نقد و بررسی " مسير كور (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان یکشنبه 18 فرردین ماه سال- 1376
"پاک کردن صورت مسئله ، برای زمینه سازی آدرس غلط ونپرداختن به ریشه و عاملیت اصلی بحران آفرینی و جنگ افروزی ها و مانور دادن پیرامون معلول ها "
یادداشت های روز تهیه و تنظیم شده که درادامه ی سیاست عمدی فراموش کردن مطلبات مردم و عدم پرداختن به عملکرد دولت است که بمرور پس از رئیس جمهور شدن پاسدار احمدی نژاد مردم و بررسی مطالبات آنان کمرنگ وفراموش شده است . زیرا که حاصل طرح سیاست گام به گام خاموش و حساب شده ی است که از سوی سپاه پاسداران دنبال شده که بقدرت نزدیک شده وتسلط کامل بر تأسیسات هسته ای و اهداف آن یافته اند. که هدف نهائی همانا دسترسی به سلاح هسته ای می باشد.
همچنین بدون آنکه قلم بر دستان پاسدار یادداشت روز نویس شده به نقش مجلس هشتم پاسداریزه شده به پردازند ووظایف مهم آن به خصوص با مشخص و برجسته و پیگیری کردن مطالبات مردم ودستور العمل مهار تورم وگرانی و افزایش قیمت کالاها و مسکن و مانع شدن از روند رشد فقر و بیکاری و شکاف عمیق طبقاتی ر جامعه گویند و اشاره ای نمایند. یا اینکه اشاره ای به بحران هسته ای شود که چگونه برای راه حل و برون رفت آن شود یا اینکه توضیح داده شود چرا سیاست دخالت گری در امور داخلی کشور های همجوار و خاورمیانه به خصوص عراق و فلسطین وافغانستان ولبنان گسترش یافته و گفته شود چه ارتباطی با پروژه ی هسته ای دارد؟ البته که قبل فهم ودرک می باشد که چرا به این موضوعات اصلی بصورت ریشه ای هر گز اشاره نمی شود و یا بررسی نمی گردد؟ یا برای چه تلاش شده است تا که صورت مسئله پاک گردد و به مسائل حاشیه ای یا رو بنائی معلول ها پرداخته شود که محو وفراموش شود چرا تهدید شده بود سرنوشت پرونده ی هسته ای نه در پشت مذاکره در اروپا، بلکه در خیابان های بیروت و بغداد تعیین می گردد؟. یعنی اینکه به بحران وحساس بودن از قدیم خاورمیانه وافزایش تنش و چالش و بحران ها و نا آرامی ها شده و افزوده شده است که پس از انقلاب اسلامی بهمن ماه سال 57 در ایران گسترش یافته و سمت وسوی آن رادیکال ومهار ناپذیر شده است و یا اینکه در ادامه ی یادداشت روز به موضوعات حاد عراق و افغانستان وفلسطین وعراق نیز اشاره شده است که چگونه موجب حضور نظامی و مشکل برای آمریکا شده است . ولی مشخص نشده است که چرا هرگز به ریشه ی ناامن سازی ها و بحران آفرینی ها و جنگ افروزی ها در خاورمیانه و کشور های همسایه و مجاور ایران نشده است که چیست و سهم همکاری رژیم تروریستی آخوندی در اشغال نظامی افغانستان وعراق چه بوده است؟
یا اینکه این اشغال گر ی نظامی ها و ناامن سازی و دچار آشوب و اغتشاش شدن منطقه ی خاورمیانه به نفع کدام کشور تا کنون تمام شد است؟ یا اینکه کدام کشور می باشد که تلاش گسترده وهمه جانبه می کندتا اینکه بر گستر ش و موج ناامنی ها وجنگ افروزی ها در خاورمیانه فزوده گردد؟
برای چه از طریق سپاه پاسداران و حزب الله ابنان جنگ 33 روزه با اسرائیل بر پا شد؟ هدف ا صلی این جنگ چه بود وچه ارتباطی با بحران هسته ای و ارجاع پرونده ی هسته ای رژیم ترریستی آخوندی از شورای حکام به شورای امنیت سازمان داشت؟
همچنین دعوت از اسماعیل هنیه به تهران برای چه بود وچرا ایشان دیدار با لوطی جماران در تهران داشت؟ برای چه وی در نماز جمعه ی تران حضور یافت و علیه ی روند صلح خاورمیانه و ساف و اسرائیل موضعگیری کرد؟ برای چه از طریق حماس در فلسطین جنگ داخلی با ساف برپا شد و دست به کودتای جدا سازی نواز غزه و غائله آفرینی میان حماس و ساف با اسرائیل زده شد
لوطی جماران برای چه در خطبه ی عید فطر خود در تهران علیه کنفرانس صلح خاورمیانه در آناپولیس آمریکا موضع گیری خصمانه کرد و چرا رهبران کشور های عربی را تهدید علنی به عدم حضور در این کنفرانس کرد؟ در لبنان برای چه رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان ترور شد؟ یا ینکه چرا از طریق سوریه و حزب الله لبنان اجازه داده نمی شود که رئیس جمهور جدید در لبنان انتخاب شود؟
برای ه میزان دخالت گری در عراق که آنقدر گسترده و محرز و اثبت شده است که حتی در سفر 3 روزه پاسدار احمدی نژاد عنتر لوطی جماران وغلامک سپاه پاسدران در عراق موجب شد که اقدامات تروریستی در عراق انجام نگیرد ؟
یا ینکه چرا می بایست ضریب دخالت گری پاسداران آنقدر توسعه یابد که گذشته از اینکه چند تا از فرماندهان اعزامی تروریستی به عراق بازادشت وزندانی شوند حتی اخیراً دامنه ی این دخالت گری به درگیری نیروهای نظامی وابسته به دولت دست شانده ی نوری المالکی با نیروهای جیش المهدی وابسته به مقتدی صدر در نجف و اطراف بغداد شهرک صدر و شهر بصره منجر شد که موجب مرگ و مجروح شدن هزاران نفر از نیروهای طرفین شد ؟
یا ایکه چرا در افغانستان نیز اوضاع مشابه عراق در روند نظامی کشی آمریکائان ادامه دارد و همچنان پیگیری می شود ؟
کیست که هنوز نداند اینگونه دخالت گری ها چه رابطه ی تنگاتنگی با پروژه ی هسته ای و دسترسی سلاح هسته ای دارد که اقدامات تروریستی و اعمال انتحاری و ناامن سازی و جنگ افروزی بطور مستقیم از سوی سپاه پاسداران و سپاه قدس دنبال می شود . در صورتیکه این دو نهاد فاشیستی از سوی مقامات آمریکا در لیست تروریست واقع شدند؟
مهمتر اینکه تهدید به نابود کردن اسرائیل برای چه دنبال می شود؟
بالاخره اینکه اکنون پرسش می شود که برای چه سربازجو طلبه پاسدار یادداشت روز نویس شده به مورد های تذکر و یادآوری شده نه پرداخته است و آنگونه که خود خواسته با آدرس غلط و تحلیل های معلولی دادن اکتفا نموده و عامل اصلی نه حاکمان تهران و سپا پاسداران که آمریکا و اسرائیل در عراق و فلسطین و افغانستان ولبنان وخاورمیانه معرفی شده اند ؟
همانگونه که سئوال است که برای چه مقامات آمریکائی که اشراف کامل به این واقعیات دارند . بازهم تلا می کنند که آزموده را آزمایش کنند وبرروی اسب شل شرط بندی کنند که خواهان ادامه ی مذاکره ی دوره چهارم با نماینده ی رژیم تروریستی آخوندی محور امنیت عراق می باشند؟ در صورتیکه بدون هرگونه شک وشبهه ای می دانند که عامل اصلی ناامن سازی نه فقط عراق که خاورمیانه رژیم تروریستی آخوندی می باشد و عراق بطور علنی تبدیل به سرپل ارتباطی و آموزش و تعلیم تروریست و اعزام به منطقه و پیگیری صدو تروریسم و بنیاگرائی به خاورمیانه شده است.
بدتر اینکه مشخص نیست که برای چه اروپا و به خصوص آمریکا نام سازمان قربانی این رژیم بربرمنش و تاریک اندیش و قرون وسطائی تروریستی آخوندی را از لیست سازمان وگروه های تروریسی خارج نمی کند و تلاش جدی و مسئولانه نمی کنند تا استقرار صلح در خاورمیانه و امنیت در عراق و ثبات صلح اکم گردد که با تغییرات دمکراتیک در ایران امکان پذیرمی باشد که با حمایت وپشتیبانی از طرح پیشهادی سوم خانم مریم رجوی میسر شدنی است . زیرا که طرح پیشنهادی ارائه شده ی نه جنگ، نه مماشات ومذاکره ونه سازش ، بلکه تغییرات دمکراتیک در ایران است که فته شد با حمایت و پشتیبانی ا ز طرح پیشنهادی خانم مریم رجوی و مقاومت ومبارزت مردم ایران شدنی می باشد.
هوشنگ – بهداد
یکشنبه 18 فرردین ماه سال- 1376