نقد و بررسی " شأن مجلس ( يادداشت روز )" روزنامه ی کیهان چهار شنبه 17 مهرماه سال 1387
"طرح تبعیض آمیز و جنسیتی بومی سازی دانشجوئی اکنون تبدیل به معضل پیچیده ی چند جانبه شده، بطوری که دولت و مجلس را رو در روی هم قرار داده است"
طرح بومی سازی انتخاب دانشجوئی که هدف هم تبعیض جنسیتی وهم حذف واجدین شرایط قبول شدگان شهر ستانی ها به دانشگاه به تهران و سایر دانشگاه های شهرهای بزرگ دیگر به را در برداشت. بالاخره پس از اعلام نتایج کنکور دانشگاه ها موجب اعتراض گسترده محروم شد گان رود به دانشگاه رده و رتبه های بالای داوطلبین شد. پس از آن موج اعتراضات محروم شدگان داوطلبین ورود به دانشگاه ها دامنه دار و گسترده شد تا اینکه تعداد زیادی از داوطلبان کنکور با رده و نمرات بالا با اعضای خا نوده های شان در جلوی مجلس دست به تحصن و اعتراض برای پیگیری زدند .درنهایت مسئولین دولتی را به عقب نشینی وادار کردند و قول داده شد که در طرح گزیشس بومی پذیری اشتباهاتی شده که تجدید نظر خواهد شد . بالاخره مجلس دکوری و کمدی برای خاموش کردن موج اعتراضات خانواده هادرجلوی مجلس مجبور شد تا طرحی به تصویب رساند که میزان ظرفیت پذیرش دانشگاه ها ی بزرگ دولتی تا 10% افزایش یابد. البته با این اقدام مشکل تمام نشده است. زیرا که طرح تصویب شده ی مجلس را باید شورای نگهیان تأئید کند . ضمن اینکه وزیر علوم مدعی است که پذیری 1000 تا 1500 دانشجوی اضافی امکان ندارد وموجب تعطیلی دانشگاه ها خواهد شد . تازه از اینها گذشته شاکی طلبه پاسدار یادداشت روز نویس هم افزوده شده است. زیرا که اکنون در دفاع از وزارت علوم انتقاد کرده این طرح افزایش ظرفیت دانشجوی مجلس عجولانه و کار شناسی شده نبوده است . زیراکه تاکتیکی برای خاموش و آرام کردن تظاهرات داوطبین کنکور و خانواده ها ی شان در جلوی مجلس مجبور به این اقدام شدند.
فراموش نشود که طرح بومی کردن دانشجویان یاد آور همان ادعای کمدی و مضحک پاسدار گماشته احمد ی نژاد در سخنرانی در سال اول ریاست جمهوری اش در سازمان ملل است که بطورنورانی شدن در زمان ملل حضور یافت و مدعی شد که دانش هسته ای بومی شده را با عدالت بطور مهرورزانه می خواهد به بندگان خدا در سراسر جهان صادر کند و در عوض تصمیم دارد نوع عدالت بومی شده ی نرخ رشد افسار گسیخته ی تورم و گرانی و افزایش قیمت کالا ها با فقر و بیکاری را وارد کشورکند و میان محرومان وتهی دستان منتظر دریافت نان بر توی سفره های خالی اشان نوزیع نماید.
اما اکنون طلبه پاسدار یادداشت روز نویس چون ضریب حساسیت خطری بودن فضای دانشگاه ها و دانشجویان را می داند واشراف دارد که فضای محیط دانشگاهی آبستن چیست؟ و چگونه واکنش و یا حرکات اعتراضی دانشجوئی می تواند محرک حرکت های رادیکال اعتراضی شود؟ بنابراین در مقام دفاع از وزارت علوم البته با انتقاد آبکی و تاکتیکی که طرح بومی سازی دانشجوئی کارشناسی نشده بود که بررسی آن را حواله به تاریخ داده شده است تا که دستش باز باشد کیفر خواست 10 بندی به سبک و شیوه ی بازجوی پرونده و سناریو ساز سر بازجو حسین شریعتداری برای نمایندگان مجلس دکوری و کمدی و انتصابی صادر کند و نمایندگان مجلس را متهم کند که نمی بایست وارد این بازی می افزایش ظرفیت دانشجوئی می شدند . زیرا که شأن این مجلس بالاتر از اینگونه کار هاست . چونکه مجلس در رأس امور است که می بایست به همان اموری به پردازد که در رأس آن دفاع کردن از پروژه ی هسته ای می باشد و در مراحل بعدی برای دفاع کردن از حق و حقوق مزایای خود نمایندگان است که باید تلاش کنند . بطور نمونه همین رقم مبلع ناچیز دریافتی 100 میلیون تومانی اخیر است که چون شامل حال تعدادی نشد دست به تشنج آفرینی در مجلس زدند . هر چه باشد اینگونه اقدامات خیلی بهتر از تصویب کردن طرح دو سه فوریتی 10% افزیش ظرفیت دانشجو می باشد. آنهم در شرایطی دو سه هفته از سال تحصیلی سپری شده است که هم مرکز سنجش بومی سازی دانشجو وهم وزیر علوم مخالف این افزایش هستند . به خصوص اینکه این وسط مشکل و مسئولیت شورای نگهبان آلت دست لوطی جماران هم مضاعف شده است . زیرا اگر چنانچه مصوبه افزایش 10% مجلس را تأئید کند رئیس دولت و وزیر علوم شاکی می شوند . اگر چنانچه تأئید نکند با خشم خانواده های دانشجویان و دانشجویانی مواجه خواهد شد که حق شان ضایع و پایمال می شود . بدتر اینکه فضای دانشگاه ها به اندازه ی کافی انفجاری می باشد . چونکه هنوز پژواک فریاد مرگ بر دیکتاتور دانشجویان و احمدی نژاد عامل فقر وتورم وگرانی و فقر و بیکاری و سرکوب و فساد و استبداد در فضای دانشگاه ها طنین انداز است ومحو نشده است که هر جرقه یا حرکت اعتراضی می تواندموجب شعله ور شدن این پژواک اعتراضی دانشجویان شود.
در خاتمه اینکه طلبه پاسدار یادداشت روز نویس خواسته است تا که تفهیم کند که این حرکت مجلس یک اقدام اعتراضی سیاسی تبلیغاتی � انتخاباتی در برابر دولت می باشد که تداعی کننده ی نقض آشکار تعامل مجلس با دولت در نظام یک دست شده است که انتظار این اقدام نمی رفت. به خصوص اینکه فراموش نشده است که چگونه لوطی جماران به بهانه ی عدم مرز شناسی با دشمن را که برای رقیب مغلوب دوم خرداد ترسیم نمود .پس از آن شاهد بودیم که چگونه به استناد همین بهانه نامزدان دوم خردادی های داوطلبین مجلس کمدی � انتصابی هشتم رد صلاحیت فله ای � گله ای شدند ؟ به ویژه اینکه قبل از برگزاری نمایش خیمه شب بازی مجلس هشتم لوطی جماران در خطبه ی خود تأکید آمیزخود به نامزدان حامی بوش و آمریکاگفت که رأی را ندهید و گوشزد کرد به آنانی رأی دهید ک در کنار دولت در مجلس باشند وبا دولت تعامل کنند . پس اقدام اخیر مجلس کمدی و دکوری ارتجاعی در تتناقض آشکار با نظر و تأکید لوطی جماران می باشد که می تواند موجب تنش های ادامه دار بیشتری میان دولت و مجلس را در بر داشته باشد .
هوشنگ � بهداد
چهار شنبه 17 مهرماه سال 1387
"طرح تبعیض آمیز و جنسیتی بومی سازی دانشجوئی اکنون تبدیل به معضل پیچیده ی چند جانبه شده، بطوری که دولت و مجلس را رو در روی هم قرار داده است"
طرح بومی سازی انتخاب دانشجوئی که هدف هم تبعیض جنسیتی وهم حذف واجدین شرایط قبول شدگان شهر ستانی ها به دانشگاه به تهران و سایر دانشگاه های شهرهای بزرگ دیگر به را در برداشت. بالاخره پس از اعلام نتایج کنکور دانشگاه ها موجب اعتراض گسترده محروم شد گان رود به دانشگاه رده و رتبه های بالای داوطلبین شد. پس از آن موج اعتراضات محروم شدگان داوطلبین ورود به دانشگاه ها دامنه دار و گسترده شد تا اینکه تعداد زیادی از داوطلبان کنکور با رده و نمرات بالا با اعضای خا نوده های شان در جلوی مجلس دست به تحصن و اعتراض برای پیگیری زدند .درنهایت مسئولین دولتی را به عقب نشینی وادار کردند و قول داده شد که در طرح گزیشس بومی پذیری اشتباهاتی شده که تجدید نظر خواهد شد . بالاخره مجلس دکوری و کمدی برای خاموش کردن موج اعتراضات خانواده هادرجلوی مجلس مجبور شد تا طرحی به تصویب رساند که میزان ظرفیت پذیرش دانشگاه ها ی بزرگ دولتی تا 10% افزایش یابد. البته با این اقدام مشکل تمام نشده است. زیرا که طرح تصویب شده ی مجلس را باید شورای نگهیان تأئید کند . ضمن اینکه وزیر علوم مدعی است که پذیری 1000 تا 1500 دانشجوی اضافی امکان ندارد وموجب تعطیلی دانشگاه ها خواهد شد . تازه از اینها گذشته شاکی طلبه پاسدار یادداشت روز نویس هم افزوده شده است. زیرا که اکنون در دفاع از وزارت علوم انتقاد کرده این طرح افزایش ظرفیت دانشجوی مجلس عجولانه و کار شناسی شده نبوده است . زیراکه تاکتیکی برای خاموش و آرام کردن تظاهرات داوطبین کنکور و خانواده ها ی شان در جلوی مجلس مجبور به این اقدام شدند.
فراموش نشود که طرح بومی کردن دانشجویان یاد آور همان ادعای کمدی و مضحک پاسدار گماشته احمد ی نژاد در سخنرانی در سال اول ریاست جمهوری اش در سازمان ملل است که بطورنورانی شدن در زمان ملل حضور یافت و مدعی شد که دانش هسته ای بومی شده را با عدالت بطور مهرورزانه می خواهد به بندگان خدا در سراسر جهان صادر کند و در عوض تصمیم دارد نوع عدالت بومی شده ی نرخ رشد افسار گسیخته ی تورم و گرانی و افزایش قیمت کالا ها با فقر و بیکاری را وارد کشورکند و میان محرومان وتهی دستان منتظر دریافت نان بر توی سفره های خالی اشان نوزیع نماید.
اما اکنون طلبه پاسدار یادداشت روز نویس چون ضریب حساسیت خطری بودن فضای دانشگاه ها و دانشجویان را می داند واشراف دارد که فضای محیط دانشگاهی آبستن چیست؟ و چگونه واکنش و یا حرکات اعتراضی دانشجوئی می تواند محرک حرکت های رادیکال اعتراضی شود؟ بنابراین در مقام دفاع از وزارت علوم البته با انتقاد آبکی و تاکتیکی که طرح بومی سازی دانشجوئی کارشناسی نشده بود که بررسی آن را حواله به تاریخ داده شده است تا که دستش باز باشد کیفر خواست 10 بندی به سبک و شیوه ی بازجوی پرونده و سناریو ساز سر بازجو حسین شریعتداری برای نمایندگان مجلس دکوری و کمدی و انتصابی صادر کند و نمایندگان مجلس را متهم کند که نمی بایست وارد این بازی می افزایش ظرفیت دانشجوئی می شدند . زیرا که شأن این مجلس بالاتر از اینگونه کار هاست . چونکه مجلس در رأس امور است که می بایست به همان اموری به پردازد که در رأس آن دفاع کردن از پروژه ی هسته ای می باشد و در مراحل بعدی برای دفاع کردن از حق و حقوق مزایای خود نمایندگان است که باید تلاش کنند . بطور نمونه همین رقم مبلع ناچیز دریافتی 100 میلیون تومانی اخیر است که چون شامل حال تعدادی نشد دست به تشنج آفرینی در مجلس زدند . هر چه باشد اینگونه اقدامات خیلی بهتر از تصویب کردن طرح دو سه فوریتی 10% افزیش ظرفیت دانشجو می باشد. آنهم در شرایطی دو سه هفته از سال تحصیلی سپری شده است که هم مرکز سنجش بومی سازی دانشجو وهم وزیر علوم مخالف این افزایش هستند . به خصوص اینکه این وسط مشکل و مسئولیت شورای نگهبان آلت دست لوطی جماران هم مضاعف شده است . زیرا اگر چنانچه مصوبه افزایش 10% مجلس را تأئید کند رئیس دولت و وزیر علوم شاکی می شوند . اگر چنانچه تأئید نکند با خشم خانواده های دانشجویان و دانشجویانی مواجه خواهد شد که حق شان ضایع و پایمال می شود . بدتر اینکه فضای دانشگاه ها به اندازه ی کافی انفجاری می باشد . چونکه هنوز پژواک فریاد مرگ بر دیکتاتور دانشجویان و احمدی نژاد عامل فقر وتورم وگرانی و فقر و بیکاری و سرکوب و فساد و استبداد در فضای دانشگاه ها طنین انداز است ومحو نشده است که هر جرقه یا حرکت اعتراضی می تواندموجب شعله ور شدن این پژواک اعتراضی دانشجویان شود.
در خاتمه اینکه طلبه پاسدار یادداشت روز نویس خواسته است تا که تفهیم کند که این حرکت مجلس یک اقدام اعتراضی سیاسی تبلیغاتی � انتخاباتی در برابر دولت می باشد که تداعی کننده ی نقض آشکار تعامل مجلس با دولت در نظام یک دست شده است که انتظار این اقدام نمی رفت. به خصوص اینکه فراموش نشده است که چگونه لوطی جماران به بهانه ی عدم مرز شناسی با دشمن را که برای رقیب مغلوب دوم خرداد ترسیم نمود .پس از آن شاهد بودیم که چگونه به استناد همین بهانه نامزدان دوم خردادی های داوطلبین مجلس کمدی � انتصابی هشتم رد صلاحیت فله ای � گله ای شدند ؟ به ویژه اینکه قبل از برگزاری نمایش خیمه شب بازی مجلس هشتم لوطی جماران در خطبه ی خود تأکید آمیزخود به نامزدان حامی بوش و آمریکاگفت که رأی را ندهید و گوشزد کرد به آنانی رأی دهید ک در کنار دولت در مجلس باشند وبا دولت تعامل کنند . پس اقدام اخیر مجلس کمدی و دکوری ارتجاعی در تتناقض آشکار با نظر و تأکید لوطی جماران می باشد که می تواند موجب تنش های ادامه دار بیشتری میان دولت و مجلس را در بر داشته باشد .
هوشنگ � بهداد
چهار شنبه 17 مهرماه سال 1387