نقد وبررسی " رويا به جاي استراتژي (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان سه شنبه 10 اردیبهشت ماه سال 1387
"به نظر می رسد که چشم ائداز رابطه ی رژیم با سوریه به دلیل آمادگی سوریه برای صلح با اسرائیل سخت شکر آب وتهدید آمیز شده است."
حتماً شنیده اید که گفته می شود یارو مثل گاو 9 من شیرده می ماند . یعنی اینکه گاو اینهمه شیر می دهد . ولی آخرش که شیر دوشیده می شود گاو با یک حرکتی یک لگد می زند بر زیرسطل یا ظرف شیر وهمه اش را می ریزد زمین . یا اینکه گفته می شود یارو بی مرام است و کردار ندارد . چونکه هزار تومان می خرد و لی آخرش یک قرون می فروشد. البته به رقم هزار تومان اشاره شده که آن زمان هزار تومان ارزش داشت و مثل شرایط کنونی نبود که همچون قول و وعده های مسئولان رژیم تروریستی نیست که هیچگونه اعتباری ندارد. حال داستان سوریه است که 3 دهه است که مفت خوری و باج گرفته است و اکنون که شرایط خطری وجدی شده است با وسطاطت گری دولت ترکیه قرار است برای حفظ موقعیت ومنافع خودش خرجش را از رژیم تروریستی آخوندی جدا کند . چونمی خواهد از منافع ملی کشورو مردم خودش دفاع کند. امل خبر آنگونه غیر مترقبه وناخوشآیند می باشد که سربازجو پاسدار یادداشت روز نویس سراسیمه و برآشفته شده وبدون مقدمه این خبر را بازتاب داده است که در ماه های آینده سوریه کانون تحولات مهمی خواهد بود . دلیل را خبرهای جسته وگریخته دو هفته گذشته دانسته است که مربوط روابط پنهانی سوریه با اسرائیل باز می گردد که اکنون علنی شده است. یعنی اینکه تا اینجای قضیه 2 بر هیچ رژیم تروریستی آخوندی گل خورده و عقب است . زیرا که یکی از سوی ترکیه است که نتیجه ذوق زدگی وماه عسل رفتن ازاینکه اسلام گرایان در ترکیه پیروز شدند وکلی شاخ و شانه برای دوم خردادی ها کشیده شد که این پیروزی نتیجه ی بازتاب پیام های خمینی در 3 دهه گذشته است که اکنون این پیام در ترکیه شنیده می شود و مکمل آن پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه با اسرائیل چاشنی شده بود ونتیجه گرفته شده بود که اسلام گرایان ترکیه نزدیک به اسلام گرایان حاکم و غالب کنونی در ایران می باشند وهیچگونه تجانسی با دوم خردادی ها ندارند . اما گل دریافتی دوم از سوی هم پیمان رژیم تروریستی در منطقه یعنی سوریه دریافت شده است . یعنی اینکه ایجاد هرگونه رابطه ی دیپلماتیک میان اسرائیل و سوریه یعنی طناب بسته شده بر دست وپای سران رژیم تروریستی آخوندی برای مانور دادن در لبنان و فلسطین وکارشکنی و دشمنی نمودن در روند صلح خاورمیانه است که با شرایطی که اکنون در عراق به وجود آمده است که هرروز اسناد ومدارک بیشتری بدست می آید که چگونه رژیم تروریستی در عراق دخالت می کند. اوضاع را حاد و پیچیده می شود؟
از سوی دیگر شرایط اوضاع داغان وبحران داخلی کنونی می باشد . زیرا که عریان شدن عدم مشروعیت رژیم در دو پرده ی نمایش خیمه شب بازی مجلس انتصابی هشتم بزرگترین زنگ خطربرای سران رژیم تروریستی آخوندی را به صدا در آورده است . به خصوص اینکه هرروز که سپری می شود مشکل تورم وگرانی بیشتراز روز قبل می شود وبر ضریب نارضایتی عمومی می افزاید. حال اگر بحران هسته ای همبر این مشکلات افزوده گردد که دیگر غوز بالا غوز می شود. البته فراموش نشود که شایعات واحتمالات تهاجم نظامی آمریکا نیز خیلی بیشتر کک بر توی تنبان سران رژیم تروریستی انداخته است و پاسدار احمدی نژاد به عنوان پیک سیار فعال شده تا که به پاکستان وسریلانکا و مالزی برود و تلاش مذبوحانه کند تا که وانمود کند که رژیم خیلی هم منزوی و ایزوله شده نمی باشد . البته دلیل دیگر فرار کردن اینن پاسدار ناشی از عدم پاسخگوئی به مشکل تورم و کابینه ی جراحی شده می باشد . بنابراین پاسدار یادداشت روز نویس حق دارد که با شنیدن خبرهائی در مورد ایجاد رابطه ی سوریه با اسرائیل بر هم بریزد و دستپاچه شود و می بایست با حالتی وحشت زده و حسابی ترسیده در دنباله پس از خبر دادن اینکه مدت یک سال و نیم است که بطور پنهانی رابطه میان بشار اسد با وزیر دفاع اسرائیل ادامه داشته است . از سوی دیگر به نمایش فیلم در کنگره ی آمریکا اشاره شده است که در فیلم از تأسیسات هسته ای منهدم شده ی سوریه توسط جنگنده های اسرائیل در سال گذشته سخن به میان آمده است . همچنین به انتقا ل دادن پیام آمادگی عقب نشینی اسرائیل از بلندی های جولان در قبال صلح است تا که سوریه دست از حمایت حزب الله لبنان و حماس بر دارد .سپس نتیجه گیری شده است هدف قطع کردن مرز رژیم تروریستی آخوندی به منتقل کردن سلاح به حزب الله لبنان وحماس فلسطین می باشد .
بهر حال در دنباله پاسدار سرباز جو از موضع تهدید گری بازجوئی با سوریه بر خورد کرده و گفته است که اگر چنانچه سوریه پای میز مذاکره صلح با اسرائیل برود . با دو مشکل مواجه است که ابتدا با جهان اسلام است (منظور بیت لوطی جماران وسپاه پاسداران وحزب الله لبنان می باشد) که می بیست در مورد ترور عماد مغنینه پاسخگو باشد. فراموش نشود تا حال اسرائیل و کویت وعربستان عامل و متهم این ترور معرفی شده بودند . ولی اکنون نظر به سوی سوریه چرخش داده شده است . مشکل دوم را روابط پنهانی سوریه با اسرائیل معرفی شده است . بالاخره پاسدار یادداشت روز نویس در پایان با شیوه ی بازجوئی چماق وهویج با سوریه برخورد کرده است که هم سوریه تهدید شده هم اینکه رهنمود داده شده است که سوریه حسابگر است واز منافع ملی خودش دفاع می کند وحاضر نیست که تخریب رابطه با رژیم تروریستی آخوندی و حزب الله لبنان را با ایجاد رابطه با اسرائیل عوض کند که پیام تهدید آمیز چماق و هویجی که به سوریه داده شد اینگونه است :
"نگاه از منظر سوري به مسئله، موضوع را روشن تر مي كند. سوري ها اگرچه هنوز نتوانسته اند افكار عمومي دنياي اسلام را درباره دو موضوع ترور شهيد عماد مغنيه در دمشق و مذاكرات پنهاني طولاني مدت با اسراييل را متقاعد كنند، اما در اين هيچ ترديدي نيست كه سوريه در تشخيص منافع استراتژيك خود در سطح كلان خطا نمي كند و ايران و لبنان براي آن اهميتي بسيار بيشتر از جولان دارند. بدون شك محاسبه هاي سوريه دقيق تر از آن است كه حاضر باشد برتري هاي استراتژيك و امكانات بازدارندگي ناشي از ارتباط با ايران، حزب الله، حماس و جهاد را به چند تپه بفروشد. ضمن اينكه از همين حالا در اين هيچ ترديدي نيست كه اسراييلي ها به اين زودي ها درباره جولان حتي به طور جدي وارد مذاكره هم نخواهند شد چه رسد به اينكه فرايند واگذاري آن به سوريه را آغاز كنند."
در خاتمه اینکه اینگونه تهدید کردن سوریه که نشانگر شکر آب شدن رابطه به سوریه و ضریب ایزوله شدن رژیم تروریستی و بالا رفتن میزان آسیب پذیری رژیم می باشد . از طرف دیگر تداعی کننده ی فتوا ونظر خمینی است که گفته بود من هرگز عقد اخوت با کسی نبسته ام . یعنی اینکه پیمان های دوستی وموقت وتاکتیکی رژیم تروریستی آخوندی و باج دادن ها کلان به خاطر دربست همگام با اهداف و خطوط سیاسی دیپلمایسی اش می باشد . اگر غیر ازاین باشد هیچگونه بهانه ای ندارد تا شمشیر را از رو ببندد وتهدید علنی را شروع کند . بنابراین برای ترساندن سوریه ومنصرف کردنش احتمال دارد تا که دست به اقدامات تروریستی در سوریه زده شود و این خطر را برای سوریه در بر داشته باشد تا اینکه بشار اسد وادار به تسلیم شود و از ایجاد رابطه با اسرائیل دست بردارد و از قرار داد صلح با اسرائیل فاصله بگیرد . اما تصور نمی رود که نه شرایط داخل عراق ونه اوضاعو وشرایط خلیج فارس به خصوص اینکه بحرین که سفر زن یهودی به واشنگتن اعزام کرده است و درگیری لفظی که میان وزیرآدمکش مورخارجه منوچهر متکی با وزیر امور خارجه عربستان سعودی درحاشیه ی اجلاس کویت به وجود آمده است. مهمتر اینکه نقشی که فرانسه در مورد قول داده شده در مورد تشکیل دولت دمکراتیک فلسطین تا آخر سال میلادی بر عهده گرفته بسیار جدی و فعال است .
بنابراین اکنون که تقریباً به یک نظر اجماع جمعی منطقی و جهانی رسیده شده است که عامل ومحرک اصلی نا آرامی در عراق و فلسطین ولبنان رژیم تروریستی آخوندی می باشد . و مشخص شده که اگر چنانچه مهار نشود ویا اینکه تصمیم برای تغییرات دمکراتیک در ایران اتخاذ نشود . در آینده ی نه چندان دور اگر چنانچه رژیم دارای سلاح هسته ای شود ضریب خطر ونا آرامی ها در منطقه وکشورهای همجوار ایران قابل پیش بینی نمی باشد .به خصوص اینکه نامزدان دوم خردادی ها با اتهامات مشابه همکار دشمن بیگانه آمریکا کنار زده شدند تا که مجلس هشتم پاسداریزه همگام با دولت تشکیل شود که فقط هدفش سرعت بخشیدن به دسترسی سلاح هسته ای می باشد . لذا به دلایلی که در ابتدای این نوشتار گفته شد و بخش پایانی این نوشتار بهترین فرصت برای غرب است که دست به اقدام جدی و مسئولانه بزند . یعنی ابتدا می بایست که برای خارج کردن نام سازمان مجاهدین از لیست گروه و سازمان های تروریستی تلاش شود تا که بر شتاب و سرعت تغییرات دمکراتیک درایران افزوده شود. لذا تأخیر در این تصمیم گیری و فرصت سوزی کردن و شانس بیشتر به باز سازی وترمیم کردن اهداف رژیم تروریستی آخوندی دادن دیگر جایز نمی باشد . زیرا کههزینه و خسارات مادی و انسانی اینگونه اهمال کاری غیر مسئولانه و تأخیر کردن در تصمیم گیری قابل ارزیابی و پیش بینی نمی باشد.

هوشنگ � بهداد
سه شنبه 10 اردیبهشت ماه سال 1387