هر روز مانعي جديد هويدا مي شود و پيمودن مسير تشديد فشار عليه ايران را دشوارتر مي كند. اما در مقابل، ايران چه به لحاظ منطقه اي و داخلي و چه از حيث ارزيابي ناتواني هاي طرف مقابل هر روز به نسبت روز قبل احساس قدرت بيشتري مي كند و دليلي براي كوتاه آمدن نمي بيند. به عنوان يك نمونه ساده توجه كنيد كه اكنون بيش از يك ماه از تسليم درخواست رسمي امريكا براي گفت وگو با ايران درباره عراق مي گذرد اما تهران هنوز پاسخي به اين درخواست نداده است. در چنين شرايطي محتمل ترين اتفاق اين است كه غرب خود را براي انجام يك معامله بزرگ به شرط حفظ آبرو با ايران فراهم كند و تنها يك چيز است كه مي تواند دوباره غربي ها را نسبت به تداوم روند ماجراجويي عليه ايران متقاعد كند و آن هم اين است كه پيام هايي از داخل دريافت كنند و به اين طمع بيفتند كه با كمك به اصلاح طلبان براي ورود به مجلس هشتم مي توانند موضوع را به نحو بنيادي تري حل كنند. علائمي كه اين حدس را تاييد مي كند اكنون چندان پوشيده نيست كه البته بحث درباره آنها فرصتي ديگر مي طلبد.
درخاتمه اینکه نقش لابی های سیاسی و تبلیغاتی و مطبوعاتی اعزام شده به برون مرز و همینطور حامیان خریداری شده ی فرنگی و فعال در مطبوعت ورسانه های خبری خارجی که پیرامون این گزارش 16 نهاد و سازمان اطلاعاتی کوک وبسیج شده اند وذوق زده شده ودست به سفید کاری پرونده ی هسته ای و اثبات عدم اهداف نظامی زده ااند ومجاهدین را به دلیل افشاگری های مستند شان متهم نموده اند که این افشاگری ها واقعیت نداشته است وحتی از این فراتر رفته ومدعی شده اند که این اطلاعات را خود آمریکائیان از قبل داشته اند که به مجاهدین دادند تا اینان افشا کنند. به زودی نقش این جماعت هورا کش و مبلغ و جارچی تبلیغاتی وحجنال برانگیز به پایان خواهد رسید و متوجه خواهند شد که بیهوده ذوق زده و هول شده اند و با دستپاچگی تمام قاطی کرده و به جای حلیم خوردن با سر شیرژه به درون دیگ حلیم کردند وسر وصورت شان به جای خوردن حلیم سوخته شده است.
هوشنگ – بهداد
یکشنبه 18 آذر ماه سال 1386