نقد وبررسی " خانه كارآمدها (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان چهار شنبه 12 دیماه سال1386
"چرا با عوامفریبی کردن نقد رها شده است ونسیه حواله داده شده است ؟!
شامورتی بازی و عوامفریبی و ابزاری استفاده کردن از دین ومذهب در رژیم ضد بشری و تروریستی آخوندی به یک امر عادی تبدیل شده وهر گز هم پایان پذیر نیست . برای اینکه تبلیغات خیمه شب بازی انتخابات مجلس هشتم شروع شده وقرار است که در چند روز آینده نامنویسی نامزدان انتخاباتی شروع شود. ولی فقیه هم مثل داستان تکراری همیشگی اش که در آستانه ی نامنویسی برگزاری مراسم خیمه شب بازی انتخاباتی بیت رهبری را ترک می کند و دست به سفر می زند. این بار نیز ایشان نه به استان کرمان که به استان یزد می رود تا به اصطلاح وانمود کند که گویا بیطرف است و هیچگونه نقشی در نامنویسی ها وسگ دعواهای باندی وجناحی ندارد. از سوی دیگر طلبه پاسداریادداشت روز شیادانه مدعی شده است که ملت، انتخابات را يكي از امتحانات الهي و يكي از عرصه هاي كارآمدي بداند». آخر یکی نیست که پرسش کند گر کشورداری مگر تابع قانون نمی باشد ؟ مگراین قانون، قانون اساسی نامیده نمی شود؟ مگر این قانون را نمایندگاه به حساب مردم به تصویب نرسانده اند؟ خوب مگر این قانون اساسی وظایف و اختیارات نهادهای حکومتی را مشخص وتعیین نکرده است از جمله وظایف قوه ی مجریه را؟مگر وزارت کشور جزور نهاد دولت نمی باشد؟ مگر طبق قانون چارچوب کاری و قانونی این وزارتخانه مشخص نشده است؟ مگر مسئولیت برگزاری انتخابات بر عهده ی این وزارتخانه نمی باشد که طبق قانون می بایست بدون تبعیض و خلاف و تقلب برگزار شود؟ بنابراین منتسب کردن این انتخابات به امتحانات الهی از سوی ملت نامیدن یعنی چه؟ مگر در 3 دهه ی گذشته در ایران خدا حاکم بوده وحکومت کرده و آموزگار بوده است که اکنون می خواهد آزمون کند؟ آنهم نمایش خیمه شب بازی انتخاباتی که تا کنون یکی از آنان بدون تقلب برگزار نشده است. اکنون پرسش است که اگر قانون اساسی ایراد واشکال ندارد و انتقاد برآن وارد نمی باشد. اگر عملکرد و نظارت ولی فقیه درست وعری ا خطا بوده است . اگر نهادهای حکومت دقیق انجام وظیفه ی قانونی کرده اند و اگر اعضای شورای نگهبان انتصابی در مورد رد صلاحیت و تأئید کردن های نامزدان انتخاباتی درست نظارت کرده وتصمیم گیری کرده اند و خلاصه نمایندگان مجلسه هم طبق قانون که طلبه ی پاسدار یادداشت روز نویس دقیق و اصولگرایانه انجام وظیفه کرده اند که تعریف کرده اینگونه طبق قانون اساسی این وظیفه ی قانونی به این نمایندگا ن محول وواگذارکرده است:
"طبق قانون اساسي، مجلس داراي دو وظيفه عمده تقنين و نظارت است. وضع قوانين و تصويب لوايح و طرحهايي كه از سوي نمايندگان و دولت به مجلس ارائه مي شود، اگر با پشتوانه مطالعه، تحقيق و تدقيق در راستاي حل مشكلات مردم و هموار نمودن مسير حركت به سوي آينده با هدف تحقق آرمانها و اهداف والاي انقلاب و استحكام نظام جمهوري اسلامي، صورت پذيرد و پس از آن با نظارت دقيق و كارساز مجلسيان همراه شود، بدون ترديد نمايي اميدبخش از «كارآمدي» را به نمايش مي گذارد."
اکنون پرسش است که اشکال کار کجا بوده است که راندمان کار معکوس بوده است که نیاز به یادآوری نمی باشد که نیروی انتظامی در 8 ماه گذشته با طرح امنیت امنیتی کرده است که بقول سخنگوی دولت مضر بوده است ویا اینکه چرا به جای وعده ی بردن نان برتوی سفره های خالی محرومان تورم وگرانی وفزایش قیمت کالاها ی لجام گسیخته در جامعه حاکم شده است ونماینده ی مجلس هم گفته است که بود ونبودش در مجلس با هم فرقی نمی کند . مضحک اینکه اکنون طلبه پاسدار یادداشت روزنویس برای نمک برروی زخم 80% جمعیت محروم کشور بپاشد اینگونه عملکرد مجلس کنونی هفتم را با مجلس ششم مقایسه و ادعای کمدی تر کرده است:
"بدون ترديد موفقيت هايي را كه دولت نهم در گسترش عدالت و بهره مندي يكسان همه ملت از سرمايه هاي كشور و در عرصه بين الملل كسب مي كند را مي توان در سايه هماهنگي و هم جهتي فكري با مجلس اصولگرا دانست. هماهنگي و همراهي قواي مقننه و مجريه، مولفه اي است كه مي تواند زمينه خدمت رساني بيشتر و بهتر به مردم را فراهم كند. اين هم جهت بودن و همراهي ظرفيت هايي را در عرصه اجرايي كشور ايجاد كرده است كه در صورت استفاده مناسب از اين ظرفيت ها بخش عمده اي از مشكلات موجود برطرف مي شود.مجلس هفتم در قياس با ادوار گذشته خود-خصوصاً مجلس ششم- در بررسي لوايح و تسريع در تصويب آنها رشد قابل توجهي داشته و در مسير رشد و توسعه كشور گامهاي موثري برداشته است. اين مجلس با ارتباط تنگاتنگ با مردم، نقشي پررنگ در ايجاد همگرايي بين آنان و نظام، القاء آرامش به جامعه، تنش زدايي در عرصه ملي و جهاني و پرهيز از جنجال هاي سياسي بيهوده، ايفا كرده است. طبيعي است مجلس فعلي را نبايد با دوره قبل آن مقايسه كرد چرا كه مجلس ششم با نوع رويكردي كه به موضوعات سياسي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي در داخل و سياست خارجي كشور داشت و عملكردي كه از اين دوره برجاي گذاشت، كارنامه اي غيرقابل دفاع ارائه داد. مجلسي كه مطمع نظر بيگانگان و كساني كه دشمن استقلال و شرف اين ملك و ملت اند، قرار مي گيرد و به كرات از تريبون مقدس مجلس شوراي اسلامي، صداي راديوي اسراييل به گوش مي رسد و يا آنكه با نمايش مضحك تحصن، مجلس را به تعطيلي مي كشانند، اساساً نمي تواند يك طرف قياس با مجلسي قرار گيرد كه اهتمامش طبقات ضعيف جامعه بوده و براي حل مشكلات مردم تلاش بسيار كرده است. مجلسي كه مواضعي اصولي، منطقي و صريح و ضداستكباري در مسائل جهاني- به ويژه در موضوع هسته اي- گرفته و دوشادوش دولت اصولگرا سهم قابل توجهي در بسط عدالت نصيب خود كرده است. اما؛ مردم حق دارند مجلس هفتم را با يك مجلس ايده آل مقايسه كنند و كاستي هاي آن را براي شكل گيري مجلسي كارآمدتر از آنچه تاكنون بوده است، مدنظر قرار دهند و پيگير تحقق مطالبات خود باشند."
بالاخره برای اینکه طلبه پاسدار یادداشت روز نویس طنز وجوک کمیک وتژادیک خودش را کامل کرده باشد در پایان یادداشت روز خود چنین ادعاهای بیش از حد مضحک تر از ادعاها قبلی خود هنرنمائی کرده و عملکرد مشترک دولت ومجلس هفتم را بیان کرده ونوید حل مشکل گرانی و تورم را در مجلس هشتم حواله داده است :
جبهه متحد اصولگرايي نيز در دومين بيانيه انتخاباتي خود، موضوع گراني و تورم را جزء مباحث اصلي قرار داده و حل مشكلات معيشتي مردم و بهبود شرايط زندگي براي آنان را يكي از مهمترين دغدغه هاي اصولگرايان معرفي و خاطرنشان كرده است كه راه حل هاي دقيق، منطقي و علمي براي برون رفت از مشكلات اقتصادي وجود دارد و به مردم نويد راه حل هاي كارشناسي شده از سوي دولت، مجلس و احزاب اصولگرا را داده است كه به زودي كارآيي و كارآمدي خود را نشان خواهند داد. مجلس خانه ملت است و مسائل آنان بايستي در اين خانه رفع و رسيدگي شود. واقعيت آن است كه گراني و مشكلات معيشتي يكي از دغدغه هاي جدي و مطالبات حقيقي مردم به شمار مي رود و براي باز شدن اين گره ها چشم اميد به خانه و منتخبان خود دارند. مردم همواره با توجه به شرايط موجود و براي رسيدن به وضعيتي مطلوب در همه زمينه ها، نوع رويكرد خود به گزينه هاي انتخاباتي را برمي گزينند. انتخاب و اقبال به رويكردهاي عدالت جويانه در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با تابلوي اصولگرايي، مصداقي از خواست ملي و حركت آرماني مردم را پيش روي احزاب و كانديداهاي نمايندگي دوره آينده مجلس دارد.
درخاتمه اینکه مشخص نیست که چرا طلبه پاسدار نقد را رها کرده و وعده ی نسیه وسر خرمنی داده است . یعنی اینکه اگر چنانچه درتوان دولت ومجلس اصولگرا بود که بتواند تورم وگرانی را حل کند چرا اینکار نه اینکه اکنون که نظم یک دست شده انجام نداده است ، بلکه موجب شتاب دادن بیشتر رشد لجام گسیخته ی تورم وگرانی و گسترش شکاف طبقاتی در جامعه هم شده است آنگونه که سیدخندان خاتمی اخیراً اذعان کرده است که میزان ولنگاری و فساد در دولت نهم خیلی بیش از دولت مدعی اصلاح طلبان می باشد . همچنین تأکید کرده است که توزیع عادلانه ی فقر در جامعه هم هنر نمی باشد. بنابراین تجربه 3 دهه ی حکومت آخوند های عوامفریب وغارتگر وجنگ افروز و سرکوبگر با آزمون 7 دوره مجلس فرمایشی ونمایشی و وکیل الدوله وتجربه ی 9 دوره ی آزمایش ملیجک ومعرکه گیری و آبدار تدارکاتچی وگماشته بودن در کسوت ریاست جمهوری که موجود است که حاصل وچکیده وعصاره ی عملکرد مشترک شان تبدیل به شرایط کنونی حاکم بر ایران شده است . لذا جائی دیگر برای فرصت طلبی ومانور دادن تبلیغاتی ودادن وعده های دروغین با عوامفریبی کردن باقی نمی گذارد. وبساط هن شده مارگیری طلبه ی پاسدار یادداشت روزنویس هم نمی تواند جذابیت وگیرائی و رونقی داشته باشد.
هوشنگ – بهداد
چهار شنبه 12 دیماه سال1386