نقد وبررسی " چرخش استراتژيك در ماه آخر ( يادداشت روز )" روزنامه ی کیهان چهار شنبه 1 آبانماه سال 1387
" فعال شدن عربستان سعودی برای پیشبرد صلح خاورمیانه با تأکید بر ایزوله و فاصله گرفتن از رژیم ، ارکان رژیم تروریستی را شدیداً به وحشت انداخته است:
سربازجو قلم زن یادداشت روز نویس متوجه شده است که آمریکا با تأخیرفراوان وهزینه ی بسیارسنگین به این واقعیت رسیده است که عامل اصلی بی ثباتی در خاورمیانه وناامنی و خشونت در عراق فقط رژیم تروریستی آخوندی می باشد . زیرا که از طریق حماس و حزب الله لبنان مانع از به ثمر رسیدن روند مذاکرات صلح در خاورمیانه بودهاست و از طریق اعزام مزدور و تروریست و سلاح و عوامل نغوذی و عوامل داخلی در عراق، اجازه برقرارشدن امنیت در عراق را نداده است . بلی و بدرستی دریافته است تا دستان مرموز ومخرب و جنایتکار و جنگ افروز رژیم تروریستی آخوندی در عراق از طریق عملی کردن توافقنامه امنیی میان آمریکا و عراق قطع کند واز سوی دیگر تلاش می کند تا که هر طوری شده پیمان صلح میان اسرئیل و سوریه و فلسطین منعقد گردد و با پس دادن بلندهای جولان به سوریه و موافقت کردن با تشکیل دولت مستقل و دمکراتیک فلسطین در کنار اسرائیل و فراهم کردن روابط دیپلماتی اسرائیل با کشورهای عربی شرایط جا پا و نفوذ رژیم اخلاگر و تروریستی آخوندی در خاورمیانه مسدود و کور گردد به خصوص در این شرایط که با انتخاب شدن ژاپن به عضویت شورای امنیت سازمان ملل که میزان بی اعتباری و ایزولگی رژیم تروریستی و بربر منش و تاریک اندیش آخوندی در سطح جهان بطور عریان عیان شده است .
از طرف دیگر وضعیت تورم وگرانی و افزیش قیمت کالا ها و فقر و بیکاری که در جامعه غوغا و بیداد می کند که لازم به تذکر نیست که گفته شود ضریب نارضایتی عمومی چه میزان است . همینطور اختلافت درونی و تضاد واختلافات در شرایط یک دست بودن نظام آنچنان اوج گرفته است که قرار بود تعامل میان مجلس و دولت و قوه قضائیه باشد . ولی دامنه ی عمق اختلاف و تضاد ها میان این 3 نهاد آنگونه است که علی مطهری ناینده ی مجلس نامه سر گشاده به وزیر کشور دکوری می نویسد که چون تو دروغ گفتی صلاحیت و شایستگی وزیر کشور بودن را نداری ، پس بهتر است قبل از اینکه مجلس ترا استیضاح و بر طرف کند خودت استعفا دهی و کنار بکشی .
همچنین سخنگوی قو ی قضائیه جمشیدی درمصاحبه ی مطبوعاتی از بی در و پیکری حاکم بر بانک ها می گوید و اعتراف می کند که چگونه هزاران نفر می باشند که میلیارد ها تومان از بانک ها وام گرفته که شامل شرکت های دولتی می باشند که بدهی خودشان را به بانک ها پس نداده ندو افزوده یا در حقیقت برایتبرئه کردن دستگاه تبعیض و فاسد قضائیه فشا کرده دولت از قوه ی قضائیه می خواهد که دست به اقدام غیر قانونی بزند و اینان را مجرم بداند و زندانی کند.
بنابراین وضعیت بحرانی پروژه ی هسته ای که مشخص است چگونه می باشد . پس مقامات آمریکائی گرچه با تأخیر ولی باز هم به موقع متوجه شده اند که در چه شرایط خطیری که خودشان از نظر سیستم بانکی و پولی و مالی و اقتصادی قرار گرفته اند ودر خاورمیانه و عراق و افغانستان در چه دامی گرفتار شدند که عمده ی مشکل گره در سیاست صدور تروریسم و بنیاد گرائی و دخالت گری رژیم تروریستی آخوندی در استقرار امنیت در عراق و دشمنی و استقرار صلح در خاورمیانه خورده است و اگر در این شرایط خطیر تلاش نشود که سر چشمه ی این بحران ومشکل سازی خشکانیده شود همین معضل و بحران کنونی برای رئیس جمهور آینده ی آمریکا که ازهر حزبی می خواهد باشد به ارث خواهد رسید و چه بسا که بسیار عمیق تر از آنچه که هست خواهد شد .
پس بی جهت نیست که سربازجو یادداشت روز نویس شرایط کنونی درک کرده است که چقدر برای رژیم تروریستی آخوندی می تواند خطر آفرین باشد. به ویژه این که عربستان سعودط با طرح و پیشنهاد ایجاد صلح خاورمیانه وارد میدان شده است . به خصوص اینکه از طریق نامه ی بوش و ایهود باراک حمایت می شود.
آری باز هم تأکید می شود می بایست همانگونه که سارکازی رئیس جمهور فرانسه در ابتدای سال میلادی قول تشکیل دولت مستقل دمکراتیک فلسطین تا پایان سال میلدی را داد. باید در کنار تلاش همه جانبه ی اروپا و آمریکا و همکاری کامل اسرائیل برای آمادگی پذیرش پیشنهادات برای حل معضل در فرصت باقیمانده کوشا بود تا که این فرصت از بین نرود . زیرا که در دوران زنده یاد عرفات و ایهودا باراک یک فرصت مناسب وجود داشت که متأسفانه از دست رفت و پس از آن شرایط به آن سمتی سوق داده شد که برنده اش همچون رژیم تروریستی آخوندی شد که موجب تقویت حزب الله لبنان وحماس و جنگ داخلی در فلسطین وجنگ 33 روزه ی سپاه پاسداران و حزب الله لبنان با اسرائیل شد که لبنان بهسر زمین سوخته شده ی و باتلاق شدن عراق منجر شد .
پسدیگر نیاز به آزمون مجدد آزمون شده نمی باشد و باز هم تأکید می شود که می بایست در روند مذاکره ی صلح خاور میانه بیش از ذشته مسئولانه فعال شد تا هر چه زود تر به نتیجهبرسید . زیرا در این طرح های پیشنهادی راه حل صلح خاورمیانه تأکید بر ایزوله شدن ر ژیم تروریستی آخوندی ومبارزه و فاصله گرفتن دشمن مشترک یعنی رژیم تروریستی آخوندی تشخیص بسیار درست می باشد به ویژه اینکه سربازجو یادداشت روز نویس اعتراف کرده است که دیگر نمی توان از روسیه توقع داشت که حرکت مثبت و دندان گیری به نفع رژیم کند . از سوی دیگر ترس از نزدیکی کره ی شمالی با آمریکا و عقب نشینی از دسترسی به بمب اتمی نیز به نمایش گذاشته شده است . گرچه در پایان یادداشت روز خودسرباز جو نتیجه گیری کرده است که همه ی دیپلماسی آمریکا که این پروسه ی صلح خاورمیانه را طی کرده است که در نهایت مجبور شود تن به مذاکره ی دیپلماتی با رژیم تروریستی آخوندی بدهد . البته چون نامی از پروژه ی هسته ای و پذیرش تعلیق غنی سازی به عنوان پیش شرط مذاکره نبرده است . لا بدبه این امید نشسته است که با انتخاب رئیس جمهور آمریکا و تضعیف موقعیت آمریکا در دیپلماسی خارجی که ناشی از حضور در عراق و افغانستان است شرایط دربست به سود رژیم تروریستی آخوندی پیش خواهد رفت که بدون مانع امکان هم دسترسی به سلاح هسته ای فراهم می شود .هم اینکه آمریکا و اسرائیل ضعیف شده بدون توانائی به تهاجم نظامی شرایط آنگونه می شود که آمریکا ناچار به تن دادن مذاکره با رژیم تروریستی در آینده خواهد شد.
درخاتمه اینکه بازهم تأکید می شود که نمی بایست برای بار دیگر به این دشمن مشترک فرصت داده شود تا با دست به اقدام تروریستی و خرابکاری وتهدید کردن بزند و شرایط را به آن جهتی هدایت کند که همچون گذشته انجام داده است . فقط بایستی در برابر سیاست اتخاذ شده صلح خاورمیان و امنیت در عراق سریع و مسئولانه اقدام شود . زیرا که رژیم تروریستی آخوندی با کاهش برای بهای نفت در بدترین شرایط آسیب پذیری قرار دارد که از ترس مجبور است قدرت نمائی کند و دست به مانور های نظامی و رزمایش و همایش های ارگان های سرکوبگر و گسترش سرکوب داخلی با افزایش اعدام و خفقان ورعب ووحشت بزند که علائم آشکار ترس و وحشت از خیزش عمومی و فروپاشیی می باشد .

هوشنگ- بهداد
چهار شنبه 1 آبانماه سال 1387