نقد وبررسی " نقد شني! " روزنامه ی جمهوری اسلامی دوشنبه 10 دی ماه سال 1386
"رو کردن کاربردشگردهای نفوذی هاو توابان و جاسوسان در زندان، در مجلس و برنامه های صدا وسیما"
رو کردن یک شگرد دجالی دیگر در مجلس با وکیل الدوله ها که دقیقاً برگرفته از شیوه ی نفوذی توابان وجاسوسان دست آموز در زندان وسیاه چال رژیم قرون وسطائی می باشد که بهتر و شفاف تر ماهیت عوامفریب وحقه باز وشارلاتان رژیم ضد مردمی و دروغگو ونامشروع می باشد که فقط با سوء استفاده از دین و شامورتی بازی وتصویر مار کشیدن ومار قالب کردن توانسته است به بقای ننگین خودش ادامه دهد. البته وقتی که بنیانگذار این نظام عوامفریب خمینی دجالی باشد که پس از 15 سال بی احساس وارد کشور شد واز بدو ورودش شروع به دروغ گفتن کرد و وعده های آبکی و سرخرمنی همچون بزک نمیز بهار میاد، کمبیزه با خیار میاد می داد که بلی ول نفت به در خانه ها داده می شود و آب وبرق مجانی خواهد بود و حکومت آینده از آن مستضعفان وبرهنگان می باشد . خبری از وزارت اطلاعات وسر کوبگری نیست . مردم از برای ارزان شدن خربزه انقلاب نکردند چونکه اقتصاد مال خر است و روحانیون نمی خواهند وارد حکومت شوند و... شروع شد . مشخص است که ملیجک ودست پرورده اش رفسنجانی برای اینکه بتواند پروژه ی آقا زاده پروری یا غارتگری عریان با ارقام نجومی وسیری اشتها ناپذیر را دنبال کند نیاز به اجرای سیاست تعدل قتصادی و شناور سازی قیمت چند نرخ دلار داشت تا که برای دسترسی سریع وفوری پول های باد آورده که از طریق تبدیل کردن ارز به ریال امکان پذیر بود مشکلی در کار نباشد . پس می بایست که با تز مبارزه با ارزانی به عنوان مشکل وعامل ترم وبیکاری وگرانی وارد میدان می شد و حتماً که نیاز بود برای ادامه ی این سیاست در مجلس ارتجاع وفرمایشی ونمایشی نیز به عنوان اهرم قانونی استفاده می شد که موافق مخالف جا زده شود تا هم ح مخالف قانونی جناحی وباندی ضایع گردد وهم اینکه اینکه جا انداخته شود که حتی مخالفین در مجلس نیز مواق تصویب لوایح دولتی و طرح های مجلس می باشند . برای اینکه از این شگرد اکنون رقیب حاکم شده ی رفسنجانی وخاتمی درمجلس ودا وسیما وتی مطبوعات دارد استفاده می کند . بنابراین سرمقاله نویس که سمپاتی به رفسنجانی دارد مجبور شده است دست به خود زنی بزند و این شگرد لو رفته سال 67 تا70 که آغازش مصادف با تابستان خونین قتل عام زندانیان سیاسی در سراسر کشور بود و پس از آن می باشد را اکنون که مشابه ی این داستان در برنامه های صدا وسیما تکرار شده است را به نمایش بگذارد که توضیح آن اکنون که سگ دعواهای باندی وجناحی قدرت شروع شده که مرتبط به برگزاری خیمه شب بازی نمایش انتخابات مجلس هشتم می باشد. به نقل از سرمقاله نویس اینگونه است:
"در كشاكش اختلاف نظرها ميان عناصر دو جناح سياسي در مجلس سوم كه از سال 1367 تا 1370 ادامه داشت بارها اتفاق افتاد كه به هنگام طرح يك موضوع در مجلس نمايندگاني كه موافق آن موضوع بودند با اين هدف كه موافقان را تقويت كنند به عنوان مخالف اسم مي نوشتند ولي موافق صحبت مي كردند. ساير نمايندگان براي اين افراد عنوان « مخافق » را بكار مي بردند و البته تلاش افراد « مخافق » تاثيري نيز نداشت . پريشب شبكه اول سيماي جمهوري اسلامي بجاي پخش مجموعه تلويزيوني « ساعت شني » ميزگردي را پخش كرد كه مجري آن به عنوان مقدمه چند جمله در سجاياي توجه به نقطه نظرهاي مردم و ضرورت نقد برنامه هاي رسانه ملي بيان كرد و گفت امشب بجاي « ساعت شني » نقد آنرا پخش مي كنيم با شنيدن اين سخنان خوشحال شديم كه بحمدالله مسئولان رسانه ملي گوش شنوائي دارند و اعتراض ها را ناديده و ناشنيده نگرفتند و برخلاف ساير مجموعه هاي تلويزيوني در همين وسط كار آماده نقدپذيري شده اند. اصل اين اقدام پديده اي جالب بود كه بينندگان را اميدوار مي كرد و اين نويد را ميداد كه قرار است تلويزيون به نقد اهميت بيشتري بدهد و نظر مخالفان را هم به حساب بياورد. بويژه آنكه رئيس شوراي نظارت بر صدا و سيما هم چند روز قبل خواستار توقف پخش مجموعه « ساعت شني » شده بود و عده زيادي از مردم نيز به شكل هاي مختلف اعتراض خود را به پخش اين مجموعه اعلام كرده بودند. اما خيلي زود معلوم شد اين تصور يك سراب بيش نيست و قرار است قصه « مخافق » اينجا هم تكرار شود. مجري از طرفداران پروپاقرص « ساعت شني » بود و در صاحبنظر محترم نيز به شرح ايضا! كمي كه جلوتر رفتيم و نوبت به پخش نظر مردم رسيد يك دست نظر افراد موافق پخش شد و براي خالي نبودن عريضه هم كه شده حتي يك مورد نظر مخالف را هم پخش نكردند! آنجا بود كه معلوم شد آنچه اسمش را گذاشته اند نقد يك برنامه از قبل تدارك شده با هدف تاييد مجموعه « ساعت شني » است و در واقع آنچه تحت عنوان « نقد مجموعه ساعت شني » پخش مي شود خودش « شني » است ! "
جالب است که سرمقاله نویس چون با وزارت تفتیش عقاید و فرهنگ سانسور ارشاد مشکل دارد که چرا مجوز به ساختن برخی از فیلمنامه یا سریال های پشم وشیشه را می دهد؟ یا اینکه چرا هنرمند خواننده ی زن را سفارت کشور غربی به کویت اعزام می کند؟ اکنون نیز از این موضع به مسئولین صدا وسیما در ارتباط با سریال شنی انتقاد کرده است و چنین نتیجه گیری اخلاقی عدم رعایت حجاب و رواج بی حیائی... کرده است:
"در اين ميزگرد اصولا اين سئوال مطرح نشد كه نمايش بي مهار آنهمه بي حيائي دريدگي روابط حرام نگاه هاي شهوت آلود رد و بدل شدن سخنان خلاف اخلاق و بسياري رفتارها و گفتارهاي بدآموز به حل معضلات و ناهنجاري هاي اجتاعي كمك مي كند يا برعكس به آنها دامن مي زند و اصولا آيا رسانه ملي ابزاري براي انتشار و نمايش اين قبيل گفتارها و رفتارهاست يا وسيله قدرتمندي براي فرهنگ سازي و تصحيح فرهنگ عمومي"
در خاتمه اینکه هرزمان که دامنه ی اختلافت ورقابت وتضاد ها پیرامون جنگ قدرت میان باندهای مافیائی بالا می گیرد مجبور می شوند که به بخشی از واقعیات کتمان شده را اعتراف کنند که چگونه برای انحراف اذهان عمومی و سرگرم کردن آنان وسر کیسه کردن شان تئاتر سیاسی اجرا می شود تا اینکه شرایط مناسب فرار از مسئولیت پاسخگوئی به عدم اقدام کردن مطالبات مردم فراهم گردد و برای سر پوش نهادن ر ضعف ها نیاز به استفاده کردن از شگرد های عوامفریبانه موافق و مخالف وبرعس می باشد ودر آخر به عنوان بازتاب نظر انتقادی یا موافق مردم قالب می شود. البته که جدا از اینکه اینونه نمایشات تر دستانه و مضحک کمدی که ماهرانه اجرا می شود بیانگر ماهیت پلید قرون وسطائی و ضدبشری رژیم آخوندی می باشد که نه یک رژیم متعارف ونرمال نمی باشد ، بلکه زیر پرده ی دین بدترین سوء استفاده ها را کرده است و بیشتر ین ضربات و خسارات مادی و روحی وروانی برمردم وبافت نرمال وساختار روابط جامعه وخانواده ها واردکرده است و اکنون که نظام یک دست شده است وامکان کاسه وکوزه شکستن بر سر و روی رقیب سهسم در قدرت وود ندارد اینگونه به جان هم افتاده اند و برای حذف کردن همدیگر از صحنه وسهم خواهی بیشتر از قدرت انحصاری شده می باشند که برای دسترسی به آن اینک به رو کردن افشای شگرد وتاکتیک های شیادانه و عوامفریبی کردن های همدیگر پرداخته اند وهمچون گرگان هار مشغول دریدن وپاره کردن همدیگر شده اند.

هوشنگ - بهداد
دوشنبه 10 دی ماه سال 1386