نقد وبررسی " راه پيمائي 22 بهمن پاسخ ياوه گوئي هاي بوش" روزنامه ی جمهوری اسلامی سه شنبه 25 دیماه سال 1386
پیوسته برای فرار به پاسخگوئی مطالبات و بحران ها، حواله به برگزاری نمایشات تهدید آمیز سیاهی لشکر و بحران سازی های دیگر داده شده است"
سفسطه گری وعوامفریبی کردن ودروغ گفتن و و عده وقول دادن ها و انکار و حاشا کردن ها وخلاصه هذیان گوئی کردن ها گفاتن ندارد که چگونه در 3 دهه گذشته تا حال که آخوند ها در ایران قدرت گرفته وحاکم شده اند بکار برده و متخصصش کتمان کردن حقایق وتحریف گری و منحرف کردن اذهان عمومی و هذیان گوئی می باشند. مگر 15 سال در حال تبعید بودن ولی به خاطر جانفشانی سازمان های انقلابی ودانشجویان ومردم ایران کردن که شرایط باز گشتش اماده شد با معنی بی احساس بودن ، یعنی چه؟ به مردم قول مسکن وآب وبرق مجانی و پول نفت دادن یعنی چه؟ گفتن حکومت آینده از مستضعفان وپا برهنگان است و اقتصاد از آن خر است ومردم ایران از برای ارزان شدن قیمت خربزه انقلاب نکردند و جنگ نعمت الهی است ولا کن تا فتنه در جهان است جنگ هم هست . ارزانی عامل مشکل اساسی گرانی می باشد . زنان احساسی می باشند ومغز شان کوچکتر از مردان می باشد. از همه چاه های عمیق یزد حتی یکی مورد هم زنان حفر نکرده اند واین مسخره است که اگر چنانچه کابینه تشکیل شده وهمه در جلسه منتظر نخست وزیر ورئیس جمهور می باشند . ولی علت تأخیر را جویا می شوند . متوجه می شوند که خانم وزیر یا رئیس جمهور برای زایمان به بیمارستان تشریف برده است . همچنینبرای رفسنجانی شناسنامه ی انقلاب صادر کردن و ولی فقیه را منتسب به وحی کردن و زنده باد مخالف من گفتن وقتل زنجیره ای راه افتادن... بالاخره امتحان الهی برگزار کردن اینان یعنی چه؟ البته این جملات قصار امام راحل دجال و روباه مکار بساز و بفروش رفسنجانی و آخوند متحجر صدوقی امام جمعه ی یزد و آخوند شیاد و خندان خاتمی و و لی فقیه متحجر وخرافه پرست می باشد .
اما در فضای کنونی که فقر وبیکاری گرانی وتورم وافزایش قیمت کالا ها در جامعهدرکنار سرکوبگری واختناق ودست وپا قطع کردن و قربانی فلج اسیر و شکنجه شده حلق آویز کردن و مسافران در جاده های برفک گیر و یخ بندان رهاکردن چپ وراست اخبار خفه شدگی ناشی از سیستم فرسوده وعقب مانده ی گاز رسانی مخابره کردن آنهم در کشوری که صاحب دومین منابع وذخا یرگاز جهان است و جامعه به دو قطب اکثریت 80 % محروم و اقلیت 20 % ا جامعه ای این اقلیت صاحب 80 % درآمد ناخالص ملی سرانه در اختیار داشتن با ادعای قول دادن شیاداگرانه حکومت از مستضعفان است واقتصاد از خر است . کدامیک هذیان گوئی وعوامفریی می باشد . جملات قصار بر گزیده ومنتقل شده ی فوق هذیان گوئی می باشند که حاصل و خیانت به اعتماد وآرزوهای مردم ایران می باشد و یا نه ا ینکه با پاک کرن صورت مسئله برای فراموش کردن دروغگوئی ها و هذیان گوئی عوامفریبانه ی رهبران رژیم تروریست آخوندی وانحراف اذهان عمومی که انگار در 3 دهه گذشته وشرایط کنونی این بوش بوده است که در کسوت ولی فقیه در ایران حضور داشته وحکومت کرده ومدعی رهبریت ام القرای جهان اسلام را داشته است که اکنون اینگونه متهم به عملکرد خود به هذیاان گوئی و شکسته شده است :
"از كسي كه به عنوان رئيس جمهور قدرتمندترين كشور جهان در سياست هاي داخلي و خارجي غير از شكست نصيبي نداشته به عنوان جنايتكار جنگي بسياري از سياستمداران و ملت هاي جهان خواستار محاكمه وي هستند و در منطقه خاورميانه همه اقداماتش يكي پس از ديگري با شكست مواجه شده آيا انتظاري غير از اين مي توان داشت كه ياوه گوئي كند و خشم خودرا در قالب كلمات و حملات خشم آلود ابراز نمايد ! اين شگردي قابل پيش بيني بود كه انتظار مي رفت بوش كوچك براي سرپوش گذاشتن بر ضعف ها و شكست هاي خود در سفر دوره اي به خاورميانه عربي به آن متوسل شود."
گذشته از نوع گفتمان وارونه ی سر مقاله نویس و بدون درنظر گرفتن ضریب حساسیت وسمپاتی که نویسنده نسبت به رفسنجانی دارد و حتی بدون گوشزد کردن این واقعیت که پس از اشغال نظامی افغانستان در نماز جمعه تهران خطاب به بوش رئیس جمهور آمریکا در مورد همکاری مشترک در اشغال افغانسان وسقوط حکومت طالبان چه گفته بود؟ همچنین با فراموش کردن این خبر که نوبخت در مورد آمریکا وبوش برای کمک کردن به افراطی های حاکم در ایران که همچنان قدرت را در اختیار داشته باشند که در ستون خبری امروز همین روزنامه بازتاب داده شده است . خلاصه آخر جدا از اینکه در نظر گرفته شود که گوینده ی این سخنان چه کسی می باشد . کجای آن سخنان بازتاب شده ی زیر غیر واقعی می باشد:
"رئيس جمهور آمريكا روز يكشنبه طي سخناني در ابوظبي ضمن ادعاي اينكه جمهوري اسلامي ايران امنيت و ثبات منطقه و جهان را تهديد مي كند و بايد به مقابله با آن پرداخت جملاتي نيز خطاب به ملت ايران به زبان آورد. وي گفت : « فرهنگ غني و توانمندي شما سبب مي شود شايسته حكومتي باشيد كه اين توانمنديها را محترم بشمارد و اجازه دهد كه زندگي بهتري را براي افراد خانواده تان بسازيد اما متاسفانه حكومت شما همه را از اين فرصتها محروم كرده و امنيت و صلح و ثبات همسايگانتان را تهديد مي كند لذا از نظام ايران مي خواهم تا خود را در برابر شما مسئول بداند و روزي خواهد رسيد كه نظامي در ايران روي كار مي آيد كه حقوق و آزادي ها را محترم مي شمارد و تهران به جامعه بين المللي ملحق مي شود و تا آن روز دوستي براي شما بهتر از آمريكا نيست ! » "
البته سر مقاله نویس در ادامه ی سرمقاله ی خود به دلایل نارضایتی خود نسبت به سخنان بوش در کشورهای حوه ی خلیج فارس اشاره کرده است . البته که این اعتراف افشاگرایانه نوعی حالت خودزنی کردن دارد . برای اینکه ناخواسته اعتراف کرده است که به دلیل حضور گسترده ی سپاه پاسداران و دخاللت گری های گسترده ای که در امور داخلی عراق و افغانستان وفلسطین و لبنان داشته وموجب جنگ افروزی وبران وناامن سازی ها در منطقه شده است مدعی شده که نتیجه ی این حضور ودخالت گریها منجر به شکست بوش و آمریکا در این حوزه ها شده است که اکنون با سخنرانی خود ومتهم کردن عامل اصلی بحران سازی وناامن کددن منطقه دارد انتقام می گیرد و. بنابراین برای بی ارزش کردن افشاگری های بوش در مود عملکرد واهداف سران رژیم تروریستی آخوندی آن را چنین ناشی از ضعف روحی سیاسی بوش قلمداد کرده است:
"ضعف روحي او را كه ناشي از شكست هاي پياپي سياست هايش در لبنان فلسطين اشغالي سوريه عراق و افغانستان است نشان ميداد. اظهارات بوش درباره اينكه آمريكا تا 10 سال ديگر در عراق خواهد ماند"
بالاخر ه اینکه در پایان سرمقاله نویس بر عدم توقف سازی اورانیوم تأکید کرده است و افزوده که فشار بوش منجر به تسلیم شدن اهداف هسته ای نظام نخواهد شد . یعنی اینکه زیرآب دیدار ولی فقیه با البرادعی و صلح آمیز بودن پروژه ی هسته ایی و سیاست فرصت سوزی زده شده است . از سوی دیگر مثل همیشه رهبر امارات عربی نیز تهدید شده است و خطاب به وی گفته شده است که اهدای شمشیر وباز شکاری به بوش هزینه دارد . ضمن اینکه از هم اکنون پاسخ مطالبات به مردم ورشد تضاد واختلافات باندی وجناحی و.... وبوش اینگونه به پاسخگوئی تظلاهرات 22 بهمن وبسیج کرد ن سیاهی لشکر برای قدرت نمائی حواله داده شده است "
در موضوع فناوري هسته اي بوش و همكارانش كه تصور مي كردند مي توانند آنرا وسيله اي براي وادار كردن جمهوري اسلامي ايران به تسليم شدن در برابر اراده آمريكا تبديل كنند اكنون همه چيز برخلاف تصور آنها درحال پيش رفتن است . جمهوري اسلامي ايران اكنون به فناوري هسته اي دست يافته افكار عمومي جهان حق ايران را در اين زمينه به رسميت شناخته آژانس انرژي اتمي همكاري قانوني خود با ايران را تقويت كرده و دولت بوش در اين عرصه تنها مانده و از هر زمان ديگري ضعيف تر شده است . پيروزي جمهوري اسلامي ايران در اين عرصه براي بوش و همكاران وي يك كابوس بزرگ است جمهوري اسلامي ايران در منطقه موجب خنثي شدن توطئه هاي آمريكا و شكست طرح هاي بوش و دستياران وي شده است . هر چند دولتمردان آمريكائي و سران رژيم صهيونيستي جمهوري اسلامي ايران را به دادن كمك هاي نظامي و مالي به مردم فلسطين و لبنان و ساير مخالفان آمريكا و اسرائيل در منطقه متهم مي كنند ولي اين واقعيت را نميتوانند انكار كنند كه با پيروزي انقلاب اسلامي موج بيداري و خيزش هاي مردمي در منطقه موجب شكست توطئه هاي آمريكاو صهيونيست ها شده و مواضع ضد استكباري و ضد صهيونيستي رهبران جمهوري اسلامي ايران عامل اصلي تداوم اين بيداري و در نتيجه شكست طرح هاي آمريكا در منطقه مي باشد. اين عامل مهمي براي احساس ضعف رئيس جمهور آمريكا در برابر ايران است . . امسال نيز همين اظهارات ضد ايراني بوش كوچك در ابوظبي عامل مهمي براي تشويق مردم ايران به حضور در راه پيمائي 22 بهمن و انتخابات 24 اسفند خواهد شد . اين واقعيتي است كه متاسفانه دولتمردان آمريكائي هرگز آنرا درك نكرده اند و اكنون نيز بوش و دستيارانش از آن غافلند. حكام امارات نيز بايد اين هشدار را جدي بگيرند كه اجازه دادن به شيطان بزرگ براي دهن كجي به جمهوري اسلامي ايران در همسايگي ما هزينه اي دارد كه آنها آنرا خواهند پرداخت . اينكه شيخ امارات بي اعتنا به عربده هاي بوش عليه ملت هاي منطقه و عليرغم جناياتش در عراق و افغانستان شمشير به دست او ميدهد و هديه يك ميليون دلاري به او پيشكش مي كند دوري شيخ از واقعيت هاي منطقه و بي خبري او از نفرت مردم جهان عرب نسبت به رئيس جمهور آمريكا را نشان مي دهد. اين دوري و بي خبري يا خود را به غفلت زدن بر شيخ امارات هزينه سنگيني را تحميل خواهد كرد
درخاتمه اینکه اکنون جنگ لفظی با بوش تبدیل به مسکن مقطعی شده است . زیرا به مناسبت ترین حربه و بهانه فرار مسئولان رژیم بربرمنش وتاریک اندیش به پاسخگوئی مطالبات مردم ایران مبدل شده است که در3 دهه گذشته انباشت شده و به تعویق افتاده است . ضمن اینکه سیاسیت وواکنش های هیستریکی که علیه ی سخنان بوش نشان داده می شود و رقیب دوم خردادی با اتهام همگامی با دشمن بیگانه ی آمریکا متهم شدواز صحنه نامنویسی انتخاباتی حذف شد و کمک کرده است که فضای انحصاری نمایش خیمه شب بازی انتخاباتی برای حفظ شرایط کنونی یک دست بودن نظام ادامه یابد . اما از سو دیگر هم ماهیت اصلاح ناپذیری وهم یاغی بین الملل بودن رژیم بیش از گذشته آشکار شده است .مهمتراینکه اهداف پروژه ی هسته ای چون نظامی می باشد ودر راستای تضمین بقای نظام و صدور تروریسم وبنیادگرانیمی باشد امکان عقب نشینی ندارد. از طرف دیگر چون طبق تجربه ی 3 دهه یگذشته بحران ها با بحران ها پاسخ داده شده است . اکنون همانگونه که اشاره شد جواب چندین بحران در تدارک شوی شعار بازی علیه ی بوش و آمریکا در نمایش 22 بهمن داده شده است
.
هوشنگ – بهداد
سه شنبه 25 دیماه سال 1386