نقد وبررسی " اعراب به ساركوزي هم اعتماد نكنند." روزنامه ی جمهوری اسلامی چهار شنبه 26 دیماه سال 1386
"عنوان سرمقاله تداعی کننده آن لطیفه است که گفته می شود یارو ملا را به ده راه نمی دادند ولی آدرس خانه ی کدخدا را می گرفت."
عنوان سرمقاله اعراب به سارکوزی هم اعتماد نکنند " این طنز یاد آور دو تا لطیفه است که گفته می شود یارو نان نداشت بخورد ولی پیاز می خورد تا که اشتهایش باز شود . یا اینکه یارو ملا را به ده راه نمی دادند اما سراغ آدرس خانه ی کد خدا را می گرفت . اکنون رژیم ضد بشری و بربرمنش و تاریک اندیش حاکم بر ایران که مورد تنفر شدید مردم ایران می باشد و برای اینکه بتواند به بقای ننگین خودش ادامه دهد و به خاطر ناتوانی پاسخگوئی به مطالبات مردم و همچنین برای قطع کردن صدای منتقدان دولت که اتهامات واهی جاسوس آمریکا وهمکاری با بوش را در آستانه ی تبلیغات – انتخاباتی مجلس هشتم را مطرح و علم کرده است . همینطور برای خفه کردن صداهای اعتراضی در جامعه و فرو نشاندن خشم وکینه ونفرت نسل جوان وبه خصوص خاموش کردن فریاد اعتراضی مرگ بر دیکتاتور دانشجویان، مجبور است یک ریز بطور زنجیره ای احکام اعدام ودار زدن قطع اندام در شهرای ایران را صادر می کند وطرح های گوناگون سرکوبگرانه ی امنیتی اجتماعی از سوی نیروی انتظامی به پیش به برد و دانشگاه ها را تبدیل به پادگان کرده است . ولی اکنون ملای سرمقاله نویس همچون ولی فقیه رهبر امل القرای جهان اسلام خوانده شده از موضع فرافکنی از مرز مدعی نماینده و سخنگوی مردم ودولت عراق و لبنان وفلسطین وافغانستان گذشته و تبدیل به نماینده اعراب شده است ونسخه ای عام تجویز کرده است که اعراب به سارکوزی رئیس جمهور فرانسه هم اعتماد نکنند . زیرا که ایشان مخالف پروژه ی هسته ای رژیم تروریستی آخوندی می باشد . یعنی به زبان ساده ی حوزوی آخوندی معنی و مفهوم و حوزه ی عملکرد اعتماد یعنی نزدیکی با رژیم ضد بشری و قرون وسطائی آخوندی وحمایت ودفاع از پروژه ی هسته ای برای دسترسی به سلاح هسته ای می باشد. بنابراین اینگونه خطاب به رهبران کشورهای های توصیه کرده ورهنمود داده است: فرانسه شريك قابل اعتمادي محسوب نمي شود و تجربه هاي ناموفق طرحهاي مشترك ايران و فرانسه نشان مي دهد كه اعراب نبايد گول اين فريبكاري ها را بخورند"
البته سرمقاله نویس در ادامه ی صدور نسخه عدم اعتماد بودن سارکوزی وتوضیح آن اتهامات دیگرسارکوزی رامطرح کرده که همانا تلاش برای پیشبرد صلح در خاورمیانه و کوشش برای تشکیل کشور مستقل فلسطین می داند . به خصوص اینکه فرانسه در لبنان اجازه نداده است که رژیم تروریستی آخوندی با هم پیمانش سوریه اهداف خودشان را در لبنان دنبال کنند و لبنان را نیز تبدیل به عراق دوم کنند. از سوی دیگر در دنباله بدون آنکه سرمقاله نویس توضیح دهد که چه فرقی میان فرانسه شیراک با سارکوزی می باشد.؟ چرا در زمان شیرک چپ و راست با امتیاز دادن های زیاد قرار داهای نفتی و گازی بسته می شد و حتی سهام اهدائی خودروی فرانسوی در ایران به شیراک بطور افتخاری ودستخوش واگذار می شد.؟ همچنین چرا سید مجتبی ثمره هاشمی معاون ومشاوره مخصوص پاسدار احمدی نژاد به پاریس اعزام شد تا که قبل از برگزاری نشست شورای امنیت پیرامون پرونده ی هسته ای وی با بسته وپیشنهاد ویژه عازم فرانسه شد تا اینکه در پشت درهای بسته در کاخ الیزه با شیراک دیدار خصوصی داشته باشد وبسته را که شامل امتیاز واگذاری نفت وگاز جنوب بودرا به شرکت نفتی فرانسوی توتال تقدیم نماید تا اینکهروز بعد بعداز دیدار شیراک و مدیر کل کمپانی نفتی توتال با ثمره هاشمی اعلام شود که شیراک و توتال باتحریم اقتصادی رژیم تروریستی آخوندی در شورای امنیت مخالف می باشند . حال بگذریم که رابطه ی دستگاه اطلاعاتی- امنیتی رژیم تروریستی آخوندی با دولت شیراک و پلیس فاشیست فرانسه چگونه بود ؟وچگونه با اتهامات واهی و پوچ و ساختگی به مقرمسکونی خانم مریم رجوی و همرزمان ایشان در نیمه شبان تهاجم ویورش بردند وآنان را بازداشت کردند که خودش داستان مفصل دیگریست که پرداختن به بررسی کردنش فرصت دیگری می طلبد وازحوصله ی این نوشتار خارج است.؟ بلی سرمقاله نویس تحریف گر وتصویر مارکش و مار قالب کن بدون آنکه به این واقعیات وروابط حسنه در زمان فرانسه شیراک اشاره ای داشته باشد و بگوید که چرا در زمان سارکوزی این روابط تیره شده است ؟ یا اینکه چرا ماه گذشته یک شهروند فرانسوی در ترمینال اصفهان ترور و کشته شد وچرا هنوز خبری از دستگیری قاتل فراری مخابره وعلنی نشده است ؟ سرمقاله نویس مجبورشده است که برای کشورهای عربی روضه عدم اعتماد به فراتسه به خواند و تاریخچه نیم بند عدم پای بندی دولت فرانسه به تعهدات خودش با رژیم را بیان کند ودر پایان اینگونه مأموریت یفر سارکوزی به منطقه را همچون سفر بوش شکست خورده اعلام کند
"موضوع مهم ديگر به عدم اجراي تعهدات فرانسه باز مي گردد . ايران در طول سالهاي گذشته قراردادهاي متعددي در زمينه همكاريهاي نفتي ـ گازي همكاريهاي صنعتي در صنايع خودروسازي و... داشته است لكن فرانسه به هيچ يك از تعهدات خود عمل نكرده و ضمن طلبكاري همواره در جهت ابراز دشمني و كينه توزي عليه ايران وارد عمل شده است . فرانسه شريك اقتصادي قابل اعتمادي نيست و اعراب منطقه نبايد تجربه هاي ايران را تكرار كنند و فريب شيادان فرانسوي را بخورند. قرارداد مشاركت يك ميليارد دلاري ايران با « اوروديف » براي توليد اورانيوم غني شده يكي از جدي ترين موارد براي افشاي چهره واقعي فرانسه است و نشان مي دهد فرانسه براي كسب امتيازات مالي بيشتر به دريوزگي مي افتد لكن در لحظه هاي حساس عليه آن وارد عمل مي شود و به وقيح ترين دشمنان مبدل مي گردد. ساركوزي درحالي ادعا مي كند ايران به تعهداتش عمل نكرده است كه بعنوان يك عضو « تروئيكاي اروپائي » از ابعاد تعهدات تروئيكاي اروپائي آگاه است و مي داند آنها بعنوان يك « گروه حقيقت ياب » وارد ماجراي هسته اي ايران شدند ولي در نهايت وقيح ترين پيش نويسهاي قطعنامه عليه ايران را فرانسه ارائه كرد! دوره گردي سياسي ساركوزي در چنين شرايطي نشانگر ورشكستگي سياسي ـ اقتصادي فرانسه در وضعيت كنوني اقتصاد جهاني است و اوج افلاس و درماندگي فرانسه در دوران نفت 100 دلاري را به رخ مي كشد . چرا كه در غيراينصورت اگر فرانسويها براي تعهداتشان ارزشي قائل بودند به دهها تعهد خود به ايران عمل مي كردند و آنها را با وقاحت كامل زير پا نمي گذاشتند. طرحهاي ناكام و ناتمام فرانسه در قلمرو نفت و گاز طرحهاي نيمه تمام فرانسه در صنايع خودروسازي و دهها طرح ناكام و ناتمام فرانسه در ايران كاملا نشان مي دهند كه فرانسه نيز مانند آمريكا قابل اعتماد نيست و اعراب نيز نمي توانند به اين كشور اعتماد كنند بويژه اكنون كه رئيس جمهورش در اردوگاه صهيونيسم است و مانند رئيس جمهور آمريكا در خدمت رژيم صهيونيستي قرار دارد"
در خاتمه اینکه بدون هرگونه شک و شبهه دلیل تیره شدن روابط دیپلماسی- اقتصادی – تجاری رژیم تروریستی آخوندی با فرانسه در درجه اول ابرازمخالفت رئیس جمهور فرانسه نیکلا سارکوزی با اهداف نظامی هسته ای رژیم بربرمنش وتاریک اندش جهل وجنگ وخرافه می باشد که هم نظر بوش می باشد . دومین دلیل دشمنی با سارکوزی به خاطر تلاش گسترده ی سارکوزی برای استقرار صلح در خاورمیانه و ایجاد فضای آشتی ودوستی میان اسرائیل و فلسطین است . به خصوص اینکه بالاخره قرر است که نتیجه ی فعالیت وکوشش سارکوزی منجر به تشکیل کشور مستقل فلسطین در کنار اسرائیل در پایان سال میلادی شود که این فعالیت سارکوزی خودش جزو گناه کبیره ونابخشودنی وی می باشد. چونکه رژیم تروریستی آخوندی خواهان نابود کردن اسرائیل و گسترش تنش وبحران وجنگ میان فلسطین ولبنان با اسرائیل است . زیرا که سعی می کند که بحران جنگ افروزی وتنش فلسطین ولبنان با اسرائیل به سراسر خاورمیانه بسط داده شود تا در فضای ناامنی وآشوب زدگی خاورمیانه وبا حضور گسترده ای که در عراق وجود دارد وبه فعالیت ونقش گسترش باتلاق سازی در این کشور ادامه می دهد . در نهایت بتواند به عنوان باج گیری به سیاست خائنانه ی مذاکره و فر صت سوزی کردن و یا وقت خریدن ادامه دهد تا که عاقبت موفق شود به سلاح هسته ای دسترسی یابد . لذا دشمنی با سارکوزی که همچون بوش مانع رسیدن به هدف سلاح هسته ای رژیم تروریستی آخوندی می باشد دشمنی وکینه ورزی می شود و برای سفر اخیرش به خاورمیانه و خلیج فارس نسخه عدم اعتماد همچون بوش خطاب به اعراب صادر شده است
.
هوشگ – بهداد
چهار شنبه 26 دیماه سال 1386