پرونده سازی شریعتمداری برای سوزاندن مهره ها سرشناس رقیب دوم خردادی نمایش انتخابات ریاست جمهوری دوره ی دهم
قابل پیش بینی بود که خیمه شب بازی مجلس هشتم به دلیل خطیر وحساس بودن شرایط و بحرانی بودن پرونده ی هسته ای به ویژه اینکه تأسیسات هسته ای در اختیار سپاه پاسداران است و اهداف پروژه ی دسترسی به سلاح هسته ای را دنبال می کند ودر شرف ارجاع و پیگیری پرونده در شورای امنیت برای تصویب قطعنامه ی سو می باشد. همچنین سپاه وارد قدرت اجرائی و اقتصادی نفتی شده است . از سوی دیگر بایک دست شدن نظام با عنوان اصول گرائی که دربست مورد حمایت و پشتیبانی ولی فقیه و سپاه پاسداران می باشد.رقابت پیرامون مجلس هشتم برای باندهای مافیائی حاکم وجناح مغلوب ازحساسیت واهمیت بیشتر نسبت به نمایش خیمه شب بازیهای مشابه ی گذشته بر خوردار می باشد .
بنابراین از یک سال فبل بطور خیلی زود تر تبلیغات محور مجلس هشتم شروع شد . سپس امکانات دوطرف غالب ومغلوب پیرامونش بسیج شد . باند حاکم چون خیالش راحت بود که چون همه امکانات تبلیغاتی ورسانه ای را در اختیار خود دارد و از ارگان های درگیر برگزاری نمایش انتخابات همچون وزارت کشور و شورای نگهبان برخوردار می باشد فقط دست به افشاگری تاکتیک تبلیغاتی رقیب دوم خردادی ها می زد تا اینکه مانع از فعالیت تبلیغاتی – انتخاباتی اینان شود که همآهنگ شده حول وحوش انتقاد به برنامه های شکست خورده ی اقتصادی بودکه در کاکل آن روند لجام گسیخته تورم وگرانی وافزایش قیمت کالاها در جامعه بود که جانشین وعده ی بردن نان بر توی سفره ای خالی محرومان وتهی دستان شده بود .البته مطبوعات دوم خردادی ها از دخالت کردن در امور پرونده ی هسته ای منع شده بودند . زیراکه فقط بازتاب دادن خبر های سانسور وبی خاصیت ویکطرفه ی هسته ای از سوی وزارت سانسور وتفتیش عقاید ارشاد و وزرات بد نام اطلاعات کنترل و تهیه وتنظیم که زیر نظر مسقیم ولی فقیه وبیت رهبری است قابل درج در مطبوعات می باشد .
اماازسوی دیگر تلاش های گسترده ی افشاگری همراه با اهرم فشار برای عدم حضور رفسنجانی در صحنه ی نمایش انتخابات مجمع خبرگان رهبری که با جدیت دنبال می شد بی اثر ماند و بالاخره این نمایش در 24 آذر ماه سال گذشته برگذار شد ورفسنجانی نفر اول تهران شد و برنامه واهداف برنامه ریزان سیاست حرکت چراغ خاموش وکودتای خزنده بر هم ریخته شد . پس ازآن موج حملات به رفسنجانی اوج بیشتری گرفت . زیرا قرار بود تاکه مانع بر تکیه زدن وی بر ریاست کرسی خبرگان شود . همزمان با راه اندازی طرح امنیت اجتماعی از سوی نیروی انتظامی برای آماده باش واکنش های احتمالی اعتراضات گسترده پیرامون تصویب سهمیه بندی بنزین که چندین بار اجرا کردنش به تعویق افتاده بود شروع و اجرا شد . البته بموازات آن سرکوب گسترده در جامعه با بهانه ی مبارزه با فساد اخلاقی واجتماعی وفرهنگی وبی حجابی شروع شد . البته این طرح نیز جایگزین مبارزه با فساد اقتصادی شده بود .با گسترش دادن شلاق و دار زدن های خیابانی هدف این بود که غلظت خفقان ورعب وحشت در جامعه بالا برده شود تا مانع از شکل گیری حرکت های اعتراضی شود . بالاخره طرح سهیمه بندی بنزین با توزیع کارت هوشمند اجرا شد. ولی روز پس از آن واکنش قهر آمیز سراسری از سوی مردم ناراضی پاسخ دندان شکنی به مجریان برنامه داده شد و ضریب خشم ونارضایتی تودها واقشار ناراضی جامعه به نمایش گذاشته شد . راه چاره فقط بالا بردن بیشتر ضریب سرکوبگری از سوی طرح امنیت اجتماعی نیروی انتظامی در جامعه با ضرب وشتم کردن جوانان به اتهام واهی اراذل و اوباش بود .البته افزایش صدور احکام اعدام ودار زدن ها از سوی قوه ی قضائیه مکمل آن شد . متقابلاً وزارت سانسور وتفتیش عقاید ارشاد سیاست سانسور وتوقیف برمطبوعات دوم خردادی را افزایش را داد. همچنین فضای پادگانی کردن دانشگاه ها وتعقیب واخراج و دستگیر کردن دانشجویان فعال وناراضی ودگر اندیش دنبال شد تا که اکنون قبرستان استخوانهای پوسیده ی جنگ ضد ملی و ضد میهنی شده است که واکنش دانشجویان معترض هم فریاد مرگ بر دیکتاتور می باشد. همینطور بازنشسته وبازخرید واخراج کردن اساتید دانشگاه ها به اتهام لیبرال و سکولار پیگیری واجرا شده است .
این سیاست با تورهای سفری استانی پاسدار احمدی نژاد ودادن خبرهای خوش غنی سازی و وعده ی برگزاری ی بزودی جشن هسته ای در نظنزدنبال شد . تااینکه بالاخره پس از تهدید ها ومانع تراشی ها رفسنجانی رئیس مجمع خبرگان شد ونامزدی آخوند احمد جنتی در برابرش شکست خورد و رقابت وتضاد ها وارد فضای دیگری شد . روزنامه ی سناریو وپرونده ساز کیهان سرباز جو حسین شریعتمداری عنوان حجت الاسلامی را برای رفسنجانی بکار برد . سپس یک یادداشت روز خطاب به رفسنجانی تنظیم کرد و سخت به وی تاخت. مشابه ی همی سناریورا بعداً برای آخوند کروبی دنبال کرد . آنگاه روزنامه ی جمهوری اسلامی افشا کرد که رفسنجانی مورد تحریم سانسور خبری و تصویری صدا وسیما واقع شده است و گزارش خبرهای تصویری وخبری ایشان سر از بایگانی آرشیو صدا وسیما در می آورد . در ادامه سرازجو پاسدار حسین شریعتمداری در چند شماره ی زنجیره ای حسین مرعشی برادرهمسر رفسنانی وسخنگوی حزب کارگزاران را مورد تهاجم وتهدید در کیهان قرار داد تا اینکه حسین مرعشی مجبور قبل از توقیف روزنامه ی کارگزاران به عنوان مشکل مادی وکمبود کاغذ داوطلبانه برای یکماه روزنامه را تعطیل کند . البته بیش از یکماه این تعطیلی به طول کشید . بهرحال دوم خردادی ها تبلیغات واهداف خودشان را از تنها امکان مطبوعاتی که در اختیار داشند برای بسیج شرکت در خیمه شب بازی انتخابات مجلس هشتم بسیج و آماده کردند . البته سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری برای تخریب کردن رسانه های تبلیغاتی پشت جبهه ی اینان در برون مرز را با افشای نام ها یشان در ورق پاره ی کیهان بصورت زنجیره ای دنبال کرد که هنوزهم ادامه دارد . فراموش نشود که این افشاگری مکمل پخش دو شبه شوی تلویزیونی براندازی مخملین لیبرالیسم وسکولارلیسم بود که بازیگرانش طریق هاله اسنفدیاری و رامین جهان بگلو وتاجبخش بودند .
بگذریم داستان پیگیری سیستماتیک طرح حذف رقیب بهر شیوه وهر بهانه دنبال شد تا اینکه هفته ی نامنویسی نامزدان وداوطلبین خیمه شب بازی انتخابات مجلس هشتم فرا رسید .رهبر آماده وکوک شده ازبیت رهبری عازم استان یزد شد تا ادامه ی مرحله ی نهائی سناریو را در آنجا دنبال واعلام کند . از سوی دگر این سفر همزمانی با 9 روزه ی سفر بوش به خاورمیانه داشت که قبل از سفر خود یک سخنرانی کرده بود که شامل حال اصلاح طلبان از تهران تا بغداد ولبنان می شد. در حقیقت زیر بنا وپشتوانه ییشبرد کنفرانس صلح خاورمیانه ی آناپولیس بود که می بایست در نهایت راه به برقراری صلح نهائی میان اسرائیل و فلسطین وتشکیل کشورمستقل فلسطین شود که قول تأسیس آن تا پایان سال میلادی جاری داده شده است. البته که این پیشنهاد وامکان پذیر بودنش برای ولی فقیه و سپاه پاسداران سهم مهلک وطناب دار می باشد . بنابراین برای خنثی کردنش خطبه ی تهدید آمیز عید فطر را ولی فقیه خواند و همزمان باآغاز سفر بوش به منطقه حماس وحزب الله بسیج شدند تا موضعگییری مخالفت آمیز با این سفر بوش به منطقه کنند . قبلاً این طرح در بحرین از طریق ایجاد آشوب دنبال شده بود. عاقبت با همکاری سوریه در کنسول آمریکا در بیروت پایتخت لبنان بمب منفجرشد . اما ولی فقیه با آویزان شدن به سخنرانی بوش که از دوم خردادی ها کرده است سخنان اتهامی وتهاجمی وتهدید آمیز خودش را نسبت به اینان آغاز کرد و برایشان نطق دشمن شناسی و فاصله گرفتن و دوری جستن از آن با شفاف سازی مرز ها وتوبه کردن ایراد کرد و زمینه ی تهاجم تبلیغاتی برای سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری وکیهان ووزارت کشور و قوه ی قضائیه ووزارت بد نام اطلاعات و شورای نگهبان آماده کرد. بنابراین ولی فقیه پس از این سخنان وبازگشت وی به جماران که در روز آخر نامنویسی بازهم برایش دیدار با اهالی قم ترتیب درجماران داده شد که مکمل تهدیدات قبلی اش شد و بر آزمون امتحان الهی تأکید کرد ودر مجموع موجب شد تا که خیلی از چهره های سرشناس دوم خرادی و حتی کارگزارنی داوطلب نامنویسی در خیمه شب بازی انتخابات مجلس هشم نشوند . ازسوی دیگر همچون نوبخت ومحمد هاشمی اخوی رفسنجانی دست به افشاگری عدم حضور خود در این انتخابات زدند که هرگز از سوی سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری این اعتراضات وواکنش های افشاگرایانه بخشودنی وبدون پاسخ دندان شکن تهدید آمیز نخواهد ماند. به خصوص اینکه موضوع رد صلاحیت کردن اسامی نامنویسی شدگان دوم خردادی ها نیز هنوز حل نشده است .
بنابراین اکنون این برای کنار گذاشتن اینان و پیگیری اهداف دیگر همچون موضوع مهمتر انتخابات ریاست جمهوری دوره ی دهم پاسدار سربازجو با نام مستعار محمد ایمانی با اهرم و عنوان "سرانجام بازي كارگزاران" وارد صحنه ی نبرد شده است و همان تحلیل های سناریو وپرونده سازی کردن ها علیه حزب کارگزاران ومشارکت وسازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و حزب اعتدال وتوسعه را داده و اینان راخائن خوانده است که با نام خودش در یادداشت های روز کیهان اطلاعاتی - امنیتی -پادگانی قبلال ً بدفعات تکرار شده است . بلی اکنون ایشان با فراموش کردن نقش پرونده سازی برای حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران که چرا گفته بود حزب ما یک حزب لیبرال دمکراسی می باشد . یااینکه بدون آنکه گوشزد کند که چرا پاسدار رئیس جمهور و وزیر بد نام وآدمکش حرفه ای وزارت اطلاعات آخوند محسنی اژه ای چگونه آخوند حسن روحانی را در کنار رفسنجانی و حسین موسویان جاسوس و خائن هسته ای معرفی کرده بودند و وی در کیهان آ ن را با آب وتاب بازتاب داده بود و هرروز در تهران شیراز ومشهد وکرج از طریق تجمع بسیجیان واطلاتچی ها به عنوان دانشجویان معترض در جلوی دفاتر قوه ی قضائیه ودادگستری ها دست به تظاهرات و سازی کردن زده می شد که چرا جاسوسان و خانین هسته ای را به جای اینکه محاکمه کنید تبرئه کرده اید ؟ اکنون با پاک کردن صورت مسئله تلا ش مذبوحانه کرده است تا که آدرس غلط بدهد و با فرافکنی کردن توپ را برتوی زمین حریف پرتاب کند که بتواند طلبکاری کند . زیرا همانگونه که صحنه گردانان پشت پرده ی کودتای خزنده با سناریو سازی اجرا شده از سوی ولی فقیه در یزد وجماران مهره های شاخص رقیب را برای ورود به مجلس هشتم سوزاند ومانع از ورودشان به این صحنه شد و بقیه نامنویسی شدگان نیز رد صلاحیت خواهند شد. از هم اکنون طرح سوزاندن رفسنجانی که چون سن ایشان بالاست. شرکت نمی کند و یا برای عدم ورود آخوند حسن روحانی و خاتمی به حوزه ی نمایش برگزاری خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری دوره ی دهم ،سناریو وپرونده سازی جدید را آغاز ویا بقول خودش کلید آن را زده است. برای درک وفهم بیشترعمق توطئه وسناریو لطفاً تحلیل افشاگری شده ی تهدید آمیز که شامل اتهام خیانت دوم خردادی رقیب هم می شود که گزارش آن ضمیمه شده است که توصیه می شود آن را با دقت پیگیری کنید .

هوشنگ – بهداد
سرانجام بازي كارگزاران
سرانجام بازي كارگزاران ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حاليكه با استقبال 7200 تن و از جمله صدها چهره شناخته شده همراه بود در عين حال با غيبت برخي فعالان سياسي توأم شد كه زمزمه يا احتمال نامزدي آنها در محافل رسانه اي و سياسي مطرح بود. در اين ميان جريان سياسي داخلي و خارجي مشخصي كه ميل به زير سؤال بردن انتخابات، تضعيف جايگاه مجلس يا مظلوم نمايي اوليه براي بهره برداري انتخاباتي دارد، طبق معمول كوشيد با جهت دادن و معني دار خواندن برخي غيبت ها و رديف كردن برخي اسامي، برنامه تبليغاتي خود را پيش برد، حال آن كه برخي از آن اشخاص اساساً به دلايل كاملاً شخصي قصد نامزدي نداشتند يا از برخي اسامي نام برده شد كه داراي محكوميت هايي هستند و فاقد صلاحيت هاي لازمند و...در اين ميان طيفي از اصلاح طلبان و مؤتلفان تندرو آنها كوشيدند با تمركز بر نام حسن روحاني- دبير اسبق شوراي عالي امنيت ملي از دوران رياست جمهوري آقاي هاشمي تا 2 سال پيش- و برخي اعضاي 2 حزب «كارگزاران سازندگي» و «اعتدال و توسعه»، تحليل هاي جهت دار خويش را وسعت بخشند.در اين باره چند نكته قابل تذكر و تحليل است: 1- واقعيت اين است كه طيف موسوم به چپ جبهه ائتلافي اصلاحات، از سر ضرورت، كارگزاراني ها را در جمع خود پذيرفته و در ماجراي اخير خرسند است كه توانسته حرف خود را بر كارگزاراني ها و شخص حسن روحاني ديكته كند. اگر به خاطر داشته باشيد حدود 2ماه پيش بحث سر ليست ها در ائتلاف اصلاح طلبان مطرح شد و برخي فعالان كارگزاراني، پيشاپيش نام آقاي حسن روحاني را به عنوان سر ليست ائتلاف مطرح كردند. اما اين اعلام موضع بلافاصله با واكنش تند برخي سازمان مجاهديني ها و حزب مشاركتي ها مواجه شد كه كسان ديگري را مدنظر داشتند و تصور مي كردند پذيرش سر ليستي حسن روحاني، به مفهوم پذيرش سيادت كارگزاران و جريان نزديك به آقاي هاشمي رفسنجاني است. از اين جهت اولين مانع بر سر راه آمدن حسن روحاني را رقباي حزبي درون جبهه اصلاحات فراهم كردند و اكنون برخي خبرها حاكي از آن است كه جبهه مذكور احتمالاً درباره سرليستي محمدرضا عارف كه گرايش بيشتري به طيف موسوم به چپ و حزب مشاركت- به عنوان عضو شوراي مركزي حزب- دارد، به نتيجه رسيده است. بنابراين، تحليل هاي اخير برخي عناصر چپ درباره فقدان زمينه فعاليت براي روحاني، مصداق زدن چند نشان با يك تير است؛ هم حذف حريف و هم مظلوم نمايي براساس نيامدن او، همچنان كه در اقدامي مشابه برخي كارگزاراني ها روغن ريخته را نذر امامزاده مي كنند.2- جريان حامي آقاي روحاني در آستانه انتخابات دچار چالش هايي شد. از جمله برخي اعضاي مطرح حزب اعتدال و توسعه به خاطر بحران هويت در حزب و تندروي برخي سران آن، رسماً اعلام استعفاي جمعي كردند. جريان كارگزاران هم دستخوش فعل و انفعالات مشابهي بوده است از جمله اظهارات چندي پيش حسين مرعشي سخنگوي حزب كه اعلام مي كرد «كارگزاران، يك حزب ليبرال- دموكرات است» و «اسلام، نظام حقوقي و سياسي و اقتصادي ندارد». اين سخنان حدود 2 ماه پيش با اعتراض شديد محمد هاشمي دبير كميته سياسي كارگزاران و برادر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام مواجه و به عنوان موضع حزب رد شد. اين وضعيت به انضمام روشن نبودن تكليف طيف مذكور با برخي تندروها- چه نفياً و چه اثباتاً- عامل اين شد كه سران طيف به اين نتيجه برسند كه هم از سوي اصولگرايان و هم اصلاح طلبان مورد ترديد جدي قرار دارند. اصلاح طلبان اينها را رقيب جديي مي دانند كه اگر فرصت فراهم شود، اصلاح طلبان را دور مي زنند و اصولگرايان، برخي از عناصر فعال در اين جريان- نه همه آنها- را فاقد چارچوب و اصول ثابت ارزيابي مي كنند و تنها راه پذيرفتن اين مجموعه را اصلاح رويه بي ثبات گذشته و بازگشت به مرام و منش اصولگرايي مي دانند. اين تلقي مبنايي، خود را در مخالفت اخير با قرار دادن نام آقاي روحاني در ليست جبهه متحد اصولگرايان - با وجود برخي اصرارها و فشارها- نشان داد. با اين پيشامدها، چيدمان طيف «هروله» در ميان «اعتدال» و «تندروي و ساختارشكني» به هم ريخت و طراحي هاي اوليه مبني بر اين كه مي توان از حمايت هاي هر دو جريان براي بالا آمدن و بر كشيدن خود استفاده كرد، غلط از آب درآمد. و طبيعي بود كه ديگر نتوان به ويژه «رياست مجلس» را از طريق جلب حمايت طرفين هدفگذاري كرد. اين معضل البته به شكل ديگري در درون اصلاح طلبان چپ وجود دارد كه گاه به ميانه روي ميل مي كنند و گاه به داد و ستد با تندروهاي مدعي اصلاح طلبي مي پردازند.3- با توجه به شرايط سني آقاي هاشمي رفسنجاني و عدم امكان نامزدي وي در انتخابات رياست جمهوري سال آينده- و اينكه ايشان اساساً در مرحله قبلي هم با اصرار شديد برخي از حاميان نامزد شد- احتمال سرمايه گذاري روي آقاي حسن روحاني تقويت شده است (مصاحبه اخير آقاي نوبخت دبيركل اعتدال و توسعه نيز همين احتمال را تصريح مي كند). درست است كه نمايندگي مجلس براي نامزدي انتخابات رياست جمهوري مشكل حقوقي ايجاد نمي كند و مي توان براي نامزدي، از نمايندگي استعفا داد اما با مقدمات پيش گفته بايد توجه داشت كه اگر دبير اسبق شوراي عالي امنيت ملي نامزد انتخابات مجلس مي شد و نمي توانست به رياست مجلس برسد و صرفاً يك نماينده باقي مي ماند يا احتمالاً به عنوان يك ريسك بسيار بالا، اساساً در انتخابات مجلس راي نمي آورد، عملاً ديگر نمي شد روي او به عنوان نامزد رياست جمهوري سرمايه گذاري كرد. اين همان مسئله اي بود كه امثال آقايان خاتمي و كروبي را از نامزدي در انتخابات مجلس منصرف كرد.4- همان گونه كه در عين برخي انتقادهاي جدي، بايد ميان چهره هاي متدين جبهه دوم خرداد با عناصر لائيك، نفوذي و خائن اين جبهه تفاوت قائل شد، مرز مشابهي را نيز بايد در درون گروه هايي نظير كارگزاران و اعتدال و توسعه و شخص آقاي حسن روحاني ديد.پس از قائل شدن به اين تفكيك، جاي طرح يك سؤال باقي است: آيا براساس آنچه در اين تحليل آمد بايد نام كارگزاران و اعتدال و توسعه (جريان هروله) را از فهرست گروه هاي حاضر در عرصه انتخابات حذف كرد؟ پاسخ منفي است. اخبار و آمار نامزدها نشان مي دهد جريان مذكور يكي از جريان هاي مؤثر حاضر در عرصه انتخابات است كه اگر چه طراحي و مهندسي اوليه خود را از دست رفته مي بيند اما نمي خواهد از انتخابات بي نصيب بماند. فراموش نكنيم اين اظهارات چند هفته پيش حسين مرعشي در جمع اعضاي حزب كارگزاران شاخه استان گيلان را كه اعلام كرد «مطلقاً در انتخابات مجلس هشتم نمي توان براساس موج سياسي به موفقيت رسيد. حتي كانديداتوري آقاي خاتمي هم موج ايجاد نمي كند و اينكه ليستي مشترك با امضاي خاتمي، هاشمي و كروبي هم منتشر شود بازهم موفق نخواهيم شد و موج درست نمي شود... بايد در اين انتخابات چهره اي از خود نشان دهيم كه انتخاب اصلاح طلبان تحولاتي در اقتصاد ايران را سبب مي شود... انتخابات مجلس هشتم جاي بازسازي احزاب نيست، بايد به سراغ شخصيت هايي برويم كه خودشان راي دارند. در استان دنبال كادرهاي سياسي نباشيد وگرنه 10درصد آرا را هم به دست نمي آوريد.»بنابراين فارغ از سخنراني هاي مهيج سياسي در پايتخت، طراحي هاي واقعي و پنهاني ديگري براي اصل انتخابات از جمله در شهرستان ها از سوي طيف هاي ياد شده صورت گرفته است. درباره اين طراحي ها در وقت ديگري بايد نوشت. محمد ايماني
پنجسنبه27 دیماه 1386