نقد وبررسی " تركيه در آستانه انقلاب" روزنامه ی جمهوری اسلامی چهارشنبه 14 فروردین ماه 1387
"بحران
برون رفت از بحران هسته ای ، تلاش برای بحران آفرینی در ترکیه شده است"
زمان زیادی از تاریخ بر گزاری انتخابات پارلمان ترکیه در سال گذشته نمی گذرد که منجر به پیروزی اسلام گرایان در ترکیه شد . در فراموش نشده است که چگونه هر دو روزنامه ی جمهوری اسلامی و کیهان سناریو وپرونده ساز کیهان سربازجو وشکنجه گرپاسدار حسین شریعتمداری در آن دوران ابراز خوشحالی و پیروزی می کردند وفر یادغریو شادی سر دادند و نوشتند که بالاخره پس از 3 دهه صدور انقلاب اسلامی خمینی که سری شد اکنون این انقلاب و پیام خمینی به ترکیه رسید . خلاصه کلی تحلیل داده شد و ابراز خوشحالی شد و خطاب به رقیب دوم خردادی پیام داده شد که سکولاریسم در ترکیه شکست خرد و بر سرنوشت مشابه اصلاح طلبان دوم خردادی ها و حامیان سکولاریسم در ایران مبتلا شد . البته در ادامه ی این پیروزی اسلام گرایان که دتی بر سر انتخابات رئیس جنجال و دال وجود داشت . در نهایت عبدالله گل از حزباعتدال و توسعه ی اسلام گرای ترکیه رئیس جمهور شد . در دنباله سیاست مداخله گرایانه ی تبلیغاتی – مطیبوهاتی رژیم تروریستی آخوندی در ترکیه دست با تبلیغات گسترده برای لغو حجاب در دانشگاه ها در ترکیه شروع شد.
البته پیگیری این سیاست ناشی از ادامه ی سیاست صدور تروریسم وبنیادگرائی به منطقه می باشد که خمینی بنانذگارش بود و این سیاست پیگیر یکی از پارامتر وتجربه های رمز ماندگاری رژیم تروریستی آخوندی بوده است . اما اکنون که قطعنامه شماره3 180 در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید و شرایط این پرونده ی هسته ای وخیم و بحرانی شده است . می بایست که تلاش های گسترده ی مذبوحانه ی گو ناگون صدور بحران و بنیادگرائ به کشور های دیگر منطقه و همجوار انجام گیرد تا شاید منجر به بحران جدیدی شود یا فرجی حاصل شود تا شاید منجر به برون رفت از بحران هسته ای گردد . به خصوص اینکه اکنون که دست عوامل رژیم تروریستی آخوندی در عراق کاملا ً رو شده است . برای اینکه در شراطی درگیر نظامی میان جیش المهدی مقتدی صدر با نیروهای دلتی نوری لمهدی دست نشانده ی سپاه پاسداران ولوطی جماران بالا گرفت و مقتدی صدر مجبور به اعتراف و افشاگری شد وگفت که در سال قبل که به ایران سفر کرده بود و با لوطی جماران دیدار داشت به وی گفته بود که به صلاح رژیم تروریستی آخوندی نمی باشد تا که بصورت سیاسی و نظامی در امور داخلی عراق دخالت کند .
از سوی دیگر در دو روز سفری که پاسدار احمدی نژاد عنتر لوطی جماران در اسفند ماه سال 86 به عراق داشت . ضمن اینکه خیلی از گروه و دسته و تشکل و سازمان واحزاب عراقی که جزو ائتلافی های دولت و کابینه ی عراق می باشند حاضر نشند با این پاسار دیدار و ملاقاتی داشته باشند . زیرا که معترض بودند این پاسدار احمدی نژاد ولوطی جماران و سپاه پاسداران می باشند که در امور داخلی عراق دخالت می کنند و عراق را ناامن ساخته اند. به خصوص اینکه در دو روزی که این پاسدار احمدی نژاد در عراق بود . اقدامات خرابکارانه و تروریستی در عراق اتفاق نیفتاد ومشخص شد که سر نخ اصلی نا آرامی ها و اقدامات تروریستی در عراق عوامل رژیم تروریستی آخوندی می باشند.
از طرف دیگر اکنون که حماس و ساف دارد بهم دیگر دارند نزدیک می شوند. زیرا که طرحی که لوطی جماران و سپاه پاسداران از طریق حماس دنبال می کردند که هم زمان با تشویق کردن حماس به پرتاب موشک به خاک اسرائیل و چاشنی کردن تأکید اسرائیل می بایست نابود گردد که از سوی پاسدار احمدی نژاد دنبال و مکمل این توطئه می شد تا شاید بتوان از طریق حماس جنگ مشابه ی 33 روز ی حزب الله لبنان با اسرائیل به وجود آورد . اکنون که این طرح هم با شکست مواجه شده است . همچنین سیاست دشمنی که با روند صلح خاورمیانه از طریق حماس وحزب الله لبنان وسوریه دنبال شده است . همیطور اجازه داده نشده است تا لبنان دارای رئیس جمهور جدید شود . بنابراین اکنون که نقش همه سیاست های مداخله گرایانه ی رژیم تروریستی آخوندی برای بحران سازی در عراق و فلسطین ولبنان لو رفته است . همانگونه که گفته شد از سوی دیگر چون بحران هسته ای بسیار جدی شده است . لذا اکنون تلاش شده است که برای ایجاد بحران جدید مرتبط به بحران هسته ای کشور دیگری بر گزیده شود . برای همین است که سر مقاله نویس به فکر انقلاب کردن در ترکیه افتاده است و داستان دادگاهی کردن حزب حاکم عدالت و توسعه را بهانه ی دخالت گری در امور داخلی ترکیه کده است و انتقاد کرده است که چرا گفته می شود اسلام گرایان حاکم بر خلاف قانون اساسی ترکیه در شرف نابودن کردن سولاریسم در ترکیه هستند .
پس بی جهت نیست اکنون سرمقاله نویس نماینده ی مردم ترکیه و انقلاب آنان شده است و نوید انقلاب در برابر مدافعین سولاریسم در ترکیه داده است . بنابراین اگر این اخطار سیاست دخالت گری در ترکیه جدی گرفته نشود . هیچ بعید نیست که با دخالت گری در امور داخلی ترکیه و ضعیت داخلی ترکیه نیز شبیه شرایط عراق و فلسطین وترکیه گردد . برای ینکه توضیح داده شد که پرونده ی هسته ای رژیم تروریستی آخوندی بحرانی شده است و برای عبور از بحران می بایست که بحران جدید در منطقه یا کشورهای همجوار ایجاد گردد . لذا پژواک انقلاب در ترکیه به صد در آوردن ، هشیاری برای ایجاد بحران سازی و جنگ افروزی در ترکیه می باشد. زیرا که زمینه مانور دادن تبلیغاتی و بحران سازی و بهره برداری در راستای اهداف مشخص در عراق و فلسطین و لبنان برای لوطی جماران و سپاه پاسداران اکنون بسیار محدود و بسته شده است . پس نیاز به مکان یا کشور جدید برای بحران سازی نیاز می باشد که به نظر می رسد قرعه به نام ترکیه افتاده است.

هوشنگ – بهداد
چهارشنبه 14 فروردین ماه 1387