نقد وبررسی " كلاه گشاد اسرائيلي ! (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان دو شنبه 2 اردیبهشت ماه سال 1387
"برای چه سربازجو پاسدارحسین شریعتمداری از دومین کلاه گشاد بر سر پاسدار احمدی نژاد گفته است؟"
اکنون که رقابت ناشی از شقه شدن باندهای مافیائی موسوم به اصول گرایان که منجر به شکست مفتضحانه نمایش خیمه شب بازی مجلس هشتم پاسداریزه شد برجسته وعلنی شده است. زیرا که ضربه ای که بر نامزدان شکست خورده رایحه خوش خدمت به پاسدار احمدی نژاد وارد شد که در نهایت اعلام کرد که تصمیم دارد دست به جراحی بزرگ در کابینه بزند . از جمله اینکه شامل حال آخوند آدم کش حرفه ای اطلاعاتی – امنیتی وزیر کشور مصطفی پور محمدی می شود. این خبر بس گران و ناخوشآیند برای سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری تمام شد . زیرا که هم تیم وی بود که در کنار پاسدار محمد باقر ذوالقدر و سیاست حرکت چراغ خاموش منجر به رئیس جمهور شدن پاسدار احمدی نژاد شده بود . از سوی دیگر چون گند عفو ملوکانه دادن به دلال و جاسوس دادن دو طرفه هوشنگ امیر احمدی در آمد ومشخص شد که بدستور پاسدار احمدی نژاد این کار انجام شده است . چند روزی سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری سکوت کرد . ولی چون دلال و جاسوس دو جانبه پس از بازگشت به آمریکا در گفتگوی خود با ر ادیو آمریکا گفت که مورد عفو ملوکانه پاسدار احمدی نژاد واقع شد و ازوی دعوت شد تا به ایران سفر کند و با مهره های بالا برای برقراری ایجادمذاکره و رابطه ا آمریکا دیدار وملاقات داشته باشد. پاسدار شریعتمداری سربازجو وشکنجه گر چون متوجه شد رو دست خورده است . اول از پاسدار احمدی نژاد سئوال کرد که جوا دهد دیدار داشته است یا نه؟ سپس افزود اگر واقعیت داشته باشد می بایست گفت که کلاه گشادی بر سرت رفته است . سپس یقه ی غلامحسین الهام سخنگوی دولت را گرفت که تو چگونه سخنگوئی می باشی که نه خبر از جراحی بزرگ درون کابینه نداری ، بلکه آن را طوری تکذیب می کنی که گویا اطلاع نداری قبلاً هر زمان که اینگونه تکذیب کردن هاچگونه به واقعیت پیوست و تغییروتعویض ها درون کابینه انجام شد. یعنی اینکه بخشی دیگر از اختلافات درون کابینه برجسته شد . اما اکنون صحبت از بر سر رفتن کلاه گشادی دیگر هسته ای تدارک دیده شده از سوی موساد و اسرائیل بر سر پاسدار احمدی نژاد شده است . این موضعگیری افشاگرانه بسر پر معنا و متناقض آمیز است . برای اینکه از یک سو پاسدار احمدی نژاد به نظر می رسد تبدیل به استخوان توی گلو گیر کرده لوطی جماران تبدیل شده است که نمی داند با آنچه کند که خلاصی یابد؟ از طرف دیگر اسدار احمدی نژاد چون متوجه شده است که با دیدار داشتن پاسدار ذوالقدر با تعدا 60 رأس نمایندگان مجلس هشتم که بحث پیرامون نامزد ریاست جمهوری دیگر برای دوره ی دهم به جز پاسدار احمدی نژاد شد و در نظر گرفته شد و قطع امید از وی شده است . اکنون نیز این پاسدار هم به سیم آخر زده است . چونکه با عفو ملوکانه به هوشنگ امیر احمدی دادن و تلاش علنی کردن برای ایجاد رابطه با آمریکا داشتن علناً زیرآب تز مبارزه با شیطان بزرگ لوطی جماران را زده است که باتکای آن نامزدان دوم خردادی ها را رد صلاحیت فله ای – گله ای کرد. دیگری گفته بود که پرونده ی هسته ای در داخل بسته شد و دیگر مذاکره ای در کار نیست . ولی اکنون صحبت از خود سرانه تصمیم گیری شدن ودعوت از معاون البرادعی به ایران شده است که پاسدار حسین شریعتمداری این عمل را کلاه گشاد بر سر برنامه ریزان از این دعوت خوانده است که برنامه ریزاصلی آن موساد اسرائیل و آمریکا می باشد . واقعاً که عجب گند تهدید نابود سازی اسرائیل در آمده است . بهر حال سر بازجو پاسدار حسین شریعتمداری این کلاه گشاد بر سر پاسدار احمدی نژاد را اینگونه تشریح کرده است:
امروز «اولي هاينونن» معاون البرادعي، مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي به بهانه ادامه مذاكرات درباره پرونده هسته اي كشورمان به ايران مي آيد. واژه «به بهانه» را از آن روي به كار گرفته ايم كه مأموريت هاينونن آنگونه كه سخنگوي آژانس اعلام كرده است، بيرون از روال تعريف شده و قانوني مذاكرات است و بر اساس شواهد و اسنادي كه به آن اشاره خواهيم كرد، اين مأموريت با هدف تكميل ترفند مشترك آمريكا و اسرائيل در ارائه اطلاعات و اسناد جعلي عليه فعاليت هسته اي كشورمان صورت مي پذيرد. ترفندي كه به يك نمايش مسخره شبيه است. آقاي هاينونن در اجلاس مارس 2008 شوراي حكام، پرده اول اين نمايش مسخره را كه مطابق اسناد موجود، نمايشنامه آن را موساد نوشته و كارگرداني آن را آمريكا برعهده دارد، به اجرا گذاشت و قرار است در سفر اخيرش به ايران، پرده دوم آن را بازي كند. طراحي و اجراي اين ترفند از سوي آمريكا و اسرائيل تعجب آور نيست؛ آنچه تعجب آور و تأسف برانگيز است، موافقت مسئولان هسته اي كشورمان با سفر هاينونن به ايران است. نه اين كه از ادامه مذاكرات با آژانس خودداري ورزند، بلكه پرسش اين است، چرا با وجود اعلام قبلي آژانس درباره مأموريت هاينونن و موضوع مذاكرات وي، با اين سفر موافقت كرده و سفر او را به عذرخواهي وي از نمايش مسخره اجلاس مارس 2008 مشروط و موكول نكرده اند؟! و البته، هنوز هم دير نشده است و مسئولان محترم هسته اي كشورمان مي توانند - و بايد- براي حفظ عزت نظام اسلامي، اولاً؛ موضوع اعلام شده براي مذاكره، يعني بحث درباره اسناد جعلي اسرائيل عليه فعاليت هسته اي ايران را نپذيرند و ثانياً؛ براي ادامه مذاكرات در روال و بستر حقوقي و فني آن، بر حضور نماينده ديگري از آژانس- غير از هاينونن- تأكيد ورزند.درباره چرايي اين پيشنهاد منطقي كه از اصول سه گانه سياست خارجي كشورمان - عزت، حكمت و مصلحت- ريشه مي گيرد، گفتني هايي هست.
سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری در ادامه ی پرسشگری خود پیرامون پذیرش هاینونن معاون البرادعی به ایران و توضیح و تأکید کردن پیرامون این موضوع که این یک سناریو تدارک دیده شده از سوی موساد و آمریکا می باشد که ارتباط به اطلاعات یک لپ تاپ می شود که قبلاًً آمریکا به اشاره کرده بود که قبل ازآنهم از سوی مجاهدین مطرح شده بود که گفته بودند از یکی از مأموران رژیم آن را بدست آوردند . آنگاه ادعا کرده است که ساختگی است. زیرا که موساد اسرائیل طراح آن سند می باشد و از مسئولین هسته ای خواسته است که هنوز دیر نشده است این دعوت و ملاقات را لغو کند . زیرا که اینگونه با سیاست 3 گانه عزت و حکمت وممصلحت نظام همخوانی ندرد: بود
به ناگاه آقاي هاينونن، اعضاي شوراي حكام را به يك جلسه فوق العاده فراخواند و در آن فيلمي را كه آمريكايي ها مدعي بودند از لپ تاپ شخصي يك مسئول هسته اي ايران به دست آورده اند، براي حاضران به نمايش گذاشت.گفتني است كه بخش عمده اي از متن قطعنامه 1803 به اين سند جعلي اختصاص يافته است.5-آمريكايي ها ادعا مي كردند كه اين به اصطلاح سند را سازمان منافقين از لپ تاپ شخصي يك مسئول ايراني دزديده اند-با همين تعبير-ولي بعدها چند خبرنگار آمريكايي در پي تحقيقات مفصلي فاش كردند كه منافقين، كمترين جايگاه و دسترسي به مراكز هسته اي ايران ندارند و اين فيلم جعلي را موساد ساخته و براي رد گم كردن از طريق سازمان منافقين كه با آن طي سالهاي گذشته روابط نزديكي دارد در اختيار آمريكا و از آن طريق در اختيار آژانس قرار داده است. -امروز -قرار است- آقاي هاينونن با مأموريت شنيدن پاسخ ايران به سند جعلي ياد شده وارد ايران شود و تعجب آور است چرا مسئولان محترم هسته اي كشورمان با توجه به دلايل محكمي كه در اختيار دارند و به وضوح از جعلي بودن فيلم ياد شده حكايت مي كند و علي رغم تمامي موازين حقوقي و فني كه مذاكره درباره اين سند جعلي را مردود و غيرقانوني مي داند، به هاينونن- كه پرده اول اين نمايش مسخره را در اجلاس مارس 8020 بازي كرده بود- اجازه داده اند با مأموريت اعلام شده-مذاكره درباره اين سند، يعني اجراي پرده بعدي نمايش مضحك ياد شده- وارد ايران شود؟! و چگونه حاضر شده اند اين كلاه گشاد اسرائيلي را كه در اوج ناشي گري نيز تهيه گرديده است، تحمل كنند؟!بديهي است كه ادامه مذاكره با آژانس يك سياست تعريف شده است ولي پذيرش زورگويي ها و قانون شكني هاي آشكار آژانس با هيچ منطقي پذيرفتني نيست و ناديده گرفتن اصول سه گانه حكمت،عزت و مصلحت در سياست خارجي و از جمله مذاكرات هسته اي است. و البته مسئولان هسته اي كشورمان بارها در عمل نشان داده اند كه فريب اينگونه ترفندها را نمي خورند و اگر چنين نبود، موفقيت هاي اخير به دست نمي آمد.
در خاتمه اینکه همانگونه که گفته شد اختلافات وتضاد ورقابت های باندهای مافیای درونی بد جوری بیرون زده شده است . به احتمال زیاد پس از برگزاری پرده ی نمایش خیمه شب بازی مرحله ی دوم انتابات مجلس هشتم تند وتیز از اینکه هست خواهد شد . برای اینکه به مرحله ی آتشی ناپذیری رسیده است که مبلغ و مدافع سینه ی چاک پاسدار احمدی نژاد اکنون تبدیل به منتقد وی شده است . زیرا که با حرکات خود سرانه و انتقام گیری که پاسدار احمدی نژاد دارد از خود نشان می دهد علائم خطرناکی از خود بروز می دهد . برای همین مدتی است که سرباز جو پاسدار حسین شریعتمداری شکنجه گر و جزو تیم برنامه ریزان سیاست حرکت چراغ خاموش سراسیمه وارد صحنه می شود و اخطار با رهنمود به پاسدار احمدی نژاد می دهد . زیرا که احساس خطر از عاقبت اینگونه رفتار ها و تصمیمات پاسدار احمدی نژاد کرده است که ممکن است موجب شکست سیاست حرکت چراغ خاموش سپاه پاسداران و نتیجه بخش بودن دسترسی به سلاح هسته ای شود و در نهایت منتهی به شکست نمایش خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری دهم شود و طرح ها و برنامه های تدارک دیده شده ی سپاه پاسداران وتیم محفلی باز سازی شده ی اطلااتی امنیتی سعید امامی در قدرت خزیده شود که ناچار شده است ملاحظه کاری را کنار بگذارد و بطور علنی هشدار و اخطار دهد. فراموش نشود که این بازی تا مرحله ی برگزاری نمایش خیمه شب بازی انتخابات مجلس دهم ریاست جمهوری ادامه می یابد وسمت و سوی آن تند وتیز تر خواهد شد.
هوشنگ – بهداد
دو شنبه 2 اردیبهشت ماه سال 1387