نقد وبررسی " براي عبور از اين مرحله (يادداشت روز) " روزنامه ی کیهان سه شنبه 7آبان ماه سال 1387
"تنها راه حل کلیدی و اساسی برای مشکلات مردم ایران و بر طرف شدن موانع ومعضلات موجود در کشو، تلاش همه جانبه برای تغییرات دمکراتیک در ایران می باشد."
وقتی که وارونه گوئی و دهن بین و سطحی نگری در خود خواهی عجین می شود به خصوص وضعیت مالی و اقتصادی مدعی بدلیل وابستگی به نظام ظاهراً اهل قلم خو ب و روبراه باشد بعلاوه اینکه آخوند پاسدار هم باشد که این قلم بر دست شده همکاره روزنامه ی پرونده و سناریو ساز سربازجو حسین شریعتمداری هم می با شد. مهمتر اینکه در جلوی آئینه ایستاده باشد که مخاطبت هم خودش باشد که دست به درد دل کردن ونقل قول نمودن زده است و در نهایت این درد دل کپی برداری شده از یادداشت های روزهای قبلی و مطبوعات دیگر است که با ترکیب گزارش بانک مرکزی وبا نقل قول کردن از پاسدار احمدی نژاد، یادداشت روزی تنظیم شدهکه تحلیل گرش یک طلبه پاشدارآن است که درست نقطه مقابل سرمقاله روزنامه ی همکارش جمهوری اسلامی می باشد. یعنی اینکه طلبه پاسدار یادداشت روز ابتدا به بحران اقتصادی و مالی و پولی و بانکی آمریکا اشاره کرده که گفته دامنه ی آن به اروپا و سپس آسیا کشانیده شده است . اما در دنباله نتیجه گیری است با اینکه این بحران موجب کاهش پی در پی بهای نفت شده که منبع اصلی در آمد رژیم تروریستی آخوندی را تشکیل می دهد. البته با اینکه با نقل قول کردن از بانک مرکزی از اثر گذاری این کاهش برکسری کاهش بودجه دولت گفته است. ولی بدون توجه به روند رو به رشد واردات و وجود تورم و گرانی و افزایش قیمت کالاها و فقر و بیکاری که زنجیره ی متصل بهم وجدا ناپذیر با رونق مقوله ی اقتصادی و عدالت می باشند .
بهر صورت این طلبه پاسدار معجزه گر چون پاسدار گماشته احمدی نژاد باور به تئوری های اقتصادی ندارد .البته تقصیر هم ندارد زیرا که دلیل آن نداشتن دانش و آگاهی به علم اقتصاد است که این طلبه هم به همان باور و سبک مدعی شده است که این بحران اقتصدی و مالی و پولی آمریکا که جهانگیر شده است عجیب است که گفته تأثیرات کمی بر سیاست پولی و اقتصاد رژیم تروریستی آخوندی دارد و خطرعبور به مرحله ی دشواروجود ندارد . اما مشخص نیست که چرا بر خلاف ادعای این مدعی کاهش ارزش ریال و افزایش بهای دلار در ایران را بهمراه داشته و بنا بر گزارش روزنامه ی جمهوری برای اولین بز قیمت دلار 4 رقمی شد. یعنی هزار و ده تومان شد . طلبه پاسدار یادداشت روز نویس بازهم بر خلاف افشاگری محمد رضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس کمدی که اخیراً اعتراف کرده است پولی در حساب ذخیره ی ارزی باقی نمانده است ولی طلبه پاسدار بنا بر نقل قول کردن از پاسدار احمدی نژاد که گفته هم ذخیره ی ارزی محرمانه است و هم مردم نامحرم می باشند که نباید بدانند این رقم چه میزان است با این حساب افزوده که پاسدار گماشته و خالی بند احمدی نژاد این مبلغ جوابگوی چند سال نیاز کشور می باشد . یعنی درست شبیه همان ادعاهای کمدی مبارزه با مفسدان اقتصادی کردن و قول بردن نان بر توی سفره های خالی محرومان و... می باشد که فقط یک اشکال کوچک وجود دارد که که دروغ ووارونه قول داده و بیان شده بود . آری عجیب است که طلبه پاسدار یادداشت روز در دنباله ی یادداشت روز بر خلاف ادعای اول یادداشت روز خود اعتراف کرده است که کاهش قیمت نفت که جدا از بحران اقتصادی و بانکی و بانکی آمریکا نمی باشد اینگونه بر سیستم اقتصادی و بودجه و در آمد رژیم تروریستی آخوندی اثر دارد:
"رئيس كل بانك مركزي چندي پيش با اشاره به ادامه روند نزولي قيمت نفت در بازارهاي جهاني كاهش ميليارد54 دلار از درآمدهاي نفتي كشور را تا پايان سال پيش بيني كرد.. حكايت اقتصاد تك محصولي و متكي به درآمدهاي نفتي ما، حكايت رستم و يك دست اسلحه است. ارزش درآمد نفت به طور متوسط 80درصد كل درآمد ارزي ايران را تشكيل مي دهد. در بخش درآمدهاي غيرنفتي هم سهم بزرگي از آن متعلق به صادرات عمده محصولات پتروشيمي است كه از مشتقات نفت به حساب مي آيد. اگرچه نبايد تلاش فراوان و موثر براي افزايش سهم صادرات نفتي را ناديده گرفت.كشور ما طي چند سال گذشته با وجوه نفتي بسيار بالايي روبرو بوده، بطوري كه تا پايان شهريورماه امسال حدود 260ميليارد دلار درآمد نفتي داشته است. بنابراين سقوط درآمدهاي نفتي مي تواند آثار منفي قابل توجهي داشته باشد كه بايد به دقت مديريت شود..در حال حاضر بيش از 50درصد از هزينه هاي عمومي دولت از محل فروش نفت خام تامين مي شود. پيش بيني ها پيش از اين نشان مي داد در قبال فروش نفت به قيمت هر بشكه 80دلار، معادل 30ميليارد دلار طي يك سال كاهش درآمد ايجاد خواهد شد. امروز قيمت نفت در بازار حدود 60دلار شده و سير نزولي آن همچنان ادامه دارد كه بايد با سياست هاي اقتصادي كلان دنبال چاره اي اساسي تر از پادزهر صندوق ذخيره ارزي بود و با اعمال مكانيسم هايي كه چندان دور از امكان نيستند از اين مرحله به سلامت و با كمترين خسارت عبور كرد.. بانك مركزي ميزان صادرات غيرنفتي در سال گذشته را 21ميليارد دلار و ميزان واردات را 48ميليارد دلار اعلام كرده است.به گفته رئيس كل بانك مركزي اكنون بسياري از طرحهاي شهرك هاي صنعتي به صورت نيمه كاره رها شده و كارخانجات با ظرفيت 20 تا 25درصدي فعاليت مي كنند.اگر روند واردات به همين صورت ادامه يابد پيش بيني كارشناسان اين است كه واردات ايران در پايان سال جاري به ركورد بي سابقه 60ميليارد دلار برسد. گمرك ايران نيز گزارش داده كه واردات در 6 ماهه اول سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل 9ميليارد دلار افزايش نشان مي دهد ."
در خاتمه اینکه مشخص نیست که اینگونه تحریف گری و وارونه و تناقض گوئی ها تا کی قرار است ادامه یابد؟ یعنی اینکه مدعیان حاکم و مبلغان و پادو جارچیان شان پس از 3 دهه هنوز می پندارند که با ضرب بسیج ارگان های سرکوبگر که در خدمت خود دارند و سانسور را نهادینه کرده و قادرند خبر رسانی غیر واقعی ووارونه بازتاب می دهند مردم ایران به خصوص محرومان وتهی دستان که در بدترن شرایط طاقت فرسا زندگی می کنند هنوز نمی دانند که شرایط و وضعیت زندگی نا بسامانی خود شان و کشور چگونه است؟ یا آیا اینکه اینان درک نمی کنند که فرق میان حرف و قول راست و دروغ چگونه است؟ لابد سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی که در سرمقاله ی امروز خود از گوش تا گوش کارگران منتظر کار در حال صف طویل انتظار ایستاده اند و نگران می باشند تا اینکه وقت روز به پایان نرسیده است ؛حد اقل کسی اینان را صدا بزند تاکه فقط برای یک روز کاری داشته باشند این واقعیت دروغ است و واقعیت ندارد . همچنانکه لابد آن فاجعه ضد انسانی که در منطقه سعادت آباد تهران رخ داد که در اثر فرو ریختن یک سخاتمان 7 طبقه تعداد 19 دانشجوی جوان جان باختند که به دلیل تأمین تحصیلی خود به تهران آمده بودند که بر زیر آوار مدفون شدند واقعیت ندارد. بهرحال همانگونه که تا حال تأکید شده است تا زمانی که این رژیم بربرمنش و تاریک اندیش و دزد و غارتگر و عوامفریب و دین فروش و جنگ ا فروز بر سر کار باشد وضعیت خیلی بدتر از آنچه هست خواهد شد . تنها راه حل کلیدی و اساسی تلاش همه جانبه برای تغییرات دمکراتیک در ایران می باشد.

هوشنگ � بهداد
سه شنبه 7آبان ماه سال 1387