نقد و بررسی " چه بيايد ،چه نيايد ... (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان سه شنبه 16 مهرماه سال 1387
"پاسدار شریعتمداری برای ترسادن خاتمی و متهم به محافل بیگانه کردنش ادامه ی همان سناریوی یادداشت روز او کیست؟ که گفت خاتمی رد صلاحیت می شود را دنبال کرده است."
قبلاً کفته شده بود که هرزمان شرایط خطری و حساس می شود یا موضوع حساسی همچون بحران پروژه ی هسته ای یا نمایش خیمه شب بازی انتخاباتی مطرح است سرباز جو حسین شریعتممداری با نام ونشان و امضای خودش وارد صحنه می شود و یکه تازی و تهدید کردن و یا رهنمود و تحلیل دادن به شیوه بازجوئی کردن و اعتراف کرفتن وتواب سازی را دنبال می کند . اما اکنون توقع بود که این سربازجو پاسدار به دو مسئله ی قلابی بودن مدرک دکترای علی کردان وزیر دکوری کشور به پردازد. یا اینکه لا اقل به ادعای دلال و جاسوس چند جانبه هوشنگ امیر احمدی را مطرح کند که اگر چنانچه اینگونه اقدامات از سوی رقیب مغلوب دوم خردادی رخ داده بود اکنون همه کفن پوشان آماده به خدمت توی خیابان علیه ی آمریکا و اسرائیل و موساد و سیا و ستون پنجم اینان و پیاده نظام دشمن داخل کشور در حال عربده کشی وتهدید کردن بودند و برای شان حکم ارتداد ومهدور الدم بودن شان صادر شده بود . اما عجیب معجزه ای رخ داده شده است که نه انگاری که هیچگونه خبری نیفتاده است برای اینکه دولت و جایگاه پاسدار گماشته احمدی نژاد ضعیف تر از این نشود. بنابراین پاسدار سر بازجو شریعتمداری ترجیح داده است تا که یقه ی سید محمد خاتمی و حامیانش را بگیرد و دراز شان کند تا که بقول خودش نیم نگاه به پیام های آشکار و پنهان خاتمی بی اندازد که از طریق دو شرط انتخاباتی داده است که اکنون باید مشخص شود که ماهیت این پیام ها که خاتمی برای طیف خودش می فرستد چگونه است؟ پس برای بررسی و ارزیابی پیام این دو شط پاسدار سربازجو حسین شریعتمداری از موضع تجربیات بازجوئی و تحریف گری و پرونده سا زی کردن برروی تضاد ها و اختلافات و انتقادات گذشته باندهای مدعیان اصلاح طلبان متمر کز شده که چگونه نسبت به خاتمی زاویه داشتد و مطرح می شد یا اینکه خاتمی چگونه به موضع گیری متقابل می پرداخت تا که با اینگونه مقایسه و مانور دادن بتواند مانور دهد که چگونه برخی از حامیان خاتمی و دوم خردادی ها جزو ساختار شکنان داخلی هستند که با مخالفین ضد انقلابیون خوانده شده ی برون مرز و محافل بیگانه در رابطه بوده و هنوز هم می باشند. البته سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری چون مطالب جدید ندارد به سراغ رله کردن همان سناریو وسریال سمینانور دانشگاه اسنفورد آمریکا و داستان فروپاشی شو روی و انقلابات مخملین و تشبیه کردن خاتمی به گورباچف یتلتسین و اصلاح طلبان و عبور از خاتمی و حجاریان و... رفته که زمان زیادی از بازگو کردنش سپری نشده است.
بالاخره هدف از این سناریو که ادامه ی همان یادداشت روز او کیست ؟ سربازجو پاسدار شریعتمداری است که گفته بود خاتمی حتماً از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت می شود . اکنون نیز خاتمی و حامیانش وابسته به محافل بیگانگان شده اند . البته در دنباله رفسنجانی نیزدراز شده است . زیرا که گفته شده وی در نمایش خیمه شب بازی ریاست جمهوری دوره ی نهم این جریان وابسته به بیگانه نتوانست کاری برایش انجام دهد. ناگفته نماند که اصل معرکه گیری و روضه خوانی و گریز به صحرای کربلا زدن سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری برای بر زیر سئوال بردن دو شرط اخیر خاتمی می باشد که می خواهد این دو شر ط را قبل از جا باز کردن و جا افتادن عقیم ونازا کند تا کار رد صلاحیت کردن شورای نگهبان و مقدمه چینی تقلبات گسترده ی در نمایش خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم آسان شود و نتیجه ی این بازی به نفع باندهای مافیائی حاکم به چرخد و مغلوب همچنان باند مغلوب دوم خردادی ها باشند.
پاسدار سربازجو حسین شریعتمداری برای اینکه خاتمی را بترساند که از دو پیش شرط خود عقب نشینی کند که مشابه همان دو لایحه ای است که قبل از برگزاری نمایش خیمه شب بازی مجلس فرمایشی هفتم در مجلس ششم تلاش کردند تا که این دو لایحه ی اصلاحیه انتاباتی دولت مد عیان اصلاح طلبان را به تصویب برسانند . سپس سرنوشت آن دو لایح که شبیه پیش شرط جدید است میان مجلس ششم و شورای نگهبان و مجمع مصلحت نظام سر گردان بود تاکه در نهایت به بایگانی سپرده شد . زیرا با رد کردن آن دو لایحه دولتی مدعی صلاح طلبان در عوض رد صلاحیت فله ای نامزدان مجلس ششم از سوی شورای نگهبان دنبال شد. چونکه با خواب نما شدن آخوند علی مشکینی که لیست اسامی تضمینی پاسداران را از آقا امام زمان برای ورود به مجلس هفتم دریافت کرده بود اینان به جای حذف نامزدان رقیب دوم خردادی وارد مجلس هفتم شدند. اکنون برای آنکه دو شرط برای بار دیگر مطرح نشود که خاتمی برای ورود خود به صحنه ی رقابت ریاست جمهوری مطرح کرده است سرباز جو پاسدار حسین شریعتمداری اینگونه خاتمی را تهدید کرده و در کنار حامیانش متهم به و ابستگی به بیگانگانش کرده که چرا این دو شر ط را مطرح کرده است:
"و اما، درباره شرط دوم كه «جان مايه» كلام ايشان است، مي گويد؛ بايد بدانم كه «با ساز و كارهاي موجود تا چه حد امكان عملي كردن برنامه ها براي رئيس جمهور فراهم است؟» و بلافاصله در توضيح اين پيش شرط مي افزايد «دولت اصلاحات با وجود تمام تلاشي كه براي تصويب نهايي لوايح دوگانه اختيارات رئيس جمهوري مصروف داشت موفق به دستيابي به نتيجه مطلوب نشد»!به نظر مي رسد آقاي خاتمي در اين به اصطلاح پيش شرط براي بازيگران دوجانبه مورد اشاره كه برخي از آنها به گواهي اسناد غيرقابل انكار وابستگي هاي مشخص شده خارجي دارند پيام مي فرستد و آمادگي خود را براي ساختارشكني در صورت پيروزي در انتخابات اعلام كرده و مجموعه «درهم» ياد شده را به حمايت از نامزدي خود دعوت مي كند. اشاره آقاي خاتمي به لوايح دوقلو و ناكام ماندن آن در گذشته را با توجه به ماهيت ضد قانون اساسي لوايح دوقلو، مي توان اشاره تلويحي به آمادگي براي ايفاي نقش ساختارشكن تلقي كرد، يعني همان نقطه مشتركي كه استحاله شدگان داخلي و دشمنان بيروني مشتركاً دنبال مي كنند."
درخاتمه اینکه همانگونه که بدفعات و به کرات تأکید شده است که طبق تجربه ی 3 دهه ی گذشته برای حاکمان و باندها وجناح های غالب و مغلوبش مردم ایران و مطالبات اینان هر گز محلی از اعراب ندارند . زیرا مردم به نام ملت و دین و میهن تبدیل به ابزار های تبلیغاتی و سرکوبگری و دروغگوئی و دین فروشی و جنگ افروزی و قبضه ی قدرت برای انباشت ثروت حاکمان و شرکای شان می باشد. زیرا مگر امکان دارد زمانی که به خاتمی که 8 سال رئیس جمهور تشریفاتی بوده یا بقول خودش تدارکاتچی نظام بوده است . اکنون نه اینکه فقط تهدید می شود تا که نامزد نمایش خیمه شب بازی ریاست جمهوری دهم نشود ، بلکه متهم به همکاری با دشمنان ساختار شکنان وابسته به بیگانه علیه ی نظام شده است که بریاش تعیین تکلیف شده است می بایست با اینان مرز و خط کشی کند . یعنی اینکه تبدیل به مهره ای خیلی بی ارزش تر و سر سپرده تر از پاسدار گماشته احمدی نژاد شود تاکه در بست در اختیار لوطی جماران باشد که خودش آلت دست سپاه پاسداران است . تازه اینگونه شدن هم کافی نمی باشد . زیرا که می بایست ترمز بریده و دنده عقب کنده از پروژه ی هسته ای برای د سترسی به سلاح هسته ای تبلیغ و دفاع کند تا که بتواند به بازی گرفته شود .
پرسش است اکنون این رژیم ضد مردمی اعتبار و مشروعیت دارد ؟ آیا زمانیکه وزیر دکوری اش علی کردان آنگونه افتضاح ببار می آورد و گلاب زده است و تورم و گرانی و افزایش قیمت کالا و فقر و بیکاری بیداد می کند که حاصل 3 دهه غارتگری و دزدی و عملکرد دولتمردان گذشته و کنونی است . مهمتر اینکه یک پاسدار سرباز جو وشکنجه گر همچون حسین شریعتمداری قلم بر دست شده است که به سادگی هر که را می خواهد تهدید ومتهم می کند و دست به پرونده و سناریو سازی می زند . آیا می بایست در نمایش خیمه شب بازی انتخابات – انتصابات شرکت کرد و یا نه برای تغییرات دمکراتیک در ایران تلاش کرد تا برای همیشه به این بازی کمیک و تراژدیک 30 ساله در ایران پایان داده شود.

هوشنگ – بهداد
سه شنبه 16 مهرماه سال 1387