نقد وبررسی " مجلس تراز ملت (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان یکشنبه 16 دیماه سال 1386
"چرا به پاسخگوئی به مطالبات مردم و ریشه و عامل تورم وگرانی، یقه رقیب مغلوب گرفته می شود وهمه کاسه و کوزه بر سر آنان شکسته می شود"
سربازجو پاسدار یادداشت روز نویس آنگونه پیرامون خیمه شب بازی نمایش انتخبات مجلس هشتم قلمفرسائی کرده است که ابتدای یادداشت روزش شبیه مبلغین مار باز است که قبل از نمایش در مورد جعبه مارگیری و محتویات درون آن و رقص مار ها و... هنرنمائی هائی که ماران درون جعبه می توانند انجام دهند تعریف ومبالغه می کرد تا که فضا واذهان تماشاچیان حلقه زده بر گرد مارباز را بطور کامل برای بیرون آوردن ماران از درون جعبه و نمایش دادن آنان و با چند نوبت چراغ الله کردن وتماشا چیان را سر کیسه کردن فراه گردد . در نهایت شرایط آنگونه شود که در نهایت مار باز حرفه ای یکی از ماران را به سوی جمعیت گرد آوری شده یک سمت رها می کند و مار دیگری را به بخش دیگر جمعیت هدایت می کند تا اینکه موجب شود تماشاگران متوحش شده از ترس خودشان را یواش یواش از دایره حلقه زده پیرامون مارباز فاصله خود شان را بیشتر و خودشان را به عقب بکشانند تا که از خطر مصون بمانند. درست در همین لحظات که ترس وهمهمه و وحشت حاکم برر وح تماشاگران حیران شده است کمکی و شریک مار باز دیگر که جیب بر حرفه نیز می باشد در لا بلای جمعیت شروع به زدن جبیبان تماشاچیان می کند .
اکنون نیز سربازجو پاسدار یادداشت روز نویس به همان سبک مار بازان و اجرای نقش شان وهدفی که دنبال می کنند که توضح داده شد چگونه است. ابتدا از مهم بودن برگزاری انتخابات واولین روز نانویسی برای آن و شور وذوق واشتیاقی که حاکم شده شروع کرده است. سپس در دنباله از محتصاب این خیمه شب بازی پرسش ها کرده وگفته است که شامل 3 کلمه انتخابات – مجلس - و هشتم است . آنگاه آنان را با همدیگر ترکیب و تلفیق نموده است که شده " انتخابات مجلس هشتم " و آنگونه پیرامونش نظر وتحلیل داده وتبلیغ کرده است که گویا بهار جای شهدای یا در حقیقت جای آزادی خالی سال 58 می باشد که خمینی در یک فضای ملتهب وبهم ریخته شده احساسی که شور وتب شرایط انقلابی و احساسی بر جامعه ، بر شعور سیاسی غلبه داشت دجال گرایانه وهمچون ماربازان بسیار خبره وارد میدان شد واز صداقت و احساسات واعتماد مردم ایران خیلی فرصت طلبانه نهایت سوء استفاده را کرد و نوع حکومت دلخواه خودش که جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم ونه یک کلمه بیش بود را بصورت همه پرسی آری ونه قالب کرد و از ان تاریخ تا کنون نزدیک 3 دهه سپری شده است و خیلی از ناگفته ها وحقایق بازگو ناشده ی آن زمان که خمینی وپیروانش بطور عمد از باز گو کردنش امتناع می ورزیدند اکنون عیان وعریان شده است و نکته ی ابهام آمیزی در مورد عوامفریبی کردن ودروغ گفتن حاکمان کنونی وپیروان خمینی در اذهان عمومی ملت ایران باقی نمانده است که نیاز به توضیح اضافی داشته باشد که در 3 دهه گذشته از سوی رهبران ومسئولانش چه گفته و قول هائی داده شد ه است در مقابل چه اقدام شد وانجام گرفته است؟ عجیب است که هنوز برای سربازجو پاسدار یادداشت روز نویس تصور کرده است درست شرایط اوایل انقلاب است و آخوندهای حاکم و مسئولین دو جناح مغلوب وبازنده و برنده وغالب و ولی فقیه هم آزمون نشده اند و مردم ایران هم هیچگونه تجربه وشناختی ندارند و تازه قرار است که اولین برگزاری نمایش خیمه شب بازی انتخاباتی بر گزارشود که نیاز به رمال و اسطرلاب ونقالی همچون سربازجو پاسدار یادداشت روز نویس می باشد که بقول خودش می بایست برای برجسته شدن به بخشي از هويت و مختصات این خیمه شب بازی انتخاباتی یا اتفاقي كه قرار است رخ دهد، پي برده شود که قبل از برگزاری نمایش خیمه شب بازی مجلس هشتم باید بصورت سئوالاتی بیان شود که با جواب دادن به آنان موجب شود تا که شناخت واطلاعات شفاف تري برای شرکت کنندگان در این نمایش خیمه شب بازی به دست آید که پرسش ها ی مطرح شده چنین می باشند :
"مجلس هشتم چگونه مجلسي بايد باشد؟ نسبت آن با مردم و نظام چيست؟ متغيرها و عوامل مؤثر در صورت بندي نهايي انتخابات و مجلس آينده كدام است؟ هندسه و مهندسي انتخابات آينده چگونه بايد باشد يا چگونه است؟ در آسيب شناسي پارلمانتاريسم در ايران و جهان به كدام مؤلفه ها بايد توجه پررنگ تري داشت؟ و... پرسش هايي از اين دست كه كمك مي كند با اراده اي ملي براي هرچه مثبت تر كردن متغيرهاي مؤثر همت گماشت و سرنوشت انتخابات را به مباركي رقم زد."
سربازجو پاسدار یادداشت روز نویس در دنباله از نا متعارف بودن روش انتخابات در رژیم تروریستی آخوندی گفته است که تابع هیچ نظم وقانون متعارف و شناخته شده ی جهانی ندارد و از چند ضلعی وچند بعدی و مهندسی اینگونه روش انتخابات پارلمانتاریستی گفته است که فقط مختص ولی فقیه است و خود مدعی می فهمد که چه گفته وادعا کرده است؟ آنگاه به نقش و جایگاه نقش انتخابات در آمریکا وکشور های غربی اشاره کرده و گفته است که اینان وابسته به تراست وکارتل ها می باشند و نمایندگان ارلمان ها از منافع اینان دفاع می کنند ومردم ومطالبات آنان هیچگونه نقشی همچون رژیم تروریستی آخوندی ندارند. البته در ادامه ی تناقض گوئی کردن ها گفته نشده است که اگر چنانچه شیوه و محتو ا ومهندسی ادعا شده ی انتخابات پارلمانتاریستی با دیگران فرق دارد که تأکید شده این برگزاری خیمه شب بازی با سایر برگزاری انتخابات دیگر در غرب فرق اساسی دارد . ولی عجیب و مضحک است که چگونه است که اولاً با رعایت کردن اصول مختص این نظام ونظارت قانون اساسی بر مجلس و به خصوص نقشی که ولی فقیه همکاره دارد ونظارت بر پیگیری برای تأئید ورد صلاحیت نامزدان که شورای نگهبان می تواند انجام دهد . بازهم عیب تر است که چگونه است با زهم در این نظام بسته وهمه چیز کنترل شده سرمایداران و صاحبان منافع همچون کارتل ها و تراست های غربی می تواند نفوذ و رشد کند ووجود داشته و فعال باشند وهمان اهدافی را دنبال می کنند که هم پیمانان و شرکای اینان ر آمریکا در انتخابات در بستر اهداف تعیین شده ی خودشان دنبال می کنند . البته سربازجو پاسدار یادداشت روز نویس با نا پرهیزی تأکید کرده که اینگونه روش ها واهداف نه با استقلال مجلس و نظام ونه با روح عدالت خواهی همخوانی دارد! خلاصه در پایان سربازجو پاسدار یادداشت روز نویس اینگونه بخشی دیگر از نکته نظرات پوشالی وکتمان شده ی خود گفته است وجایگاه تغییر وتحول اصلاح اصولگرایانه ی مجلس را تبیین نموده و وظایفش را بیان ومشخص کرده و تجویز نموده است که باید مواظب بود غیر از اصولگرایان نمایندگان دیگری وارد آن نشوند:
"- مجلس با توجه به جايگاه خطير و پر ارج آن در قانون اساسي، عرصه بروز كارآمدي و بهره وري در رويكردي مجاهدت آميز، خستگي ناپذير و مداوم است. مجلس شوراي اسلامي در واقع يكي از مراكز اصلي مهندسي «تغيير و تحول و اصلاح اصولگرايانه» است، تحولي كه رنگ و بوي عقبگرد و ارتجاع و انحطاط به خود نگيرد و به قول معروف آرد آسياب شده يا نيم آسياب را دوباره تبديل به گندم نكند و به نقطه صفر بازنگرداند.اگر افراط و تفريط سرچشمه فرصت سوزي و ناكارآمدسازي تقنين و نظارت و اجراست، عقلانيت و اعتدال را بايد در همان محور كلي «اسلام- استقلال- عدالت» جست و در انتخابات به سمتي رفت كه مجلس، كانون پمپاژ اين اصول تحول به عرصه افكار عمومي و دولت و دستگاه قضايي باشد. مجلس درچنين رويكردي مي تواند حامي و هادي و مشوق دولت و دستگاه قضايي باشد نه به تعبير برخي تندروها، ابزار فشار براي چانه زني! اگر خداي نكرده مجلس ابزار چانه زني و باج خواهي شد، قطعاً بايد هدف متعالي انتخابات را از هم پاشيده فرض كرد. مجلس در تلقي اصولگرايي و اصلاح طلبي راستين، بازوي اقتدار جمهوري اسلامي در برابر كانون هاي فساد داخلي و خارجي است نه آلت فعل همين كانون هاي خطر (نظير اتفاقاتي كه در ماجراي شهرام جزايري، شركت قطعات فولادي، ايران مارين سرويس، ماجراي هسته اي و... رخ داد). مجلس در تراز و نصاب جمهوري اسلامي، پيشاني اعتماد به نفس و اميد و ايمان ملي و صف مقدم رويارويي با دشمني ها و خيانت ها و تهديدهاست نه پايگاهي براي «گرا» دادن به دشمنان عقده دار و زخم خورده جهت بهتر و دقيق تر ضربه زدن به كشور و ملت و نظام. پس تلقي اصلي بايد اين باشد كه مجلس، جبهه اي حساس و خاكريزي مهم است.- بايد مراقب بود اتفاق مبارك انتخابات تبديل به دستاويزي براي دلسرد كردن مردم يا تلخ كردن كام آنان نشود. مشاركت حداكثري يك اصل مهم است كه بحمدالله معمولاً به رغم خواست دشمنان عملي هم شده است. دشمنان همواره كوشيده اند از گوهر انتخابات سالم و آزاد در جمهوري اسلامي تصويري بي ارزش و سياه نشان دهند و آن را خاك مالي كنند تا مردم يا اساساً ميل به مشاركت نداشته باشند يا حتي المقدور بين اصلح و صالح و ضعيف، ضعيف ترين ها را برگزينند و در واقع اين جبهه بزرگ يا اساساً وجود خارجي نداشته باشد يا احياناً خود تبديل به كانون حمله عليه جبهه خودي شود. از اين جهت، مشي جريان هاي فعال دراين باره مي تواند به انتخاب شايسته تر كمك كند هرچند كه بنابر اعتراف يوسفي اشكوري از مسافران كنفرانس ضدانقلابي برلين در گفت وگو با سايت ضد انقلابي روز؛ «سياست هوشمندانه جمهوري اسلامي تاكنون به گونه اي بوده كه جريان هاي سياسي و اپوزيسيون را در وضعيتي قرار داده كه نتوانند تقريباً اقدام مؤثري انجام دهند. حداقل از انتخابات مجلس هفتم به بعد، نه مشاركت فعال]اپوزيسيون[ در انتخابات راهگشا بوده و نه از آن سو تحريم كمكي كرده است.»"
در خاتمه اینکه سربازجو پاسدار یادداشت روز نویس بدون آنکه سخنی از عملکرد 3 دهه سابقه ی گذشته مجلس گفته باشد و یا تذکری داده باشد که مگر شرایط کنونی حاکم بر کشور بخشی از عملکرد گذشته ی همین مجلس کذائی نمی باشد که مهندسی و چند بعدی و ظالیف آن را ترسیم کرده است. البته حلقه ی مفقوده ای که در همه ی یادداشت روزهای ورق پاره ی کیهان سناریو وپرونده ساز با قلم بردستان پاسدار وشکنجه گر و اطلاعاتی رؤیت و دنبال می شود. درست به جای جواب دادن به ریشه وعدم پرداخت مطالبات مردم ایران در 3 دهه ی گذشته تا که مشخص شود مقصر کیست و عامل و یا آمرین شرایط کنونی بر جامعه کیست که از یک سو فقر وبیکاری و رشد لجام گسیخته ی تورم وگرانی و افزایش قیمت ها کالا ها در جامعه بیداد می کند .از طرف دیگر روند صعودی عمیق تر شدن فاصله ی طبقاتی وکلان دزدی و غارت گری هائی که از سوی آخوندهای حاکم و شرکای شان وفرماندهان سپاه پاسداران تحمیل کرده اند . درست به جای پرداختن به این ریشه وعلت ها یقه ی رقیب مغلوب از صحنه ی قدرت و برای حذف شده گرفته می شود وضمن اینکه اینان نه مقصر شرایط کنونی ، بلکه همگامان دشمن و مأموران دستگاه های اطلاعاتی کشورهای بیگانه معرفی می شوند و پیوسته تأکید می شود که نمی بایست که اینان تأئید صلاحیت شوند ونه اینکه مجلس اصولگرا جائی برای اینان وجود داشته باشد. به خصوص اینکه به اتکای بیگانه که طرح بازگشت دوباره به قدرت را دیده اند. یعنی اینکه بزبان بسیار ساده وقابل فهم گفته وعریان نموده است که هدف نه مردم ونه برآورد کردن مطالبات آنان ، بلکه جنگ و جدال باندی وجناحی برای حذف رقیب وقبضه وانحصاری کردن قدرت در راستای هرچه بشتر کسب ثروت می باشد . در صوریکه در زمان پاسخگوئی به قول ووعده های داده شده ی انتخاباتی از سوی مدعیان، همه ی کاسه وکوزه مسئولان حاکم نیز بر سر جناح مغلوب شکسته می شود.
اکنون پرسش است که با تجربه ی 3 دهه این نظام و آزمون های چرخشی وگردی ولی فقیه خامنه ای و رفسنجانی در پست ومسئولیت های گوناگون که در دسترس است . همچنین 8 سال خاتمی به عنوان اصلاح طلبان قلابی بود که پس از 8 سال مأموریتش اعتراف کرد نقش تدارکاتچی داشته است. همینطور بیش از دوسال ونیم تجربه ی عملی مدعی اصول گرایان که موود می باشد . آنهم در شرایطی که یک دست بودن نظام وضعیت به اندازه ی کافی آنقدر شفاف و روشن می باشد که دیگر جای هیچگونه عوامفریبی وآدرس غلط دادن در اذهان عمومی باقی نگذارد که این رژیم دزد وغارتگر وعوامفریب و جنگ افروز و غارتگر و سرکوبگر می باشد که از رأس تا ذیل آن آلوده به فساد می باشد وهیچگونه فرقی هم میان جناح ها وباندهای غالب ومغلوب نمی باشد و جای هیچگونه چشم انداز روشن وامید بخشی هم وجود ندارد وهرگونه ادعا کردن ووعده دادن های غیر از تجربیات آزمون شده فقط شارلاتان بازی برای کشاندن مردم برروی صحنه است تا که به عنوان سیاهی لشکر برای مشروعیت تراشی باشد اکه هم ولی فقیه وهم سر بازجو پاسدار یادداشت روز نویس نیز برروی همین واقعیت تأکید فراوان کرده اند.
هوشنگ – بهداد
یکشنبه 16 دیماه سال 1386