نقد وبررسی " رزمايش با اهداف ضدامنيتي " روزنامه ی جمهوری اسلامی شنبه 7 اردیبهشت ماه سال 1387
"بودن کشورهایواکنش وحشت از نمایش ماانور نظامی آمریکا در منطقه، با ناظر مصر و اردن "
وقتی که به جای تهدد به نابودی کردن اسرائیل و خود مهمان ناخوانده در اجلاس دوحه کردن که پاسدار احمدی نژاد انجام داد و چندین بار اصرار خفیفانه وحقیرانه ی برای ایجاد رابطه با مصر کرد . اما در نهایت نتیجه ی آن منجر به این شده است که بحرین سفیر زن یهودی به واشنگتن اعزام می کند . آمریکا در کنار شیخ نشینان با نظارت مصر واردن در منطقه دست به مانور نظامی می زند . ضمن اینکه اکنون فشار برروی رژیم تروریستی آخوندی و سوریه وحماس به عنوان عاملین اصلی تشنج در منظقه و دشمنان روند صلح خاورمیانه افزایش یافته است . از سوی دیگر هرروز ابعداد گسترده تر ی از سیاست افشاگری دخالت در امور سیاسی و نظای عراق و دخالت در فلسین ولبنان علیه رژیم تروریستی آخوندی به نمایش گذاشته می شود . از طرف دیگر با توجه به ضریب و دامنه ی اختلافات نزاع و سگ دعواهای باندی و جناحی که رو به گسترش است در داخل کشور رو می شود و ادامه دارد و فضا آنگونه منقبض و مسدود شده است که نه دولت مجبور شده است دست به جراحی یزرگ درون ابینه بزند، بلکه سید خندان خاتمی غمگین وگریان شده واعلام نموده که از سیاست بازنشسته شده است . مهمتر اینکه تق مرحله و پرده ی دوم نمایش خیمه شب بازی مجلس هشتم انتصابی خیلی بیش از مرحله ی اول در آمد وعدم مشروعیت رژیم تروریستی عریان وعیان شده است . همچنین زمانی که نرخ رشد لجام گیخته ی تورم وگرانی و افزایش قیمت کالا ها و مسکن وکرایه ی خانه ها همچنان ادامه دارد و هرروزبرموج نارضایتی عمومی افزوده می گردد . البته اثرات تحریم های ناشی از مصوبات قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل که جای خود دارد و هرروز بیشتر نمایان می شود ودیگر کسی توجی به ادعای مضحک نمی کند مبنی بر اینکه اینان ورق پاره هائی بیش نیستند ، فقط هنر و استعداد تحریف گری ووارونه گوئی هم چون قلم سر مقاله نویس روزنامه ی ولی فقیه یا لوطی جماران جمهوری اسلامی است که قادر است با پاک کردن صورت مسئله ادعای عجیب و غریب کند واینگونه گزارش از کشف مهم دهد"
"موضوع مهمي كه در اين مقوله اهميت دارد عدم شركت عربستان در اين رزمايش است كه بازگوكننده نوعي رقابت تاريخي ميان شيخ نشين هاست و عربستان غيبت خود را به حضور در كنار ساير شيخ نشين ها آنهم در خاك آنها ترجيح داده است . پيش از اين پيشنهاد شده بود رزمايش آمريكا با شوراي همكاري تشكيل شود لكن به لحاظ بار سياسي ـ تبليغاتي منفي و بويژه ابعاد تحريك آميز آن در سطح منطقه اي رياض ترجيح داد حساب خود را از اين رزمايش جدا سازد."
سرمقاله نویس در دنباله ی سرمقاله ی نصحیت آمیز وپند آموز خود به روش دولت ارباب فخیمه ی انگلیس چنگ انداخته و نفاق بی انداز و حکومت کن استفاده کرده ویا تاکتیک برج در برابر بارو ویا روش مخصوص زندان اوین چماق و هویج آویزان شده است . البته بدون آنکه توضیح دهد که چرا صدام حسین رئیس جمهور عراق در روز عید قربان به آن وضع فجیعی بر دار کشیده شد ؟ ولی اکنون با آدرس غلط دادن وطلبکاری نمودن بصورن گرگ در لباس میش رفتن خطاب به کشورهای شورای خلیج فارس چنین پند واندرز داده یا در حقیقت غیر مستقیم اینان را تهدید کرده است:
از نكات عبرت آموز تاريخ معاصر منطقه اينكه شوراي همكاري خليج فارس با اشارات و تاكيدات واشنگتن براي همكاري شيوخ منطقه با صدام به وجود آمد ولي كويت و عربستان دو عضو اين شورا توسط صدام مورد حمله نظامي قرار گرفتند و اتباع كويتي در اوج درماندگي به سواحل ايران پناه بردند و جمهوري اسلامي ايران با آغوش باز از آنها استقبال كرد. جاي تعجب است كه شوراي همكاري خليج فارس عليرغم آنكه فلسفه وجودي خود را دفاع از حقوق و منافع اعضاي شورا اعلام كرده بود نه تنها اقدامي عملي براي درهم شكستن تهاجم نظامي صدام به كويت و عربستان انجام نداد بلكه حتي بيانيه اي هم در جهت محكوميت تجاوز به كويت صادر نكرد و جلسه اي هم در اين خصوص برپا نشد كه اعضاي شوراي همكاري اين زمينه به جمع بندي برسند."
بالاخره ملای سرمقاله نویس فراموش کرده است که سران رژیم تروریسی آخوندی چه میزان به فکر حفظ و دفاع مافع مردم ایران در 3 دهه گذشته به خصوص در شرایط کنونی بوده اند؟× از سوی دیگر مگر چز اعمال سیاست مداخله گرایانه در امور داخلی عراق و کشورهای همجوار و منطقه وبحرانی کردن ودامن زدن به جنگ افروزی در لبنان وبرادر کشی در فلسطین وبرپا کردن جنگ داخلی در فلسطین وسنگر گرفتن در پشت حماس علیه ی ساف و سوء استفاده کردن از حزب الله برای ایجاد ناامنی در لبنان کدام حرکت سازنده ومثبت دیگری در بستر همکاری در منطقه و دفاع از منافع عمومی منطقه بر داشته اند که اکنون اینگونه سرمقله نویس شیپور از در گشادش نواخته شده ونسخه برای حفظ منافع ومصالح اعضای شورای منطقه صادر کرده است: .
"خوبست شيوخ خليج فارس قدري هم به فكر منافع و مصالح كشورهاي منطقه باشند و به ملت خود و حتي آينده خود بينديشند تا مطمئن شوند كه به رغم تبليغات دشمنان و القائات آمريكا و صهيونيست ها « خطر اصلي » از جانب آمريكا و صهيونيست ها متوجه ملتها و دولتهاي منطقه شده است "
. بدون تحريكات آمريكا و صهيونيست ها قطعا صدام براي جنايات جنگي 8 ساله وسوسه نمي شد . بدون شرارتهاي امروز آمريكا قطعا عراق و افغانستان و لبنان در آرامش و امنيت به سرمي بردند و بدون فرصت دادن به آمريكا و صهيونيستها براي بحران زائي در منطقه منافع و مصالح ملتها و دولتهاي منطقه حفظ و تضمين مي شود و امنيت منطقه فقط در چارچوب همكاري « كشورهاي داراي ساحل در منطقه » تامين خواهد شد و جايگزين ديگري نداشته ندارد و نخواهد داشت
"
درخاتمه اینکه سرمقاله نویس به نظر می رسد که کرک وپشمش بد جوری ریخته شده است وهمچون کروکی شیر بی یال وکوپال شده است . زیرا که مثل گذشته شمشیر خودش را از رو نمی بندد و برای شیخ نشینان منطقه کرکری و لغز خوانی نمی کند و آنان را بطور علنی و عریان تهدید نمی نماید ، بلکه زبان کوچکه را درآورده واز طریق پند و اندرز دادن و روضه خواندن وارد شده است . یعنی اینکه متوجه شده است که زمین زیرا پایش خیلی سفت شده است وهرگونه کار خرابی برروی آن ممکن است که با واکنش همراه باشد وگلابزدگی ببار آورد . زیراکه شرایط بحرانی داخی و منطقه ای را درک کرده است . همانگونه که میزان ضربه پذیری رژیم ترورستی آخوندی را نیز خوب فهم کرده که تاچه اندازه است؟ به ویژه اینکه به نظر می رسد که ازشک خوش باوری هم بدر درآمده است وگرفته که ممکن است در پس وپشت این مانور نظامی وتهدیدات وفشار های سیاسی روز افزون منطقه ای و جهانی به احتمال زیادخبرهائی باشد که باید خیلی هم جدی باشد. پس متوجه شده که نمی تواند همچون گذشته با لودگی وفرافکنی و قدرت نمائی از موضع ضعف برخورد قدرت کند. بلکه می بایست که خیلی حساب شده قلم زد و اگر قرار است تهدیدی انجام گیرد تا به حساب برای باج خواهی از موضع ضعف ولی بصور قدرت نمائی باشد این تاکتیک هم حساب شده بشد .
خلاصه به این نتیجه رسیده است که به دلیل حساس و خطری بودن شرایط رژیم نمی توان دیمی نظر داد ویا تهدید کرد . چونکه ممکن است بازتب ا وواکنش خطرناکی نظرات ناپخته در بر داشته باشد . زیراکه اکنون گند آن ادعاای کمدی بی ارزش بودن مصوبات شورای امنیت سازمان ملل د ر آمده است که ای بابا خودزنی و داد وفغان وفریاد کنونی پاسدار احمدی نژاد در مشهد که خبر از جراحی بزرگ درون کابینه می دهد ودر قم حنجره پاره می کد وسینه چاک می دهد و از مافیای اقتصادی یا تروریسم اقتصادی و مبارزه کردن با آن می گوید ووعده ی قطع کردن دستان این مافیای اقتصادی را می دهد و در همدان عاجزانه از تخریب نمودن دولت می به آخوندان گوید وشکایتمی برد . یعنی همان دولت عدالت محور وتحول گرا ومدعی عاشق خدمتگزاری به مردم ایران است که اکنون تورم وگرانی نفس مردم ودولت را گرفته است . اینها همه بخشی از اثرات وبازتاب همان تحریم های اقتصادی یا ورق پاره های بی ارزش می باشد . آنگونه که وزیر اقتصاد جراحی شده از برنامه ریزی فلج کردن کردن رژیم تروریستی آخوندی وزیر خزانه داری آمریکا گزارش داده است که گفته در راستای مصوبات شورای امنیت سازمان ملل این طرح با خودش به همراده داشته است که تورم وگرانی بخش کوچک تأثیر گذاری تحریم های اقتصادی می باشد . ناگفته نماند هرچه اوضاع علیه ی مردم ایران ناهنجار و طاقت فرساتر می شود . در عوض برای باندهای گوناگون مافیائی اقصادی وابسته به دولت وجناح رقیب و پاسدارا نبهترین شرایط ممکنه ی به چاپ به چاپ است که همچناننیز ادامه دارد وهر گزهم چشم انداز مثبتی برای مهار تورم وگرانی و بهبودی اوضاع معیشتی اقتصادی به نفع مردم ایران در کار نمی باشد.
هوشنگ - بهداد
شنبه 7 اردیبهشت ماه سال 1387