پس از 3 دهه اکنون اعتراف شده است فرقی میان شاه وشیخ نبود ودیو رفت و غول از شیشه فرار کرده بر جای آن نشست.
برخی مدعی اند تاریخ دو بار تکرار می شود. یکی بصورت کمیک ودیگری بطور تراژدیک . البته برخی از نابغه هائی هم هستند که که ادعا دارند می خواهند جهان را احمدی نژادی کنند . اینان چون مسلح به دانش نامرئی نورانی شدن می باشند . حال منشأ این نور چیست می تواند نیمه سوز باشد یا چیز دیگری مشخص نیست. چونکه دانستن آن جزو اسرار و راز های مگو می باشد که دانستن آن برای آدم های عادی ضرر و زیان های فراوان بهمراه دارد . البته از سوی دیگر تکرار تاریخ برای برخی دیگر به شکل دیگری اتفاق افتاده است . یعنی یک بار که در آزمون تاریخ تجدید شدند وبار دیگر در آزمون تجدیدی اتفاق افتاد که رفوزه شدن و تاریخ برای شان دوباره تکرار شد . همچنین از سوی دیگر برای مدعیان وتئوریسین های دوم خردادی و اصلاح طلبان که ادعا .می کردند هر گز اوضاع به شرایط قبل از دوم خرداد سال 76 باز نخواهد گشت . ولی شاهد بودیم که چگونه با حماسه سازی های زنجیره ای که بسیجیان وپاسداران در پای صندوق های انتخاباتی در 27 خرداد و سوم تیر سال 84 و 24 اسفند سال 86 خلق کردند نه اینکه تاریخ به ما قبل از دوم خرداد سال سال 76 برگشت داده شد ، بلکه اکنون تاریخ به خیلی به ماقبل آن یعنی به سال های 52 و 53 بازگشت داده شده است . ضمن اینکه فرصت حضور و خودنمائی حتی به همان مدعیان دوم خردادی و اصلاح طلبان نیز داده نشد تا که در آزمایشحماسه سازی اخیر حضور داشته باشند . زیرا که با فضا سازی و اتهام زدن های مخدودش کردن مرز با دشمن وعدم شناخت کافی و لازم در مورد دشمن شناسی و رعایت نکردن فاصله با دشمن و همکار دشمن شدن و اعنتیاد مواد مخدر و فساد مالی و عدم ای بندی به نظام واسلام و... بصورت فله ای یا گله ای رد صلاحیت شدند.
همچنین اوایل انقلاب خیلی زیاد از طاغوت و یاقوت می شد . طاغوت ریشه عربی دارد که از طاغی می آید که یعنی سرکش و طغیان کننده ومهار وکنترل ناپذیر همچون سیلی ویرانگری که زمانیکه طغیان می کند همه چیز را خراب وویران می کند و این صفت به شاه و اطرافیان سیستم پادشاهی گذشته گفته می شد .یاقوت هم در مورد حاکمان نظام پس از شاه بکار برده می شد که جزو ابزار و آلات زینتی و بسیار گرانبها می باشد . بهر حال این اصطلاح که وارد مقلات سیاسی شد واز نظر بار سیاسی یک نوع اتهام وتوهین بود که در ردیف ضد انقلاب محسوب می شد . البته تا مدتی فضای پس از سرنونی نظام گذشته آنگونه بود که هیچکس جرأت نمی کرد که نامی از سیستم گذشته ببرد تااینکه بخواهد از آن دفاع کند . تااینکه بمرور آنقدر بنیانگذار نظام خمینی و اطرافیان وجانشین وپیروانش به مردم ایران وعده های دروغین دادند وخود وارونه عمل کردند که نه مرز میان طاغوت و یاقوت از میان رفت ، بلکه مدعیان یاقوت خود برجای طاغوتیان نشستند وخیلی بدتر از آن کردند. بطوریکه در چتدین سال پیش زمانی که تظاهرات و قیام وشورش های شهری در شیراز و اراک ومشهد و تبریز و قزوین واسلامشهر و... رخ می داد . البته با تهاجم گسترده سرکوب می شد . مردم شعار داده بودند همانگونه که گفتی مرگ بر شاه ، بازهم بگو اکبر شاه اکبر شاه بگو مرگ بر شاه ، یعنی اینکه رفسنجانی برجای شاه نشسته است . البته که اکنون فقط رفسنجانی تنها نیست که اینگونه شرایط را دارد ، بلکه مشابه ی رفسنجانی در این رژیم فاشیستی مذهبی حتی در میان فرماندهان سپاه پاسداران هم فراوان وجود دارد .
فراموش نشود تنها پارامتری که این فرصت و شانس را به آخوندهای شیاد وعوامفریب و آقا زده هایش و شرکایش داده شد تا که هم مسیر انقلاب را تغییر دهند وهم اینکه خود بر اریکه ی قدرت بنشینند ودست به غارتگری و جنایت و خیانت وجنگ افروزی و بحران سازی بزنند ودم از صدور انقلاب یا صدور تروریسم وبنیاد گرائی بزنند همانا سو ء استفاده از نام اسلام ومذهب و دین وتشکیل دادن حکومت مذهبی و ادامه ی جنگ 7 ساله ی ضد ملی و ضد میهنی بود که موجب شد با معجون معجزه آسای مبارزه با آمریکا و شیطان بزرگ هم دولت موقت بازرگان به سقوط کشانده شود وهم اینکه همه نیروهای فعال سیاسی و مخالفین ودگر اندیشان با این حربه ی مبارزه با شیطان بزرگ آمریکا و ادامه ی جنگ ضد ملی و ضد میهنی ایران وعراق از صحنه ی فعالیت رقابت حذف گردند . آنگونه که گمنام ترین آدم های روستائی و حاشیه نشین های محرومی که وارد ارگا ن های سرکوبگر شده بودند در بستر جنگ بمرور قدرت گرفتند واکنون نیز شاهد می باشیم که در اصل قدرت اصلی در اختیار اینان می باشد . از جمله احمدی نژاد رئیس جمهور شده یک پاسدار گمنام و آهنگر زاده است که اکنون فضائی در کشور حاکم کرده است یعنی اینکه ضریب رشد روز افزون و لجام گسیخته ی تورم وگرانی و افزایش قیمت کالا ها در جامعه بیداد می کند . از سوی دیگر به دلیل سیاست دخالت گری در امور داخلی عراق و فلسطین و لبنان وتهدید به نابودی کردن اسرائیل وراه اندازی جنگ 33 روزه با اسرائیل از طریق حزب الله لبنان که موجب بی ثباتی سیاسی و ناامن سازی کشور های نفت خیز خلیج فارس و آشوب زدگی خاورمیانه شده است که محل عبور نفت کش ها می باشد در نهایت منجر به روند رو به افزایش قمت نفت شده است. اما به دلیل بی لیاقتی و بی تخصصی حاکمان بر ایران در آمد حاصل از فروش نفت نه اینکه صرف زیر ساخت های تولیدی و صنعتی و کشاورزی و تسهیلات افزایش تولید نفتی و خدملتی و جاده سازی کشور نشده است و هیچگونه تغییرات بهداشتی و خدمات درمانی و رفاهی و بهبود وضعیت زندگانی مردم ایران به خصوص محرومان وتهی دستان نشده است ، بلکه شرایط رئوز به روز بدتر شده و وضعیت پس رفت بوده است. در صورتیکه پاسدار احمدی نژاد در زمان تبلیغات ریاست جمهوری دوره ی نهم وعده ی بردن نان بر توی سفره ی خالی محرومان می داد و قول داد که برای جوانان کار ومسکن و اشتغال کامل به وجود خواهد آورد تا که نه جوانان سر بار خانواده ها وجامعه ن باشند ونه اینکه والدین نزد فرزندان خود خجالت زده باشند که چرا نمی توانند جوابگوی خواست ومطالبات آنان باشند . همینطور از سوی دیگر تأکید بر مبارزه با مفسدین اقتصادی می کرد . ولی به دلیل فساد بودن نظام از رأس تا ذیل ، سریع تمام قول و قرار ووعده های دااده شده تبدیل بر ضد خودش شد و خبرهای خوش خود کفائی به خصوص در زمینه تولید و فرآورده های کشاورزی که در پایان دوران خاتمی برای مازاد بر نیاز گندم جشن گرفته شده بود همگی پوچ از آب در آمد و واردات رو به رشد محصولات کشاورزی درآمد که زینت بخش فروشگاه های عرضه کننده شده که در تصویر هم قابل مشاهده است و واردات فروش نفت بطور را بطور دربست به خود اختصاص داده است .
اکنون اوضاع آنگونه خراب و داغان وخطری ووابسته شده است که احمد توکلی که قبلاً یکی از مدعیان رقیب انتخابات ریاست جمهوری در برابر رفسنجانی بود و یک مهره ی نزدیک به باند غارتگر و مافیائی ودزد انگلیس بازار و جمعیت مؤتلفه ی عسگر اولادی می باشد و رئیس کمیسیون پژوهش های مجلس هفتم می باشدکه برای مجلس هشتم هم انتخاب شده است و جزو باند های مافیائی اصولگرایان حاکم می باشد که ابتدا خیلی هم از دولت عدالت محور احمدی نژاد دفاع می کرد .. ولی بمرور نسبت به برنامه های اقتصادی دولت موضع انتقادی در پیش گرفت ، بطوریکه در مورد لایحه بودجه ی سال 87 نامه ی انتقادی به رئیس دولت نوشت . اما پاسدار احمدی نژاد در عوض دست به تلافی زد و چند وزیر کابینه که گرایش به احمد توکلی داشت از جمله وزیر آموزش و پرورش را از کابینه ی خود اخراخ کرد . اکنون نیز احمد توکلی شرایط حاکم بر ایران را با سال های 52 و 53 زمان شاه مقایسه کرده است و حرکات وادا و اطوار و عملکرد پاسدار کوتوله احمدی نژاد را درست مشابه حرکات خودسرانه ودیکتاتور مآبانه شاه دانسته و مقایسه کرده است که گزارش آن در سایت بازتاب پاسدار محسن رضائی باز تاب داده شده که در دنباله ی این نوشتار ضمیمه شده است.
بالاخره اینکه به نظر می رسد که تجربه ی 3 دهه ی سخت وپر هزینه و طات فرسا ومخرب نیاز بود تا که از زبان خود مسئولین ودست اندر کاران اعتراف و بیان شود که نه هیچگونه اختلافی میان شاه وشیخ نمی باشد ، بلکه هر هر دوتائی روی یک سکه می باشند . زیراکه نه اینکه دیو رفت ولی فرشته نیامد ، بلکه غول بی شاخ ودم مهار ناپذیر از شیشه فرار کرده به جای دیو آمد و نشست که شیادانه و دجالانه خود را فرشته جا زده بود.
هوشنگ –بهداد
فرودین 14سال 1387