نقد وبررسی " مجلس هشتم و دهه چهارم ـ3 " روزنامه ی جمهوری اسلامی سه شنبه 20 فروردین ماه سال 1387
جالب و عجیب است که پس از 3 دهه تازه اعتراف شده که معضل در عدم اجرای قانون اساسی بوده است!
ملای سرمقاله نویس در بخش سوم کالبد شکافی دوره های گوناگون مجالس قانونگذاری در رژیم تروریستی آخوندی در قسمت سوم توضیح داده است که هر نمایش انتخاباتی – انتصاباتی 4 رکن دارد که شامل انتخاب كنندگان انتخاب شوندگان يا انتخاب شونده برگزار كنندگان و ناظران . و افزوده ركن اصلي همانطور كه قبلا اشاره کرده بود مردم هستند و در دنباله گفته اگر چنانچه شرایط اقتصادی بشکلی باشد که مردم می بایست در حال دوندگی و مشغول فعالیت باشند که چگونه بتوانند امورات زندگی سخت و طاقت فرسای خودرا سپری کنند . بنابراین چون فرصت تحقیق پیرامون نامزدان انتخاباتی را ندارند. پس هیچ چاره ای به جز اعتماد کرد ن ندارند . یعنی اینکه معنی و مفهوم مجلس که در رأس امور است و مردم هم ولی نعمت می باشند و مجلس هم می بایست در خدمت مردم باشد تا که مردم بطور مستقیم دخالت گر در سر نوشت خودشان باشند . ولی شرایط آنگونه وارونه شده است که نه اینکه مردم خودشان هیچگونه نقشی در تعیین سرنوشت خودشان ندارند و فرصت تحقیق و بررسی پیرامون نامزدان را نیز ندارند ، بلکه شرایط انتخاب شدن نامزدان و تأئید صلاحیت گرفتن شان از سوی وزارت کشور و شورای نگهبان خودش داستان پیچیده و غم انگیزی می باشد.لذا مردم ، می بایست که به شرایط تحمیل شده تن در دهند. بدتر اینکه عواقب اینگونه مجالس فرمایشی و دست نشانده و باندی و جناحی را نیز باید که پذیرا باشند که گذشته از درگیری و جنگ ونزاغ جناحی و باندی و فراکسیون بازی هائی که در مجلس وجود دارد . از سوی دیگر جنگ ونزاع ادامه دار با شورای نگهبان با مجمع مصلحت نظام که مجلس دارد خود معضل دیگریست . تازه پس از پاسکاری کردن ، قوانین پاس شده هم که تضمین اجرائی ندارند . برای ابنکه بستگی به جایگاه قدرت ودوری ونزدیکی هر نهاد دالت گر به ولی فقیه ولوطی جماران دارد که نه اینکه همکاره نظام است و قدرت واختیار نا محدود دارد ، بلکه با حمایت آشکار و علنی سپاه پاسداران این ارگان فاشیستی و ضد مردمی هر کاری که می خواهد می کند و به لوطی جماران دیکته می کند تا برای عملی ساختن آن اقدام کند . از جمله لوطی جماران برای زدن زیرآب قانون اساسی و مصوبات مجلس احکام حکومتی صادر می کند. بنابراین مجلس یک نهاد دست نشاند ویک خال بفرمان لوطی جماران است که خود آلت دست سپاه پاسداران است . همچنین بقول یک نماینده ی مجلس هفتم هرروز جایگاه قانونگذاری مجلس ضعیف تر می شود و افزوده که بود ونبود نماینده در مجلس فرقی نمی کند. حال پرداختن به عملکرد اینگونه مجالس مشخص است که برای چیست؟ برای اینکه بارها گفته شده است . خانه از پایه ویرانست . خواجه در فکر نقش ایوانست. به خصوص اینکه ملای سرمقاله نویس خود بطور آشکارا اعتراف کرده است که چگونه سگ دعواهای تند و تیز میان نهادهای وابسته به لوطی جماران وجود دارد . بنابراین طبق تجربه ی 3 دهه ی گذشته و به ویژه ی مجلس اصولگرای هفتم در شرایطی که نظام هم یک دست شده است . چنین اختلافات و پرخاشگری ها وجود دارد . لذا چگونه می توان انتظار داشت که اینگونه مجالس فرمایشی ویا وکیل الدوله ها، علی الخصوص مجلس انتصابی پاسداریزه شده هشتم قادرباشند تاکه پاسخگوی مطالبات مردم ایران باشند با توجه به این واقعیت که در مجلس اینگونه عملکردی از سوی با نفوذ ها وجود دارد:
"جالب است بدانيد كه در آستانه انتخابات مجلس هشتم يكي از افراد با نفوذ مجلس هفتم از اطاق كار خود با يكي از مسئولان قضائي با لحني آمرانه و عتاب آميز سخن ميگفت كه چرا در فلان ماجرا اينگونه عمل كرده اي و چرا آنگونه عمل نمي كني ! فارغ از اينكه حرف اين شخص درست باشد يا نادرست و تصميم و عملكرد آن مسئول قضائي صحيح بوده باشد يا ناصحيح اصولا يك نماينده مجلس هرقدر هم كه با نفوذ باشد حق ندارد با يك مسئول قضائي هر قدر هم كه دون پايه باشد اينگونه صحبت كند و او را با لحن عتاب آميز مخاطب قرار دهد و دستور بدهد كه چنين كن و چنان نكن ! اگر چنين وضعيت اسفناكي وجود دارد به دخالت احزاب و گروه ها و جناح ها در انتخابات مربوط مي شود وضعيتي كه استقلال قوا را خدشه دار مي كند و موجب دخالت يك قوه در قوه ديگر و پيدايش قدرت هاي غيرقانوني در متن حاكميت مي گردد"
بالاخره انکه ملای سرمقاله نویس، به این نتیجه رسیده است که راه حل معضل خروج سازمان واحزاب و نفی آنان از صحنه ی رقابت نیست . همانگونه کهاچانه زدن های پشت پرده هم چاره ساز نیست.زیراکه خود حرکت ضد قانونی می باشد. خلاصه اعتراف می کند که هیچگونه راه حل اساسی برای حل این معضل وجود ندارد جز اینکه قانون اساسی بطور دربست اجرا گردد. ولی عجیب است که ملای سرمقاله نویس نمی گوید که اگر راه حل معضل در قانون اساسی می باشد . پس چرا در 3 دهه ی گذشته ی این قانون اجرا نشده است؟ اگرپاسخ این است که موانعی بر سر راه اجرای قانون اساسی وجود دارد . اولاً سئوال است که این چگونه قانون اساسی است که خودش با مشکل و وموانع روبروست؟ دوماً اینکه: چراباید برخی از نهاد ها دارای قدرت بیشتری باشند که می توانند در امور سایر نهادهادخالت کنند و تأثیر گذار باشند؟ بهر حال معصل حل ناپذیر را ملای سرمقاله نویس اینگونه توصیه به تن دادن واجرای قانون اساسی دانسته که بدون نفوذ و دخالت گری باشند:.
اين مشكل را بايد نظام حل كند . اينكه چگونه مي توان نفوذ احزاب و جناح ها را در اموري كه به آنها مربوط نمي شود قطع كرد و در عين حال حقوق قانوني آنها را محترم شمرد و مانع فعاليت قانوني آنها نشد نكته مهمي است كه نظام بايد با صرف وقت و بررسي هاي دقيق به آن برسد و آنرا كاربردي كند. با اينحال نبايد در اين واقعيت ترديد كرد كه روش كنوني چه به لحاظ نفوذ احزاب و چه به لحاظ تاثيرگذاري عوامل غيرعادي ديگر در جهت دادن به آرا مردم در انتخابات به زيان كشور تمام مي شود و بايد هرچه زودتر جلوي اين زيان را گرفت. راه حل اين معضل نفي فعاليت احزاب نيست بلكه وادار ساختن آنها به روي آوردن به قانون و البته تلاش همه جانبه براي وادار كردن همه اندام هاي نظام به عمل به قانون بويژه در انتخابات است . اينكه احزاب و گروه ها و جناح ها تا آنجا قدرت چانه زني داشته باشند كه بتوانند در مورد تاييد صلاحيت داوطلبان نمايندگي مجلس يا ساير نامزدهاي انتخاباتي موثر واقع شوند نشان از بي توجهي ركن هاي اجرائي و نظارتي انتخابات به قانون دارد كما اينكه امكان اعمال نفوذ يك قوه در قوه ديگر نيز به معناي ضعف قانونمندي اندام هاي نظام است.
در خاتمه اینکه بر اساس تجربه ی 3 دهه عملکرد رهبران ودولتمردان رژیم تروریستی آخوندی و 7 دوره مجلس ، به خصوص مجلس هفتم که هم اصولگرا بود وهم نظام یک دست شده ومدعی اصولگرابود که عملکردی بمراتب خیی بدتر از گذشته داشته است. بنابراین با توجه به شیوه ی برگزاری نمایش خیمه شب بازی انتصابی مجلس هشتم که پاسداریزه شده است و در همین روزنامه و سرمقالات گفته که چگونه نمایندگانی از کرمانشاه وارد مجلس هشتم شده اند؟ مشروط براینکه عدم حضور مردم در شکل و شمایل تمدید ساعات های رأی دادن برای ریختن آرای تقلباتی به صندوق های آرا برای ساختن دروغ حماسه سازی انتخاباتی ز سوی وارت کشور جبران شد که آنگونه مصنوعی بود که بلافاصله پس از نمایش خیمه شب بازی حماسه سازی انتصاباتی مجلس هشتم اتحادیه ی اروچا بیانیه ای منتشر کرد وگفت که این نمایش خیمه شب بازی نه آزاد ونه عادلانه بود و با توضیحاتی که ملای سرمقاله نویس پیرامون افول مجالس از دوره ی سوم تا کنون در دو شماره ی گذشته ی سرمقاله ی خود ارائه کرده است . بنابراین قابل پیش بینی است که نمی بایست که هیچگونه انتظار یا معجزه ای از مجلس هشتم داشت که اگر چنانچه عملکردش خیلی بدتر از مجالس گذشته نباشد، هرگز هم نمی تواند بهتر از آنان عملکر داشته باشد و بتواند ویا بخواهد به نفع مردم ایران به خصوص محرومان وتهی دستان قدمی بردارد.
هوشنگ – بهداد
سه شنبه 20 فروردین ماه سال 1387