نقد وبررسی "فرصتي براي دفاع از آرمان فلسطين" روزنامه ی جمهوری اسلامی سه شنبه 9 بهمن ماه سل 1386
"توصیه ورهنمودهای لازم برای رئیس مجلس و هیئت همراه عازم مصر تاکه درآنجا غائله آفرینی ضد بوش و اسرائیلی کنند"
می بایست به رئیس مجلس دست نشانده ی ملقب به اصول گرای هفتم غلامعلی حداد عادل گفت اگر مستقل می .باشی و آلت دست رئیس مجلس تشریفاتی نیستی ودستورات فرمایشی دنبال واجرا نمی کنی، چرا قبل ز آنکه اقدام به سفر به مصر کنی که برایت تعیین تکلیف شده است که چه باید بگوئی یااینکه انجام بدهی؟ چرا اگر اینان صلاحت نامزد شدن برای مجلس نمایشی هشتم ندارند ونمی بایست که در برگزاری نمایش خیمه شب بازی انتخاباتی – انتصاباتی مجلس هشتم حضور داشته باشند . پس برای چه در مجلس اصول گرا خواتده ی هفتم حضور داشتند در این مورد مقصر کیست که اینان را تأئید صلاحیت کرده بود ؟ از سوی دیگر هم رئیس مجلس وهم ولی فقیه می بایست که هر دو جوابگو باشند که چرا هیئت اجرائی تعدادی از اینان را که برای مجلس هشتم نامنویسی کرده اند رد صلاحیت کرده است ؟! در صورتیکه که زمانی که جنگ گرگ ها که میان مجلس و دولت وجودداشت رهبر ولی فقیه به نفع رئیس مجلس که فامیل وهم منقلی خودش می باشد وارد صحنه شد وبا ارجاع نامه ی حکومتی که به صورت پاسخ رئیس مجلس در برابر رئیس دولت بود گفت که مصوبات مجلس بر همه ارگان های دولتی لازم الاجرامی باشد .اکنون با رد صلاحیت کردن تعدادی از نمایندگان کنونی مجلس که صحبت از 40 نفر می باشد . سکوت رئیس مجلس تشریفاتی هفتم در حقیقت در عدم دفاع مصوبات مجلس می باشد که امضای این نفرات بر پای آن بوده است وزدن زیرآب وبی اعتبار کردن ادعای مضحک اخیر ولی فقیه مبنی بر لازم الاجرا بودن مصوبات مجلس می باشد.
ازسوی دیگر اکنون که رژیم تروریستی آخوندی د ر بحران کامل به سر می بر ونتایج همه ی تهدید ها وباج دادن ها وزد وبند کردن پیرامون پرونده ی هسته ای تااینکه قطنامه ی سوم در شورای امنیت تصویب و صادر نگردد با شکست مواجه شد و تلاش برای بحران سازی نوار غزه برای باج گیری ومکمل عبور از بحران هسته ای نیز با شکست مفتضحانه مواجه شد و مشکل بحران هسته ای وایزوله بودن رژیم تروریستی آخوندی را مضاعف کرد. زیراکه بنابر گزارش سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی در برابر فراخوان وزیر آدمربا منوچهر متکی حتی یک کشور یا سازمان یا شخصیت مسلمان پاسخ مثبت نداد به جز چند آخوند فسیل حکومتی در داخل کشور حمایت از این فراخوان محکوم کردن اسرائیل ودفاع از حماس کردن به خاطر غائله نوار غزه نکرد . بنابراین پس ازاینکه پاسدار علی لاریجانی به عنوان جاده صاف با محمل مسافرت تفریحی خانواگی به مصررفت ونه اینکه تعداد زیاد ملاقات ودیدار با شخصیت های مصر انجام داد، بلکه با سکوت رضایتمند انه ی رهبر ولی فقیه و سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری مواجه شد . اکنون نیز قرار است که رئیس مجلس وهیئت همراه برای غائله آفرینی که جنبه ی تبلیات انتخاباتی نیزدارد عازم مصر شود که سرمقاله نویس با فراموش کردن توصیه های مینی در مورد مصر که پیوسته آن را در برابر پاسدار احمدی نژاد مطرح می کرد وبه رخ وی می کشاند که در مورد تقاضای عادی سازی کردن رابطه با مصراز خطوط تعیین شده ی خمینی عبور کرده است . اکنون که رئیس مجلس غلامعلی حداد عادل با هیئت همراه عازم سفر به مصر می باشد از این اخطارهای مشابه داده شده ی قبلی به پاسدار احمدی نژاد برای ایشان خبری نیست که مثلاً چرا داری به مصر می روی که خمینی آن را به خاطر اینکه انور السادات رئیس جمهور وقت مصر انعقاد پیمان صلح کمپ دیورا با مناخیم بگین نخست وزیر وقت اسرائیل امضا کرده بود خائن نامیده شده بود . ولی در عوض توصیه و رهنمودهائی به حداد عادل و هیئت همراه ایشان برای دفاع کردن از حماس داده است که هم بیانگر منزوی بودن بیش از حد رژیم تروریستی آخوندی می باشد وهم نوعی دخالتگری فضولانه در امور داخلی مصر و کشورهای کنفرانس اسلامی می باشد که خطاب به وظایف ومسئولیت رئیس مجلس و هیئت همراه عازم مصر اینگونه شروع شده است:
سفر هيئتي از مجلس شوراي اسلامي به رياست دكتر غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس به مصر براي شركت در اجلاس روساي مجالس كشورهاي اسلامي كه امروز آغاز مي شود مناسبت خوبي است براي اينكه نكاتي را درباره رفتار دولت مصر و ساير كشورهاي عربي با مردم فلسطين بويژه در ماجراي اخير غزه مطرح نمائيم . جمهوري اسلامي ايران يك نظام انقلابي با مواضع روشن و جهت گيري هاي ضد استكباري و ضدصهيونيستي است . اين مواضع كه در ميدان عمل نيز بروز و ظهور دارد بايد براي روساي مجالس كشورهاي اسلامي تشريح گردد و از آنها خواسته شود امكانات كشورهاي خود را براي حمايت از ملت مظلوم فلسطين و وارد آوردن فشار بر رژيم غاصب صهيونيستي بكار بگيرند. رئيس هيئت جمهوري اسلامي ايران مي تواند فرصت سخنراني خود در اين اجلاس را به موضوع بحران غزه اختصاص دهد و با پيشنهادهاي عملي فضاي اجلاس روساي مجالس كشورهاي اسلامي را دردست بگيرد و آنرا در خدمت آرمان فلسطين قرار دهد. در اين اجلاس مي توان سازمان كنفرانس اسلامي را به خاطر بي عملي زير سئوال برد. اين سازمان با اينكه فلسفه وجودي خود را از آرمان فلسطين دارد در مساله فلسطين بسيار بي عمل است كما اينكه در دو هفته اخير كه ماجراي جنايات رژيم صهيونيستي عليه 1 5 ميليون مردم غزه جريان دارد كوچكترين اقدامي نكرده است . از فرصت اين اجلاس مي توان براي فعال ساختن سازمان كنفرانس اسلامي بهره برداري كرد. ملت مصر يك ملت مسلمان و انقلابي و ضد صهيونيستي است . هيئت ايراني مي تواند با استفاده از فرصت حضور در كشور مصر از طريق مصاحبه با رسانه ها با مردم اين كشور صحبت كند و ضمن حمايت از تحركات تحسين برانگيز آنان در همه صحنه ها ملت مصر را به آينده روشني كه با ادامه همين تحركات مي توانند بسازند اميدوار نمايد. مردم مصر در جريان سفر بوش كوچك به منطقه خاورميانه عربي با تظاهرات پياپي و به آتش كشيدن پرچم مصر خواستار ممانعت از سفر وي به مصر شدند. در ماجراي غزه نيز ملت مصر با تظاهرات ضد اسرائيلي و اعتراضات شديدي كه به جنايات رژيم صهيونيستي كردند بهترين و بيشترين حمايت را از مردم غزه بعمل آوردند. هم اكنون نيز با آغوش باز از مردم غزه استقبال كرده و حتي بسياري از آنها به غزه سفر كرده و با فلسطينيان در مبارزه عليه رژيم صهيونيستي همكاري و همراهي مي كنند.
سرمقاله نویس پس از توصیه دادن به رئیس مجلس و هیئت همراه وی تا که چگونه از حق فلسطینیان نوار غزه دفاع کنند و با تأکید کردن بر موا ضع ضد بوش و ضد صهیونیستی که مردم مصر دارند می بایست که از فرصت بدست آمده فرصت طلبی مناسب کرده و چارچوب و خطوط برای رؤسای کشور های اسلامی تعیین کنند که چرا از فلسطینیان نوار غزه حمایت و پشتیبانی نکردند ؟ چرا اعتراض بر مسدود شدن نوار مرز با مصر نکردند؟ ضمناً در دیدارها با مقامات مصری می بایست بدور از تعارفات و تشریفات مرسوم ومعمول دوری جسته و بر مبارزه با بوش کوچک و صهیونیست اینگونه آنان را مورد بازخواست قرار دهند:
"رئيس مجلس شوراي اسلامي مي تواند با استفاده از فرصت اجلاس روساي مجالس كشورهاي اسلامي به اين هيئت ها پيشنهاد كند دستجمعي به گذرگاه رفح بروند و ضمن حمايت از آوارگان فلسطيني كه در مرز مصر و فلسطين در گذرگاه رفح بي خانمان هستند با مردم مصر نيز در اين منطقه ديدار نمايند و پيوند ساير ملت هاي مسلمان را به اين دو ملت اعلام دارند . حضور نمايندگان بيش از 50 كشور اسلامي در منطقه رفح آنهم در شرايط بحراني غزه اقدام جالبي است كه مي تواند تحولات مهمي را در مساله فلسطين پديد آورد. براساس برنامه پيش بيني شده رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدارهائي نيز با رئيس رژيم و ساير دولتمردان مصري خواهد داشت . محتواي اين ديدارها مي تواند تعارفات معموله و مشتي تعريف و تمجيد باشد و مي تواند حرفهاي اصولي مهمي باشد كه گوشزد كردن آنها به دولتمردان مصري بويژه در شرايط كنوني ضرورت دارد. حسني مبارك عليرغم تظاهرات ضدآمريكائي اقشار مختلف مردم مصر و عليرغم اصرار نمايندگان مجلس ملي مصر بر ممانعت از سفر بوش كوچك به اين كشور از رئيس جمهور آمريكا استقبال كرد و به او قول داد در جنايات رژيم صهيونيستي عليه مردم غزه جانب صهيونيست ها را بگيرد و همين كار را هم كرد. او گذرگاه رفح را در يك اقدام هماهنگ با رژيم صهيونيستي مسدود كرد و بعد از آنكه مردم فلسطين در اثر فشارهائي كه بي غذائي و بي داروئي و نبود سوخت بر آنها وارد ساخت به گذرگاه حمله كرده و با تخريب آن خواستند وارد سرزمين مصر شوند به نظاميان مصري دستور تير داد و ده ها نفر از مردم پناه آورده غزه را مجروح نمودند. اكنون نيز به دستور حسني مبارك مغازه داران مصري از معامله با مردم پناه آورده غزه ممنوع هستند. ""
سرمقاله نویس در بخش پایانی ارائه رهنمود و توصیه ودستورالعمل که تهیه وتنظم شده بیت رهبری و نکته نظرات ولی فقیه می باشد خطاب به رئیس مجلس و هیئت همراه عازم مصر اخطار کرده است که مسئولان رژیم تروریستی آخوندی نمی بایست در مقابل سکوت مصر در برابر اقدامات اسرائیل در نواز غزه خودشان نیز سکوت کنند ودر نهایت تأکید کرده است که مصر باید از آمریکا و اسرائیل فاصله بگیرد و از فلسطینیان دفاع کند و افزوده شده که می بایست همین صدای نواخته شده در مصر چنین در سفر سودان نیز طنین انداز شود"
"اين عملكرد ضد اسلامي و ضد مردمي و ضد فلسطيني رئيس رژيم مصر نبايد توسط هيئت ايراني ناديده گرفته شود. مسئولان جمهوري اسلامي ايران در برابر مظلومان بويژه ملت هاي مظلوم مسلمان و بالاخص در برابر ملت مظلوم فلسطين وظيفه بزرگي برعهده دارند. سكوت در برابر همراهي رژيم مصر با صهيونيست ها و اطاعتي كه دولتمردان مصري از آمريكا در ماجراي غزه كرده اند بهيچوجه جايز نيست . هيئت جمهوري اسلامي ايران فقط درصورتي مي تواند مطمئن باشد به عنوان نماينده ملت مسلمان و انقلابي ايران به وظيفه خود عمل كرده است كه اعتراض اين ملت را به حسني مبارك و ساير دولتمردان مصري با صراحت و شجاعت اعلام نمايد و از آنها بخواهد دست از همكاري با رژيم صهيونيستي بردارند و به كمك مردم غزه بشتابند و بطور كلي در مساله فلسطين از قرارداد ننگين كمپ ديويد فاصله بگيرند و در خدمت آرمان فلسطين باشند. اين موضوعي است كه هيئت جمهوري اسلامي ايران مي تواند در جهان عرب در جريان سفر به مصر و سپس سفر به سودان با صداي رسا مطرح و به رژيم هاي حاكم بر كشورهاي عربي اعتراض نمايد. اين فرصت مناسبي براي دفاع از آرمان فلسطين است و همين صداهاست كه در جهان اسلام طنين خواهد داشت و راه را براي احقاق حقوق ملت هاي مسلمان و قطع نفوذ استعمارگران هموار خواهد كرد."
درخاتمه اینکه نیاز به توضیح نمی باشد که دلیل فراموش کردن مطالبات مردم آنهم در شرایطی که رشد تورم و گرانی لجام گسیخته و افزایش قیمت ها در ایران بیداد می کند ودر زمستان سخت وطاقت فرسا قطعی گاز وخفه نمودن اعضای خانواده ها در خواب به دلیل نفوذ منو اگسید گاز تبدیل به معضل اجتماعی دیکری شده است. همچنین بدون توجه به رد صلاحیت های گسترده نامزدان مجلس هشتم با اتهامات واهی و مضحک عدم پای بندی به نظام واسلام انجام شده است . همچنین با نادیده گرفتن تظاهرات دانشگه تهران با فریاد مزدور برو گم شو. مرگ بر دیکتاتور و استبداد . عامل فقر وفساد محمود احمدی نژاد. پلیس به این بی غیرتی، هگز ندیده ملتی و.... که همچنان ادامه دارد . ولی برای فراراز بحران هسته ای و سایر بحران ها اکنون قرار است که در دفاع از مردم فلسطین به عنوان وکیل مدافع دادگاه محاکمه برای مسئولان دولت مصر و رؤسای کشورهای اسلامی بر گزار شود. در صورتیکه تأکید شد همینگونه تهدیدهای علنی بازتاب نکته نظرت ولی فقیه در روزنامه ی متعلق به خودش می باشد اعتراف آشکار انکار ناپذیر مبنی بر دخالت گری در امورد داخلی سایر کشورهتای منطقه می باشد و تأئید کننده معصضل اصلی ناآرامی ها در فلسطین ومنطقه ی خاورمیانه در راستای اهداف خاص است که ازجمله تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای می باشد که باید افزود مخاطبین خواهان ادامه ی سیاست خائنانه مذاکره ومماشات گرایانه کشورهای اروپائی با این رژیم بربرمنش و یاغی بین المللی وجنگ افروز آخوندی مسئئول دامن زدن به این شرایط تهدید آمیز وبحرانی کردن منطقه ی خاورمیانه می باشند. به خصوص اینکه هنوز اصرار بر ماندن نام مجاهدین در لیست گروه و سازمان های تروریستی دارند که بهترین هدیه به رژیم تروریستی وتشویق برای ادامه ی اقدامات تروریستی و صدور بنیادگرائی وتروریسم به منطقه می باشد.
هوشنگ –بهداد
سه شنبه 9 بهمن ماه سل 1386