نقد وبررسی "مديريت كشور يا مديريت جهان " روزنامه ی جمهوری اسلامی شنبه 31 فروردین ماه سال 1387
به پاسدار احمدی نژاد گفته شد تو که نمی توانی باغچه ی خانه ات را بیل بزنی؟ چرا مدعی شدی باغبان جهانی ؟ً
فقط این از نبوغ و استعداد وخلاقیت آنانی بر می آید ودر توان شان می باشد که می گویند خدایا تو آنی به آنی توانی جهانی چپانیته استکانی . اکنون که چون خودشان جای خدا در روی زمین نشسته و لوطی شده اند وداعیه ی ام القرای جهان اسلام ورهبریت آن را بر عهده دارند که می توانند دست به معجزه گری بزنند و رابطه داشتن میان گرانی قیمت گوجه فرنگی با مدیریت و اصلاح جهان رابهم دیگرپیوند بدهند . زیرا که مسلح به فلسفه ی حوزوی اول مرغ یا تخمرغ بود می باشند .اکنون نیز ادعای جهانی کردن احمدی نژاد و اصلاح جهان را دارند. برای همین پاسدار احمدی نژاد به قم سفر کرد اینگونه مدعی شد و گفت « اكنون دو ماموريت همزمان در طول و مقوم يكديگر به عهده ماست . ساختن ايران نخستين ماموريت و اصلاح وضع جهان ماموريت دوم ماست " اما مسئله ی ساختن آباد کردن ایران که از زمان سردار سازندگی آخوند مکار بساز و بفروش رفسنجانی با مبارزه با تز ارزانی عامل گرانی شروع شد و. اکنون ادامه ی آن بمرحه ای رسیده است که در دوره ی پاسدار احمدی نژاد در سال نو آوری و شکوفائی اقتصادی به رشد لجام گسیخته ی تورم وگرانی و افزایش قیمت کالا ها و مسکن واجاره مسکن در جامعه رسیده است . بنابراین طبق ضرب المثلی که میگوید تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل، می توان فهمید وقتی مأموریت آباد کردن داخلی اینگونه می باشد . مشص است که در بعد اصلاح امور در جهان چگونه می تواند باشد؟ البته چند سالی می باشدکه جرقه های در باغ اینگونه اصلاحات جهانی در سیاست دخالت گری در عراق و فسطین وافغاستان ولبنان نمایان شده است که شاهد آن می باشیم چگوه می باشد؟ حتماً که توسعه ی اصلاحات سایر امور جهانی موکول به زمانی می شود که رژیم تروریستی آخوندی صاحب سلاح اتمی می شود .که آنگاه در ن زمان به سرعت حضور فعال خود در عرصه ی جهانی برای اصلاحات جهانی و مدیریت اصللاحات برای مانع از محدود شدن را بقول پاسدار احدی نژاد دنبال می کند.
بهرحال سرمقاله نویس در جدل میان شیخ مهدی کروبی با پاسدار احمدی نژاد افزود که هر دو درست می گویند . چونکه خمینی هم همین را گفته بود که جهان باید اصلاح شود که با روح اسلام وظهور امام زمان هم ربط دارد . اما در دنباله بدون آنکه توضیح دهد که چرا لوطی جماران وسپاه پاسداران درامورد اخلی عراق و فلسطین و لبنان دخالت می کنند و چرمخالفت ودشمنی علنی با روند صلح در خاورمیانه می کند؟ ولی خطاب به پاسدار احمدی نژاد گفت که اصلاح جهان چنین نیز به کار اصلاحاتی دولت ها دارد:
"آنچه مورد بحث است اينست كه اصلاح مناسبات جهاني آيا وظيفه دولت است يا نه و اگر وظيفه دولت است آيا در شرايطي كه در داخل كشور مردم با مشكلات معيشتي مواجهند دولت بايد به انجام اين وظيفه قيام كند يا نه :"
سرمقاله نویس برای اینکه به پاسدار احمدی نژاد تفهیم کند که با بودن لوطی جماران اینگونه گنده گوئی ها بتو نیامده است ونمی بایست که لقمه بزرگتر از دهانت بر داری چون ممکن است که موجب خفگی تو شود . بنابراین به وی اینگونه توصیه کرده است که تو می بایست زیر فرمان لوطی جماران باشی که هرزمان خود ایشان تشخیص دادند که اوضاع برای تغیر و اصلاح جهان لازم است خودش اینگونه به وظیفه خودش اقدام می کند: "پاسخ اينست كه براي اصلاح مناسبات جهاني اگر يك حكومت ديني همچون نظام جمهوري اسلامي بايد احساس مسئوليت كند اين وظيفه برعهده رهبري نظام است و رهبري نظام نيز هرگاه شرايط زماني را براي به انجام رساندن اين وظيفه مناسب ديد اقدام مي كند. در مورد اقدام نيز توجه به اين نكته لازم است كه « اقدام » فقط اقدام عملي نيست بلكه آماده ساختن افكار عمومي كه خود مراحل زيادي دارد و زمان زيادي ميطلبد نيز بخشي از اقدام است كه با صلاحديد و به تناسب شرايط انجام مي شود."
همچنین سرمقاله نویس در دنباله در ادامه بحث و جنگ و جدالی که میان این پاسدار احمدی نژا د با آخوند کروبی ادامه دارد نظر کروبی را بسط داده است و خطاب به پاسدار احمدی نژاد گفته است که تو اگر چنانچه ادعا داری که خیلی بیل زن خوب و حرفه ای می باشی، بهتراست که اینگونه ابتدا باغچه ی خودت در خانه را بیل بزنی سپس برای بیل زدن به باغچه ی بیرون از خانه اقدام کن:
بنابر اين در عين حال كه اصلاح امور جهان لازم است در اين نكته نيز ترديدي نيست كه اين كار از وظايف دولت نيست . آنكس كه ميگويد : « به آقاي احمدي نژاد مي گويم نميخواهيم شما جهان را مديريت كنيد... » منظورش اينست كه شما به وظيفه خودتان كه مديريت ايران است عمل كنيد و براي حل مشكلات مردم اين كشور تلاش نمائيد و آنكس كه مي گويد اكنون دو ماموريت داريم ساختن ايران و اصلاح وضع جهان مقصودش اينست كه اصلاح وضع جهان از وظايف اين نظام است . پس او هم در نظريه پردازي درست مي گويد و البته در عمل نيز دولتمردان بايد به كار خود يعني مديريت كشور مشغول باشند و به اين نكته توجه نمايند كه اگر مشكلات مردم را حل كنند و در مديريت كشور موفق باشند به حكم « مشك آنست كه خود ببويد نه آنكه عطار بگويد » ملت هاي ديگر مجذوب ما خواهند شد و از مديريت دولتمردان ما الگو خواهند گرفت و همين امر زمينه را براي آماده شدن افكار عمومي جهت همكاري ملت ها در اصلاح امور جهان فراهم خواهد ساخت"
درخاتمه اینکه سرمقاله نویس بسیار ساده و آسان با پنبه سر بریده است و یقه پاسدار احمدی نژاد را گرفته است وهب وی تفهمیم کرده است که تو همچون گربه خیزت تا سر دیوار همسایه بیش نیست و یا همچون جوجه خروسی می باشی که با همه قوقولی کردن صدای دورگه ای می کنی و صدای ناموزون بی محل در می آوری . ولی دم تو هرچه اوج بگیرد بیشتر از توده های آشغال تجمع شده در روستا ها بالاترنمی رود . بنابراین برای چرا مشکلات اقتصادی و معضلات معیشتی مردم را رها کردی وسنگ بزرگ علامت نزدن برداشته ای؟ تو اگر راست می گوئی همانگونه که در قم ادعا کردی ابتدا ایران را آباد کن، آنگاه به دنبال اصلاح و تغییر ساختار ظلم وستم جهان برای وریشه کردن ظلم آن اقدام کن. البته قابل کنمان کردن نمی باشد که 3 نمایشگر پرده بازی می نند و هیچ دام از اینان دل شاان ذره ای به حال مردم ایران نسوخته است . بلکه چون از شرایط موجود احساس ترس و وحشت کرده اند . تلاش می کنند که هریک بگونه مسکن عمل کنند تا که مانع از واکنش مردم شوند و نه اینکه هدف برای کنترل تورم وگرانی در جامعه می باشد . چون اگر اینگونه بود در درجه ی اول کوشش می شد تورم وگرانی و افزایش قیمت کالا ها در جامعه مهار شود و لا اقل اگر نمی توانند این عمل را انجام دهند حد اقل کاری نمی کردند ویا مواضعی اتخاذ نمی کردند وتصمیمات ناسنجیده و دیمی نمی گرفتند تا که شرایط را بدتر از آنچه هست کنند. بهرحال خانه بیش از آنچه علنی شده از پای بست ویران شده است که امکان ندارد با اینگونه نسخه صادر وتجویز کردن ها بتوان آن را تعمیر ومرمت کرد. زیرا که چشم انداز هرچه به جلو می رود بدتر می شود . زیرا که بهبود و بهتر شدن اوضاع اقتصادی و اجتماعی در کار نیست.
هوشنگ – بهداد
شنبه 31 فروردین ماه سال 1387