نقد وبررسی " مجلس هشتم و دهه چهارم ـ 2"روزنامه ی جمهوری اسلامی دوشنبه 19 فروردین ماه سال 1387
"اعتراف ورود سرمایداران به مجلس انتصابی هشتم به خریدن آرای مردم محروم و محتاج ونیازمند"
مگر امکان دارد که نام مجلس و خیمه شب بازی های نمایشی و فرمایشی رأی خریدن های وابسته به آن مطرح شود ولی در این میان نام مجلس ششم برده نشود و انتقاد نصیب آنان نگردد. بنابراین اکنون سر مقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی در بخش دوم مجلس هشتم در دهه چهارم ابتدا به مجلس ششم اشاره کرده است و این مجلس همگام آمریکا معرفی شده است و افزوده شده که مجلس ششم خواهان تعطیل شدن وتوقف غنی سازی اورانیوم بود و پایان انقلاب را اعلام کرد . البته مشخص نیست که چرا از سوی سرمقاله نویس جا خالی داده شد واشاره به عملکرد مجلس سوم وچهارم و پنجم نشده وبه آن پرداخت نشده است ؟ همانگونه که توضیح داده نشده است که بازده ونتیجه ی شعاری مبارزه با شیطان بزرگ دادن ولی همزمان دلال و جاسوس دو جانبه ی آن هوشنگ امیر احمدی با عفو ملوکانه دادن وبه ایران دعوت کردن ومور مذاکره و مشاوره قرار دادن که اخیراً به جای پاسخ دادن پاسدار احمدی نژاد عنتر لوطی جماران غلامحسین الهام سخنگوی دولت جواب داده شده است که با وی دیدار داشته است و همچنین در عراق به دنبال ادامه مذاکره با نماینده ی آمریکا گشتن وپیام ها ارسال کردن برای ادامه ی مذاکره این چگونه مبارزه با آمریکا کردن می باشد؟ ! یا اینکه ادامه ی غنی سازی اورانیوم ودادن خبر های خوش غنی سازی و برگزاری جشن هسته ای که هم طرح بالاتر از ملی شدن صنعت نفت معرفی شده است. هم اینکه جای بردن نان بر توی سفره های خالی محرومان وتهی دستان را گرفته و رشد نرخ بالا ولجام گسیخته ی تورم وگرانی و افزایش قیمت کالاها و مسکن در جامعه مکمل آن شده و بهمراه داشته است. البته وهمچنان این روند گرانی وتورم نیز ادامه دارد . اکنون گذشته از اینکه بصورت مصادره ای نام ملت وتحمیل شده به آنان وبا سوء استفاده کردن ابزاری از نام ملت کردن، آخر چه د ستآورد دیگری برای مردم ایران داشته است که همه جا با افتخار از آن نامبرده می شود ؟ اگر مدعیان چنانچه ریگی بر کفش خود در مورد ادعاهای دروغین ووارونه دادن ها ندارند چرا تلاش نمی شود تا که یک فراخوان برای برگزاری یک همه پرسی آزاد داده شود تا اینکه مردم و مسئولان رژیم ترویستی آخوندی بدانند که ضریب نطر مثبت وموافق ومخالف مردم پیرامون پروژ ی هسته ای و حتی نظرشان نسبت به نظام چگونه می باشد؟ البته در شرایطی که رژیم ضد بشری ووارونه ی جمهوری اسلامی گفته می شود برگزار کنندگان مجلس هفتم خودشان جزو بازندگان این نمایش خیمه شب بازی بوده اند و افزوده شده که جزو افتخارات می باشد که برندگان بطور گردشی خودشان جزو بازندگان می باشند قابل فهم است که شرایط مردم چگونه است که بدور از مرکز وحضور قدرت می باشند.اینان در 3 دهه ی گذشته چه میزان بازنده بوده و می باشند؟ زیرا که ملای سرمقاله نویس اینگونه در مورد بازی و رقابت برد وباخت باندها و جناح ها ، نظر داده است؟
"
همين نكته ظريف كه برگزاركنندگان انتخابات گاهي خود بازندگان همان انتخابات از آب درميآيند هم يكي از نقاط مثبت نظام جمهوري اسلامي است . اين واقعيت مصاديق متعددي دارد كه دست به دست شدن قدرت در چند دولت اخير و چند دوره اخير مجلس شوراي اسلامي يكي از آنهاست. جالب تر اينكه جابه جائي قدرت در اين نظام نيز در كمال مسالمت و بدون مشكل صورت مي گيرد. انتقاد و جدال ميان احزاب و گروه ها و جناح ها امري طبيعي و حتي لازمه رشد جامعه و تقويت نظام سياسي است و نبايد آنرا منفي دانست البته بشرط آنكه از چارچوب شرع قانون اخلاق و مصالح كشور خارج نشود."
در دنباله ی سرمقاله ملای سرمقاله نویس مچ گیری و انتقاد کردن به نمایندگان مجلس ششم و با توجه به اینکه کودتای خزنده و خاموش سپاه پاسداران علیه ی دوم خردادی را جا به جائی مسالمت آمیز قدرت دانسته که یک نمونه از اینگونه روش های بسیار دمکراتیک و مسالمت آمیز همان لیست اتهمات وارده از سوی شورای نگهبان و هیئت اجرائی وزارت کشورو هیئت نظرت شورای نگهبان می باشد که ا این تهامات لیست شده برای رد صلاحیت فله ای – گله ای نامزدان مجلس هشتم است که در میان اینان نمایندگان ولی فقیه و لوظی جماران و نمایندگان آخوند مجلس هفتم وحتی وابستگان ه با باندهای مافیائی جناح حاکم در مجلس عفتم بودند. اما اتهامات شامل معتاد و فساد مالی وجاسوس و خائن و همکار دشمن بیگانه بودن ،مهمتر بی دین و ضد نظام واسلام بودن اینان رد صلاحیت شدند . البته اینگونه شیوه که رقبا نه بشکل فیزیکی کنار گذاشته شده اند، بلکه ترور شصیتی هم شدند و این روش مسالمت آمیز جا به جائی قدرت خوانده شده است. بنابراین بهمین شیوه است که سرمقاله نویس در مورد نمایندگان مجلس ششم و به اختلاف و انشعاب کشاندن آنان اینگونه نظر داده شده است :
"افزودن اين واقعيت را نيز در همين بخش لازم مي دانيم كه آنچه در مورد مجلس ششم گفته شده شامل همه نمايندگان آن مجلس نيست بلكه عده اي از نمايندگان آن مجلس اصولا با روش گفته شده مخالف بودند و به عنوان اقليت در برابر آن موضع منفي داشتند و حتي اكثريت نيز به دو جناح افراطي و معتدل تقسيم مي شدند كه معتدل ها نيز بر افراطيون خرده ميگرفتند و در بسياري موارد با آنها همراهي نمي كردند. "
اما ملای سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی پیرامون روند افول روش تبلیغات از مجلس دوره اول و دوم تا مجلس هشتم را اینگونه تبیین کرده است :
يكي از ويژگيهاي نظام جمهوري اسلامي كه منبعث از آرمانهاي انقلابي و ارزشهاي اسلامي است و در دهه اول بويژه دوران دفاع مقدس جلوه خاصي داشت پرهيز از تبليغات ناسالم و تكيه بر صداقت در معرفي داوطلبان و بيان واقعيت ها بود. نفي اين و آن براي اثبات خود از عناصر بسيار منفي و زشت شمرده مي شد و توصيه اين بود كه هركس خود را آنگونه كه هست معرفي كند و كاري به ديگران نداشته باشد. در انتخابات مجلس تكيه بر قانونگذاري و نظارت و پرهيز از وعده دادن هاي غيرمرتبط با وظايف نمايندگي از توصيه هاي موكد بود و خوشبختانه پاي بندي زيادي نيز به اين امور نشان داده مي شد. اين عناصر مثبت كه در برگزاري سالم انتخابات در بعد جهت دهي به آرا مردم براي انتخاب اصلح بسيار مهم هستند متاسفانه در دهه هاي دوم و سوم به تدريج به فراموشي سپرده شدند و جاي خود را به اضداد خود دادند . در همين انتخابات اخير كه در 24 اسفند گذشته براي انتخاب نمايندگان مجلس هشتم برگزار شد در يكي از شهرها يكي از داوطلبان كه در تبليغات انتخاباتي خود بر دو وظيفه قانونگذاري و نظارت تاكيد ميورزيد و الحق والانصاف در انجام اين هر دو وظيفه در مجلس كفايت و لياقت بالائي رانيز بروز داده است راي نياورد و رقيب او كه وعده نان و آب به مردم داده بود به نمايندگي انتخاب شد. بر سر اينكه اين فرد خوب است يا آن فرد بحثي نداريم نكته اصلي و موردنظر اينست كه اصولا مجلس به چگونه نيروهائي نياز دارد و كدام نگرش مي تواند كارنامه مجلس را قوي تر و مثبت تر نمايد. قطعا مجلسي كه با آرا جهت داده شده براساس معيارها و ضوابط منطقي شكل بگيرد ميزان توانمندي و بازدهي آن با مجلسي كه براساس شعارهاي بي اساس و فريبنده و غيرواقعي شكل بگيرد تفاوت زيادي خواهد داشت. تصور نشود كه مطرح ساختن اين واقعيت دست كم گرفتن شعور مردم و بي ارزش تلقي كردن آرا مردم است . چه كسي مي تواند منكر اين واقعيت شود كه تبليغات در اغلب مردم اثرگذار است و مي تواند افكار آنها را در همان جهتي كه تبليغات كنندگان اراده مي كنند شكل دهد بنابراين مردمي كه گرفتار كار و زندگي روزمره خود هستند و از بسياري مسائل بي خبرند به كمك هاي واقعي و عاري از فريبكاري نياز دارند و اگر اين نياز برآورده نشود هركسي مي تواند افكار آنها را هر طور كه بخواهد شكل بدهد و سود آنرا نيز نصيب خود نمايد.
در خاتمه اینکه وقتی که ملای سرمقاله نویس به این سادگی اعتراف می کند که انتقال مسالمت آمیز قدرت در رژیم تروریستی آخوندی چگونه می باشد . به خصوص اینکه به نقش و قدرت و ثروت وشرایط ورود به مجلس هشتم توضیح داده که چگونه است . یعنی اینکه بطور شفاف عیان وعریان ساخته است که ریشه ی عمیق غارتگری ها فاصله طبقاتی در جامعه کجاست ؟ ضمن اینکه به نقش اساسی پول و ثروت اعتراف شده است که در خریدن آرأی محرمان وفرو دستن نیازمند یک وعده ی غذا برای شکم گرسنه چه نقش اساسی دارد . ضمن اینکه نا خواسته سرمقاله نویس اعتراف کرده است که هر گز نه اینگونه بر گزاری خیمه شب بازی های انتصابی و فرمایشی با خریدن آرای دیگران نمی تواند انتخابات باشد ونه اینکه هر گز می توان توقع داشت که مجلس انتصابی اسداریزه شدن هشتم همچون مجالس گذشته بتواند یا اینکه بخواهد کوچکترین حرکت مثبتی به نفع مردم ایران کاری انجام دهند. زیرا که سرمایه گذارانی که برروی خریدن آرای دیگران سرمایه گذاری کرده اند اینان به دنبال کاسه روی جائی تا که اینکه باز گردد قدح وپرکردن ولبریز کردن هرچه بیشتر آن می باشد.
هوشنگ –بهداد
دوشنبه 19 فروردین ماه سال 1387