نقد وبررسی " ختم باشكوه در بخارست (يادداشت روز) " روزنامه ی کیهان شنبه 17 فروردین ماه سال 1387
"برجسته کردن تضاد وچالش با آمریکا در همه جا و بسط و گسترش دادن آن در خاورمیانه برای دسترسی به سلاح هسته ای"
سربازجو پاسدار یادداشت روزنویس یا نام مستعار دیگر پاسدار شکنجه گر حسین شریعتمداری به نام محمد ایمانی گزارش و تحلیل از ختم با شکوهژمونی آمریکا در ناتو در بخارست داده است که مربط به اجلاس اخیر ناتو می باشد که چند عضو جدید سابق جزو پیمان ورشو وابسته به شوروی سابق را نیز در بر می گیرد . البته سربازجو پاسدار یادداشت روز نویس شده از مکان وقصر باشکوه در بخارست گزارش داده است که مکان دیکتاتور سابق چاتوچسکو بود ولی فراموش کرده است تا که یاد آوری کند که این دیکتاتور چگونه قبل از سرنگون و اعدام شدنش در کنار همسرش به ایران سفر کرد و با دسته گل بر سر گور خمینی حضور یافت وچرا پس از بازگشت به اینگونه سر نوشت شومی مبتلا شد؟ ضمن اینکه چرا آن موقع ایشان که در کار همسرش به ایران رفته بود دیکتاتور نبود؟ همانگونه که توضیح داده نشده است که آمریکا چگونه کشوری می باشد که هم طبق ادعاهای مضحک وکمدی که پاسداران قلم بر دست شده تحلیل می دهند در حال اضمحلال است ولی از سوی دیگر موفق شده است اعضای سابق پیمان ورشوی رقیب را جزو پیمان آتلانتیک شمالی خودش کند. البته ضریب حساسیت پاسدار سربازجو ی یادداشت روز نویس شده در مورد این اجلاس 59 آتلاتیک شمالی مرتبط به بحران هسته ای می باشد . زیرا که آنگونه می بایست گزارش و تحلیل ارائه شود که شامل حال روسیه شود . تا اینکه بطور وکیل مدافع تسخیری روسیه شدن به حساب خودش تضاد روسیه با آمریکا را حاد کند . سپس برروی این تضاد یا حمایت تاکتیکی مانور دهد ودر نهایت بازهم به خیال خام خودش به آن دامن بزند تا که بتواند ایجاد اختلاف و تضاد کند و آن را عمیق نماید تا اینکه بازهم به خیال خودش بتواند ماهی مورد دلخواه خودش را صید کند و اگر می شود دامنه ی این اختلاف را به شورای امنیت و قطعنامه ی تصویب شده ی 1803 بکشاند و آن را بسط دهد تا که در نهایت مانع از اقدام وعملی شدن تصمیمات تحریم مربوط به مصوبات می شود. البته بدون آنکه کوچکترین اشاره ای به تفاهم سپر موشکی اروپا در برابر موشک های رژیم تروریستی آخوندی در این پیمان 59 ناتو در بوخارست اشاره شود بنابراین بی جهت نیست که سربازجو پاسدار یادداشت روز نویس ضمن رداختن به نشست اجلاس اخیر ناتو در بخارست و به حساب نوشکافی کردن تاش کده است تا که در نهایت نتیجه را به ضرر آمریکا و رشد تضاد اروپا با آمریکا و گرایش به سوی روسیه ارزیابی کند و در نهایت به چالش ناتو ونقش دخالت آن در ناتو وبی ثمر بودن آن اشاره کده و دامنه ی این چالش و تضادرا در نهایت به خاورمیانه کشانده است که زیده ی آن چنین است:
- گسترش ناتو به شرق اروپا در مرز روسيه (شامل كشورهاي گرجستان و اوكراين) و جنوب (كرواسي، آلباني و مقدونيه) يكي از دستورهاي اصلي اجلاس به اصرار آمريكا بود. اما در مورد گرجستان و اوكراين، روسيه با تهديد جدي و جلب نظر فرانسه و آلمان، ميخ خود را محكم كوبيد آنجا كه پوتين رئيس جمهور روسيه پيشاپيش هشدار داد «پذيرش عضويت اين دو كشور در ناتو، خطاي راهبردي با پيامدهاي جدي است و ما از افزايش حضور ناتو در مرزهاي خود بي تفاوت نمي گذريم. در اين باره گزارش راديوي آمريكايي فردا تحت عنوان «ناتو، نشست تاريخي، اختلافات عميق» قابل تامل است كه تصريح مي كند «دولت هاي كانادا، هلند و روماني با فشار داخلي سنگيني براي خروج نيروها از افغانستان مواجهند. همزمان بريتانيا و آمريكا از متحدان خود در ناتو خواسته اند نيروهاي خود را به ولايات هلمند و قندهار اعزام كنند، اما هيچ كشوري حاضر به اعزام نيروهاي خود به اين مناطق كه جنگ با طالبان در آن جريان دارد نشده است. البته آلمان و ايتاليا نيروهايي را در افغانستان مستقر كرده اند، اما واحدهاي نظامي آنان در مناطق امن تر شمال و غرب افغانستان حضور دارند. اين موضع آلمان به طبع كشورهايي نظير آمريكا خوش نمي آيد.» - بزرگترين نشست ناتو در روماني، اگر اعلام بازنشستگي و پايان اين سازمان در آستانه 06 سالگي نباشد- كه نشانه هايي از آن به وضوح ديده شد- حتما اين پيام را با خود دارد كه اعضاي موثر ناتو، اجلاس روماني را مجلس ختم براي ناتو از نوع «آمريكايي» آن تلقي مي كنند و در آخرين سال دولت جنگ افروز و بحران آفرين بوش حاضر نيستند بيش از اين ريسك كنند و احتياط هاي گذشته را تا انقضاي عمر دولت نومحافظه كار بوش ادامه خواهند داد. به تعبير بي بي سي «اروپا برخلاف آمريكا كه مي خواهد ناتو را به سراسر جهان گسترش دهد و براي تحكيم قدرت جنگي خود از ناتو استفاده كند، اين پيمان را همچنان دفاعي و منطقه اي مي داند. رفتار اروپايي ها به هرحال در باقي مانده دوره رياست جمهوري آقاي بوش، احتياط آميز و گذراندن وقت است
بالاخره اینکه سزبازجو پاسدار یادداشت روز نویس شده پس از صغرا و کبرا چیدن ومجلس ختم برای ناتو وبوش برقرار کردن ناخواسته به سیاست مداخله گرایانه ی رژیم تذوریستی آخوندی در کشورهای همجوار و خاورمیانه اشاره و اعتراف کرده است که چگونه در برابر آمریکا ایستاده و برای بوش شکل آفریده است تا که نتاند هم در بابر دسترسی به سلاح هسته ای رژیم تروریستی مانع جدی ایجاد کند وهم اینکه آنقدر در گیر و زمین گیر در منطقه شده است که امکان ضربه زدن نظامی به رژیم ترریستی آخودی ندارد که گزارش آن چین است :
" خاورميانه (با موضوعات متنوعي چون عراق و افغانستان و فلسطين و لبنان) و شرق اروپا با چالش هاي سياسي و امنيتي ناشي از زياده روي آمريكا در برابر روسيه، براي اروپا تبديل به كانون هاي ناامني شده اند و ناتو در اين ميان به جاي تامين امنيت، درست در كانون ايجاد تنش و ناامني عمل مي كند. بسياري در اروپا اين واقعيت مهم را به درستي مي فهمند كه آمريكا مي كوشد هزينه هاي حيثيتي، سياسي و مالي و نظامي خطاهاي خود را با هزينه كردن از ناتو و اروپا جبران كند. اروپا دو راه بيشتر ندارد. يا به همين روند ادامه دهد و منتظر پمپاژ ناامني و تهديد و خطر از طريق سازمان كانوني امنيت خود باشد يا اينكه در كنار تعيين تكليف يا اصلاح مسير ناتو، روندي مثبت و سازنده را براي امنيت خود و جهان از طريق بازي برد- برد با كشورهايي نظير روسيه و ايران- و كشورهاي مثبت انديش و معتدل خاورميانه- تعريف كند."
در خاتمه اینکه همانگونه که در نقد یادداشت های روز های گذشته تأکید شده است رژیم بربرمنش و تاریک اندیش و جنگ افروز و غارتگر و عوامفریب هرگز نه می خواهد ونه اینکه می تواند پاسخگوی مطالبات مردم ایران باشد ودر این راستا قدم مثبتی بر خواهد داشت. برای اینکه 3 دهه دروغ و نیرنگ و عوامفربی کرده است وکاملاً نامشروع وبی اعتبار شده است.برای اینکه ازرأس نظام تاذیل آن آلوده به فساد می باشد ونه اصلاح ناپذیراست ، بلکه آنقدر سر ستیز ودشمنی ومخالفت با اصلاحات واصلاح طلبی دارد که حتی توان تحمل اصلاح طلبان قلابی خودی را نیز ندارد.آنگونه که در شرایطی که نظام یک دست ومنقبض وسرکوبگر شده است نه اینکه اینان را ازقدرت کنار گذاشته است ،بلکه مورد بدترین اتهامات قرار می دهد ونامزدان شان رادر نمایش انتصاباتی مجلس هشتم بطور دربست رد صلاحیت فله ای – گله ای کرد. بنابراین در شرایطی که نظام پس از اجرای نمایشخیمه شب بازی مجلس هشتم بیشتر یک دست شده است و مجلس نیز پاسداریزه گشته است ودر کنار دولت قرار گرفته است و سپاه پاسداران دست به کودتای خاموش خزنده زده است و هرروز جای پای خودش در قدرت را بیشتر تثبیت می کند ؛ از سوی دیگر مسئولان واسداران از فضای انفجاری و نارضایتی جامعه اشراف کامل دارند. لذا هیچ راهی جز سرکوب و خفقان هرچه بیشتر در داخل و تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای برای تضمین بقای خود ندارند . البته دسترسی به سلاح هسته ای هم آسان نیست . زیرا که با مخالفت جهانی به خصوص آمریکا و اسرائیل مواجه می باشد .برای همین چالش بس عمده وهمه جانبه پیرامون بحران هسته ای و دخالت گری در عراق با آمریکا وجود دارد . بنابراین می بایست تا آنجا که امکان دارد در منطقه برای آمریکا در منطقه مشکل ایجاد شودد وآن گسترده گردد وبسط داده شود . لذا از این زاویه هست که نکات مهم یادداشت روز ها و سرمقالات روزنامه ی جمهوری و سخنرانی های لوطی جماران پیوسته علیه ی آمریکا و دشمن شناسی و فاصله گیری از آن می باشد . پس بدون شک در سال جدید ادامه ی سیاست های مداخله گراینه در عراق و فلسطین و لبنان وافغانستان و سایر شیخ نشینان منطقه و ترکیه وخاورمیانه افزایش و گسترش خواهد یافت ووضع معیشتی مردم ایران بدتر می شود و رعب ووحشت وخفقان از طریق نیروی انتظامی افزوده می گردد وسانسور مطبوعات از سوی وزیر فرهنگ سانسور و تفتیش عقاید ارشاد و صدور احکام اعدام ودار وشلاق زدن ها قطع اندام ها وسنگسار کردن ها از سوی قوه ی قضئیه نیز بس گسترده تر از سال قبل خواهد شد.
هوشنگ - بهداد
شنبه 17 فروردین ماه سال 1387