نقد وبررسی " نقش مشترك سيا و موساد در قتل دانشمندان عراقي" روزنامه ی جمهوری اسلامی دو شنبه 2 اردیبهشت ماه سال 1387
"پس چرا به میزان نقش جنایات عوامل تروریستی و مأموران اعزامی به عراق اشاره نشده واز قلم افتاده شده است؟"
جالب است که گاهی برخی از ضرب المثل ها که چقدر واقعیت دارند و وچقدر پرمحتوا می باشند؟ ازجمله اینکه گفته می شود تا چوب بر داشته شود گربه دزده پا به فرار می گذارد. یعنی اینکه تا روزنامه ی سرمایه روز گذشته به نقل از یک روزنامه ی قطری نقل قول کرد که رژیم تروریستی آخوندی در امور داخلی سوریه به صورت گسترده دخالت می کنند ودر این کشور حضور دارد . اکنون سرمقاله نویس برای اینکه صورت مسئله را پاک کند و آدرس غلط دهد تا نقش افشا شده را خنثی کند. لذا از موضع ففرافکنی و بدون آنکه بگوید که در 3 دهه ی گذشته در سیاه چال های ایران چه اتفاق افتاد وچه تعداد دانشمندان واساتید دانشگاه ودبیر آموزش و پرورش و معلم ودانشجو اعدام وتبیر باران شده اند وچرا ایران جزو کشور های رتبه دار فرار مغزها در جهان می باشد ؟ ولی اکنون خبر از نقش مشترک سیا و موساد در قتل دانشمندان عراقی داده شده است . یعنی اینکه رد گم کردن ووارونه گوئی کردن از جنایات عوامل رژیم تروریستی آخوندی که در عراق مرتکب می شوند که پس از اشغال نظامی این کشور اینان روزانه انجام داده اند که حتی عوامل تروریست به منفجر کردن لوله ی آب اشرف و روستاهای اطراف آنهم رحم در بغداد نکرده اند. از سوی دیگر برای اینکه روباه برای تقویت کردن ادعای کاذب ووارونه ی خود شاهد هم از د مشریک خودش در ترور رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان بشار اسد هم آورده واینگونه ز وی برای دفاع کردن از شریک جرمش در لبنان وعراق ولبنان نقل قول کرده است:
"مطالب تكان دهنده اي كه اخيرا بشار اسد رئيس جمهور سوريه افشا كرده ابعاد خيانت و جنايت مشترك آمريكا و صهيونيستها در عراق را به تصوير مي كشد. بشار اسد از مشاركت « سيا » و « موساد » در ترور دانشمندان هسته اي عراق پرده برداشت . وي در سخنان خود طي كنفرانسي در دمشق فاش كرد كه آمريكائي ها در ترور هدفمند و مستمر دانشمندان هسته اي عراق نقش داشته اند و حتي با درخواستهاي مكرر خود از سوريه خواسته اند دمشق با تصميمات و اقدامات خود به طور غيرمستقيم آنها را در دام آمريكائي ها بيندازد تا بتوانند با دست بازتري به قلع و قمع آنها بپردازند. "
سرمقاله نویس بدون آنکه بگوید که چرا پس از چند سال تأخیر اکنون که د ر کنگره ی آمریکا به نقش کلیدی دخالت گری رژیم تروریستی آخوندی در عراق و فلسطین و لبنان وحتی سوریه اعتراف شده است . بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز مجبور شده است برای اولین بار اینگونه اعتراف کند:
بشار اسد از مشاركت « سيا » و « موساد » در ترور دانشمندان هسته اي عراق پرده برداشت . وي در سخنان خود طي كنفرانسي در دمشق فاش كرد كه آمريكائي ها در ترور هدفمند و مستمر دانشمندان هسته اي عراق نقش داشته اند و حتي با درخواستهاي مكرر خود از سوريه خواسته اند دمشق با تصميمات و اقدامات خود به طور غيرمستقيم آنها را در دام آمريكائي ها بيندازد تا بتوانند با دست بازتري به قلع و قمع آنها بپردازند.
در صورتیکه اینگونه با تأخیر اعتراف کردن بشار اسد خودش نوعی اعتراف به پذیرش جنایات همه جانبه ی رژیم تروریستی آخوندی در عراق وکشتن شهروندان وبه خصوص دانشمندان عراقی می اشد . برای اینکه دامنه ی این سیاست خائنانه به فلسطین و لبنان و سوریه ی نیز امتداد یافته است .از سوی دیگر چونکه جزو هم پیمان نزدیک رژیم تروریستی آخوندی می باشد که چون اکنون از سوی مقامات سیاسی و نظامی آمریکا نسبت به گذشته به همکاری سوریه با رژیم انتقاد شده است . زیرا که بطور مشترک در عراق حضور دارند و با روند صلح خاورمیانه دشمنی می کنند و به راه اندازی و جنگ داخلی فلسطین از طریق حماس دامن می زنند و از طریق حزب الله البنان اجازه نمی دهند تا که لبنان دارای رئیس جمهور شود. ولیسرمقاله نویس در ادامه ی سرمقاله ی خود اینگونه در مود آمار کشته شدگان دانشمندان هسته ای عراقی به دست موساد وسیا اشاره کرده است:
"پيش از اين تصور مي شد اين رقم در حد 500 نفر بوده است لكن گزارش هاي اخير نشان مي دهند جاسوسان آمريكا و اسرائيل دستكم 5500 نفر از دانشمندان عراقي را به قتل رسانده اند"
در خاتمه اینکه فراموش شود . اینگونه سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی ناخواسته اعتراف کرده که اینگونه آمار از کشته شدگان دانشمندان هسته ای عراق به دست مأمورا اطلاعاتی موساد اسرائیل و سیا آمریکا در عراق داده و آن را بیان کرده است که می بایست گفت در حقیقت حالت خود زنی دارد. زیرا که اگر چنانچه تعداد 5500 از دانشمندان هسته ای عراقی واقعیت داشته باشد که کشته شده اند. در صورتیکه تأسیسات هسته ای عراق در همان اوایل جنگ ضد ملی و ضد میهنی که میان ایران وعراق بود که خمینی و رفسنجانی و سپاه پاسداران خواهان آن بودند از طریق جنگنده های اسرائیلی بمب باران ونابود شد . بنابراین رژیم تروریستی آخوندی که پس از آن بمباران تا حال بطور پنهانی طرح پروژه ی هسته ای اش را دنبال کرده است باید چه تعداد دانشمند هسته ای داشته باشد وچه مبلغ و هزینه ی بسیار گزاف و هنگفتی را بایدصرف این پروژه کرده باشد ؟ اما اعترافات بیشتری که باز سرمقاله نویس در مورد حضور اشغال گران نظامی پس از اشغال نظامی در عراق کرده که گفته اینان مرتکب شده اند که بخشی از آنان را لیست کرده است. یک نمونه ی دیگر اعتراف کردن به جنایت مشابه یا بیشتر از آن از نقش دخالت گری گسترده در عراق نسبت به اشغال گران است . برای اینکه حضور عوامل رژیم تروریستی آخوندی و لوطی جماران و سپاه پاسداران در عراق به اندازه ای گسترده است که نه لوطی جماران هواپیمای مسافری به نخست وزیر دست نشانده ی نوری المالکی هدیه کرد ت که هر زمان کهخواست و فراخوان داد سریع خودش را به جماران برای گزارش دادن ودریافت رهنمود برساند که بطور آشکارا عراق نه فقط تبدیل به باتلاق شده، بلکه تبدیل به حیات خلوت سپاه پاسداران وسپاه قدس و لوطی جماران شده است . همینطور این کشور مبدل به سرپل و مرکز ثقل وکانون صدور تروریسم وبنیاد گرائی به منطقه ی خاورمیانه برای رژیم تروریستی آخوندی شده است . چونکه حلقه چاه های نفت بصره را نیز سپاه پاسداران مصادره کرده است و با توزیع سلاح جنگ میان جیش المهدی وابسته به مقتدی صدر و نیروهای نخست وزیر دست نشانده دامنه ی ناامنی وخشونت گرائی در عراق را نیز بسط داده است . مهمتر اینکه نسبت به اشغال گران نظامی برتری و ار جحیت حضور در عراق ردارد .براینکه راحت دست به کشتن نظامیان آمریکائی در عراق در کنار ربودن مردم عراقی و اقدامات تروریستی و عملیات انتحاری و استشهادی در عراق می زند و 5 شهروند ربوده شدگان انگلیسی در عراق را به تهران منتقل می کند . ولی اکنون همانطوری که قید شد سرمقاله در دفاع کردن از هم پیان خود سوریه مجبور شده از موضع فرافکنانه عملیات و اقدامات جنایتکارانه رژم در عراق را به موساد و سیا نسبت دهد.

هوشنگ – بهداد
دو شنبه 2 اردیبهشت ماه سال 1387