نقدو بررسی " عاشورا و مرجعيت"روزنامه ی جمهوری اسلامی شنبه 6 بهمن ماه سال 1386
"جالب است اعتراف شده ادامه طرح نفوذ عاشورا ومرجعیت شیعه سازمان سیای آمریکا اکنون به درون دولت خرافاتی و صدا وسیما رسیده است"
ملای سرمقاله نویس با تحلیل جدیدی که در این سرمقاله خود پیرامون عاشورا ومرجعیت وترکیب شدن ر خرافات ومنحرف کردن اداف عاشراو ارائه کرده است ،ضمن اینکه بازهم به شیوه ی تصویرمارکشی و مار نشان دادن وقالب کردن روی آورده و استفاده کرده است . اما از سوی دیگر با اعترافات وتناقض گوئی هائی که کرده است . ادعایش تبدیل به نوعی خودزنی و دست به خودکشی زدن از ترس مرگ شده است . چونکه رد پای سیا در تحجر گرایان وخرافه پرستان حاکم و برنامه ی عاشورائی و صدا وسیما یافت شده است . بهرا حال طبق سندی که ملای سرمقاله نویس در سال 83 رو و اشاره کرده است که مرتبط به سال 62ی می باشد عنی5 سال از سرنگونی رژیم شاه هست که ادعا شده است که سازمان سیا ی آمریکا برنامه مبارزه وسر نگون کردن رژیم تروریستی آخوندی رااز طریق استفاده از نهضت عاشورا ومرجعیت شیعه را داشته است . زیراکه وحشت از نهضت غاشورای شیعی داشته است که آخوند های حاکم علمدار آن بوده اند .
البته سرمقاله نویس نگفته است که چگونه این طرح براندازی سازمان سیا به دلیل ناتوانی و ضعفش اینقدر طرح براندازی اش نه اینکه تأخیر شده است ، بلکه عامل اصلی تأخیر اقدامات در طرح های همکاری مشترک حمایت از طالبان و داستان ایران کنتراها و جایگزینی حماس به جای ساف و... بوده است که اکنون نیز 16 سازمان ونهاد اطلاعاتی – امنیتی آمریکائی وابسته به سیا بهدلیل فعالیت لابی های اعزامی ومقیم آمریکا گزارش داده اند که پروژه ی هسته ای رژیم تروریستی آخوندی نظامی نمی باشد . حال بماند که سال 56 بحث و تحلیل این بود که اروپا در صدد تقویت این جریان راست مذهبی در خاورمیانه می باشد تا اینکه مانع از رشد ونفوذ یسشتر روس ها در منطقه ی خاورمیانه شوند و برای مهارآ ن روی تقویت جریان راست مذهبی شیعه پیرو افکار همچون خمینی با بینش ضد چپ و جریانات مترقی دیگر در ایران وبقدرت رساندن شان به عنوان پایگاه اصلی صدور مذهب راست مرتجع به منطقه توافق رسیده بودند . ناگفته نماند که این طرح ونظر توافق شده با تحلیل سربازجو اسدار حسین شریعتداری در یادداشت 13 آبان ماه سال 83 مطابقت دارد زیرا سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری در یادداشت روز خود که به مناسبت سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران بود اذعان واعتراف کرده بود که یکی از دستآوردهای اشغال سفارت آمریکا در تهران این بود که موجب فروپاشی شوروی سابق شد . حتی نتیجه گرفته بود که دستآورد دیگرهمین واقعه 11 سپتامبر در آمریکا بود. از سوی دیگر مدتی کوتاه پس از اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان در تهران مشخص شد که ابتدا شیخ محمد بهشتی همراه با شیخ محمد جواد باهنر وارد سفارت آمریکا در تهان شده وپس از با خود بردن اسناد همکاری آنگاه اجازه ی ورود به دانشجویان ییرو خط امام اشغال کننده داده شد تا اینکه وارد سفارت شوند وسند سازی برای دیگران را شروع کنند. موضوع مهمتر اینکه ملای سرمقاله نویس به خاطر اینکه از رفسنجانی حمایت دفاع می کند و برای اینک تبیدل به داستان تف و تاق و ریش نشود نگفته است که اگر چنانچه هم سازمان سیا تصمیم براندازی رژیم تروریستی آخوندی از سال 62 را داشته است. چرا با رژیم در اشغال نظامی افغانستان وعراق همکاری کرده است . بطوریکه رفسنجانی در خطبه ی نماز جمعه ی تهران خود پس از اشغال نظامی افغانستان خطاب به بوش گفته بود که بوش می داند که اگر چنانچه همکاری ما نبود هنوزدر افغانستان طالبان بر سر قدرت بود. بهرحال ملای سر مقاله نویس در ادامه ی بررسی وارزیابی عملکرد طرح 24 سال گذشته ی سیا به این جمع بندی رسیده است که مخاطبانش در دولت مدعی عدالت محور وصدا وسیما می می باشند:
"با گذشت 24 سال از آغاز مطالعات سازمان جاسوسي آمريكا با بودجه 900 ميليون دلاري و گذشت نزديك به دو دهه از اجرائي شدن طرح ضربه زدن به عاشورا و مرجعيت با بودجه 40 ميليون دلاري اكنون در يك جمع بندي اجمالي ميتوان به نتايج روشني رسيد . دقت در اين مطالب دليل ضرورت طرح اين قبيل مطالب را روشن مينمايد. پيدايش تحولات چشمگيري در شيوه عزاداري ها و نفوذ تحريفات و خرافات و گويش هاي عوامانه در محتواي مراثي رواج بي مهار آهنگ هاي لوس آنجلسي و رپ و پاپ و ساير آهنگ هاي مبتذل و محرك در مداحي ها رويش قارچ گونه شمايل هاي وام گرفته از كليساي دوران بيزانس به حركت درآمدن علم هاي 150 ميليون توماني در خيابان ها پرسه زدن دختران و پسران هرزه در اطراف تكيه هاي موقت خياباني بدون حساب و كتاب كه موجب خلوت شدن مساجد و حسينيه ها شده اند كشانده شدن از عزاداري سنتي به نوعي حركات موزون همراه با دف و ارگ و ساز و طبل « ياماها » ي ژاپن رسوخ مطالب سست و بي پايه و مبتني بر خواب و خيال در بعضي منابر و افتادن در دام عرفان هاي كاذب وارداتي با هدف فرار كردن از مطرح نمودن مباحث عميق اجتماعي ـ سياسي ـ مبارزاتي مربوط به نهضت عاشورا كه اساس قيام حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام و ياران باوفاي آنحضرت را تشكيل ميدهند در سالهاي اخير قطعا نمي تواند تصادفي باشد. تلاش براي اصالت دادن به مداحان نوپا و نوسبك و اينكه مردم دين خود را از آنها بگيرند و حتي بعضي از آنها به خود اجازه دخالت در مسائل حكومتي و سياسي بدهند و تا بي حرمتي به مراجع تقليد پيش بروند و بزرگان دين و نظام را آماج تهاجمات گوناگون قرار دهند بخش ديگري از طرحي است كه قرار است تا سال 1379 به اجرادر آيد و به فروپاشي تشيع و سقوط مرجعيت منجر شود. پيدايش طالبان و القاعده و تهاجمات شديد آنها و ساير سلفي ها عليه شيعيان نيز در همين چارچوب قابل تحليل و تفسير است ."
ملای سرمقاله نویس با فراموش کردن تذکر و یادآوری اخیر ولی فقیه مبنی بر دشمن شاسی و فاصله گیری از آن توبه کردن وتأکید نمودن بر آزمون وامتحان الهی که هدف ساختن اهرم وبهانه ی لازم برای ر د صلاحیت کردن رقبای دوم خردادی بوده است . با برجسته کردن مخالفت با قمه زنی و برجسته کردم تضادش با متحجران وخرافه پرستان حاکم چنین از نظرات شجاعانه ی ولی فقیه و طرح امنیت اجتماعی نیروی انتظامی به عنوان نکته ی اول دفاع کرده واز نهضت عاشورای آخوندی حمایت ویاد کرده است :
" قدرتمندانه ايستاد و با تكيه بر منطق و روشنگري هاي مستمر به خنثي سازي پرداخت و اجزا آنرا يكي بعد از ديگري از كار انداخت . برخورد قاطعانه با قمه زني از اقدامات مهمي بود كه با فتواي تاريخي حضرت آيت الله خامنه اي صورت گرفت و در حفظ آبروي اسلام و خارج ساختن يكي از ابزارهاي توطئه از دست دشمنان نقش بسيار موثري داشت . اعلام سال 1386 به عنوان سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي نيز ابتكار مهمي بود كه شاخه اجرائي توطئه « سيا » را هدف قرار داده و در عمل به مقابله با آن پرداخت . برخورد با شمايل ها ملزم ساختن هيئت هاي عزاداري به رعايت اصول عزاداري سنتي و پرهيز از اقدامات خلاف شئون مذهبي كه توسط نيروي انتظامي صورت گرفت نيز در چارچوب مقابله با همين توطئه قرار دارد. موضعگيري هاي مراجع معظم تقليد عليه خرافات و تاكيدشان بر ضرورت پالايش عزاداري ها از انحرافات نيز نقش بسزائي در ناكام ساختن توطئه اي كه دشمن تدارك ديده است داشت . در اين ميان دو نكته حساس نيز وجود دارد كه بايد به آنها توجه شود. نكته اول عكس العمل هائي است كه در برابر اقدامات قانوني نيروي انتظامي صورت ميگيرد. افرادي كه نيروي انتظامي را به تندروي يا مقابله با سنت هاي مذهبي و مردمي متهم مي كنند هر چند عمدتا از روي دلسوزي و برخورداري از گرايشهاي ديني چنين مواضعي را اتخاذ مينمايند لكن بايد به اين نكته توجه كنند كه برخوردهاي نيروي انتظامي در جهت خرافه زدائي و پالايش عزاداري ها از انحرافاتي بوده است كه دشمنان از رواج آنها سود مي برند و در برنامه خود براي مقابله با عاشورا و مرجعيت دارند. آنكس كه مي گويد كسي نبايد در برابر آنچه مردم در عزاداري ها انجام ميدهند موضعگيري كند و چنين اقدامي را در مقابل مردم قرار گرفتن ميداند در واقع به اين واقعيت توجه ندارد كه مردم همواره در معرض تهاجمات سهمگين عوام فريبان بويژه كساني كه درصدد سودجوئي با سواستفاده از اعتقادات ديني مردم هستند قرار دارند و براي حفاظت مردم از اين سواستفاده ها نظارت دستگاه هاي مسئول و افراد صاحبنظر ضرورت دارد. كاري كه نيروي انتظامي انجام داده اجراي برنامه ايست كه در همين چارچوب و با كارشناسي هاي دقيق تنظيم شده و براي مقابله با توطئه دشمنان بسيار لازم و موثر بوده است :"
بالاخره ملای سرقاله نویس برای ردگیری و رد پای عوامل سازمان سیا در داخل کشور و نوع فعالیت آنان ومعرفی چگونی نفوذ و عملکرد شان اینگونه برنامه ی کمدی تبلیغاتی و عاشورائی عراقی – فارسی برای سرکیسه کردن مردم از سوی صدا و سیما را افشا و رسوا کرده وبر آن نام غوغا سالاری گذاشته است :
نكته دوم به نقش بسيار موثر رسانه ملي در ترويج فرهنگ عاشورا و يا به انحراف كشاندن آن مربوط مي شود نقشي كه حساسيت رسالتي كه مسئولان صدا و سيماي جمهوري اسلامي برعهده دارند را نشان ميدهد. هرچند اهميت اين نقش بقدري بديهي است كه نيازي به توضيح ندارد لكن بد نيست اشاره اي به يك نمونه كه در همين دهه عاشوراي امسال شاهد آن بوديم داشته باشيم . در روزهاي پاياني دهه عاشوراي امسال رسانه ملي نوحه يك نوحه خوان عراقي را مكررا پخش كرد كه اشعاري را به زبان فارسي و عربي در يك جمع سينه زن در يك حسينيه ميخواند و بازار گرمي هم داشت . اين نوحه به سرعت در سرتاسر ايران به سي . دي تبديل و خريد وفروش شد و حتي به تلفن هاي همراه نيز راه يافت . اين يك نمونه از فرهنگ سازي قدرتمندانه توسط رسانه ملي است اما محتواي اين نوحه مشترك چه بود بخش هائي از اين نوحه نكاتي داشت كه مخصوص غلات است و مطرح كردن آنها در رسانه ملي حداقل زياني كه دارد اينست كه مسلمانان ديگر را نسبت به اعتقادات شيعه مساله دار مي كند. رسانه ملي آيا مجوزي براي پخش چنين نوحه اي دارد ! ا كمال تاسف گاهي بعضي سخنرانان مطالبي از صدا و سيما مي گويند كه تاثيرات منفي زيادي دارد. باز هم در همين دهه عاشوراي امسال يك روحاني محترم كه از دست اندركاران صدا و سيما نيز هست در حين سخنراني گفت : قرآن بدون امام حسين ورق پاره اي بيش نيست ! آيا مسئولان رسانه ملي به عوارض اين قبيل مطالب انديشيده اند با توجه به اينكه امام حسين عليه السلام خود را فداي قرآن كرده اين روحاني محترم مي توانستند به جاي اين جمله بفرمايند : امام حسين عليه السلام و شهداي كربلا با نهضت و شهادت خود قرآن كريم را به بهترين شيوه تفسير كرده اند.
در خاتمه پس از اینکه ملای سرمقاله نویس به تاریخچه طرح وبر نامه ریزی سازمان سیای آمریکا آنگونهکه خود خواسته اشاره کرد ه وگفته پس ز سو نگونی رژیم شاه از چه زمانی ودر راستای چه اهدافی علیه مرجع شیعه وعاشورا بسیج شد . البته بدون آنکه به زد وبند های مشترک پشت صحنه ی مقامات رژیم تروریستی آخوندی با مقامات آمریکائی بگوید ویا از همکاری مشترک در اشغال گری افعانستان وعراق سخنی بگوید . اماجالب است که رد پای فعالیت عوامل سیا را در داخل ر در دولت مدعی عدالت محور و صدا وسیما جستجو کرده است ودر پایان با نتیجه گیری با تأکید کرده است که سازمان « سيا » درست تشخيص داده است كه عاشورا و مرجعيت دو ركن اساسي شيعه و توفيق تشيع در همه نهضت ها و انقلاب ها بوده اند و خواهند بود و افزوده ولی با زیرکی وهشیاری رهبری ولی فقیه طرح و توطئه های سیا در هم شکسته شده است . غافل ازآنکه عامل همه بدبختی و مشکلات و مصیبت ها و....وجود همن ولی فقیه نوکر پیر استعمار با قدرت واختیارات نامحدود و بدون پاسخگو ی وی می باشد که یک نظامی ساخته است که از رأس تا ذیل آن آلوده به فساد وتبعیض و دروغگوئی وعوامفریی و تزویر وزران دوزیونفاق وخیانت وجنایت ودینفروشی و سوء استفاده از دین جنگ افروزیو صدور بنیادگرائی و تروریسم به منطقه وبه خصوص منحرف کردن فلسفه ی عاشورا می باشد .
هوشنگ – بهداد
شنبه 6 بهمن ماه سال 1386