نقد وبررسی " چه شد كه عاشورا شد (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان پنجشنبه 20 دیماه سال – 1386
چرا در حکومت آخوندی یک عاشورا شناس غیرعلاقمند به مادیات وثروت دنیوی یافت نمی شود؟!
ازاینکه واقعه کربلا تبدیل به بهترین ابزار تبلیغاتی گری برای مفتخوان حرفه ای گریز به صحرای کربلا شده است که سالیان بس دراز وطولانی است که اینان با راه انداخن بساط ودکان دین فروشی زمینه کسب درآمد وممر روزی برای آخوندهای مفتخور وانگل شده است . به خصوص اینکه 3 دهه است که اینان در ایران بر اریکه ی قدرت نشسته اند و زیر پرده ی دین دست به هر جنایت وخیانتی و اعمال ضد بشری که خواسته اند زده اند. اما از اینکه طلبه پاسدار یاداشت روز نویس شده زیادی ذوق زده شده و زود تر به پیشواز عاشورا رفته است . جالب است لابد خواسته است همچون ولی فقی عقب نماند ودر توصیف عاشوا د ر بستراهداف مشخص لیه ی رقیب دوم خردادی در نگر مبارزه با دشمن آمریکا بر سر منبر رود و روضه ی مبسوط به خواند .
این شتاب و عجله کاری و ذوق زدگی طلبه ی پاسدار یادد اشت روز نویس شده مرا به یاد دوران جوانی ویک سینما انداخت . فیلم چون کهنه بود . پس از نمایش قطع ووصل می شد . آنقدر ادامه یافت که صدای اعتراضی هو وسوت کشیدن تماشاچیان در آمد . یکی از میان تماشاچیان ناراضی در داخل سالن سینما خطاب به آپاراتچی سینما فریاد زد که نمی شود آخر فیلم را اولش نشان دهید تا پاشویم برویم به دنبال کارمان. اکنون این طلبه پاسدار یادداشت روز نویس عاشورا را در روز اول محرم به بررسی و توضیح عاشورا پرداخته است تااینکه بقول خودش زودترتوانسته باشد عبرت های تاریخی را به مخاطبین خودش توصیه کرده باشد . طلبه پاسدار یادداشت روز نویس پس از اشاره کردن پوسیده شدن تمدن های بزرگ از درون به واقعه کربلا گریز زده است وپرسش کرده است که چرا با وجود حضرت محمد وحضر علی، امام حسین آنگونه شهید شد وبر سر یاران و اعضای خانواده اش آن آمد که به طفل 6 ماهه هم رحم نشد. بالاخره خودش نیز پاسخ را اینگونه داده است :
"به طور مختصر بايد گفت پاسخ سؤال مذكور چيزي نيست جز گرفتار شدن جامعه و به ويژه خواص جامعه به همان آفاتي كه به گواه تاريخ همواره سلامت و بقاي دولت ها و تمدن ها را تهديد كرده و موجب سقوط و زوال آنان بوده است. آفاتي مثل مبتلا شدن خواص جامعه به مسائل مادي و دنياطلبي از جمله دست اندازي به بيت المال، ثروت اندوزي، غفلت از ياد خدا و از وظيفه اي كه در قبال دين و مردم بر عهده داشتند و فرو رفتن آنان -كه به نوعي الگوي جامعه هستند و انحراف آنها موجب انحراف ديگران مي شود- به لجنزار حرامخواري و فساد و لذت جويي است"
البته فارغ التحصیلان وپرورش یافتگان مکتب حوزه های علمیه همچون قم که اساس و بنیان فکری واندیشه اشان سفسطه گری می باشد که پیرامون ابتدا مرغ بوده یا نه تخم مرغ بوده می باشد ومی چرخد . خلاصه شیوه ی گفتمان وتحلیل کردن وبحث و سئوال و پرسش شان به روش به در گفتن است تا که دیوار بشنود. برای اینکه این پاسدار طلبه ی یادداشت روز نویس مخاطبینی دارد که شامل حال رقیب می شود که می بایست همه ضعف ها وکاستی های موجود بر سرش شکسته شود . برای همین هرگز به شیوه ی علت ومعلولی با پدیده ها و وقایع اجتماعی و سیاسی و... برخورد نمی شود. چونکه هدف عوامفریبی کردن و ابزار استفاده از دین نمودن برای قبضه ی قدرت وانحصاری حفظ کردن و حذف رقیب از صحنه ی رقابت است . به همین دلیل طلبه پاسدار یادداشت روزنویس مترجم و مداح ولی فقیه شده است و با آویزان شدن به گفته های وی در یزد وبلغور ونشخوار کردنش و بدون آنکه نامی بطور مستقیم از کسی ببرد و یا اینکه به ریشه ی اصلی انحراف و روی آوری رقبا یا مدعیان دیتنمداری به دنیای مادی و جمع آوری و افزون کردن ثروت ودو دستی به آن چسبیدن اشاره ای حتی کوچک داشته باشد . اما اینگونه روی سخن به رقیب ، برایش روضه ی عاشورا گونه ی خود را بیان کرده وهشدار داده است که ناشی از نا فهمی یا بد وکج فهمی اینان از عاشورا بوده است که به سوی دشمن گام بر داشته اند:
"امروز نيز براي آنكه خداي ناكرده، انقلاب ظلم ستيز و ضدسلطه بيگانه مردم ايران به همان آفات دچار نشود، بزرگترين و مهم ترين وظيفه «شناخت خطرهاي اصلي» است. خطراتي كه اگر شناسايي و با آنها به موقع مقابله نشود راه رشد و تعالي جامعه را مي بندد و فساد و تباهي را با بازگشت مجدد استبداد و سلطه اجانب بر كار و بار اين ملك و ملت حاكم مي كند. خطراتي كه رهبري انقلاب طي سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي و آخرين بار آن در جمع مردم قهرمان يزد، درباره آنها، به همه، و به ويژه به خواص و بالاخص به مسئولان و دولتمردان هشدار مي دهند: «امروز مهم ترين خطر سست شدن عزم و اراده و غفلت و گرفتار هدف هاي كوچك دنيايي شدن است» خطراتي كه پيش از آنكه بيروني باشد و به قوت و تجهيزات دشمن علني و بي نقاب مربوط شود خاستگاه دروني دارد. خطراتي كه اگر همه- به ويژه جريان ها و فعالان سياسي- آنها را جدي نگيريم و از آفات و پيامدهاي آن به تصور اينكه مربوط به گذشته است، غفلت نمائيم، معلوم مي شود كه پيام عاشورا را دريافت نكرده ايم و درس ها و عبرت هاي آن را نياموخته ايم. بايد همواره به ياد داشته باشيم كه اگر در ماجراي عاشورا و صف بندي ميان جبهه حق و باطل در آن زمان، فردي مثل عمربن سعد ابن ابي وقاص در انتخاب ميان امام حسين(ع) و يزيدبن معاويه درمانده بود، نه اينكه او در تشخيص ميان جبهه حق و باطل ترديد داشت، بلكه او براي رسيدن به «ملك ري» راهي را برگزيده بود كه لاجرم به حضور در صف يزيد منتهي مي شد، و امروز نيز نه اينكه تشخيص ميان ظالم و مظلوم از ميان رژيم مستكبر آمريكا كه شيطان مجسم روزگار ماست و ايران انقلابي، سخت باشد، بلكه آنچه برخي از فعالان عرصه سياست را در اين گير و دار سرگردان كرده است، عشق به دنيا و قدرت زدگي و امتيازخواهي است كه بعضاً آنان را به اردوگاه دشمنان مردم و انقلاب نزديك مي كند تا آنجا كه به ننگ حمايت دشمنان قسم خورده اين ملت مظلوم تن مي دهند. در اين ميان توقع از خواص و نخبگان جبهه حق اين است كه اگر در ميدان سياست حاضرند، پيشاپيش بايد تكليف خود را با دنيا و آخرت روشن كرده باشند و با بهره گيري از تاريخ و عبرت از «عاشور »آني از خطرات و آفاتي كه امروز مثل هميشه جبهه حق را به ويژه از درون تهديد مي كند، غافل نباشند."
در خاتمه اینکه این دیگر خیلی مسخره است و بیش از حد پرروئی و سور زدن به سنگ پای قزوین می خواهد که به این سادگی همچون آب خوردن بتوان واقعیات ها وارونه کر و حقایق را کتمان نمود و آنگونه ادعای کمدی وارونه کرد که گویا پس از سپری شدن 1400 سال و 3 دهه حکومت مذهبی فاشیستی که بر ایران حاکم شده است که خودش را ام القرای جهان اسلام می داند . مهمتر اینکه 3 دهه است که یک مشت آخوندهای حرفه ای با سابقه ی طولانی امام حسین کشی بر سر منابر مساجد وتکایا در شه وروستاهای سرار ایران که اکنون بقدرت رسیده اند و مدا حان ونوحه گویان پامنبری وخبره وهف خط تر ازخودشان را نیز به خدمت دارند . باز هم ادعا شود که اینان هنور در فهم دانستن عاشورا مشکل داشته اند و همینگونه چشم بسته ونا آگاهانه به دنبال زر اندوزی و جمع آوری ثروت رفته و چنگ اندازی بر اقتصادی کرده اند که خمینی آن را به خر حواله داده بود . عجیب است که در شرایطی که از رهبر و بیت رهبری گرفته تا رئیس مجمع خبرگان رهبری ومجمع مصلحت نظام و اعضای شان تا رئیس انتصابی قوه ی قضائیه حمی کلان دزدان وغارتگران حرفه ای و اعضای شورای نگهبان وآقا زاده ها شان همگی مسابقه ورقابت وحشتناک در دزدی و غارتگری بیت المال دارند وهر روز بیشتر مردم ایران را سر کیسه می کنند و به روز سیاه تری می نشانندش و همه ی رقابت وتضاد وسگ دعواهای شان برای قدرت بیشتر در راستای چنگ اندازی برای ثروت بسشتر می باشد . ولی مداح وارونه گوی طلبه پاسدار یادداشت روز نویس شه بر خلاف اینکه خودش اعتراف و اذعان کرده است که قدرت ها وتمدن های تاریخی از درون وداخل دچار اضمحلال و پوسیدگی ونابودی شده اند ونه اینکه دشمن بیرون توانسته باشد موجب نابودی اینان گردد. ولی مع الوصف با زهم مشخص نیست که چرا در پایان دچار سرگیجه و دگردیسی وتناقض گوئی شده است و ریشه ی اصلی را فراموش کرده و رقبا را سرگردان میان ظالم آمریکا و مظلوم رژیم تروریستی آخوندی معرفی کرده است که در نهایت به اردوگاه دشمن آمریکا رفته و در آنجا خیمه زده اند. چونکه عاشورا را درک نکرده و توقع زیاده خواهی دارند . آنهم زمانی این ادعای مضحک و وارونه شده که نظام یک دست شده است ونهادهای قدرت وثروت دربست در اختیار و فرمان باندهای مافیائی وابسته به ولی فقیه خبره ی عاشورا ودشمن آمریکا شناسی می باشد و پس از رئیس جمهور شدن پاسدار احمدی نژاد این غلامک سپاه پاسداران و گماشته ی ولی فقیه که خودش پرونده ی بسته شده ی اختلاس مبلغ 350 میلیارد تومانی در زمان شهردار تهران بودنش دارد. ولی مشخص نیست که 150 میلیارد دلار در آمد نفت در دوران ریاست جمهوری این شیاد به کجا رفته است؟ زیرا که هم از ذخایر حساب پس انداز ارزی دوره ی اتمی که 15 میلیارد دلار بود کاسته شده و به رقم 7 میلیاردد لار ارزی رسیده است وهم اینکه وضعیت اقصادی و معیشتی مردم بدتر از گذشته شده است وهم اینکه رشد لجام گسیخته ی تورم و گرانی و افزایش قیمت ها در جامعه ادامه داد وبیداد می کند .
بالاخره اینکه معلوم نیست که چرا طلبه پاسدار یادداشت روز نویس شده نگفته است که کدامیک در میان مسئولین وابسته به هر دوجناح و باندهای مافیائی و به خصوص رهبر ولی فقیه یافت نمی شود که طبق معیار ارزیابی تعیین شده شناخت عاشورا اینان عاشورا را فهم ودرک کرده باشند و علاقه ی وافر به مادیت بناشند و صاحب ثروت های باد آورده ی نجومی نباشند؟ وچرا این پاسدار طلبه ی یادداشت روزنویس با طرح عنوان یادداشت روز از زور ذوق زدگی وعجله کاری حول شده وبا سر برتوی دیگ حلیم افتاده و چنین دست به خودزنی ویا خودکشی سیاسی زده است و پته ی همه را برروی آب ریخته است. زیرا که ادعایش تبدیل به تف وتاق و ریش شده است و موجب شده که ریش رهبر وسایر مقامات ومسئولان رژیم تروریستی آخوندی را تر و خیس کند.
هوشنگ – بهداد
پنجشنبه 20 دیماه سال – 1386