نقد وبررسی " آخرين تير در تركش (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان سه شنبه 9 بهمن ماه سال 1386
"دوم خردادی های تند رو ی رد صلاحیت شده همچنان مورد حمایت بوش برای برنده شدن در نمایش انتخابات ملس هشتم می باشد!"
سربازجوپاسدار حسین شریعتمداری که بطور میانگین همه محتوا وسمت وسوی یادداشت های تنظیم شده ی این روزنامه ی دولتی اطلاعاتی – امنیتی – پادگانی و سناریو وپرونده ساز پیرامون دو موضوع مهم کوک وارزیابی بررسی وجمع بندی تحلیل می شود که پیرامون پرونده ی هسته ای ودفاع از آن با هر ابزار ووسیله ودیگر تعقیب رقیب دوم خردادی با پیگیری و پشتگار سناریو سازی می باشد که محور هر دو موضوع یاد شده از شیوه ی چماق وهویج وتهدید و پرونده سازی وتحریف گری وکتمان کردن حقایق استفاده می شود . بنابراین مردم ایران ومطرح کردن وپیگیری مطالبات انان هیچگونه جایگاه یا محلی از اعراب ندارند . اما به دلیل حساس و سرنوشت بودن برگزاری نمایش خیمه شب بازی انتخابات – انتصابات مجلس هشتم که بسیار مهم وسرنوشت ساز می باشدبیشتر یادداشت روزها به این موضوع اختصاص داده شده است . از سوی دیگر چون لابی های اعزامی برون مرز پیرامون فعالیت پرونده ی هسته ای بسیار فعال بودند. به خصوص پس از گزارش 16 سازمان ونهاد طلاعاتی و امنیتی آمریکائی و زد وبندهائی که پشت پرده با محمد البرادعی و آژانس بین المللی اتمی شده است. در این مورد مدتی بود که ضریب حساسیت زیاد نبود . از طرف دیگر با سیاست دخالت گری و بحران سازی در عراق و خاورمیانه و باج دادن ها به چین وروسیه مانع از این شده بود که نظر اجماع گروه 5+ 1 در مورد پیگیری پرونده ی هسته ای حاصل شود . از این منظر اکثر یادداشت روزها برای سناریو وپرونده سازی فعالیت دوم خردای های بازسازی شده و عقیم کردن فعالیت واهداف آنان کوک شده بود. بطوریکه در نهایت پیشگفتار وپی زمینه های سخنرانی ولی فقیه برای استان یزد در همین یادداشتروزها تدارک و آماده شد . برنامه ریازن پشت صحنه آنگونه برنامه ی دقیق تنظیم کرده بودند که می دانستند در چه تاریخ ولی فقیه می بایست که بیت رهبری و جماران را به سوی استان یزد ترک کند و باید درآنجا چه بگوید؟ تاکه بهترین سوژه وابزار تبلیغاتی هم علیه ی دوم خردادی ها در دسترس باشد .هم مانع از نامنویسی چهره های تندرو وسرشناسدوم خردادی ها شود . هم اینکه بستر سازی برای رد صلاحیت گسترده ی نامزدان نامنویسی کنذده ی شود. اکنون که خیال سربازجو پاسدار یادداشت روز نویس از این موضع راحت شده است . یعنی اینکه دوم خردادی ها هم برخلاف تصوری که آخوند کروبی به دلیل نقش واسطه یا غضنفر گلزن تیم خودی که اجرا می کرد برایش قابل قبول نبود که عاقبت چنین منجر به چوب و پیاز برای دوم خردادی ها شود که به این ابعاد گسترده نامزدان دوم خردادی حتی وابسته به حزب مضحک ودست ساز اعتماد ملی آخوند کروبی تا 80% رد صلاحیت گردند . آنگونه این ضربه ی رد صلاحیت کاری بود که آخوند کوبی و خاتمی و حسن روحانی را مجبور کرد تا که جلسه ی یک ونیم ساعته در خانه بساز و بفروش رفسنجانی جلسه داشته باشد تاکه تصمییم گیری بکنند که چکار باید بکنند تا که مانع از بی رونقی بازار نمایش خیمه شب بازی انتخابات انتصابت نمایشی – فرمایشی امتحان الهی نشود ومورد تحریم سراسری واقع نشود . چونکه آخوند کروبی فقط برای این اعتراف به بازی صدا وسیما گرفته شد تا که اعتراف کند چون اپوزیسیون تبلیغات گسترده برای عدم شرکت در این نمایش خیمه شب بازی کرده اند در خانه ی رفسنجانی جمع شدیم وگفتگوی یک ونیم ساعته داشتیم که چه بکنیم تا که تنور نمایش انتخابات – انتصابات امتحان الهی گرم شود؟ .
اما از سوی دیگر اکنون سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری متوجه شد است که بر خلاف انتظار نشست گروه 5+ 1 در آلمان توافق جمعی حاصل شد و قرار است که در شورای امنیت قطعنامه ی سوم تصویب شود . بنابراین روی این موضوع متمرکز شده پیرامون آن مانور ونظر داده است که گزارش آتی آژانس برخی از خواب ها را بر هم می ریزد. ولی آمریکا می خواهد به نفع رقیب دوم خردادی که همه نامزدان شان رد صلاحیت شده است. هر طوری شده است قطعنامه ای برروی کاذ در شورای امنیت تصویب شود . البته قبل ازاین موضع یری با عنوان سپر ونکته کلی گرد وخاک کرده است وگرده بر زمین سائیده و خر غلت زده وتوفانی از خاک برپا کرده است . زیراکه اسرائیل و آمریکا وعربستان ومصر و بحرین وعمارات متحد عربی را تهدید کرده است و اعتراف کرده است که اینان در تیر رس قرار دارند و افزوده طبق نظر و فتوای فقهی هر یک از اینان که سپر دشمن شده باشند از نظر شرعی می بایست به اینان حمله و موانع از سر راه برداشته شوند. البته این تهدید در پاسخ طرح وتوطه ی شکست خورده ی دخالت گری در امور داخلی فلسطین اتخاذ شده است که ناشی از شکست تحریک جهاد اسلامی فلسطین به راکت پرتاب کردن به خاک اسرائیل وتشویق حماس به پرتاب موشک به خاک اسرائیل پرتاب کردن ومکمل جهاد اسلامی فلسطین بود . قرار بود تاکه با واکنش نشان دادنارتش اسرائیل بتوان بحران یا جنگی 33 روزه ی دیگری مکمل ومشابه ی جنگ 33 روزه ی تدارک وبرنامه ریزی شده ی سپاه پاسداران وحزب اله لبنان با اسرائیل به وچجود آید. ولی چون برنامه ریزان بیت رهبری و ولی فقیه و سپاه پاسداران در نوار غزه با شکست مواجه شدند . آنگونه که حتی یک مورد یافت نشد تاکه از فراخوان محکوم کردن اسرائیل و حمایت از حماس که وزیر آدمربای امور خارجه منوچهر متکی خواهان آن شدهبود واز کشورهای عضور کنفرانس اسلامی خواسته بود که محکوم وحمایت کنند یا با اینکه حاضر شد که مکان میزبانی این اجلاس در نهران باشد ولی بازهم پاسخ مثبتی دریافت نشد وضریب ایرولگی رژیم تروریسی آخوندی بوضوح علنی شد. برای اینکه مصر در دام بازی تدارک دیده شده در نوار مرزی غزه نیفتاد. بیشتر موجب خشم مقامات رژیم تروریستی آخوندی شد و سرباز جو پاسدار حسین شریعتمتداری مجبور به تهیه وتنظیم سپر ونکته شد .اما برای خنثی کردن عدم تصویب و صدورقطعنامه ی سوم در شورای امنیت سازمان ملل فشارهای تبلیغاتی وتهدیداتی شروع شده است . رئیس گرمکان محمد علی جعفری با شبکه ی خبر رسانی تلویزیونی الجزایر آمریکا را تهدید کرد که اهداف شما در تیررس می باشند. همچنین از سوی دیگر با برگ سوخته شده ی وزیر آدمربای امورخارجه منوچهر متکی بازی شده که وارد صحنه شد واز عدم عقب نشین غنی سازی اورانیوم گفته است . به موازات آن سربازجو حسین شریعتمداری در یاددشت روز امروز این پرونده ی هسته ای را تعقیب کرده است وپیگیری پرونده ی دوم خردادی ها ونهضت آزادی ومجاهدین وخامی را با انتظار خاتمی با دکتر داوری از موضع تند وتیز ضد آمریکائی دنبال کرده است که مربوط به پس از 30 خرداد سال 60 به بعد می باشد. البته که مشخص است پیگیری سیاست از توبره وآخور خوردن مکمل ومرتبط بهم دیگر می باشند . بنابراین باز هم به موضوع رقابت وتضاد اصلی خیمه شب بازی انتخابات ختم می شود . برای اینکه سربازجو پاسدار یادداشت روز پرونده ی هسته ای و داستان انتخابات را اینگونه بهم پیونده داده است :
"تا آنجا كه به امريكايي ها مربوط مي شود به دلايل متعدد مايلند به هر شكل ممكن «يك كاغذي كه بتوان نام آن را قطعنامه گذاشت» عليه ايران تصويب شود. از ديد آنها در شرايط فعلي «اصل» قطعنامه بر «محتوا»ي آن ترجيح دارد، چرا كه هدف از آن نه تاثير گذاري بر اراده ايران در پي گيري برنامه هسته اي اش -كه يقين حاصل كرده اند تاثيري نخواهد داشت- بلكه اثرگذاري رواني بر فضاي سياست داخلي ايران و خصوصا زمينه سازي براي رويگرداني مردم از اصولگراياني است كه غربي ها -به درستي- مي پندارند در صورت تداوم حضور خود در كرسي هاي قدرت، استراتژي فعلي براي مديريت پرونده هسته اي را ادامه خواهند داد. طبيعي است امريكايي ها مايل باشند اين جريان سياسي در ايران با گروه ديگري كه به هيچ وجه نماينده افكار عمومي ايران در بحث هسته اي به حساب نمي آيد اما از مدت ها قبل علاقمندي خود را به فدا كردن فناوري هسته اي پيش پاي آرزوي واهي ارتقاء روابط با غرب به صراحت ابراز كرده، جايگزين شود. به همين دليل امريكايي ها تلاش مي كنند بر چارچوب روانشناختي تصميم سازي سياسي توسط مردم ايران چنان تاثير بگذارند كه نتيجه انتخاب آنها، بيرون آمدن نام گروه هاي هوادار غرب در ايران از صندوق هاي راي باشد و تصور مي كنند بهترين راه براي سوق دادن مردم ايران به سمت اين تصميم، اين است كه دورنماي تداوم سياست هاي هسته اي فعلي نزد آنها فوق العاده خطرناك و تيره و تار جلوه داده شود. صدور يك قطعنامه چند روز يا هفته مانده به روز انتخابات قرار است يك چنين حسي را به مردم ايران منتقل كند. اين نقشه امريكايي هاست، نقشه اي كه اگرچه سعي شده حتي المقدور پنهان نگهداشته شود اما چيزهايي از آن به رسانه هاي غربي درز كرده استامريكايي ها به دو علت براي صدور قطعنامه بعدي با اين مشخصات عجله فراوان دارند. علت اول اين است كه معتقدند اين قطعنامه اگر قرار است بر انتخابات مجلس در ايران تاثير بگذارد بايد حتما در زماني صادر شود كه رسانه هاي داخل و خارج از ايران فرصت كافي براي بيرون كشيدن ملات يك عمليات رواني مفصل عليه ملت ايران از دل آن را داشته باشند. بنابراين تحليل امريكايي ها اين است كه اگر قطعنامه در زماني خيلي دور از روز انتخلابات يا خيلي نزديك به آن صادر شود عملا نخواهد توانست تاثيري بر مولفه هاي سازنده تصميم مردم ايران بگذارد و لذا نان را بايد در زمان مناسب چسباند تا نه بسوزد و نه خمير بماند. مهم تر از اين امريكايي ها نگرانند كه اگر تا پيش از آغاز نشست فصلي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي در ماه مارس موفق به بيرون آوردن يك قطعنامه از شوراي امنيت نشوند پس از آن ديگر ممكن است آرزوي قطعنامه صادر كردن عليه ايران براي هميشه در دلشان بماند."
سربازجو پاسدار سناریو وپرونده ساز همانگونه که در مقاله یهانتظار خاتمی بقلم داوری با یک تیر چند هدف زده است . ادامه ی مشابهی همین تاکتیک را در یادداشت روز خود دنبال کرده است . برای اینکه در پایان یادداشت روز خود اینگونه پیام چند جانبه ی مشابه داده است ودوم خردادی های تندرو را همگام آمریکا کرده است :
"مشكل اما اين است كه سردمداران كاخ سفيد مدتي است توان انديشيدن صحيح را از دست داده اند و احتمالا در اين مورد هم مثل خيلي موارد ديگر موانع را به درستي محاسبه نكرده اند. درباره اين اشتباه محاسبه ها در فرصتي ديگر سخن خواهيم گفت اما در مقطع فعلي مهم تر از هر چيز اين است كه اقليت اصلاح طلبان تندرو و غربگرا در ايران بينديشند كه امريكا چرا براي كمك به آنها اينگونه خود را به آب و آتش مي زند؟ و بعد به قول دوستي كلاه هايشان را كمي بالاتر بگذارند."
در خاتمه اینکه سربازجو پاسدارحسین شریعتمداری معلوم نیست که چرا توضیح نداده است که اگر تندروهای دوم خردادی با بوش و آمریکا می باشند . پس برای چه 80% نامزدان وابسته به آخوند کروبی رد صلاحیت شده اند؟ درصورتیکه موضع آخوند کروبی اگر بیش از این سربازجوی شکنجه گر حسین شریعتداری تند و تیز تر علیه ی دوم خردادی تندرونباشد کمتر نیز نمی باشد؟ همچنین چرا تعداد 40 نماینده ی کنونی مجلس کنونی اصول گرا رد صلاحیت شده اند؟ بنابراین وارونه گوئی وتحریف گری که آمریکا دچار مشکل است ولی در برابر رژیم تروریستی آخوندی سکوت کردن برای چیست و قرار است که چه کسانی فریب داده شوند تا که ندانند واقعیت چیست؟ آخر کدام رژیم مردمی یافت می شود که چنین الم شنگه ای برپا کند که اکنون رژیم بربر منش و تاریک اندیش ضد بشری برپا کرده است؟ آخر جوک مضحک امتحان الهی دیگر چه صیغه ای می باشد؟ مگر چقدر می شود از دین ومذهب اینگونه شبادانه استفاده ابزاری کرد ؟آنهم پس از 3 ده ی تجربه ی سیستماتیک از دین برای غارتگری و جنلایات و خیانت و عوامفریبی و جنگ افروزی حاکمان که مردم ایران دارند. در صورتیکه کیست که هنوز نداند از رأس تاذیل این رِژیم تروریستی آخوندی آلوده به فساد ودزدی وتبعیض ودوروئی و بی صداقتی می باشند؟
هوشنگ – بهداد

سه شنبه 9 بهمن ماه سال 1386