نقد وبررسی " ترفند رسانه اي پنتاگون " روزنامه ی جمهوری اسلامی چهار شنبه 4 اردیبهشت ماه سال 1387
راز ناگفته ها و ترفند های رسانه ای و مطبوعات ر ایران بیشتر است یا نه در آمریکا بیشتر است ؟
سرمقاله ی امروز روزنامه ی جمهوری اسلامی مرتبط با سرمقله ی روز گذشته است که سرمقاله نویس اخطار انتقاد آمیز به نخست وزیر دست نشانده عراق نوری المالکی کرده بود که جرا بطور پنهان قرار داد با آمریکا امضاء کردی و اجاز دادی تا هر زمان که نظامیان آمریکا می خواهند می توانند در عراق باقی بمانند و از وی خواسته بود که سریع هم این قرار داد را می بایست لغو کند و هم اینکه زود ابراز ندامت و پشیمانی و توبه کند . اکنون نیز دنبال این اخطار را سرمقاله نویس به شیوه ی دیگری دنبال کرده است. زیرا که به راز های ناگفته وخلاف کاری های نظامیان آمریکائیان در عراق پرداخته است . البته در ستون بخش خبری این روزنامه یک خبر هم گزار ش شده است که گفته می شود نظامیان آمریکائی در عراق تریاک را در تابوت جاسازی شده به آمریکا حمل و منتقل می کنند. جلب است که سرمقاله نویس منبع اطلاعات خود را از روز نامه ی نیویورک تایمز نقل قول کرده ونتیجه گرفته است که هدف از درج کردن در مطبوعات اینگونه خبر ها برای باز پس گیری امتیاز ات از دست رفته ی مطبوعات آمریکائی است تا که قدر ت عمل بیشتری داشته باشند. در صورتیکه گفته نشده است که چرا در ایران شرایط معکوس ووارونه است و مطبوعات هرروز می بایست امتیازات بیشتری بدهند و سانسور بیشتری به پذیرندتا که به وسیله ی تیغ تیز سانسور و توقیف نگردند. بالاخره اینکه سرمقاله نو یس بدون اینکه اشاره ای داشته باشد که سپاه پاسداران در عراق چه می کنند و نقش دخالت گری رژیم تروریستی آخودی در امور داخلی عراق چه میزان است؟ چرا هیچگاه در هیچکدام از رسانه ها و مطبوعات رژیم تروریستی آخوندی به کوچکترین خبری در این مورد اشاره ای نمی شود؟ . بطوریکه خبر انفجارات نوار مرزی شلمچه که در خرمشهر شنیده می شود . با تأخیر چند روزه در حد بازتاب دادن یک خبر صدا شنیده شد بازتاب داده می شود . بدتر اینکه سرمقاله نویس از موضع فرافکنی و توهین مبنی بر اینکه مردم آمریکا نمی دانند که نظامیان آمریکائی در عراق چه می کنند وچه میزان هزینه شده و تلفات نظامیان چگونه و چقدر است؟ در صورتیکه بودجه را می بایست کنگره ی آمریکا تصویب کند و خبرها هم که در مطبوعت منعکمس میگردد. به خصوص در روند رقابت ریست جمهوری که رقبا دنبال نقاط ضعف حریف و برجسته کردن آن می باشند .مهمتر اینکه سرمقاله نویس که از موضع تف و تاق و ریش ادعا کرده است . چرا نمی گوید که چگونه است که این طلبه ی جانباز جبهه ی جنگ ضد ملی و ضد میهنی اشراف دارد که در آمریکا و عراق نظامیان آمریکائی چه می کنند و چگونه هزینه میکند وتفات می دهند ولی مردم آمریکا و مطبوعا ورسانه های آمریکابی اطلاع از این واقعیت هستند ؟ البته سرمقاله نویس بطور ضمنی اعتراف حضور گسترده عوامل رژیم به خصوص سپاه پاسداران در عراق کرده که ثابت می کند کشتن نظامیان آمریکائی در عراق به دست عوامل تروریستی رژیم تروریستی در عراق انجام می گیرد که اینگونه دست به خودزنی زده و با توهین کردن به آگاهی مردم آمریکا در نهایت اعتراف به حضورگسترده در عراق و کشتن نظامیان آمریکائی و بالا بردن هزینه و خسارات بالای آمریکایان در عراق کرده و آن را اینگونه توضیح داده است:
هنوز مردم آمريكا نمي دانند جنگ عراق با 700 ميليارد دلار هزينه براي آمريكا به قتل عام 1 2 ميليون نفر عراقي آوارگي 3 5 ميليون نفر و معلول و مجروح شدن 2 5 ميليون عراقي انجاميده و تمامي زيرساختهاي اقتصاد كلان صفت و زندگي اجتماعي در عراق را ويران ساخته است . بدين ترتيب هدف و خط و جهت اصلي افشاگري نيويورك تايمز هم ? سرپوش گذاشتن بر واقعيت هاي عيني عراق و توجيه عملكرد رسانه هاي آمريكا در قبال جنگ است . ?
درخاتمه اینکه سرمقاله نویس نا خواسته اعتراف کرده ولو داده است که پرداختن و بررسی کردن به مسائل عراق و کشورهای همجوار و منطقه ی خاورمیانه وحتی درون مطبوعات آمریکاو ادعای بی اطلاع بودن مردم آمریکا از ضریب افزایش خسارات مادی وانسانی نظامیان در عراق برایش خیلی مهمتر می باشد تا ارزیابی و بررسی کردن دلیل و ریشه ی مشکلات و معضلات مردم ایران و یا تلاش کردن رهنمود دادن که چگونه می توان راه حلی برای کنترل و مهار تورم و گرانی یافت که کمر مردم تهی دست و محروم ایران کمتر خم وشکسته شود و رشد تورم وگرانی آنچنان عمیق و خطری شده است که صحبت از مافیای اقتصادی شده است که گفته می شود جزیره ها در برابر امکانات به غارت برده ی اینان انگشت کوچک هم حساب نمی شوند . یا اینکه آنگونه رقابت و تضاد و دشمنی های درونی میان باندهای مافیائی رشد یافته است که دو تا از نوچه و گماشته های لوطی جماران رو در روی هم قرار گرفته ودست به قمه وتیغ کشی برای هم زده اند . یعنی اینکه شیوه ی نامه پراکنی کردن های سئوال وجواب میان پاسدار احمدی نژاد رئیس جمهور و غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس کنونی هفتم که تلاش می کن درئیس مجلس هشتم شود و مدتی پیش برای فراهم کردن زمینه ی این رئیس شدن میزبانی یک مهمان برای نمایندگان مجلس هفتم و مجلس هشتم گزارش شد که مبلغ یک میلیارد تومان هزینه از خزانه ی دولتی را در بر داشت . در صورتیکه مردم محروم وتهی دستان ایرانی که 80% جمعیت کشور را تشکبل می دهند هنوز منتظر دریافت نان بر توی سفره های خالی خودشان می باشند . حال خود قضاوت کنید که کدام بیشتر شباهت به راز های نهفته و ناگفته دارد ؟ فرار کردن از بازتاب و بررسی مشکلات مردم ایران و بیان نتایج سیاست دخالت گری در عراق برای مردم ایران مهم و اصل است .یا حتی به مردم توضیح دادن به مردم که چرا می بایست دخالت گری کرد و یا نه مهمتر این است که مردم آمریکا چگونه فکر می کنند و چرا اطلاع از حضور نظامیان و هزینه و تلفات آنان در عراق ندارند؟ راستی کدامیک برای مردم ایران مهمتر وحیاتی تر می باشد؟ چرا از پرداختن و پیگیری کردن مطالبات مردم ایران فرار می شود و برای پاک کردن صورت مسئله مدام به مسائی پرداخته می شود که نه مشکلی از مردم ایران را حل نمی ند ، بلکه با دامن زدن وادامه دادن اینگونه سیاست دخالت گرایانه در امور داخلی سایر کشور ها در نهایت موجب افزایش واردات و بالا رفتن تورم وگرانی می شود . بلی راز ناگفته ها و پنهانکاری ها وترفند های رسانه ای و مطبوعات و سیاست دولتمردان ایران بیشتر است یا نه در آمریکا بیشتر است وچرا؟
هوشنگ بهداد
چهار شنبه 4 اردیبهشت ماه سال 1387